Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Tips voor warmte in november

Dit onderwerp heeft 143 reacties, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 02-12-2010 20:01.

Tips voor warmte in november

Ga naar een onderdeel
  1. Djessy
    Afbeelding van Djessy

Ik ga voor het eerst ook in november weg. We hebben voor Egypte gekozen 11 dagen, het is daar ( heb ik opgezocht ) tussen de 20 en 25 graden. En een ideale tijd om naar toe te gaan als je iets wilt ondernemen.
    We gaan naar een resort in Hurgada en maken vanuit daar een trip naar Luxor, en met een jeep door de woestijn. En verder snorkelen want het moet er prachtig zijn.
    Wel een resort geboekt waar zeer weinig of geen Russen komen ( laten we hopen dat het ook zo is).

Succes met het kiezen en boeken natuurlijk :)

2. farah
    Afbeelding van farah

Weer veel leuke tips.

Boekenwurm,
    Ik heb al jaren een zonnebank. Lekker voor de warmte, licht en een heerijk bruin kleurtje uiteindelijk. Kan het iedereen aan raden een zonnebankje te pikken.
    Maar er is toch niets leukers dan er even totaal uit te zijn. Even iets anders op te snuiven, te zien. En dan die ervaringen!! :D

3. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Malta?

Op het bovenstaande berust copyright©

4. farah
    Afbeelding van farah

Malta, prachtig eiland. Met de bus in Valetta kan je alle kanten op. Zo groot is het eiland niet maar wel heel mooi. Excursies naar Gozo en zo. Boottocht rond Malta.....
    Weinig echte stranden, meer rotsen.
    In het najaar kan het stevig afkoelen en veel meer wind ontstaan.
    Leuke mensen, heerlijk eten. :D

farah wijzigde dit bericht op 02-09-2010 12:04 met 12%

5. gertine
    Afbeelding van gertine

malta is een heel leuk eiland en ook een dagje naar gozo is een aanrader
    overal zijn agentschapjes waar je dagtours kan boeken niet duur
    het openbaar vervoer is er uitstekend en zelfs een helikopter vlucht boven de eilanden is betaalbaar en de hotels hebben prachtige zwembaden

sol omnibus lucet

6. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Malta in November???/

Kijk ik hoef niet te bakken en te braden, maar in mijn regenjas rondsjouwen ook niet.
    Kan ik ook een week naar Texel.

Het is dus mijn "grote vakantie" , dus ik wil er volop van genieten..
    gezien mijn blessure durf ik ook niet alles aan, dus vandaar het zon en luier concept.

7. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.landenportal.nl/vakantie/winterzon.htm

November is in Europa toch meestal een maand met veel regen, of het is gewoon wisselvallig.

8. Boekenwurm

Hee geweldig!

hier ga ik eens mee aan de slag.
    we gaan nog niet boeken trouwens; voor wie het vroeg, want het hangt ook een beetje van de revalidatie af of we in november gaan of misschien toch eerder...
    daar kan ik nog niks van zeggen.
    maar officieel heb ik in november 2 weken vrij.

ik wil in ieder geval ergens heen waar ik geen ski-jack nodig heb.
    dat gedoe met dat klittenband... :D

9. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Grrr, ik kan geen klittenband meer zien.

Het kan trouwens behoorlijk warm zijn in de sneeuw, rond je hoofd is 24 graden op een zonnige dag met een knalblauwe lucht geen uitzondering, je moet wel je voeten warm houden want beneden kan het goed vriezen.

10. gertine
    Afbeelding van gertine

bw heb je al gekeken hoe de temperatuur in cyprus is in novenber? dat is ook een heel fijn eiland en veel te zien

sol omnibus lucet

11. bond_jamesbond
    Afbeelding van bond_jamesbond

Egypte: Charm el Cheikh?
    Israël: Eilat?

Ik zou voor die Keys van clineke gaan...

12. gertine
    Afbeelding van gertine

kijk eens bij tunesië ook goed te doen

sol omnibus lucet

13. Boekenwurm

Ik kijk me de ogen uit; maar ik besluit nog niks....

Tunesie; Egypte en Israël trekken me ook niet, sprak ze verwend...

14. marijke1
    Afbeelding van marijke1

marijke1 wijzigde dit bericht op 04-09-2010 17:19 met 69%

15. clineke
    Afbeelding van clineke

Bermuda... for the British touch <:B

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

16. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Weertabel Zuid Frankrijk

Gemiddelden J F Ma Ap Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec
    °C Dag 11 13 15 15 22 26 30 29 25 20 15 12
    °C Nacht 3 4 6 6 13 16 19 18 16 12 8 6
    Zonuren p/dag 4 6 6 8 9 10 11 10 8 6 5 4
    Regen dagen 6 5 5 6 5 4 1 3 4 6 6 6

Vet is november. Niet heel warm maar volgens mijn vriendin die in Zuid Frankrijk woont is het doorgaans nog vrij warm in november, 20-22 graden is geen uitzondering.

17. Boekenwurm

Ik denk toch dat het de Can Eilanden worden.
    Maar ik besluit nu nog niets...

1 en ander hangt ook af van de revalidatie.
    ;)

18. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Koop nou gewoon die zonnebank, altijd een constante temperatuur, geen regen of mist, niet wisselvallig, jij bepaalt wanneer de zon schijnt, al is het midden in de nacht.

19. farah
    Afbeelding van farah

quote:
    Boekenwurm schreef op 05 september 2010 @ 16:13:
    Ik denk toch dat het de Can Eilanden worden.
    Maar ik besluit nu nog niets...

1 en ander hangt ook af van de revalidatie.

;)

Op zich geen gek idee, Boekenwurm. Alleen, welk eiland? Elk eiland heeft zijn eigen charme.

quote:
    marijke1 schreef op 05 september 2010 @ 16:44:
    Koop nou gewoon die zonnebank, altijd een constante temperatuur, geen regen of mist, niet wisselvallig, jij bepaalt wanneer de zon schijnt, al is het midden in de nacht.
    Helemaal mee eens, Marijke. Vooral in najaar, winter en voorjaar heb ik er heel veel plezier en baat bij. :D

20. Boekenwurm

Farah; daar ga ik naar op zoek. Een beetje rustig, geen toeristenmassa's. Ja, ik snap wel dat die er zijn , maar het ene plekje is drukker als het andere, begrijp ik.

Marijke; ik heb er al jaren 1; ge-orven van schoonmamam.
    In het voorjaar ga ik er altijd onder om een beetje voor te bruinen; zodat de capri's en de rokjes wat leuker staan.
    Maar om nou het liggen onder de zonnebank te vergelijken met een vakantie? :nee:
    Moet ik zeker ook een cd opzetten met strand geluiden?
    En meneer BW die mij elk uur een cocktail brengt?
    Een poster op hangen van een donkerharige en olijfhuidige ober?
    Potje zalm er naast voor de vis en zeegeuren....
    Enz.

Boekenwurm wijzigde dit bericht op 06-09-2010 11:13 met 0%

21. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Je hebt het bijna helemaal door BW op een kleinigheidje na. Gordijnen potdicht, stekker van de telefoon eruit want je bent er niet, auto in de garage, tuin een beetje verwaarlozen. Vergeet niet midden in de nacht "thuis te komen", dan valt het niet op. ;)

22. Boekenwurm

:D

23. farah
    Afbeelding van farah

Boekenwurm,
    Fuarteventura heeft prachtige stranden. Bijna wit. Mijn ex wilde er dolgraag naar toe vanwege de rust en de eindeloze stranden.
    Ik ben zelf op La Gomere geweest. Leek net Indonesie. Heel veel groen. Heel stil. Het groen tegen de bergen op leken net sawa's. Ik voelde mij bijna thuis. Het heeft iets magisch, iets mystieks.
    Ik vond het een hele belevenis dat dagje La Gomera. ONvergetelijk.
    Lanzarote, vulkaaneiland. Ben er zelf niet zo weg van. Maar de natuur heeft ook wel wat.
    Gran Canaria. Bungelow gehuurd. Auto erbij. Drie dagen lang het eiland door gecrossd. Prachtig.
    Ik ben zelf fan van Tenerife. :D
    Op alle eilanden meer dan genoeg te zien en te beleven!
    Succes.

Ik heb er trouwens helemaal geen moeite mee als ik op de zonnebank lig dat lawaai te vergelijken met een strand waar af en toe een boot voorbij gaat. Vogels hoor, af en toe in de verte ook wat mensen. Heerlijk hoor. Ik stap altijd behoorlijk opgeknapt van de zonnebank af. :D
    Hmm, zo te horen kan ik een behoorlijke fantasie opbrengen, hahahaha

24. Liseth1
    Afbeelding van Liseth1

Wat dacht je van Madeira, een prachtig eiland met mooie natuur. Je kunt luieren op het strand, maar ook met de bus de berg op en prachtige tuinen bezoeken. Geen massatoerisme.
    Maar ik moet zeggen dat ik als fervente kampeerder overal op de wereld met een tentje ben geweest. Al betekent dat in november inderdaad meestal een stukje verder.
    Gambia is ook lekker warm en niet zover.
    Wanneer je geen all-inclusive hotel boekt loop je minder risico op drukke medereizigers. Natuurlijk zijn er goede all-inclusives, maar dat moet je echt weten.

veel sterkte met de keuze,
    Liseth

25. farah
    Afbeelding van farah

Liseth
    Heb foto's van Madeira gezien. Ook bij het reisbureau info gehaald. Maar ze zeiden tegen mij dat Madeira geen specifieke stranden heeft. Ik heb verder niet echt in een gids gekeken daarover.
    Maar het is en blijft een wens van mij.
    Inderdaad is de natuur prachtig en je kunt er prachtige wandelingen maken.
    Dus blijft het op mijn verlanglijstje staan. :D