Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Motorvakantie

Dit onderwerp heeft 22 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 22-08-2011 11:14.

Motorvakantie

Ga naar een onderdeel
  1. ellebel30
    Afbeelding van ellebel30

Hallo,

deze zomer zijn mijn vriend en ik voor het eerst op motorvakantie geweest naar Engeland. Ik rijd zelf motor, een Honda Shadow. En heb een geweldige tijd achter de rug, veel gezien van Engeland. Het is een geweldig land om je met de motor te verplaatsen.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die op motorvakanties gaan. Welke landen zijn het leukste met de motor te doen, zijn er andere regels waar je rekening mee moet houden. Ik hoor graag nieuwe tips :)

Groetjes

2. margie52
    Afbeelding van margie52

volgens mij zijn er geen motorrijdsters onder de forumsters,maar ikke wel dus.
    wij zijn wel eens naar zuid engeland geweest erg mooi.
    deze zomer hebben we gereden in de eifel in duitsland,heel mooi landschap,mooie en veel bochten en lekker steil.echt een aanrader!
    groeten van een bandit 650 rijdster

3. ellebel30
    Afbeelding van ellebel30

Hoi Margie,

dank je wel voor je reactie, duurde ff voordat ik terug gereageerd heb, maar dat kwam dat er geen reacties kwamen, heb daardoor een tijdje niet meer gekeken.
    We zijn voor voor komend jaar aan het bedenken waar we heen moeten, de Eiffel is zeker een optie :-)

4. Jularu
    Afbeelding van Jularu

Hallo dames,
    Ik kijk dus zelden of nooit op het forum, vandaar een wel zeer verlate reactie van mijn kant. Ik rijd dus ook motor. De Duitse Eifel, maar ook de Belgische en Luxemburgse Ardennen zijn hartstikke mooi om te rijden (weet ik uit eigen ervaring). Mijn man is in 2009 met een vriend naar Zuid-Oost Noorwegen gegaan. Hij kwam helemaal lyrisch thuis en vindt dat ik dit gedeelte van Europa absoluut moet zien. (en de foto's waren zeer veelbelovend!) Dit jaar gaan wij dus via Zweden naar de Noordkaap en komen via Noorwegen weer naar huis. Wij wilden eerst met de motor, maar voor twee motoren benzine (voor ong.7500 km) en alle overtochten betalen wordt toch wel wat duur. Vandaar dat het een tocht met de auto op diesel zal gaan worden. Is ook praktischer als je 3 weken gaat en alle bagage mee moet. Maar Scandinavie schijnt dus ook een aanrader te zijn...

5. vonzie
    Afbeelding van vonzie

Hoi allemaal,
    Ik zie dit topic nu ook voor het eerst (dankzij Jularu die het kennelijk weer een beetje hees). Ik rijd zelf geen motor, maar rijd wel in het zijspan van mijn man mee.
    We zijn de afgelopen jaren in België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Tsjechië, Zuid Engeland en Wales geweest.
    Denemarken was geweldig, rustige maar leuke bochtige wegen. Wales was geweldig en Tsjechië.

Jularu, wij hadden ook plannen die richting uit te gaan, maar het zijn wel veel kilometers denk ik voor drie weken? Maar ja met de auto gaat het toch wat makkelijker misschien.

6. Jularu
    Afbeelding van Jularu

Hallo Vonzie (en de rest natuurlijk),
    Het zijn zeker veel kilometers, maar de eerste en de laatste dag, dwars door Duitsland, stomen wij door en dan heb je al een kleine 2000 km te pakken. Blijven er nog maar 5500 over voor zo'n 20 dagen. Dat is gemiddeld 275 km en dat is natuurlijk goed te doen. En er zijn in Zweden en Finland een aantal stukken bij met bos en weg en weg en bos en bos en weg....Dan is het ook gewoon doorrijden. Houd je zelfs nog tijd over om een paar dagen op heel mooie plekken te blijven. En misschien plakken wij er nog een paar dagen aan vast, als wij die nog over hebben en de baas het goed vindt...

7. mausi66
    Afbeelding van mausi66

tja Denemarken is natuurlijk prachtig om te rijden, ik woon zelf in Duitsland en geniet hier van de omgeving..in dit omveld is het leker rijden.
    ik heb een BMW F 650 GS

8. mausi66
    Afbeelding van mausi66

tja Denemarken is natuurlijk prachtig om te rijden, ik woon zelf in Duitsland en geniet hier van de omgeving..in dit omveld is het lekker rijden.
    ik heb een BMW F 650 GS
    vele leuke hotelletjes zijn er hier ook waar motorrijders ook welkom zijn...

mausi66 wijzigde dit bericht op 27-01-2011 16:09 met 18%

9. halsingegard lundbergs
    Afbeelding van halsingegard lundbergs

Hej hej, wij wonen in Los een plaatsje in midden-zweden(56km vanaf Ljusdal) In ons B&B hebben wij al heel wat motorrijders mogen ontvangen. Vanaf oktober tot april hebben wij veel sneeuw zie je helemaal geen motoren voorbij komen ,maar daarna.....
    Je merkt gelijk dat het mooie weer gaat komen. De omgeving hier leent zich perfect voor motorliefhebbers.De moeite van het onthouden waard dus.

10. rita
    Afbeelding van rita

Kijk hier ook zelden en wel een geinig onderwerp om over te praten. Ik rij zelf geen motor maar zit al sinds 2002 achterop en bevalt goed..De landen die wij al bezocht hebben zijn; diverse keren Duitsland,Schotland,Frankrijk,stukje Spanje toen we naar Portugal gingen..Verder Hongarije,Oostenrijk,Zwitserland,Belgie,Luxemburg,Italie..Kan zijn dat ik wat vergeten ben en uiteraard in ons mooie land heelveel gezien.

Dit jaar willen we een paar weken in de Pyreeen rondtoeren.

Wij hebben een Honda Varadero.

11. lvantilborg
    Afbeelding van lvantilborg

hallo medemotorrijdsters,

vorig jaar zijn we 3 weken op vakantie geweest naar Schotland, in Newcastle begonnen, door naar de westkust, via het Noorden en de Oostkust richting Edinburgh, ontzettend veel gezien, een geweldig land.
    Dit jaar gaan we 3 weken naar Noorwegen, een rondreis door het zuiden en midden van Noorwegen.
    ik rijd zelf een BMW R1200R.

12. agram
    Afbeelding van agram

dit schiet niet erg op een motorvakantie topic,laten we het omdopen in n algemeen motortopic.
    misschien verhuizen naar t cafe, modje he modje?

laat ik maar starten.
    ik ben achter in de 50 rij pas 10 jaar met ontzettend veel plezier. :cheer:
    ik heb een bandit met achterop een beauty case wat heel handig is.ga ik n weekend weg dan is de case voldoende,als motorrijdster heb ik geleerd om weinig mee te nemen.
    vd zomer gaan we met z,n 4en naar het sauerland,de mannen zullen meer rijden als wij de vrouwen wij willen ook zonnen en shoppen.
    later meer

13. PetraSchuringa
    Afbeelding van PetraSchuringa

Ik ben zelf geen motorrijder, maar mijn oom en tante wel! Zij vertelden over hun vakantie in Sauerland in Duitsland. Dit schijnt een erg populaire plaats te zijn onder de motorrijders :cool: Via............... hebben zij een all-inclusive geboekt bij een Hotel in het plaatsje Lennestadt, helemaal top volgens hun!

ModLibelle wijzigde dit bericht op 11-06-2011 13:33 met 4%: reclame

14. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

quote:
    agram schreef op 08 juni 2011 @ 20:15:
    dit schiet niet erg op een motorvakantie topic,laten we het omdopen in n algemeen motortopic.
    misschien verhuizen naar t cafe, modje he modje?

laat ik maar starten.
    ik ben achter in de 50 rij pas 10 jaar met ontzettend veel plezier. :cheer:
    ik heb een bandit met achterop een beauty case wat heel handig is.ga ik n weekend weg dan is de case voldoende,als motorrijdster heb ik geleerd om weinig mee te nemen.
    vd zomer gaan we met z,n 4en naar het sauerland,de mannen zullen meer rijden als wij de vrouwen wij willen ook zonnen en shoppen.
    later meer

Beste Agram

Een motorrijders-topic past ook op deze pijler. Het staat je vrij er één te openen.

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

15. agram
    Afbeelding van agram

mijn motor is totall loss :sad:

16. rita
    Afbeelding van rita

Gatver! mankeer je zelf niets?

17. agram
    Afbeelding van agram

zelf heb ik niets,m,n man gebruikte m,n motor.
    een vrouw kwam achteruit rijdend uit n parkeerhaven toen was t boem.hij reed gelukkig stapvoets het is daar een rotplek voor parkeerhavens.het gebeurde 1 straat van m,n huis.
    motor is dus totel,5600,-schade!morgenavond ga ik voor n ander kijken,weer n bandit 650.
    deze die ik graag wil is van 2008 een jaar jonger als die ik had.

18. rita
    Afbeelding van rita

Gelukkig dan is het nog niet zo erg. Ja je maakt wat mee als motorrijder, het zijn ook vaak ongelukken die door andere veroorzaakt worden. Wij zijn net 1,5 week weer thuis van bijna drie weken Pyreneeen en gelukkig niets gebeurd.

19. agram
    Afbeelding van agram

ik heb de motor waar ik n oogje op had gekocht,een bandit 650 :cheer:
    hij is van 2008 hij heeft er weinig op gereden maar 6000 km.
    hij is blauw met n grote beauty case in dezelfde kleur.
    vrijdag avond hebben we m gehaald toen was t gelukkig mooi weer.
    ik ben heel blij,nu kan ik over twee weken op vakantie,anders moest ik achterop wat ik niet graag doe.gisteravond met t halen zat ik op de heenweg achterop en ik vond het niets ik zat mee te rijden en te schakelen. :lol:

20. sharkyafrance
    Afbeelding van sharkyafrance

http://www.fredfellermotoradventure.nl/

Mischien dat bovenstaande site iets toevoegt aan dit topic? Ik hoor hier via via goeie dingen over. En tezijnertijd gaan de reizen ook naar Frankrijk.

21. agram
    Afbeelding van agram

we zijn een week naar duitsland geweest,440 km daarheen gereden waarvan ong 425 km harde regen.
    gelukkig hebben we regenpakken maar toch vind ik t vreselijk om in de regen te rijden,
    voorall t laatste stuk door binnenweggetjes met veel bochten.
    we hebben die week alleen s,middags gereden,s,morgens was er vaak regen,dat was niet erg lekker uitslapen was fijn, ook lezen of puzzelen.
    de 3e dag kreeg ik n paniekaanval vanwege veel haarspeldbochten die ook nog eens steil omhoog of omlaag gingen.
    ik zat te janken op de motor maar ben niet gestopt,op de plaats van bestemming heb ik me uitgeleeft met shoppen daar knapte ik van op,het was bij louis :cheer:
    de terugreis begon nat later was t mooi weer,we hebben ondanks m,n gelukkig korte angst goed genoten

22. hemelskoekje
    Afbeelding van hemelskoekje

Dat is nou precies de reden waarom ik geen motor meer rij. Die vakantie Agram, klinkt niet echt als een heerlijke ontspannen vakantie maar meer als....nou gelukkig we hebben t gehaald. Ik heb (20 jr) Moto Guzzi gereden. Voor mn werk én af en toe een vakantie maar ik heb er geen behoefte meer aan. Voor je werk is het altijd een gedoe vwb je haar, kleding en t weer hier in NL en vd vakantie vwb de beperking wat je mee kunt nemen. en in die jaren maar 3 x gevallen en dr is geen hond die je helpt om je motor weer overeind te krijgen. Ding is, en helemaal met een volle tank, in je eentje niét te tillen.

hemelskoekje wijzigde dit bericht op 18-08-2011 07:44 met 19%
    Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft...

23. agram
    Afbeelding van agram

ik blijf lekker motor rijden ik geniet er altijd van en ben nooit gevallen.
    die paniekaanval was ik de andere dag al vergeten en heb genoten van de vakantie.de ene slechte ervaring is geen reden om te stoppen met rijden.
    en de haren en kleding ach ik heb kort haar en bovendien een beautycase achterop,dus ik kan altijd spullen meenemen.
    een echte motorrijdster geeft niet om n haartje verkeerd.