Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Libelle Café
  4. Even niet blij (2)

Dit onderwerp heeft 2518 reacties, en bestaat uit 101 pagina's. U bent momenteel op pagina 82 van 101.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 15:01.

Even niet blij (2)

Ga naar een onderdeel
  1. Ellenwiske
    Afbeelding van Ellenwiske

BW beter lang slapen dan moeite hebben met slapen toch?( Al moet je daar wel tijd voor hebben).
    Om op je vraag antwoord te geven; onze vriend wilde geen pijn lijden, dan maar liever dood. Nu merk ik dat de grenzen steeds meer verlegd worden. Lag hij zondag nog te kronkelen op bed van de bot- en zenuwpijn,en moest er een arts komen, gisteren was het met nog meer medicatie weer beter en dan voelt hij zich goed, slaapt wel bijna de hele dag, maar die uurtjes dat hij wakker is zijn hem nog heel veel waard.
    Net wat Hse zegt dus over dat iedereen aan het leven hangt.
    Ik hoop dat we hem nog een keer in leven mogen zien, maar ik begrijp ook dat zijn vrouw, onze vriendin, hem die momenten dat hij nog helder is voor zichzelf, of de naaste familie wil hebben. Ze houdt bezoekjes een beetje tegen nu. Maar toen ik gisteren belde, juist toen hij wakker was en zei knuffel hem dan maar van ons, zei hij op de achtergrond dat we die knuffels zelf moesten komen brengen.

Lees net pas de mail en zie nu dat we vrijdag een bezoekje mogen brengen.

Jane, dat is dan al 12 jaar geleden. Een hele tijd dus en sindsdien nooit meer gebeurd.

Gelukkig maar hse dat het niet nog erger is dan dit met je voet.
    Ik vind het ook heerlijk als de zon schijnt. dan schuif ik alle vitrage aan de kant en ga zelf ook heerlijk in de zon zitten. Die geeft al heel veel warmte af.

Ellenwiske wijzigde dit bericht op 07-02-2012 14:55 met 3%: Schuingedrukte ingevoegd

2. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

De flipper heeft viavia excuses aangeboden en wilde mij dat ook wel per telefoon doen, ben ik blij dat ze mijn telefoonnummer niet verstrekt hebben.
    Ik aanvaard de excuses maar deze persoon ga ik met een grote boog uit de weg. En ik vind ook dat diegene bij ons niet op de plek is, maar er wordt aangewerkt.

Ew; wat een verhaal, ik zucht er van.
    Om toch , ondanks wat je leest en hoort, dan toch nog zo veel pijn te moeten hebben.
    Men zegt ook wel eens; dat het sterven zo voor de stervende zelf, maar ook voor de omgeving uiteindelijk ! makkelijker wordt, omdat men ziet, voelt en weet; dit kan zo niet meer..
    Het is goed.....
    Maar toch.
    Ik hoop dat je de knuffels kunt brengen , het is moeilijk om niemands grenzen te overschrijden, van zijn vrouw niet, maar ook zijn behoeftes niet uit het oog te verliezen. Ik hoop dat zij daar ook een weg in vinden.

Jane; daar moet je nu niet meer mee zitten ;)

3. tijsje
    Afbeelding van tijsje

Oh wat was ik gisteren niet blij zeg. Maar dan vooral voor oudste want het prul kwam ziek uit school. En, nooit ziek zijnde, wist hij niet waar hij het zoeken moest. Alles eruit gegooid en dat tot wel vier keer aan toe (de eerste keer onderweg, ah zielig) en er zat helemaal niks meer in. Ik kon dus aan de bak, maar was allang blij dat ik er voor hem kon zijn. En hij maar sorry zeggen. Gelukkig is hij vandaag al een stukje beter en blijft alles wat er voorzichtig in gaat niet meer uit. Mijn vader was ook al ziek, maar dan van buikgriep. En Hijsje is naar de apotheek gegaan en heeft iedereen van pillen voorzien :cheer:

Ah, Hse, wat een pech nou toch weer met je pootje :sad:
    hoop dat het gauw beter wordt.
    Ik heb mijn vriezer trouwens samen met Hijsje zondagmiddag maar aangepakt. En daarna was ik vooral blij dat het zo opgeruimd en klaar was. Moet nog wennen aan het feit dat de laden zomaar dicht gaan zonder tegen een ijslaag aan te duwen. Ja, slecht inderdaad, maar de vriezer heeft eens een nacht niet goed dichtgezeten en dan krijg je dat.
    Ellenwiske heeft zo te lezen een vriezer ver terug uit de vorige eeuw. Leidingen zie je bij mijn vriezer niet lopen hoor; alles wat je ziet is een gladde want (mits er geen ijsaanslag op zit dan).

Ellenwiske, wat moeilijk die situatie rondom jullie vriend. Je wilt hem houden, maar moet loslaten. Gunt hem ook zijn rust en vrede. Het leven is soms *&^%@

Boekenwurm, wij hadden dat twee jaar geleden dat we extra werk hadden door een uitglijdende collega (niet op de schaats, maar gewoon op straat door ijs en sneeuw). Heel erg vervelend is dat.
    Was de flipper een bezoeker? Ik zou er niet mee om kunnen gaan, heb je daar een training voor gehad?
    Gelukkig gaven ze je nummer niet, stel je voor zeg...

Hse, heeft je zoon al naar je pootje gekeken? Hij boft maar met zo'n moeder die allerlei lastige complicaties in het echt kan laten zien :kater:

Jane, sleept je man je mee naar buiten dan, om van het weer te 'genieten'? Arme jij. Fijn dat je nu beter in je vel zit. Heeft vast ook te maken met het feit dat je weer de liefde in je leven hebt.

Ellenwiske, dan wens ik jou vrijdag heel mooie, waardevolle momenten toe. Qusje voor jou.
    Boekenwurm verwoord het ook erg mooi.

4. Boekenwurm

Wat doen jouw handschoenen (want) in de vriezer Tijsje? :D
    Sterkte met de zieken, klinkt als een gemeen virus...
    De flipper was iemand die op vrijwillige basis hand en span diensten levert bij ons, maar eh, niet iedereen is even geschikt bij de doelgroep zeg maar... ;)

5. hse
    Afbeelding van hse

Hum, ga ik nog terug lezen ook door die opmerking van Boekenwurm. :hamer:
    Ik had het wel zien staan maar nog niet gedacht aan iets anders en alleen maar even geglimlacht..
    Ik dacht dus echt...ik heb helemaal niet gelezen dat ze handschoenen in de vriezer had laten liggen of dat ze de vriezer heeft aangepakt met wanten :kater: aan.

Ach, dat arme joch.
    Ik hoop dat het gauw weer helemaal over is.
    Je hebt toch ook een supervent, Tijsje.

Bij mijn vriezer zie ik ook wel degelijk wat leidingen zitten.
    ...maar ja...dat ding is denk ik ook al wel bijna 20 jaar oud.

Mijn zoon heeft mijn pootje niet gezien want hij is op wintersport met een paar vrienden.
    Ik kijk er zelf elke dag even naar. ;)
    ..maar het gaat goed....de zwelling is weer een stuk minder ondanks dat ik niet gekoeld heb....dat ging alleen maar meer pijn doen.
    Kou is dus echt funest voor een botbreuk.

Lekker zo'n freiwilliger die vlipt. :D

Ellenwiske, ik wil je alvast heel veel sterkte toe wensen voor vrijdagmiddag. Moeilijk hoor..
    Jullie hebben wat dit betreft al heel wat mee gemaakt in de vriendenkring.
    Tijsje heeft het al mooi omschreven met haar waardevolle momenten die ze jullie nog toe wenst.
    Ik sluit me daar bij aan.

gewoon liefs

6. Ellenwiske

Dank jullie allemaal voor de mooie woorden.

BW gelukkig maar dat ze jouw telefoonnnummer niet aan die flipper gegeven hebben.

Tijsje wat zielig voor je zoon. maar zoooo lief om zo ziek te zijn en nog sorry te zeggen voor de overlast.
    Sterkte met de zieke(n)
    Ik heb hier ook een ziek meisje. Amber heeft al sinds zondag last van buikgriep. Aangestoken door haar nichtje. Ze ligt al heel lang te slapen nu. Kan elk moment wakker worden.

Hse, ik ben blij voor je dat de zwelling slinkt.

Ik heb toch echt niet zo'n oude diepvries. Maar eigenlijk is het ook alleen maar bovenin dat er een kabeltje loopt en een buis achter bovenin.

Ik hoor van alles. Moet gaan kijken wat die kleine uit aan het vreten is.

7. tijsje
    Afbeelding van tijsje

O wat stom zeg, want met een 't' :nee: Je kan zien dat ik het niet over heb gelezen want (jawel met een 't' :lol: ) dan had ik het gelijk gezien. Ik laat het nu staan wanT ja, ook Tijsje maakt voutjes (errug :bonk: ).

Oudste is weer beter. Vanavond weer gegeten (hij had honger!) en ik maakte rijst want dat is licht verteerbaar. Het ging er goed in. Wij hopen dat het goed blijft gaan. Vadertje had een terugval; ging gister iets beter, nu weer iets minder; ik hoop dat het nu snel achter de rug is. Jongste heeft fors keelpijn, maar eet nog als een dijker dus hopelijk loopt het los. En Tijsje wandelt overal doorheen (hopelijk blijft dat zo!). En Hijsje is een blijvertje; ik hou 'm :cheer:

Hse, ik ben benieuwd wat je middelste zegt als hij van je val hoort en je pootje ziet. Maar ja, hij kent je.... :D

Zo zielig, een klein ziek kindje; veel beterschap voor Amber, Ellenwiske!

8. Boekenwurm

Niks gesloopt door de kleine EW? Is ze nog erg ziek?

Ik ben wel gesloopt; 2 ziekenbezoekjes vandaag en dat was heftig... en iets te veel merk ik nu.
    Gelukkig kon ik (want ik kwam in een leeg huis) daarna even van me afpraten bij een lieve vriendin; al was het telefonisch...

Hse; gaat het vandaag nog een beetje beter met je voet?
    Lekker dat je zoon even op vakantie is. En gelukkig voor jou zijn er ook nog meer artsen waar jij je licht op kunt steken als je het niet vertrouwt hmmmmm ? :knipoog2:

Tijsje; hoe gaat de ziekenboeg?
    Zelf niet geveld?
    o; heb ik dit gepost zie ik je verhaal..
    Mosterd na de maaltijd dus deze vragen..
    :duim:
    Houd het op de been meid.... :x

Gertine; sterkte...

Titia; ik zal nu op de goede dag aan je denken... :lol:

Boekenwurm wijzigde dit bericht op 08-02-2012 19:32 met 10%

9. hse
    Afbeelding van hse

Ik hoop dat ze allemaal gauw opknappen bij Tijsje.
    Heel goed van je...je weet wat je hebt en niet wat je krijgt.
    Houden die hap. :D
    Heftig hoor al die zieken ...en ook al een kleintje bij Ellenwiske.

Het gaat naar mijn idee goed met mijn voet...dus geen dokter nodig ...alleen wat meer tijd. :D

Fijn dat je even van je af kon praten, Boekenwurm.
    Het is ook kei moeilijk om hier mee om te gaan.

gewoon liefs

10. gertine
    Afbeelding van gertine

ik ben niet blij dat er zoveel zieken zijn, ik hoop dat ze snel opknappen

titia ik zal voor je duimen

http://www.freebits.nl/images/583Teksten_geluk_succes_0.gif

sol omnibus lucet

11. sienna
    Afbeelding van sienna

Ook mijn vriezer is toch al gauw zo'n 15 jaar oud en er zitten ook wat leidingen in, hse. Nu maakt hij de laatste tijd best veel lawaai dus ik heb manlief al wat bezorgd aangekeken...
    Gelukkig gaat het wat beter met je pootje. Ennuh, je nu niet meer op glad ijs begeven hè?

BW, ik hoor er meerderen over klagen dat ze zo lang slapen. Zelf heb ik er ook wel een tikkeltje last van. Mijn conclusie: winterslaap.
    Goed dat ze je tel.nr. niet aan de flipper hebben gegeven. Houd de boog om die persoon maar ruim totdat er een andere oplossing is gevonden. Lekker dat je vandaag even je hart kon luchten bij een lieve vriendin. Een mens kan toch niet zonder?

Het verleggen van grenzen bij veel pijn heb ik vaker gezien, EW. Je staat soms versteld van de kracht die iemand nog kan hebben in zo'n situatie. Wat fijn dat jullie vrijdag nog een bezoekje mogen brengen maar wat zal dat zwaar zijn! Boekenwurm heeft het inderdaad mooi verwoord. Alvast veel sterkte gewenst.
    Hopelijk is de kleine puk weer snel opgeknapt.

Fijn dat jouw kind weer is opgeknapt, Tijsje. Wat zijn ze dan zielig hè? Arm kind, en dan nog sorry zeggen ook, wat lief!
    Wij zijn net zo'n 20 minuten bezig geweest om woef z'n braaksel op te ruimen; óveral lag wat en niet zo'n beetje! Arm beest, er kwam meer uit dan er vandaag ingegaan is.
    Hihi, ik moest ook even teruglezen over die want; 't is maar hoe je het leest :knipoog2:

Ik ben een beetje niet blij dat de elfstedentocht niet doorgaat. Het leek me we weer eens leuk om zomaar een dagje de tv aan te hebben en de Nederlandse schaatstrots te aanschouwen.

Titia, ik duim ook voor jou morgen!

12. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

titia,wij gaan morgen goed duimen

bw,dat is ook wel heel veel maar het was voor een goed doel

hse,fijn dat het weer goed gaat ,daar heb je ook geen dokter voor nodig

tijsje,niet ziek worden twee is genoeg

ew,mooi dat jullie er vrijdag heen gaan,zijn van die moeilijke belangrijke dingen maar waardenvol

sienna,hier is de diepvrieskist 24 jaar oud loopt nog goed hier zitten geen leidingen in

ik ben niet blij dat ik mijn rok bijna af heb op de zoom na zie ik dat het stof boven de zoom is gaan kreven :hamer:

13. hse
    Afbeelding van hse

Ik schrijf alleen even dat ik morgen ook aan Titia zal denken.
    Sterkte en ik hoop voor jou op toch gunstige berichten.

gewoon liefs

14. Ellenwiske

Ik vandaag ook en dan maar hopen dat al dat denken helpt.

Ik weet niet wat kreven is, kan me er wel iets bij voorstellen en het is gewoon heel vervelend als je naaiwerk af is en er is iets niet naar je zin.

Sienna zoveel braaksel opruimen van je hond is echt niet prettig. Ik heb met onze hond(en) de ervaring dat ze het liefst braken op een zachte ondergrond, dus op een tapijt of mat. Met onze eerdere hond hadden we nog een tegelvloer (is nu parket) maar altijd zochten en zoeken ze juist niet die harde oppervlakken op. BIj Storm heb ik het altijd wel in de gaten als hij moet braken. Pak dan snel een stuk krant om eronder te leggen

Gelukkig gaat het weer beter met de zieken in huize Tijsje.
    Amber was gisteren nog niet beter. Ik heb haar een keer moeten omkleden en 's avonds at ze niks. Ze was ook erg hangerig. De hele dag tegen me aankruipen en weinig spelen. Boekjes lezen vindt ze gelukkig nog wel leuk en dat hebben we dus veel gedaan. Evengoed een lekker stuk gewandeld. De zon scheen en ze genoot van het kijken naar de kindjes op de ijsbaan.
    O ja en toen ik gisteren hier moest stoppen hoorde ik iets vallen boven. Ze had een spijl (die je voor het gemak bij oudere kinderen uit het ledikantje kunt halen) eruit getrokken en aan de andere kant van het bedje neergegooid. Best eng eigenlijk zo'n lange staaf in bedje. Vroeger zat die goed vast, maar we zijn een veer kwijt. Toch maar een oplossing gaan zoeken, want op deze manier zou ze ook nu al zelf uit bed kunnen komen.

15. hse
    Afbeelding van hse

Aha, een ondernemende tante dus.
    Zorg er inderdaad maar voor dat ze er nog een poosje in blijft.

Misschien een soort van kerven.
    ..dat de stof net naast de naad allemaal scheurtjes vertoont.
    Tenminste dat is mijn idee er van.

gewoon liefs

16. lievejulia

hse,heeft het goed

ik heb een beetje een verdoe dag

17. titia
    Afbeelding van titia

Wat fijn dat jullie vandaag allemaal aan mij hebben gedacht!
    Het heeft wel een beetje, maar nog niet genoeg geholpen, dus jullie mogen op herhaling.

Tja, wat zal ik zeggen.....
    De uitslag was dat er een ca 2,5 cm groot iets in de blaas zit. Het werd beschreven als endometriose, maar dat was natuurlijk ook de vraagstelling. Verder is er niets gevonden. Ook werd bv niet het "bultje" wat op mijn baarmoeder zit omschreven ............
    Goed.
    Het water wat tijdens de cystoscopie in de blaas was gelopen en er na opgevangen was, is onderzocht op kankercellen en die zijn niet gevonden.Fijn!

De arts waar ik mee sprak, was helaas weer een ander, vertelde dat ik een "ingewikkeld" geval ben en dat hij geen beslissing durfde te nemen over hoe nu verder. Ook arts nummer 1 van de vorige keer wou geen beslissing nemen.......... Dat moet de grote baas (arts nummer 2 uit mijn vorige verhaal) doen. Die was er vandaag niet!

De arts van vandaag zei nog een keer dat de grote baas niet aan een tumor denkt, maar toch richting endometriose denkt. Ook gezien het feit dat mijn klachten er alleen rond de menstruatie zijn.
    Het feit dat de vloeistof zonder kankercellen is, zegt wel wat maar niet alles volgens hem.
    Op mijn vraag of het vaker voorkomt dat er een tumor is en geen kankercellen in de vloeistof gevonden worden, vaak voorkomt, werd wel gezegd dat dat niet vaak het geval is, maar wel voorkomt .........

Het vervolg zou zijn een biopsie van het ding, maar dat is wel onder narcose en dus met opname verbonden.
    Als therapie van de endometriose zou dan dat deel van de blaaswand weggehaald moeten worden............
    Als het toch een tumor zou zijn, dan moet de hele blaas verwijderd worden. Dit gaf de arts van vandaag me ook nog even mee .

Hij zei dat ik me nog maar geen zorgen moet maken ........... leuk bedacht, maar of het haalbaar is???????

Mijn gyn zei dat als het endometriose is, er evt niets gedaan hoeft te worden, want als ik niet meer ongesteld wordt, heb ik ook die kklachten niet meer ....... dus wat is wijsheid om te doen als het endometriose is?

Maar goed, eerst zou ik een nieuwe afspraak krijgen want de grote baas is er volgende week ook niet. Toch heeft de arts van vandaag daarna gezegd dat het weer anders werd, nl dat jhij het morgen met de Big Boss bespreekt en ik dan gebeld wordt over hoe nu verder.
    Dus jullie mogen gewoon nog even verder duimen.

Sorry dat ik nu even niet op jullie reageer, ik zit hier een beetje mee in mijn maag en ik moet zo weg. Weet dat ik wel alles heb gelezen en ik wil EW voor morgen sterkte wensen. Ik hoop dat het bezoek aan jullie vriend heel waardevol mag zijn en jullie toch een goed gevoel mag geven.

18. tijsje
    Afbeelding van tijsje

Titia, dat is een heftig verhaal zeg. Die arts die je vandaag sprak lijkt zichzelf tegen te spreken. Allemaal mitsen en maren en misschienen en dan nog zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ja dahaag, alsof je dat zo makkelijk naast je neer kan leggen. Dacht het niet.
    Ik lees even niet uit je verhaal of je dan ook morgen teruggebeld kan worden door de grote baas (of iemand die de woorden van de grote baas kan herhalen). Ik hoop niet dat je daar erg lang op moet wachten want dat lijkt me niet bevordelijk voor je zenuwen.

Lieve Titia, ik geef jou een warme virtuele knuffel en een Qusje. 'k Wens je sterkte!

19. lievejulia

titia,hier krijg je een dubbel gevoel van,wat moet ik nu wel en niet doen,een dikke knuffel en wij gaan even door duimen

20. hse
    Afbeelding van hse

Titia, wat een verhaal en wat een mitsen en maren zoals Tijsje het al omschrijft.
    Tjonge, ik hoop dat je gauw gebeld wordt zodat je toch meer duidelijkheid krijgt van The Big Boss.
    Sterkte en liefs.

gewoon liefs

21. gertine
    Afbeelding van gertine

titia ik blijf doorduimen, nu weet je nog niet waar je aan toe bent en zit je nog in spanning, ook van mij een knuffel lieverd sterkte
    kus

sol omnibus lucet

22. sienna
    Afbeelding van sienna

Ik sluit me bij de anderen aan, Titia. Wat verwarrend allemaal. We blijven gewoon doorduimen en je krijgt ook van mij een virtuele knuffel.
    http://www.krabbelme.nl/krabbels/Knuffels/knuffel-krabbels325.gif

23. Ellenwiske

Titia, dank je en ik sluit me ook aan bij wat er gezegd is, maar ik zie ook de positieve dingen van de uitslag.
    Het is heel vervelend dat je nu weer moet wachten en je schrijft zelf al dat je echt niet gerustgesteld bent door die woorden van de arts, dat je je geen zorgen moet maken. Dat doet je natuurlijk toch zolang het nog onzeker is. Iedereen zou dat doen denk ik.
    Omdat die arts je ook nog eens vertelt wat er zou moeten gebeuren als het wel een tumor zou zijn, word je misschien nog onzekerder. Maar probeer je vast te houden aan het meest positieve van de voorlopige uitslag die je gisteren kreeg. Want heel erg slecht was die toch ook niet???
    Want als het allemaal is, waar vanuit gegaan wordt, is het met een operatie op te lossen, of is er misschien zelfs niet eens een operatie nodig als je niet meer ongesteld wordt. En dat laatste is alleen maar gemakkelijk, al ben je er natuurlijk nog helemaal niet aan toe.Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het telefoontje vandaag meer zekerheid kan brengen.

24. jane
    Afbeelding van jane

Titia,dit is echt heftig,ik blijf ook duimen voor jou.
    Ik ben niet blij dat de bieb gesloten was.
    Heb niet alles gelezen voel mij nog wat grieperig

25. Boekenwurm

Ja; hier kan ik me bij aansluiten inderdaad.
    Ik spreek je telefonisch...
    Maar wat me opvalt: blaasverwijdering?
    Hoe moet je dan plassen? Dat KAN toch helemaal niet lijkt me?

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x