- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 99 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 4 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 18-03-2012 19:52.
Keuken vervangen
- Geplaatst op donderdag 26 mei 2011 10:09rema
Fijn dat het zo mooi geworden is, en dat met die scharniertjes, dat zal wel meevallen als je zelf normaal met de keuken omgaat.
En je kunt scharniertjes of dempers altijd nabestellen.
Nou, veel kookplezier dan maar. - Geplaatst op donderdag 26 mei 2011 10:58Boekenwurm
Super Papu.
Geniet er van.
Misschien een tip om niet alles klakkeloos te willen terugzetten?
Ik hoorde laatst van iemand die had bijv. nog allemaal Tupperware bekers in de kast terwijl de kinderen al over de 30 waren dus allang geen bekertje drinken meer mee hoefden.
Dus bekijk alles eens kritisch; wat gebruik ik veel en wat niet?
Wat kan weg?
En wat kan ik elders opbergen zodat ik het af en toe nog kan gebruiken?
Misschien een hoge kast in een halletje? - Geplaatst op maandag 06 juni 2011 10:54PapuDribbel
Dames, de koffie is heerlijk van de koffiemachine.
Wij hebben wel een probleem.
Ik wilde een cooker hebben van het merk cooker.
Aangezien, dat een heel duur merk is, heeft de verkoper mij geadviseerd om een goedkopere te nemen, die net zo goed is, n.l. van het merk JOB.
Daar hebben wij geen verstand van.
Maar wat is er nu, de cooker staat bij het raam en de raam gaat naar binnen open. Dus het raam kan niet meer echt open, alleen op een kier.
Ik ben hier niet echt tevreden mee.
Zaterdag was ik naar een andere keuken zaak en hebt het daar gezegd en gevraagd, wat ik moest doen.( we waren in die zaak, omdat we daar de koelkast hebben gekocht)
Die verkoper zei, dat het de fout is van degene die kwam opmeten.
En dat wij dat moeten melden.
Ik vraag me af, hoe dit nu gaat verlopen. - Geplaatst op maandag 06 juni 2011 12:49Boekenwurm
Foto's maken; afdrukken en terug naar de zaak.
Nog even doorzetten Papu; ooit komt er een eind aan. - Geplaatst op maandag 06 juni 2011 12:58PapuDribbel
Dank je BW.
Ik zal morgen naar de zaak bellen en met foto's langs gaan.
het was niet in me opgekomen om foto's te maken. - Geplaatst op maandag 06 juni 2011 14:04Boekenwurm
Dan kun je inzichtelijk maken hoe onhandig de situatie is.
Succes. - Geplaatst op maandag 06 juni 2011 16:32PapuDribbel
Ik heb gebeld naar k.k. en volgende week donderdag komt iemand kijken of het eea veranderd kan worden.
Ik denk het niet, want de kraan is hoger dan de vensterbank.
De enige cooker met een kraan die hoog en laag kan is die ene met cooker merk. - Geplaatst op dinsdag 07 juni 2011 20:20Boekenwurm
Dan moeten ze je die maar plaatsen zonder bijkomende kosten.
Per slot van rekening ben je op hun advies af gegaan zeg je.
Dan mag je verwachten dat ze daar rekening mee houden.
Succes - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 16:09PapuDribbel
Na een hele lange periode ben ik weer hier met m'n probleem.
Wij hebben onze nieuwe keuken nu 8 maanden en zijn niet al tevreden ermee.
Ten eerste het keukenblad van composiet vind ik niks. In eerste instantie wilden wij gaan voor graniet, maar omdat wij 50% korting hadden gekregen, is de verkoper uitgegaan van goedkoper spul. Hier kunnen we niks aan doen. Dus houden zo.
Wij hebben 2 carrousel kasten, die je niet helemaal kan gebruiken, omdat de helft van de carrousel in de kast blijft, waardoor het moeilijk te bereiken is.
De monteur was geweest en ik heb m'n probleem voorgelegd (de monteur was voor iets anders gekomen).
Ik heb tegen hem gezegd, dat ik de draaikasten wil vervangen door kasten, die je helemaal kan uittrekken, om zo meer kastruimte te hebben. Nu gebruiken we de kasten maar voor de helft en we hebben al zo weinig ruimte.
Ze zeggen altijd goedkoop is duurkoop en niets is te veel gezegd.
We hebben deze kasten al betaald en nu moeten we deze weg laten halen om andere kasten te kopen, nu zijn we meer kwijt.
Ik hoop alleen dat het mee zal vallen.
We hebben niet de kasten genomen, die je helemaal kan uittrekken, omdat deze kasten goedkoper zijn/waren voor ons bugded.
Nu wil ik gaan voor "le mans"keuken draaikasten.PapuDribbel wijzigde dit bericht op 07-02-2012 16:31 met 0% - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 11:12SarahNeijenburg
Heb hier nog een websitetje gevonden met wat suggesties voor de inrichting van je keuken. Misschien staat er iets voor je bij PapuDribbel?? - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 11:20marijke1
Hoe kan die caroussel nou maar half te gebruiken zijn? Je kunt die dingen helemaal doordraaien, bij mij in ieder geval wel. Als je het deurtje opendoet draait hij tot halverwege, daarna pak je de plank en dan draai je hem door tot de deurtjes weer tevoorschijn komen.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 11:23marijke1
Ik heb trouwens ook het verkeerde aanrecht. Omdat er een voelbare naad inzit waar ze achteraf niets meer aan konden doen heb ik het voor elkaar gekregen dat ik het aanrechtblad, en dat is tamelijk groot (circa 2x2x2 - U vorm) niet hoefde te betalen.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 11:34Marigene
Nou als ik dat zo lees van papudribbel,ben ik toch blij dat wij 2 jaar geleden voor de plaatselijke keuken zaak hebben gekozen en niet voor een keten.....
Onze keuken was niet de goedkoopste misschien ,maar perfect in orde,alles klopte,alles werkt,en de service is daar prima....
Ik snap ook niet goed hoe een carousselkast niet kan werken ,inderdaad zoals Marijke zegt,je draait hem rond.....
Ik hoop dat het toch nog naar je zin herstelt kan worden allemaal,succes er mee!Marigene wijzigde dit bericht op 15-03-2012 11:35 met 0%Oost west thuis best! - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 12:01marijke1
Ik heb hem ook van een plaatselijke winkel. Daar hebben we hem, samen met de leverancier, ontworpen. Behalve die bobbel, eigenlijk niet eens zichtbaar maar alleen voelbaar, heb ik na drie jaar nog geen klachten. Het enige waar ik spijt van heb is, dat ik op het uiterlijk van de oven ben afgegaan zonder te kijken of er een timer opzit maar ik heb gelukkig nog een kookwekker.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 12:03PapuDribbel
In onze vorige keuken hadden wij een carrousel kast die helemaal rond draaide, omdat we toen meer ruimte hadden om het rond te laten draaien. Nu hebben we niet meer veel ruimte, dus het is een halve caroussel kast geworden. Tegenwoordig heb je twee soorten caroussel kasten. Een goekope, dan zit de deur vast aan de platen (met platen bedoel ik legplanken, waarop je ju spuillen zet) en die platen blijven voor de helft onder het aanrechtblad zitten. Duurdere versie heet "Le mans" , deze kan je helemaal uittrekken naar buiten, waardoor je alle ruimte kan gebruiken.
Toen wij de keuken gingen bestellen, was ik helemaal overspannen en we hadden maar een budged van 13.500, dus we konden de duurdere "Le Mans" caroussel niet nemen.
Ik ben nog niet terug geweest naar de keukenzaak.
Dit zijn de "Le Mans"kasten die je helemaal kan uitrekken.
http://www.meubelbeslagho ... s/catalog/hoofdstuk13.pdf
Deze heb ik nu, als je goed kijk, dan zie je, dat de helft van de kast onder het aanrechtblad blijft, waardoor je er niet makkelijk bij kan.
http://woninginrichting.t ... rousel-voor-hoekkast.html - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 12:16marijke1
Bij mij zien ze er heel anders uit, ze draaien 360 graden maar daar moet je dan wat ruimte betreft even de dikte van de twee deurtjes vanaf trekken als het kastje helemaal openstaat, ik heb net nog even gekeken voor de zekerheid. Een cirkel met een hap eruit, kan het even niet anders omschrijven.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 12:29Marigene
Papudribbel,mijn zoon heeft die Le Mans kast , en inderdaad dat is een goed vervanging als de carrousel niet past...
onze zoon heeft een nieuw huis met een ouderwets grote keuken, toch waren de maten zo dat een carrousel niet goed uit kwam, toen heeft hij voor die le Mans gekozen, het is een prachtige keuken! moet ik zeggen, en hij is er ook heel blij mee (hij is degene die daar altijd kookt, t is zijn grote hobby)
Marijke, goed omschreven die carousselkast
Oost west thuis best! - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 12:30PapuDribbel
Bedoel je deze Marijke????
http://www.grass.nl/produ ... or-meedraaiende-deur.html
Deze had ik in onze vorige keuken.
Ze draaiden helemaal rond.PapuDribbel wijzigde dit bericht op 15-03-2012 12:32 met 4% - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 12:40pieternel1
Wij hebben in februari een nieuwe keuken voor ons Nederlandse huis besteld. In mei wordt hij geleverd en geplaatst. We zijn bij dezelfde winkel gegaan waar we in november een nieuwe badkamer hebben gekocht en we waren heel erg tevreden over de service en kwaliteit. (Paul Roescher in Apeldoorn, geen grote keten maar een zaak die al 40 jaar in Apeldoorn zit.)
Ze geven je een vaste prijs en geen gratis of andere onlogische aanbiedingen maar de prijzen die ze geven zijn wel concurrerend. De plaatsing gebeurd door bedrijven die veel voor hen werken en de plaatsing is dus een afzonderlijke prijs.
We hebben helemaal geen concessies gedaan en precies de keuken uitgezocht zoals we hem willen hebben. Met alleen maar kwaliteit materiaal en apparatuur erin, een dik granieten blad en bv zo'n Le Mans uittrekkast enz.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden en kan niet wachten tot mei. Er hoeft daar ook geen aanbetaling te worden gedaan, je betaald bij aflevering.
De ervaring met de badkamer is ontzettend goed. Er waren bij de levering bv geen handgrepen voor de kasten en toen die nageleverd werden zijn ze er verkeerd op gezet door het bedrijf wat de badkamer geplaatst heeft. Na een telefoontje werden er nieuwe fronten voor de kasten geleverd en de handgrepen werden er alsnog goed op gezet. (Zonder extra kosten oid)."Live in each season as it passes; breathe the air, drink the drink, taste the fruit, and resign yourself to the influences of each." ~Henry David Thoreau - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 13:33Marigene
Pieternel zo hoort het ook!
wij hebben ook alles betaald na dat het klaar was en de eigenaar met een bos bloemen de controle had gedaan...
later in het zelfde jaar hebben we een nieuwe toilet bij hun gekocht en laten maken, ook wij betaalden dat apart, en inderdaad geen eerst toren hoge prijzen dan bv 10.000 er af...
Er werkte daar een man die vroeger voor zo'n grote keten had gewerkt en die wist precies te vertellen hoe dat kan, dat zij bv zoveel in prijs zakken, het is zo dat de mensen die niet af pingelen zeg maar betalen voor de brutaalste die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, dus ze hebben een marge van zoveel en die wordt af en toe geëvalueerd en bijgesteld, nou aangezien wij geen "handelaren" zijnis het maar goed dat wij niet voor zo'n zaak kozen.......
wij zijn dik tevreden en mochten we ooit verhuizen , gaan we zeker weer naar die zaak!Oost west thuis best! - Geplaatst op zaterdag 17 maart 2012 21:19sueann
Het is al een hele tijd geleden dat de huisbaas liet weten, dat de keukenblokken hun tijd gehad hadden. Wie een nieuwe nodig had, moest het laten weten. Ik wist wat ik had en niet wat ik krijgen zou, dus ik heb me pas gemeld toen het echt nodig was. Nu heb ik een horizontaal laminaatwerkblad waar geen water op mag blijven staan, maar waarvan het water niet vanzelf naar de gootsteen afloopt. Er zit voorop wel een soort drempel tegen overstroming. Het stelt niets voor, maar het is meer dan niets. De waterleidingen zijn vervangen, geen metalen meer en kraan wiebelt nu. Het is ook niet meer mooi recht aangelegd, zodat volgende huurders per ongeluk in de waterleiding kunnen boren als ze het lepelrek ophangen.
Laminaat mag dus niet nat blijven, het mag ook niet geschuurd worden en niet met iets heets in contact komen. Erop zagen en timmeren en schilderen is taboe. Waarom zoiets kwetsbaars in de natte werkruimte? - Geplaatst op zaterdag 17 maart 2012 21:35Marigene
Misschien was dat de goedkoopste oplossing?
nou goed koop is duurkoop denk ik in dit geval, binnen de kortste keren klaagt vast iedereen erover....Oost west thuis best! - Geplaatst op zaterdag 17 maart 2012 21:38AstonAhttp://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=15
Een forum waar goede en slechte ervaringen worden uitgewisseld.
Een aanrader voor iedereen die over een andere keuken denkt.
Een gewaarschuwd mens geldt voor twee. - Geplaatst op zaterdag 17 maart 2012 22:03marijke1

Ja, die bedoel ik. De hele ruimte van twee hoekkasten word benut. Aan de ene kant heb ik serviesgoed voor dagelijks gebruik, aan de andere kant de pannen en wat schalen.quote:PapuDribbel schreef op 15 maart 2012 @ 12:30:
Bedoel je deze Marijke????
http://www.grass.nl/produ ... or-meedraaiende-deur.html
Deze had ik in onze vorige keuken.
Ze draaiden helemaal rond.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 19:52AstonALaminaat mag dus niet nat blijven, het mag ook niet geschuurd worden en niet met iets heets in contact komen. Erop zagen en timmeren en schilderen is taboe. Waarom zoiets kwetsbaars in de natte werkruimte?
Mijn laminaat werkblad heb ik 23 jaar gebruikt en ziet er nog prima uit.
Bij bijna alle werkbladen werd ons afgeraden er een hete pan op te zetten.
In mijn nieuwe keuken heb ik weer laminaat gekocht.
De reden: 'k vind andere bladen te veel lawaai geven als je er serviesgoed e.d. op zet.
Dit onderwerp heeft 99 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 4 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 18-03-2012 19:52.
Keuken vervangen