- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 468 reacties, en bestaat uit 19 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 19.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 22:43.
Fototopic, tips en vragen (2)
- Geplaatst op zondag 06 februari 2011 17:00twinmom_67
Net kant dit lampionnetje van de lampionnenplant normaal zijn ze oranje

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 19:20lievejulia
man wil een sonny a450 kopen wat vinden jullie daarvan waar moet hij aan denken graag tips - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 21:34twinmom_67
Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 22:14dimormar
lievejulia, ik denk dat het een hele leuke spiegelreflex is.
Nou ben ik meer van het merk Canon.
Ben begonnen met een compact digitale camera van Sony, die was binnen 3 jaar stuk, niet meer te repareren.
Ik mag hopen dat deze a450 langer mee gaat.
Laat je man zich wel realiseren dat je er met een lens niet bent... je wilt altijd meer. Het is een dure hobby. Maar wel een leuke. - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 22:34lievejulia
hij heeft lenzen van minolta 75-300,28-80 die daar dan weer op passen,hij is dit jaar 25 jaar werkzaam bij een bedrijf en van dat geld wil hij dat kopen
alle tips zijn welkom
twin,jij ook bedankt - Geplaatst op maandag 07 februari 2011 20:16ryel
Lievejulia, ik heb een Sony A300. Een heel leuke camera om mee te werken. De camera is al in reparatie geweest, net buiten garantieperiode... Ik kocht hem ook omdat de lenzen van de Minolta erop zouden passen. Echter mijn Minolta was te oud dus die lenzen pasten niet.
Ik ben toch heel erg blij met deze camera. Met het kantelbare lcd scherm kun je foto's maken vanuit bijzondere hoeken. Heeft die a450 ook een kantelbaar lcd scherm? - Geplaatst op maandag 07 februari 2011 23:15dimormar
Lievejulia..... lenzen genoeg, fijn dat die passen.
Leuk om een camera zo te kunnen kopen. Ik wens je man er heel veel plezier mee.
De mijne heb ik van de cadeaubonnen gekocht die ik bij mijn afscheid van mijn werk kreeg. Met bijbetaling natuurlijk. - Geplaatst op dinsdag 08 februari 2011 19:55Mik1

Klopt. Ik had eerst een compact camera van Sony. Nu ben ik overgestapt op de Canon eos serie, SR.quote:dimormar schreef op 06 februari 2011 @ 22:14:
lievejulia, ik denk dat het een hele leuke spiegelreflex is.
Nou ben ik meer van het merk Canon.
Ben begonnen met een compact digitale camera van Sony, die was binnen 3 jaar stuk, niet meer te repareren.
Ik mag hopen dat deze a450 langer mee gaat.
Laat je man zich wel realiseren dat je er met een lens niet bent... je wilt altijd meer. Het is een dure hobby. Maar wel een leuke.
De lenzen van Canon zijn kwalitatief wel beter.
Eerlijk gezegd heeft Sony wel een pakket wat completer is.
Duur? Het is maar net wat je eraan uit wil geven.
Een kennis van mij heeft een cursus fotografie gevolgd met een digitale compact camera.
Haar resultaat mag er wezen.Mik1 wijzigde dit bericht op 08-02-2011 19:56 met 1%When I saw you the first time, I knew right away that you and I were connected in a way - Geplaatst op woensdag 09 februari 2011 18:55Mik1

Testfoto's.When I saw you the first time, I knew right away that you and I were connected in a way - Geplaatst op zondag 13 februari 2011 23:23dimormar
Mik1, je hebt gelijk..... de camera doet het werk niet.... de fotograaf moet gewoon het foto-oog hebben.
Deze is met de kleine Sony gemaakt.

- Geplaatst op woensdag 16 februari 2011 21:35twinmom_67
Ik heb nu een diascannertje had nog paar heel oude dia's denk nog voor dat ik geboren ben wel grappig om te zien ik ben van 1967.
Kwaliteit is niet je van het ze hebben lang in een vochtige kelder gelegen in een doos.Ik heb ze meegenomen uit het oude huis van mijn moeder toen ze ging verhuizen vorig jaar en sinds kort een diascannertje hihi was in de aanbieding bij een outlet aldi voor 10 euro dus je kan er geen buil aan vallen he .Mijn zusje nam die mee.
Ruim voor het digitale fotografie tijdperk dus hihihi moet eerlijk zeggen ik ben heel blij met digitale fotografie geen gemier met rolletjes laten ontwikkelen ,je ziet wat je fotografeerd etccc.Deze zijn ooit zelf ontwikkeld etcc dat kan ik mij wel herinneren dat dat thuis gedaan werd ook foto's ontwikkelen .

twinmom_67 wijzigde dit bericht op 16-02-2011 21:38 met 14%Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op woensdag 16 februari 2011 23:04dimormar
Twinmom, wat leuk dat je die dia's hebt.... dat scannertje is een koopje.
De dia's even poetsen met een microvezeldoekje wil nog wel eens helpen om het vuil weg te krijgen.
Van mij een scan van een oude foto..... 1955, het meisje helemaal in het wit ben ik.
dimormar wijzigde dit bericht op 16-02-2011 23:05 met 0% - Geplaatst op woensdag 16 februari 2011 23:06twinmom_67
Ohh ben ik toch een oen had ik de foto gespiegeld staan nu staat die goed .
Ik vond de letters al raar staan leek wel Russisch hihi.
Grappig he van die oude foto's/dia's.
Ik kan er ook negatieven mee inscannen dus is scharrelen naar oude negatieven hihi zullen er nog wel div bij mijn moeder liggen.
Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op woensdag 16 februari 2011 23:10twinmom_67
Leuk dimomar .
Ik weet niet of die dia's nog te poetsen zijn kan het proberen,maar ben bang dat het het weer is of zo die er in zit al die spikkeltjes.
ja leuk speelgoed zeker voor dat geld hihi normaal zijn ze duurder.
Ik dacht eerst zal wel niet veel zijn,maar het resultaat valt me nog mee zeker voor dat tientje je kan er dan geen buil aan vallen he.
Die foto is overigens bij jou in de buurt hihi kwam ik achter via een ander forum ik dacht eerst dat het in mijn geboortestad was,dus niet was een stadje er naast.twinmom_67 wijzigde dit bericht op 16-02-2011 23:12 met 18%Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op vrijdag 18 februari 2011 12:43Ellenwiske
Chips.........!!! Had een heel stuk getypt en foto's geplaatst en druk ik per ongeluk op een verkeerd knopje en weg is alles.
Even kort herhalen. Leuk twinmom dat je dat scannertje zo goedkoop op de kop hebt kunnen tikken.Wij hebben ook nog een karrenvracht aan dia's liggen die we nog om moeten zetten. Hopelijk hebben we daar eind dit jaar tijd genoeg voor.
Ook hebben jullie weer allemaal hele mooie foto's hier neergezet. Die bomen van Dimormar die weerspiegeld worden in dat water vind ik prachtig van kleur.
Ik heb de latste tijd vooral foto's gemaakt van de kleinkindjes. Maar zondag toen ik in Maastricht deze forsythia zag kregt ik helemaal zin in de lente en heb dat even vastgelegd. Geen hoogstandje maar gewoon: LENTE.

- Geplaatst op vrijdag 18 februari 2011 23:01twinmom_67
Hahaha dat koppie van die eend? lekker genieten in het zonnetje zo te zien.Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op zaterdag 19 februari 2011 09:43Mik1
Allemaal mooie foto's hier in dit topic.
When I saw you the first time, I knew right away that you and I were connected in a way - Geplaatst op zaterdag 19 februari 2011 09:50Mik1
Ik heb ook een dia/negatief scanner, maar nog geen tijd/gelegenheid gehad om alles over te zetten.
Bij ons in de kast staan de (Curver)dozen vol te wachten om overgezet te worden naar de digitale versie.
Jammer van die spikkeltjes, Twinmom. Maar ze zien er voor hun doen (ouderdom, vocht) nog redelijk goed uit.
Je brengt me wel op een idee. Ik ga ook ff scharelen bij mijn moeder in de kast naar oude foto's/negatieven.
When I saw you the first time, I knew right away that you and I were connected in a way - Geplaatst op zaterdag 19 februari 2011 21:09twinmom_67
Nog een paar ingescande dia's jammer van de vlekken .
Misschien is met een pc prog aan de slag gaan om het weg te poetsen:
Ik heb nog geprobeerd er met een microvezeldoekje overheen te gaan zoals Dimomar zei,maar het zit echt in de dia zelf na al die jaren dat ze in een vochtige kelder gelegen hebben welliswaar in een doos,maar toch helaas zitten er op de meesten vlekken.
Dan te bedenken dat dit foto/dia's zijn van minstens 45 jr als ze niet ouder zijn oud.Ik denk zo rond 1965 ik was nog niet geboren.
Mijn dochter nog mam dat lijkt wel een soort grafitty

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op zaterdag 19 februari 2011 21:32twinmom_67
Deze foto lichter gemaakt ik zag iets langs de zijkant hihi benen dus is het een stoep,waarop zo te zien iemand met stoepkrijt getekend heeft:
Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op zondag 20 februari 2011 14:55Ellenwiske
Zo kom je de ene na de andere verrassing tegen bij die oude dia's. Leuk!
Volgens mij zit jij nooit stil. Je bent supercreatief. Ik heb net weer even gelezen bij tuinkriebels en je kransen en kraamcadeau gezien.. - Geplaatst op maandag 21 februari 2011 22:03dimormar
Twinmom, leuk hoor al die oude plaatjes..... ook die benen de je ontdekte. Je kan die spikkeltjes misschien nog wel wegpoetsen, maar dan ben je wel even bezig. Meestal ontbreekt de tijd voor zulke klussen.
Ellenwiske, heerlijk om die forsythia te zien ontluiken. Die eend heeft een lollig koppie.
Nog een spiegelplaatje bij ons in de buurt.

- Geplaatst op woensdag 23 februari 2011 07:50twinmom_67
Ik had hem net in het verkeerde topic gepost ffe weggehaald daar.
Vanmorgen was de lucht heel rood deed mij even denken aan die aswolk foto's van vorig jaar april alweer.
Dit is vanmorgen vroeg in de tuin:

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op woensdag 23 februari 2011 20:46dimormar
Twinmom, wat mooi die kleuren. Die heb ik gemist helaas.
Dit was vorige week toen het een beetje op de lente begon te lijken.

- Geplaatst op donderdag 24 februari 2011 16:46Ellenwiske
Dat zeg je mooi: "op de lente begon te LIJKEN" haha, wat was het koud gisteren en vanmorgen die sneeuw erbij en dan ook nog behoorlijk waterkoud. Ik verlang naar dit
Laat de lente maar komen.
Mooie kleur lucht twinmom!
Dit onderwerp heeft 468 reacties, en bestaat uit 19 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 19.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 22:43.
Fototopic, tips en vragen (2)