- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 2014 reacties, en bestaat uit 81 pagina's. U bent momenteel op pagina 73 van 81.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 10:40.
Reumatische aandoeningen (2)
- Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 08:55rommeldam
GERTI
Sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Komt je vakantie niet in gevaar?
Liefs en een knuffel. - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 19:37Madelief s
Benthe en Gerti dank voor jullie lieve woorden, Gerti sterkte met je wervels.Later wil ik graag weten wat er is gebeurd met je.
Fijn Rommeltje dat je het zo in de gaten houdt.Jij sterkte met je fibri.
Benthe wat heerlijk voor je dochters ze hebben het verdiend.
En wat lekker dat de zon toch je winterdip wat doorbreekt.
Het gaat knudde met dat hart van me in combinatie met de nieuwe medicijnen. Ik heb nog nooit zo veel achterelkaar en zolang in uren boezemfibrileren gehad en zulke urenlange snelle hartslagen. Vanochtend weer met cardiologie gebeld, nadat ik vannacht zó'n beetje lag te stuiteren in mijn bed. De cardiologe i.o.belde me terug en vertelde dat ik echt niet mocht stoppen met deze pillen en ook de pillen voordat ik maandag met mijn eigen cardioloog heb gesproken niet mocht halveren. ik moest wel van haar vanmiddag naar de huisartsenpost vanwege de opstipatie die deze medicijnen met zich meebrengen (sinds dinsdag niet meer geweest).Hele lieve dokter op de dokterspost heeeft me onderzocht, laxeerpoedrs voorgeschreven en me op het hart gebonden vannacht naar hun te bellen als mijn hart weer zo fladdert dan komen zij wel meten en beslissen.
Squireltje ik ben heel blij met je research.Dankjewel ik heb het direct opgeslagen. Zo'n loep heb ik al.Mijn bril is waarschijnlijk pas eind volgende week klaar. De fabrikant was niet te vreden over het resultaat van de glazen en heeft ze teruggestuurd. vertelde mijn opticïën. Rara waar die dingen tegenwoordig worden gemaakt. Made in China?
Min 22 bij jou vannacht Gertine!
Blijf maar lekker zitten waar je zit Jippie.
Mamske en jij? hoe gaat het?
Glaucoom is wel operabel maar ze proberen het nu nog met azopt druppels en twee keer per jaar gezichtsveldonderzoeken in toom te houden. mijn staar is ook nog te doen.
Prettig weekend allemaal.
Prettig weekend allemaal.Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 20:07rommeldam
MADELIEF
Wat vervelend dat je hart steeds zo naar doet.
Heel veel sterkte.
Liefs - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 18:23mamske1
Hoe gaat het met jou Madelief? heb je nog contact op moeten nemen en is er nog hulp gekomen om te bezien hoe en wat? Hier gaat het redelijk. Ik heb nog wel een paar keer een heftige ritmestoring gehad maar door samen met papske goed op mijn ademhaling te letten en naar mijn buik te ademen kan ik in elk geval de paniekaanval onderdrukken. Morgen is het een week geleden dat ik de metoprolol heb vervangen door een ander tabletje en morgen moet ik ook gaan meten. Volgende week wordt tabletje nummer twee vervangen en weer twee weken later de derde betablokker.
Sterkte voor jou Madelief, ik hoop dat alles goed met je gaat.Voor de wereld ben je zomaar een persoon, maar voor een persoon kun je de hele wereld zijn! - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 19:11rommeldam
Dat hoop ik ook MAMSKE.
En dat de volgende verandering van je medicijn goed gaat en geen rare/enge dingen gebeuren.
Fijne avond allemaal. - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 16:32Madelief s
Het ging goed het ging weer fout vannacht weer een dokter , maar nu gaan we mijn niuwe bril halen er is net gebeld en vanavond gaan we naar de premiere van het studenten toneel waarvan mijn zoon de regie heeft gedaan.
mamske, heel veel goeds. knuf ook voor rommeltje .Ik moet opschieten van mijn man.Doeg .Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 19:04rommeldam
MADELIEF
Veel plezier vanavond.
Liefs - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 15:35Madelief s
Ik ben een trotse moeder.
Maar wat ben ik ook blij met dat telefoontje van mijn eigen cardioloog vanmiddag om tien over twaalf. Hij wist notabene helemaal niets van alles wat er de afgelopen week is gebeurd.Er is helemaal niet met hem overlegd om mij verapamil te geven i.p. v. mijn vorige medicatie.dit moet de cardioloog i.o. dus met zijn supervisor hebben afgesproken verleden week dinsdag toen ik op hartbewaking lag.
in ieder geval moet ik met ingang van direct stoppen met deze medicijnen , gaik met ingang van morgen terug naar mijn oude medicijnen en wil hij me binnenkort op de poili zien en mocht mijn hart het daartussen nog niet goeddoen dan moet ik bellen en mijn afspraak vervroegen. Begin Maart krijg ik een 24 uurs holterkastje en hij gaat mits ik op het moment dat ik kan beginnen geen ritmestoornissen meer heb, me vandaag vast aanmelden bij het hoofd cardiologie van het revalidatie centrum, omdat hij vindt dat mijn zelfvertrouwen en dat van mijn man wel heel erg op de proef gesteld is het afgelopen jaar en tot nu toe.
Hè wat had ik zó'n arts nu net even nodig.
De bezorger van de apotheek komt zo medicatie omruilen en nu hoop ik zo dat het weer beter gaat worden.
Ik heb in één week meer meer boezemfibrileren en veel te hoge hartslagen gehad dan in het hele jaar daar voor.
Morgen een gesprek met mijn eigen huisarts want die weet eigenlijk helemaal niet wat zich deze week in huize madelief allemaal heeft afgespeeld.
Mamske, van mijn "leren leven met pijn" groep, heb ik een geweldig goede ontspannings cd meegekregen.
Ik ken wel meerdere en ik weet zelf me ook heel goed te ontspannen, maar gisteravond voor we naar zoons voorstelling gingen heb ik naar haar stem geluisterd en voor zover het voor mij mogelijk is(een schouder met ontstoken pezen mag ik niet aanspannen)
heb ik geluisterd en me heerlijk laten gaan op haar aanwijzingen.
Het is specifiek voor mensen met beperkingen, dus je kunt het gewoon zittend doen. zal ik een kopie naar je toesturen?
Iedereen een prettige dag.
ps Bril is erg wennen maar wel heel goed. Ik zie nu nog alles voorover hellen.Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:05jsteen1
hallo Madelief en nu maar hopen dat alles weer rustig word rond je hartje he ,wat een toestanden allemaal toch .
ik lees wel veel mee maar was niet zo instaat om overal langs te gaan
ik heb van daag de laatste kuur tabletten weer en het gaat weer iets beter nu met me. ik lees net dit dus dacht ik zal even reageren .
en ook weer een nieuwe bril nou ik hoop dat je er snel aan gewent
bent het zal nog wel even vreemd zijn he .
nog een fijne middag allemaal .
liefs Johanna. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:15rommeldam
MADELIEF
Ja van zo'n arts wordt je blij.
Wel bellen als het nodig is hoor.
Als je een trotse moedere bent zal het gisteren wel heel erg mooi,leuk enz zijn geweest.
JOHANNA
Had je een longontsteking?
Of was die kuur voor iets anders?
Liefs allemaal. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 18:38jsteen1
nee nog net niet rommeldam ik heb het zo ik was er nu op tijd bij
maar ja het heerst ook wel heel erg hoor .
en nu kan ik niet naar buiten want overal lig sneeuw dus kan niet met mijn scoot weg met die sneeuw maandag moet ik vroeg een onderzoekdoen en mag dan geen medicijne innemen die krijg ik er na van hun en dan moet ik ook naar de longarts voor controlle .
ben blij dat ik wee op geknapt ben nu .
fijne avond allemaal hier .
liefs johanna. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 19:00rommeldam
JOHANNA
Sterkte met het onderzoek.
Ik hoef het deze keer niet ( maart) als ik naar de allergoloog moet.
Vond zelf dat de laatste keer het longfunctieonderzoek goed was en gelukkig was mijn arts het met me eens.
Liefs van Rommeltje - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 19:46jsteen1
dankje wel Rommeltje ,
tot morgen . - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 08:39jsteen1
goee morgen , Rommeltje ik had geen tijd gisteren en na de sport school ben ik te moe gewoon dan moet er weer gekookt worden natuurlijk en er na neem ik me rust .
ik moet wel aan mijn rust komen anders gaat het weer mis en dat wil ik niet .
wij gaan straks naar onze dochter als het kan altijd p vrijdag dat is mijn uitje vooral nu ik niet weg kan met mijn scootmobiel met dit weer
volgen de week waarschijnlijk ook niet want je krijg dan weer meer
neerslag in de vorm van natte sneeuw bah bah vies weer he .
hoe is het met je zelf Rommeltje ????
Madelief gaat het nog een beetje met jou ?????
is er weer meer rust voor je na dat je eigen dokter heeft gebeld ???
iedereen een fijne dag en de zieken onder ons beterschap gewenst .
liefs johanna. - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 09:49rommeldam
Goede morgen allemaal
JOHANNA
Met mij gaat het best goed.
Natuurlijk heb ik elke dag wel pijn maar op het moment kan ik zonder tramadol.
Moet eerlijk zeggen ik rust veel en dat is goed voor de fibro.
Mijn longen zijn wel wat geprikkeld maar als het nodig is puf ik extra.
Hoop dat wel snel weer krijgen dat jij weer fijn naar buiten kunt.
Veel plezier bij en met je dochter vandaag.
liefs - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 10:06jsteen1
nog bedankt rommeltje ,wat een zegen dat we fijne kinderen hebben
vind je niet je hoord zo veel om je heen ,wij zijn erg blij met onze
dochter en schoonzoon .
en we hebben het heel fijn met elkaar ,ik had weer 5bossen tulpen gekregen van schoonzoon witte en daar maak je mijn erg blij mee
bloemen horen bij mensen vind je niet ,dat vrolijkt je lekker op .
nou de dooi gaat nu snel komen ik zal blij zijn dat de straten weer goed schoon zijn dan kan ik zelf weer weg .
ik moet morgen ook met de auto want kan niet weg met de scoot
ik hoop dat het niet gaat ijzelen morgen ochtend want dan kan ik niet naar het ziekhuis en ik moet er nog vroeg zijn ook .
Madelief gaat het nog met je ???
voor iedereen een hele fijne warme zondag gewenst .
liefs johanna. - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 13:27starrynight1
Ik ben hier nieuw. Vrijdag heb ik te horen gekregen dat ik matige artrose heb in al mijn gewrichten. Langere tijd had ik aldoor al pijn maar huisarts wijfelde met doorsturen, dus ik liet het maar zo. Maar kortelings ben ik toch bij de reumatologe beland. Nu heb ik van rheumatoloog Butrans 5 microgram gekregen als pijnbestrijding en wel als pleisters die ik een week moet laten zitten en dan vernieuwen.
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Ik weet wel dat je op het forum het niet altijd kunt hebben over waar het topic voor bedoeld is, maar het gaat hier over reuma dus ik probeer het maar even. Wie weet hebben jullie antwoord en ervaringen met dit medicijn. - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 13:43jsteen1
Hallo Starry,ik heb het zelfde als jij maar heb tabletten voor de pijn en
die helpen niet dus ik loop maar door mijn peut zegt steeds
naar je lichaam luisteren en veel bewegen anders word je heel erg stijf ,dat heb ik vooral snachts erg veel last van als ik er uit moet .
maar onze Madelief weet er heel erg veel van af dus ze zal je wel
antwoord geven . - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 22:21starrynight1
ok, nu ook nog pols gebroken, tractie mislukt. - Geplaatst op maandag 13 februari 2012 07:32jsteen1
nou Starry ,jij heb wel vreselijk pech zeg wat heb je al veel mee gemaakt he eerst je ogen en nu dit allemaal .
ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de pijn nog uit te houden is .
ik ben klaar om naar het ziekhuis te gaan het is glad nog geen strooi wagen gezien maar iedereen gaat nu langzaam aan naar hun werk dus wij gaan ook zo weg hier ,kijken of het lukt .
liefs johanna. - Geplaatst op maandag 13 februari 2012 15:03rommeldam
JOHANNA
Ben je veilig in het ziekenhuis en weer thuis gekomen?
Ik moest naar de therapeut maar kan dat te voet, is dichtbij.
Maar toen was het al niet meer zo glad.
STARRY
Ik ken die pleisters niet ik slik tramadol voor de pijn.
Heb fibro. - Geplaatst op maandag 13 februari 2012 15:29pootje
Starry, het is een morfine achtige. Buprenorfine is het. Ik heb het even op gezocht voor je. Het is een sterke pijnstiller dus.
Hier is een bijsluiter Butranspootje wijzigde dit bericht op 13-02-2012 15:32 met 35%Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op maandag 13 februari 2012 15:36Madelief s
Heel hartelijk welkom Starrynight 1, of mag ik ik je ook gewoon Starry noemen? Wat een pech dat je je pols gebroken hebt en dan ook nog in je hele lichaam artrose.Ik ken die pleisters ook niet. Ik rijg ook niets tegen mijn artrose want ik mag niets of het moet morfine worden en daar heb ik geen zin in.
Johanna ik heb een tijd niet gekeken bij jou vanwege mijn slechte ogen. Nu met mijn nieuwe bril zijn de letters wel groter maar alles blijft wazig dus moet ik vervroegd naar oogheelkunde.
Donderdag ochtend belde mijn huisarts we hebben wel een kwartier gepraat. Net als mijn eigen cardioloog vindt hij dat ik van kastje naar de muur ben gestuurd. Bovendien zegt hij dat ze op het ziekenhuis op 31 jan. nooit mijn cardio-medicijnen in 1keer hadden mogen stoppen daar kreeg ik dus die veel te hoge hartslag van. Als je nu weer gaat boezemfibrileren of s'nachts een veel te hoge hartslag krijgt gewoon direct naar het ziekenhuis gaan en niet eerst naar ze bellen hoor. Heeft hij me geadviseerd.Trouwens dat wil mijn eigen cardioloog ook. Woensdag wordt mijn pacemaker uitgelezen. Al met al heb ik overal pijn op het ogenblik, maar is mijn hart gelukkig weer rustig.
Mijn fysiotherapeute heb ik al twee weken afgezegd, misschien volgende week weer als alle sneeuwboel weg is.
Johanna je hebt helemaal gelijk hoor veel bewegen met artrose want anders krijg je nog meer last, maar niet forceren want dan kan de artrose toenemen.Dus, ook op tijd je rust nemen. Ik ga dat filmpje over artrose weer even opzoeken en hem dan niet via mozilla fire fox plaatsen. Kijken of jij hem dan ook kunt krijgen , Johanna.
Ik denk dat met de weersverandering de fibro ook weer gaat opspelen Rommeltje?
Mamske hoe gaat het? Ik had je in mijn vorige posting een vraag gesteld, heb je dat meegekregen?
Starry, veel sterkte met je pols.Is het je schrijf hand?Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op maandag 13 februari 2012 15:37Madelief s

- Geplaatst op maandag 13 februari 2012 15:54jsteen1

fijn dat je er weer bent Madelief en dat het weer iets rustiger is gelukkig met je hart .
Mandelief ik had goed nieuws van de longarts vandaag ik ben
totaal 2%verbeterd kwa long inhoud staat nu op 31 %
met die fietstest in november was ik al iets vooruit gegaan en nu weer .
ik heb erg veel geleerd van deze revalidatie het was erg zwaar maar wel de moeite waard de dames van de testen vonden het erg knap in toch wel korte tijd ik doe nu sporten op de sportschool onder begeleiding van een peut een klein groepje maar wel erg leuk .
ik hoop alleen dat het snel beter weer is dan kan ik weer eens
gaan winkelen heb er zin in .
ik heb al een briefje gemaakt wat ik wil hebben en ook nodig heb
schrijf spullentje een centimeter al van dat soort spul en ik ben er even uit ook zo he .
Rommeltje er was hier op de weg goed te rijden alleen bij het ziekhuis was voor de deur gepekeld en veder niks maar toen we daar weg gingen was het wel een stuk beter hoor ,maar de stoepen waren heel erg glad gewoon .
liefs johanna.jsteen1 wijzigde dit bericht op 13-02-2012 15:56 met 0%
Dit onderwerp heeft 2014 reacties, en bestaat uit 81 pagina's. U bent momenteel op pagina 73 van 81.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 10:40.
Reumatische aandoeningen (2)