- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 534 reacties, en bestaat uit 22 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 22.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 00:00.
Vragen en problemen
- Geplaatst op woensdag 29 december 2010 15:16Moderator1
Beste forumbezoekers,
In de forumrubriek 'Vraag & Antwoord' is een aantal topics verwijderd (Open brief over het forumbeleid, Vragen en problemen, Verzoekjes aan de moderators, Forumbeleid: vragen en opmerkingen). Hiervoor in de plaats is er dit ene topic terug. Dit ook in verband met de nieuwe 'Algemene Voorwaarden'.
Dit topic kun je gebruiken voor vragen, problemen, opmerkingen of eventuele tips. Off-topic berichten en discussies worden verwijderd. Graag willen we je ook attenderen op de knop MELDEN die je onderaan elk bericht kunt vinden. Hiermee kunnen de moderators snel zien waar de pijn zit.
De forumrubriek 'Politiek & Maatschappij' wordt teruggeplaatst wanneer de nieuwe 'Algemene Voorwaarden' voldoende zijn ingeburgerd en het Libelle forum in balans is. Dit naar oordeel van het forumteam. Tot die tijd worden politieke topics verwijderd.
Voor wat betreft het bansysteem geldt dat alle lopende (tijdelijk en permanente) bans op basis van de voorgaande Algemene Voorwaarden (voor 21 december 2010) blijven staan. Bij afloop van zulk een tijdelijke ban wordt het nieuwe bansysteem toegepast (op basis van de herziene Algemene Voorwaarden), beginnend bij de ban van 24 uur.
Vragen over beleidszaken worden niet op het forum behandeld of beantwoord. Hiervoor e-mailen naar forum@libelle.nl. Zo nodig wordt er door het forumteam op het forum een melding over geplaatst.
Wij zetten ons in voor een gezellig, interessant, respectvol en vertrouwd Libelle forum. Wij gaan ervoor in het nieuwe jaar en vertrouwen op jullie medewerking!
Iedereen alvast een spetterende jaarwisseling gewenst en de allerbeste wensen voor 2011!
Met vriendelijke groet,
Forumteam Libelle.nlModerator1 wijzigde dit bericht op 29-12-2010 17:23 met 5%: Link toegevoegdNiet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 16:08niejel
Vraagje:
In het recente verleden heb ik een waarschuwing en een 24 uurs ban gehad. Als ik nu nog een keer over de schreef ga heb ik dan meteen een 48 uurs ban en daarna een permanente ban?
Voor alle duidelijkheid: Blijven de tellingen zoals ze waren met de oude algemene voorwaarden staan of beginnen we met een schone lei?
Ik ben namelijk van mening dat niet alle vergrijpen even zwaar gestraft behoren te worden. Racisme mag van mij meteen zwaar gestraft worden (een permaban) en één keer de aanwijzingen van de moderator niet volgen kan volgens mij afgedaan worden met een waarschuwing die na een bepaalde termijn weer vervalt.
Ik had vandaag in Forumbeleid: Vragen en opmerkingen een soortgelijke vraag gesteld maar dat topic is helaas verwijderd voordat ik een antwoord had. - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 16:14Moderator1
Beste niejel,
Alle tijdelijke bans van vóór 21 december 2010 vervallen en u kunt dus met een schone lei beginnen.
Later toegevoegd: Vanzelfsprekend, zoals hieronder is aangegeven in het openingsbericht, nadat u voorgaande nog staande bans hebt "uitgezeten".
Verder gelden de regels zoals ze staan in de Algemene Voorwaarden.
Hier wordt verder niet ingegaan over het beleid. Daarvoor dient u te mailen naar forum@libelle.nl.
Discussies hierover worden verwijderd.
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nlModerator1 wijzigde dit bericht op 30-12-2010 09:53 met 16%: ToevoegingNiet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 16:40Moderator1
Beste forumbezoekers,
Discussies over beleid worden verwijderd.
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nlNiet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 16:47niejel
Ik stelde gewoon een vraag:
Waarom vragen over het beleid per e-mail moeten. Met een motivatie waarom ik denk dat het beter is om een topic hiervoor te hebben.
In de tijd dat ik die vraag tikte had lana 2 postings geplaatst. (Ik was even aan de telefoon en naar de deurbel.)
Pas na deze vraag is er discussie ontstaan. Mag ik nog antwoord op mijn vraag? - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 16:57Moderator1
Beste niejel,
Zoals gezegd; vragen over het beleid dient u te e-mailen naar forum@libelle.nl.
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nlNiet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 17:00melle
Ik kan me voorstellen dat iemand geen vraag, maar een opmerking over beleid heeft, of er een discussie over wil voeren.
Waar kunnen we daarvoor terecht? - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 17:07maryaWorden bans openbaar gemaakt ?
- Geplaatst op woensdag 29 december 2010 17:10Moderator1
Beste forumbezoekers,
Melle, beleidszaken gaan via de communitymanager die te bereiken is via forum@libelle.nl. Dit wordt verder niet op het forum besproken.
Marya, bans worden niet openbaar gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nlNiet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 17:11apekop
Ik heb een vraag over het opschonen van mijn inboxberichten.
Ik kan ze verwijderen,maar dat gaat alleen via de knop "archiveren".
Nu wil ik graag weten wat dat archief inhoudt.
Er zijn hier dames die zeker menen te weten dat dat archief door de mods ingekeken kan worden en dat ook de inboxberichten niet privé zijn...
Daarover wil ik graag duidelijkheid.Moderator1 wijzigde dit bericht op 29-12-2010 17:33 met 0%: Er is gereageerd in het topic INBOX.Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 17:41melle

Ik begrijp hieruit dat dat beetje transparantie dat we met veel moeite verworven hadden weer verdwijnt.quote:Moderator1 schreef op 29 december 2010 @ 17:10:
Beste forumbezoekers,
Melle, beleidszaken gaan via de communitymanager die te bereiken is via forum@libelle.nl. Dit wordt verder niet op het forum besproken.
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nl
Wij noemen dat: 'het kind met het badwater weggooien'. - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 18:18lana
quote:melle schreef op 29 december 2010 @ 17:41:
[...]
Ik begrijp hieruit dat dat beetje transparantie dat we met veel moeite verworven hadden weer verdwijnt.
Wij noemen dat: 'het kind met het badwater weggooien'.
Je loopt tegen een muur van schokbeton aan. Er wordt geen enkele vraag beantwoord en het banbeleid is een dicht boek.
Transparantie?
De mods kunnen geen kant op, krijgen niet de mogelijkheid om "open" te zijn. Ook al zouden ze dat willen ( laten we hopen), dan nog lopen zij tegen diezelfde muur aan.
Je zo laten "gebruiken" is een keuze......... - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 18:45marya
Wat is de gedachte hier achter ?quote:Moderator1 schreef op 29 december 2010 @ 17:10:
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nlModerator1 wijzigde dit bericht op 29-12-2010 21:00 met 0%: Vragen over het beleid: forum@libelle.nl - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 19:53Tweens
Geachte medewerker(ster),
Omdat ik graag op een berichtje in de Libelle wilde reageren, heb ik zondag 26 dec. een account aangemaakt. Bij "mijn gegevens" heb ik geprobeerd een foto te uploaden. Misschien doe ik iets helemaal fout maar het is mij niet gelukt om bij mijn gebruikersnaam, de door mij gekozen foto te plaatsen. Ik heb de instructie gevolgd die door u wordt aangegeven maar óók dan lukt het niet. Misschien kunt u mij verder helpen? Er blijft nu achter mijn gebruikersnaam een sterretje draaien.Geluk ligt in het aanvaarden van de werkelijkheid. - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 22:26Moderator2
quote:Tweens schreef op 29 december 2010 @ 19:53:
Geachte medewerker(ster),
Omdat ik graag op een berichtje in de Libelle wilde reageren, heb ik zondag 26 dec. een account aangemaakt. Bij "mijn gegevens" heb ik geprobeerd een foto te uploaden. Misschien doe ik iets helemaal fout maar het is mij niet gelukt om bij mijn gebruikersnaam, de door mij gekozen foto te plaatsen. Ik heb de instructie gevolgd die door u wordt aangegeven maar óók dan lukt het niet. Misschien kunt u mij verder helpen? Er blijft nu achter mijn gebruikersnaam een sterretje draaien.
Beste Tweens
Als je F5 intoetst stopt het draaien en verschijnt de avatar.
Als het niet lukt dan zal ik de avatar opnieuw plaatsen.
Vriendelijke groet,
Moderator2Niet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 22:31beekje

Ik wil dat ook graag weten, als jullie daar per se niet hier op willen reageren kunnen jullie dat dan ook in mijn inbox doen? Afgezien van willen weten wat dat archief inhoudt, wil ik ook weten of ik mijn inboxberichten geheel kan verwijderen en zo nee, waarom niet? Aangezien het mijn persoonlijke berichten zijn (geschreven door mij en aan mij) wil ik daar graag zeggenschap over hebben.quote:apekop schreef op 29 december 2010 @ 17:11:
Ik heb een vraag over het opschonen van mijn inboxberichten.
Ik kan ze verwijderen,maar dat gaat alleen via de knop "archiveren".
Nu wil ik graag weten wat dat archief inhoudt.
Er zijn hier dames die zeker menen te weten dat dat archief door de mods ingekeken kan worden en dat ook de inboxberichten niet privé zijn...
Daarover wil ik graag duidelijkheid.beekje wijzigde dit bericht op 29-12-2010 22:34 met 7%Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 23:04Moderator1
Beste beekje,
Vragen betreffende beleid zijn verwijderd en dient u te mailen naar forum@libelle.nl.
Berichten uit de INBOX kunt u niet verwijderen. Vragen over de INBOX graag stellen in het daarvoor bestemde topic.
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nlNiet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op woensdag 29 december 2010 23:57beekje
Sorry moderator, maar ik heb net gezegd dat ik geen zin heb om die vragen uit mijn geheugen terug naar boven te halen en ik weet al helemaal de exacte woorden niet meer. Het is de toon die de muziek maakt, dat schreef ik daarstraks ook al, ik vind uw reactie nogal ontactisch en bot overkomen (excusez le mot).
Overigens heb ik op 6 december jl. al diverse vragen gesteld via email, maar heb daarop tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen. Ik heb geen zin om jullie daarover nogmaals te mailen. Ik verzoek u mijn email van 6 december nogmaals te lezen. Ik ontvang daarop graag een reactie.Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op donderdag 30 december 2010 10:09Moderator1
Beste beekje en andere forumbezoekers,
U begrijpt dat uw e-mail niet de enige e-mail is die binnenkomt. Alle mail wordt gelezen en eventueel meegenomen. Zo nodig wordt er gereageerd; per e-mail of op het forum.
Het is dus niet zo dat iedereen die e-mailt ook een e-mail terug ontvangt.
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nlNiet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op donderdag 30 december 2010 11:17Tweens

Het is gelukt. Héél erg bedankt bedankt.quote:Moderator2 schreef op 29 december 2010 @ 22:26:
[...]
Beste Tweens
Als je F5 intoetst stopt het draaien en verschijnt de avatar.
Als het niet lukt dan zal ik de avatar opnieuw plaatsen.
Vriendelijke groet,
Moderator2
Vriendelijke groet,
Tweens.Geluk ligt in het aanvaarden van de werkelijkheid. - Geplaatst op donderdag 30 december 2010 19:35maryaVoor de zoveelste keer bleek ik uitgelogd. Buiten toedoen van mijzelf.
Wat is daarvan de oorzaak ? - Geplaatst op donderdag 30 december 2010 19:39Moderator1
Beste marya,
Dit is al eerder onderzocht maar blijkt geen probleem van de Libelle.nl te zijn. Ik ga het nog eens verifiëren.
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nlNiet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op donderdag 30 december 2010 20:43vonzie
quote:Moderator1 schreef op 30 december 2010 @ 10:09:
U begrijpt dat uw e-mail niet de enige e-mail is die binnenkomt. Alle mail wordt gelezen en eventueel meegenomen. Zo nodig wordt er gereageerd; per e-mail of op het forum.
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nl
Persoonlijk vind ik dit de waanzin ten top!
Hoe krijg je dit getypt moderator? Je mag hier (bijna) geen vragen stellen, maar een email sturen en of je dan antwoord krijgt is een grote gok. Ik denk dat meedoen aan een loterij betere kansen biedt.
Ik ben een redelijke vaste forummer op een topic waar ik veel kom en die verder hier en daar meeleest. Wat ik de laatste week op het forum heb gelezen, doen mij werkelijk de haren ten berge rijzen en dan heb ik het over forummers die hier de boel weer aardig aan het verstieren zijn geweest. Maar om dat af te straffen door er nu een zo vreselijk bot modereergedrag er op na te gaan houden is werkelijk beneden alle peil!
Misschien is het nuttig om de hele pijler vraag en antwoord te verwijderen?vonzie wijzigde dit bericht op 30-12-2010 20:48 met 4% - Geplaatst op donderdag 30 december 2010 21:09beekje
Omdat ik niet meerdere berichten tegelijk kan quoten hier doe ik het als volgt:
Quote Beekje, woensdag 29 december 2010 22:31:
Ik wil dat ook graag weten, als jullie daar per se niet hier op willen reageren kunnen jullie dat dan ook in mijn inbox doen? Afgezien van willen weten wat dat archief inhoudt, wil ik ook weten of ik mijn inboxberichten geheel kan verwijderen en zo nee, waarom niet? Aangezien het mijn persoonlijke berichten zijn (geschreven door mij en aan mij) wil ik daar graag zeggenschap over hebben.
Unquote.
Quote Moderator 1, woensdag 29 december 2010 23:04:
Beste beekje,
Vragen betreffende beleid zijn verwijderd en dient u te mailen naar forum@libelle.nl.
Berichten uit de INBOX kunt u niet verwijderen. Vragen over de INBOX graag stellen in het daarvoor bestemde topic.
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nl
Unquote.
Quote Beekje, woensdag 29 december 2010 23:57
Sorry moderator, maar ik heb net gezegd dat ik geen zin heb om die vragen uit mijn geheugen terug naar boven te halen en ik weet al helemaal de exacte woorden niet meer. Het is de toon die de muziek maakt, dat schreef ik daarstraks ook al, ik vind uw reactie nogal ontactisch en bot overkomen (excusez le mot).
Overigens heb ik op 6 december jl. al diverse vragen gesteld via email, maar heb daarop tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen. Ik heb geen zin om jullie daarover nogmaals te mailen. Ik verzoek u mijn email van 6 december nogmaals te lezen. Ik ontvang daarop graag een reactie.
Unquote.
Quote Moderator1, donderdag 30 december 2010 10:09:
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nl
Unquote.
Beste Moderator1 (en andere moderators en de communitymanager),
Ik zet een en ander even voor u op een rijtje. Wat wilt u nu precies? U zegt dat als je vragen hebt dat je dat moet mailen want hier krijgt niemand antwoord of een reactie. Nu heb ik u gemaild (reeds op 6 december jl.) en ook daar krijg ik geen antwoord of reactie. Omdat ik niet de enige ben van wie u een email ontvangt? Maar dat is toch logisch als u zegt dat iedereen moet mailen en u niet van plan bent om hier op het forum te reageren?
Als ik iemand email, dan verwacht ik alleen al beleefdheidshalve een antwoord/reactie. Maar zeker als er speciaal om emailen wordt gevraagd. Verder zou ik het prettig vinden als u mijn naam (ook al is het een nick) met een hoofdletter wilt schrijven, ook een kwestie van beleefdheid en van serieus nemen.
Met vriendelijke groet,
Beekjebeekje wijzigde dit bericht op 30-12-2010 21:11 met 0%Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op donderdag 30 december 2010 21:27niejel
quote:Moderator1 schreef op 30 december 2010 @ 10:09:
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nl
Vragen over het beleid moet je mailen, maar het is niet zeker dat daar een antwoord op komt want er komt veel e-mail binnen.
Dat schreeuwt om de oude situatie: Een topic waar iemand een vraag stelt waar antwoord op gegeven word en anderen die dezelfde of soortgelijke vraag hebben kunnen meelezen. Veel efficienter dan al die e-mail.!!!!!
Dit onderwerp heeft 534 reacties, en bestaat uit 22 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 22.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 00:00.
Vragen en problemen