Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Tips voor warmte in november

Dit onderwerp heeft 143 reacties, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 02-12-2010 20:01.

Tips voor warmte in november

Ga naar een onderdeel
  1. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Fuerteventura lijkt me zo gek nog niet, google maar eens op "klimaat Fuerteventura", aangename temperatuur, niet veel kans op regen.

Op het bovenstaande berust copyright©

2. Liseth1
    Afbeelding van Liseth1

Beste Farah,

Wij zaten op Madeira in de hoofdstad zelf en daar was gewoon een zandstrandje en ook verschillende hotels aan de zuidkust hadden hun eigen zandstrand. Of dat van nature zo was of aangelegd weet ik eigenlijk niet. Maar aangezien we zelf geen strandmensen zijn zaten wij 's avonds alleen bij het strand op een terrasje om te eten of iets te drinken.
    Succes met de zoektocht.

Liseth

3. farah
    Afbeelding van farah

Liseth, Sorry. Heb alleen maar prijzen, accomodaties, incl excursies bekeken. Meer niet. Volgende keer beter. :lol:
    Ik ben van nature ook geen echt strandmens maar een vrij dagje om bij te komen en even wat in zee te zwemmen en/of een lekker kleurtje op te doen is nooit weg. Een terrasje aan strand of boulevard, logisch. Heerlijk. Gezellig!
    Een drankje een hapje. Fantastisch.
    In ieder geval bedankt voor je tip!

4. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Wordt er in dit soort vakantie oorden ook met fooien gestrooid?
    Ik ben daar altijd vrij onzeker over.
    We zijn er uit; we gaan ons richten op 1 van de Can Eilanden of Tenerife.
    En onze eerste keer <:8) <{:) :lol: , gaan we lekker met een reisbureau regelen. Op internet zie ik door de bomen het bos niet meer.

5. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Vijf procent is in Spanje en op de Canarische eilanden voor Spanjaarden gebruikelijk in een restaurant, van toeristen verwachten ze meestal iets meer (10 %). Als je bijv. HP in een hotel zit moet je soms de drankjes bij het diner apart afrekenen. Je kunt aan het eind van de vakantie nog een envelopje met een bedrag achterlaten voor het meisje dat je kamer al die tijd heeft schoongemaakt. Als ze in Spanje net zo weinig verdienen als in Frankrijk is 20 Euro voor een week een leuk bedrag.

6. Boekenwurm

Dank je wel.

Voor jou voor de moeite een :euro: , voor een kopje :koffie: ;)
    (dat wordt dan wel een half bakkie :D )

7. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Van die halve bakkies kom je wel terug. Tenerife is Spaans en de koffie in Spanje is verd*** lekker, zelfs in de restaurants langs de autostrada.

8. Boekenwurm

:cheer:

Woensdag ga ik op jacht...

9. klikhier
    Afbeelding van klikhier

Costa de Almeria, Roquetes de Mar is érg leuk.
    Ben er jaren geleden geweest en wil er zeker nog eens terug.

Gedraag je volwassen en als een dame, dat doe ik ook.

10. klikhier
    Afbeelding van klikhier

quote:
    marijke1 schreef op 13 september 2010 @ 12:59:
    Van die halve bakkies kom je wel terug. Tenerife is Spaans en de koffie in Spanje is verd*** lekker, zelfs in de restaurants langs de autostrada.
    Cafe con leche... :mmm:

Gedraag je volwassen en als een dame, dat doe ik ook.

11. marijke1
    Afbeelding van marijke1

He bah nee, gewoon zwarte koffie en dan longo anders krijg je zo'n mini bakkie. Ik hoef geen koffie met een smaakje zus en een smaakje zo, thee ook niet.

12. marijke1
    Afbeelding van marijke1

quote:
    Succes, je vindt vast wel iets.

13. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Boekenwurm, Trijntje die regelmatig op het forum te vinden is woont in Tenerife. Misschien kan je haar tips vragen waar de fijnste hotels zijn ed.
    Ze komt ook bij Groetjes uit Spanje.

14. farah
    Afbeelding van farah

Boekenwurm,
    Ik dronk op Tenerife vaak Cortado con leche. Verrukkelijk! En nog lekkerder was de cortado con leche y leche. Dan doen ze er nog heel zoete stroperige melk in. Ben er dol op en mis het wel.
    Probeer maar eens. Hahaha, je blijft de hele dag lekker wakker. Heerlijk en sterk bakkie. :D :tong:

farah wijzigde dit bericht op 14-09-2010 01:12 met 3%

15. miesjemeisje
    Afbeelding van miesjemeisje

Een gebied wat op dit moment erg in opkomst is, zijn de Kaapverdische eilanden. Een bijzondere eilandengroep voor de kust van Afriak (Senegal). Is nog niet heel erg toeristisch, maar wel bijzonder mooi. Constante temperatuur van 25 graden, afwisselend landschap (vulkanische kraters, zandstranden, groene oases) en bijzonder aardige bevolking.

Heb er vorig jaar met een bijzonder zeilschip (de 'Oosterschelde') gevaren, is zeer de moeite waard! Sowieso was het enige manier om zoveel eilanden in een kort tijdsbestek te ontdekken.

16. Boekenwurm

Boekenwurm is net 15 kilo kwijt dus niks geen stroperige melk :mmm: ;)

Kuki; dat is lief van je!

17. farah
    Afbeelding van farah

Wow, Boekenwurm, dat is niet niks hoor. Gefeliciteerd!!!!
    Dan zal ik het maar niet hebben over sommige koffietenten waar je taartpunten kunt eten die zo groot en overweldigend en zo heerlijk zijn als dat je ze in Duitsland kunt krijgen!!! :D
    Op vakanties laat ik mij altijd gaan. Ik zwem normaliter 3x pd en indien het hotel een fitnessruimte heeft dan ben ik daar ook te vinden.
    Dan moet het lukken om even lekker te genieten van de buitenlandse kost. :tong:

18. Boekenwurm

hmmm; het meisje van het reisbureua vond ons veel meer types voor Cyprus. Dus daar zijn we ons aan in het verdiepen nu.
    Meer cultuur en rustiger.
    En het scheelt 2 graden met Tenerife; gemiddeld 22 in november.

De boeken liggen open... :kater:

19. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ik ben 2x op de Canarische eilanden geweest. November en april.
    In november was het erg koud op Gran Canaria, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit welk eiland je kiest. Het kan plaatselijk zijn en doordat er zo'n grote variatie is qua landschap (hoogteverschillen, zee en binnenlanden.) We hebben ook zon gehad en je loopt er wel tussen cactus en palmboom. In november kon je amandelen eten zo van de struik (of boompje??)
    Gewoon een warm vest en eventueel een regen-poncho meenemen.
    Ik vond de eilanden wel mooi. Grote afwisseling op een relatief klein oppervlak. Maar we hebben ook wel zon gehad, maar zijn vooral de binnenlanden in gegaan, omdat het een wandelvakantie was. Die binnenlanden zijn trouwens wel mooi.
    Ik ben ook op Palma geweest. Waar je dan op moet letten is de aansluiting van het vliegtuig op de boot. Die kan slecht zijn. Vliegtuig landt op Tenerife en met de boot verder naar Palma.
    Tunesië is voor november ook een reisdoel, maar dat vooral als je alleen strand en allerlei actieve activiteiten (zoals tennis, paardrijden en zwembad) wil doen. Maar het is na-seizoen zijn er overal weinig excursies.
    Het weer is ook een kwestie van geluk hebben. Ik ben ooit in Schotland geweest tijdens een zomer dat er maar 1 week was met meer dan 5 dagen zon. Toen was ik er.

???

20. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

O ja, wij hadden eigen vervoer op de Canarische eilanden. Dat was een huurauto.

???

21. gertine
    Afbeelding van gertine

bw cyprus is heel mooi en ook veel te zien
    wij hadden een appartement in paphos en ook een huur auto dus we konden alle kanten op en dat was geweldig er is zoveel moois te zien en een ritje nicosia is de moeite waard wij waren er toen eind oktober en het was er nog prachtig weer

ps je moet wel links rijden maar dat was geen probleem is er niet zo druk

sol omnibus lucet

22. farah
    Afbeelding van farah

Boekenwurm,
    Het reisbureau, indien je er vaker komt, leert je op die manier redelijk goed kennen. En als ze Cyprus aanraden dan zou ik daar zeker op in gaan.
    Ik ben er 2x geweest. Het was schitterend. Ik heb genoten. En inderdaad, de cultuur is prachtig. Vrijwel alles gezien. Tijd genoeg gehad. :D
    's Avonds is er nauwelijks in het hotel gegeten. Een restaurantje aan de overkant van het hotel gevonden waar de eigenaar zelf in de keuken staat. At er ook 's middags. Zat in Limassos.
    Mocht je naar Cyprus gaan, je zult genieten. Ik zal aan je denken!

farah wijzigde dit bericht op 17-09-2010 18:38 met 3%

23. Trijntje39
    Afbeelding van Trijntje39

Boekenwurm je hebt inbox

24. Boekenwurm

Jij ook :)

25. Boekenwurm

We hebben een optie op Cyprus..
    :cheer:

Boekenwurm wijzigde dit bericht op 21-09-2010 22:49 met 1%