Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Tips voor warmte in november

Dit onderwerp heeft 143 reacties, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 02-12-2010 20:01.

Tips voor warmte in november

Ga naar een onderdeel
  1. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Wie kan er uit eigen ervaring een lekker warm vakantieoord aan bevelen waar het in november nog goed toeven is?
    Niet te ver vliegen; dus geen Mexico; Cuba of de ABC eilanden. e.d.
    Turkije trekt me niet zo.

ZO voor zo'n dag of 7 tot 10
    Ik heb dit nog nooit gedaan; , en wil liever niet mega toeristisch want ik hoor soms van die horror verhalen over zuipende Russen of Engelsen die de all-inclusifs onveilig maken.
    Maar door omstandigheden is mijn zomervakantie in het water gevallen en die van meneer ook. Dus ik wil zo graag er nog even tussen uit, ook om mijn man te bedanken voor de goede zorgen. :love:

Boekenwurm wijzigde dit bericht op 31-08-2010 23:10 met 6%

2. clineke
    Afbeelding van clineke

Florida Keys baby! :cool:

Okay, 9 uur vliegen naar Miami en dan een auto huren naar het zuiden, maar dat is het dubbel en dwars waard.

http://sp.life123.com/bm.pix/bigstockphoto_florida_keys_beach_2302368.s600x600.jpg

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

3. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

je doet het gelijk goed,101 dagen veel plezier :D

4. Boekenwurm

quote:
    lievejulia schreef op 31 augustus 2010 @ 23:08:
    je doet het gelijk goed,101 dagen veel plezier :D

AAAAAAAAAAAARGH; ik zag het; je hebt gelijk Julia :D
    Domdomdom.
    Ik heb het even veranderd mensen, maar er stond idd 101

Clineke;
    Bedankt hoor... Hij is leuk :D
    Maar te ver ;)

5. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Kaap Verdische eilanden?
    Niet uit eigen ervaring maar mijn buurvrouw komt er vandaan. In de winter loopt de temperatuur op tot zo'n 25 graden. Het regenseizoen is van augustus tot oktober.

Op het bovenstaande berust copyright©

6. clineke
    Afbeelding van clineke

Tja, dan wordt het al gauw Tenerife, Marocco... die contreien.

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

7. farah
    Afbeelding van farah

Wat grappig. Ik was vandaag bij het reisbureau, info ophalen om in het najaar een weekje even een zonnetje te halen.
    Mij werd ook de Canarische Eilanden aangeraden. Moet je maar geluk hebben. Ik was er eens in december. Hozen, waaien en koud!!!
    Voor de begrippen daar dan.
    Overigens ben ik al 4x op Tenerife geweest, 1x lanzarote en Gran Canaria. Alles natuurlijk van boven tot onder bezocht. :D
    Dan Spanje.
    Portugal ligt aan de Atlantische Oceaan dus kan het behoorlijk koel zijn.
    Alleen naar nog zuidelijker landen zie ik niet zitten.
    Cyprus al 2x geweest en alles gezien. Daarom ook niet echt interessant (meer).
    Dus ik lees even mee, misschien zit de gouden tip er voor mij in. :lol:

farah wijzigde dit bericht op 31-08-2010 23:47 met 0%

8. clineke
    Afbeelding van clineke

Cairo, Jerusalem, Tel Aviv? KLM vliegt direct op Tel Aviv (4 uur vliegen) en ook op Cairo. Vanaf Tel Aviv kun je een taxi met reisleiding inhuren voor een dagtrip naar Jerusalem. Vergeet je nooit meer.

clineke wijzigde dit bericht op 31-08-2010 23:49 met 76%

9. farah
    Afbeelding van farah

Clineke. Cairo en zee/strand? Okay, ik heb 3 jaar terug een rondreis Egypte gedaan. Dan is er weinig tijd om zelf iets te ondernemen.
    Mijn bedoeling is echt zon, strand en zee.
    Boekenwurm gaat waarschijnlijk niet alleen op vakantie en is ook redelijk gezond.
    Het alleen zijn heeft mij dus destijds doen besluiten om rondreizen te maken. Zit je lekker en veilig in een groep.
    Hopelijk lukt het mij volgend jaar weer een rondreis te maken.
    Ik ben nog herstellende van nierproblemen.
    Jerusalem hoorde bij een rondreis Israel, 2 jaar terug. Inderdaad, die stad, oa, vergeet je nooit meer.
    Tel Aviv is ook heel mooi en interessant.
    Pfff, zou zo weer terug willen.

10. clineke
    Afbeelding van clineke

Ohhhh, mag het alleen zon en strand zijn? Okay, Griekse eilanden dan maar he?

11. clineke
    Afbeelding van clineke

Eh, hoe zit het met zuid Italie en Sicilia?

12. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Ik dacht ook aan de Canarische eilanden, ik ben op Gran Canaria geweest, was eind november en was prima weer, alleen strand was niet zo mooi een beetje goor zand vond ik het, heb vnl aan het zwembad gelegen met een wit wijntje, als een soort Sue Ellen (als je weet wie ik bedoel), maar is jaaaren geleden hoor, tegenwoordig ben ik te vinden in bungalowparken met kinderen in vnl Nederland, haha, dat is pas afzien.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

13. clineke
    Afbeelding van clineke

Eh... dan doe ik liever "costa del back yard" thanks Pagan :knipoog2:

clineke wijzigde dit bericht op 01-09-2010 00:12 met 15%

14. Pagan
    Afbeelding van Pagan

:lol: , klinkt iig super.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

15. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Op de Canarische eilanden kan het in november, december prima weer zijn, maar het kan ook hozen en koud zijn.
    Net als in Spanje, Portugal en Griekenland. Voor echt warm weer moet je toch wat verder vliegen Boekenwurm.
    Overdag kan het hier waar ik woon, ( Costa Blanca) in november heerlijk zijn. 's Morgens en 's avonds heb je wel een vestje nodig. of zelfs een jas.
    We hebben met de Kerst wel eens 24º overdag gehad. Maar de kans is net zo groot dat je een verregende week hebt en daar zit je niet op te wachten.

cxcdfd wijzigde dit bericht op 01-09-2010 07:13 met 0%

16. Maartje 44
    Afbeelding van Maartje 44

EGYPTE is al-leen goed tedoen in onze koude maanden.
    In de zomer bloedheet maar in het najaar een heerlijke temperatuur.
    Vliegreis is niet zolang,net over de middellandse zee ligt Cairo al.
    Ga je voor de rust zou ik Hurgada kiezen,wil je een rondreis dan zie je heeeel veel met nijlcruise erbij.Enorm indrukwekkend maar wel vermoeiend.Elke dag weer verder vergt energie,nijlcruise is wel relaxt op een prachtig schip.Een ervaring voor het leven,rijkdom en pure armoe zo dicht bij elkaar.En de mensen zijn super gastvrij,van klein naar groot.Van arm naar rijk,je bent welkom!!!

REGEN IS DAAR ZELDZAAM,wel zo fijn als je voor de zOn komt!

Maartje 44 wijzigde dit bericht op 01-09-2010 15:44 met 5%

17. Boekenwurm

Hmmm; een heleboel zinnige tips.
    En ook wel minder zinnige.. ;)
    Een arm land ; het klinkt blasé, dat trekt mij niet; ik kan daar niet tegen om dat constant te zien , dan is mijn vakantie bedorven.
    Ik geef aan een bepaald goed doel; al ettelijke jaren, maar ik hoef het niet met eigen ogen te zien. Ik ben zo'n type wat op straat nog geen ijsje kan eten als er een klein kind naar mij kijkt. Dan smaakt het mij al niet meer... 't Is idioot , maar zo ligt het

Ik ga er eens op studeren.
    Maar ik heb het liefst tips van mensen die dus uit ervaring! iets kunnen aangeven. Reisorganisatie mag ook. Zelf hadden we ook aan de Can. eilanden gedacht

Ik heb dit nog nooit gedaan nl, ben een fervent kampeerder nl.
    En je hoort zowel postitieve als negatieve dingen over die zonnige vakantie oorden.

18. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Volgens mij heb je niet zo heel veel keus als je in november warmte wilt en niet al te ver wilt vliegen.
    In Europa is er rond die tijd bijna nergens echt lekkere temperatuur, waar je zeker van kunt zijn dan. Italië heeft in september vaak al koude dagen zoals wij hebben ervaren (was wel in het noorden).
    Canarische eilanden kunnen prettig qua temperatuur zijn, maar het kan ook slecht weer zijn (oom van man gaat elk jaar in december naar Gran Canaria, het ene jaar hebben ze superweer, het andere jaar spoelen ze er bijna weg...).
    Ik denk dat je al snel uitkomt bij Egypte of Tunesië als Turkije je niet trekt.

19. marijke1
    Afbeelding van marijke1

In Turkije is het in november ook wisselvallig, grote kans op regen, maximum temperatuur tussen de 18 en 20 graden, het is dan ook hartstikke vroeg donker.

Waarom trekt Turkije je niet? Ik ben er tien keer geweest en het is me al die keren heel goed bevallen. We zijn er geweest de maanden mei, aangenaam warm, juli, bloedheet, augustus idem en september, aangenaam maar heel vroeg donker. We zijn ook een keer in juli een paar weken in Istanbul geweest, het was toen heel warm maar wel uit te houden. We hadden wel meestal eigen vervoer, we zijn een paar keer met de auto gegaan en een paar keer met het vliegtuig, dan huurden we een auto. Het is heel gastvrij, de Turkse keuken is uitstekend zolang je eet waar de Turken zelf eten. Wat vervelend is in november is het offerfeest, dat begint de 10e. Afhankelijk van waar je bent is de kans groot dat je tegen onaangename taferelen aanloopt.

20. clineke
    Afbeelding van clineke

Okay, pak een goed boek en blijf een paar uurtjes extra in het vliegtuig. Miami welcomes you!! :cheer: :cool:

21. Bangegie
    Afbeelding van Bangegie

Een paar jaar geleden stonden wij voor hetzelfde "probleem", dus in november naar een redelijk warm land en inderdaad niet te ver weg. Alzo reisje geboekt naar El Gouna onder Hurgada in Egypte. En kouououououd dat het daar was! Elke dag een straffe Noordenwind, niks strandvakantie, niks luieren in/op het zand.
    Dat viel zwaar tegen. Als een soort troost kregen we te horen dat dat in november bijna nooit voorkwam (zoiets als bij een ontmoeting met een bijterige hond: "O, dat doet-ie anders nóóit!").
    Ik wil maar zeggen, ook Egypte (althans daar) geeft geen 100% garantie, Boekenwurm!
    Net wat Clineke zegt: zoek het dan maar veel verder op!
    Wijzelf hebben het idee om in januari warmte te gaan tanken in Brazilië/Argentinië (moeten ons nog oriënteren), omdat hier, waar wij wonen, de winter toch wel erg lang en koud kan uitpakken.
    En die landen liggen nou ook niet direct onder handbereik.

Dan nog iets: onze ervaring is dat de confrontatie met armoede juist in warme landen haast onvermijdelijk is ....

Ben benieuwd waar je op uitkomt, Boekenwurm. En of het beviel, achteraf.

22. AlexandratR
    Afbeelding van AlexandratR

Voor garanties op mooi weer in november MOET je ver vliegen. Op alle bestemmingen binnen een uur of 5 vliegen kun je geluk hebben, maar voor hetzelfde geld zit je een week bij 15 graden in de regen. Kan overigens in Florida ook gebeuren, als je toevallig net de uitlopers van een orkaan treft. Voor gegarandeerd mooi weer moet je toch op de Antillen gaan zitten vrees ik. Is overigens 8 uur vliegen, ik vond het goed te doen (kom er net vandaan) maar je zit wel met jetlag natuurlijk.
    Wat je ook kunt doen: nu nog helemaal niks regelen, en dan een week vantevoren naar de langetermijn weersvoorspelling kijken en een last minute boeken naar waar het dan mooi weer is. Hebben wij ook een paar keer gedaan, twee keer in november en twee keer in maart, en toen werd het respectievelijk Cyprus, Kreta, Tenerife en Lanzarote. Maar dat zou ik niet nu al boeken want zoals gezegd: ook die plaatsen zijn in november absoluut niet zonzeker.

Everything will be alright in the end And if it's not alright, it's not the end

23. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Je zou natuurlijk een zonnebank kunnen aanschaffen ;) .

24. gertine
    Afbeelding van gertine

vorig jaar was ik in bolivia en chili in november ja en daar was het heerlijk
    net als paaseiland zo begin december nee maar dat bedoel je niet
    vergeet je niet dat je voor een hele hoop landen profilaxe moet halen en zeker noord afrika en egypte dan is het beste wat clineke zegt florida
    hoef je niets voor te slikken en te spuiten :duim: en vaak is het er goed weer

gertine wijzigde dit bericht op 01-09-2010 22:27 met 0%
    sol omnibus lucet

25. Boekenwurm

quote:
    marijke1 schreef op 01 september 2010 @ 17:48:
    Je zou natuurlijk een zonnebank kunnen aanschaffen ;) .
    Dat ik daar nou niet op gekomen ben :bonk: