- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 441 reacties, en bestaat uit 18 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 18.
De laatste reactie is geplaatst op 15-11-2010 15:57.
Even ontsnappen naar Schotland en UK (3)
- Geplaatst op zondag 07 november 2010 16:19dsdsdhks
Ja, Outlanderfan, daar heb ik hier ook wel eens iets over gehoord; "verborgen gebreken". En dan heb je tot "zoveel" maanden na de verkoop nog de kans de verkoper aansprakelijk te stellen. Zoek het maar eens goed uit Wilma!
Wij zijn vrijdag avond bij zeil-vereniging Bonfire Night wezen vieren, met BBQ en vuurwerk! Was heel gezellig. Gisteren regende het weer zo hard dat we (na het zwemmen) een daagje TV hebben gedaan (al bank-hanged). Mag af en toe, he?
Vandaag is het berekoud geworden (met meer wind), maar hebben toch een rondje van 40 minuten gelopen. Zitten nu lekker met de kachel aan binnen..................... - Geplaatst op zondag 07 november 2010 21:18dsdsdhks
Het is inmiddels 5 uur later; de kaarsen en zaklampen liggen klaar............................... het is noodweer geworden! Horizontale regen, en de dakpannen liggen te dansen. Ik zet de pc maar vast uit........................... - Geplaatst op maandag 08 november 2010 08:08wilma43
O, Bute, ik hoop dat het mee gevallen is! Het was hier gisteren echt zalig weer, net lente! Een heel stuk gelopen met de jas open omdat het te warm was.
Nee, het zijn geen verborgen gebreken, we hebben zelf de verwarming van de muur gehaald en de badkamer ontmanteld. Het is een huis van 30 jaar oud, en dan mag je zulke dingen verwachten. Maar het lijkt mee te vallen hoor, alleen in de meterkast en het werk wat je ervan hebt om op te lossen, droog te maken etc. etc. Wij wilden toch een nieuwe meterkast, dit is nog 1 met stoppen, dus misschien laten we dat gelijk doen als we de kast doormeten of er geen water achtergebleven is.
De vloer is (eindelijk) in de was gezet, ben zeer benieuwd hoe het er nu uit ziet, morgen komt de wc en hal af en de trap. En dan woensdag weer de kamer in de wax zetten, dan zijn we 'klaar' met onze grote klussen. De badkamer laten we doen, daar hebben wij geen invloed meer op. Volgend weekend brengen we alvast wat spullen ernaar toe. Ik ben al druk met inpakken, kleding voor 2 weken uitgezocht etc. Mijnheer Wilma heeft zijn website bijgewerkt en daar staat weer een stukje op. Ik zal weer nieuwe foto's maken en erbij plaatsen.
Ik heb gisteren een stukje gelezen over een pelgrimtocht in Wales, lijkt mij ook erg leuk om eens te doen. 75 km! maar misschien zijn er meerdere tochten. Is er hier iemand die het wel eens heeft gedaan?
Fijne dag allemaal. - Geplaatst op maandag 08 november 2010 08:58outlanderfan
(Pelgrims)routes? Genoeg te vinden.
Wij hebben in Wales (of op de grens van Wales en Engeland) Offa's Dyke Path gedaan. Dat heeft een echt begin en eind (van zee naar zee). Ook Coast to Coast is prachtig, in het noorden (en jawel, ook van water naar water).
lange afstands paden
National trails
Offa's Dyke:

- Geplaatst op maandag 08 november 2010 19:32dsdsdhks

Daily Bute van gisterenmiddag!
Het heeft hier de hele nacht te keer gegaan......., maar gelukkig geen grote schade voor zover ik het weet. Hier en daar wat leien van het dak, stukken boom eraf, en menig vuilnisbak weg-gerold. Wel ontzettend koud, met zo'n gure wind! En vanmorgen lag er ook de eerste sneeuw................................. De Daily Bute van vandaag:

dsdsdhks wijzigde dit bericht op 08-11-2010 19:33 met 8% - Geplaatst op maandag 08 november 2010 23:34wilma43
Vandaag was het hier erg koud! brrrr, wat een verschil met gisteren.
De meterkast is afgekeurd, teveel waterschade en moet vernieuwd worden. Gelukkig is het voor de verzekering. Ondertussen heeft de verwarming het ook begeven, door de kortsluiting. Hoop dat het hierbij blijft. Het is gelukkig allemaal op te lossen, maar leuk is anders. Doordat er nu de hele week veel werkvolk bij ons rondlopen, gaan we de trap nog niet schilderen, dat zou echt zonde zijn.
Bedankt O'fan, lijken mij erg mooie routes! - Geplaatst op dinsdag 09 november 2010 16:21kati
Hi! Mijn mama was er vanmiddag maar ze is net weg!
Had weer wat hoor! Pfff.... was een duif tegen t raam gevlogen, beest was al gewond maar nu helemaal natuurlijk. Heb de dierenambulance gebeld en heel de tijd met t beest in mijn handen gezeten. Kwamen ze m halen, zeiden ze: Volgende keer kun je t beste een omgekeerde wasmand erover zetten! Ja! Niet aan gedacht! Nu wordt ie goed verzorgd tenminste!
Vanmorgen op t werk was t niet zo leuk. De mevrouw waar ik me voor uit de naad loop, dingen doe die ik niet eens hoef te doen, zei me dat ze een andere hulp aangevraagd heeft omdat ze vindt dat ik beperkt ben door mijn frozen shoulder. Ze kan zelf niks en heeft mijns inziens meer aan een werkster dan aan een zorghulp. Maar dat is binnenkort mijn zaak niet meer. Als zij t niet had gedaan had ik t wel gedaan. Ik ging er met steeds meer tegenzin naar toe! En dat is niet gezond.
Gelukkig dat ik weet dat mijn 2 andere mevrouwen me niet kwijt willen, de mevrouw van gisteren heeft dat toevallig gisteren nog gezegd!
Wilma hoop dat t allemaal snel opgelost kan worden!
Sterkte ermee!
Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op dinsdag 09 november 2010 19:43gloei

Ik hoop dat het allemaal goed komt, Wilmaquote:wilma43 schreef op 08 november 2010 @ 23:34:
Vandaag was het hier erg koud! brrrr, wat een verschil met gisteren.
De meterkast is afgekeurd, teveel waterschade en moet vernieuwd worden. Gelukkig is het voor de verzekering. Ondertussen heeft de verwarming het ook begeven, door de kortsluiting. Hoop dat het hierbij blijft. Het is gelukkig allemaal op te lossen, maar leuk is anders. Doordat er nu de hele week veel werkvolk bij ons rondlopen, gaan we de trap nog niet schilderen, dat zou echt zonde zijn.
De eerste sneeuw.... Ik las vanmorgen in de gratis krant, die ik in de trein pak, dat de nieuwste stoptreinen van de NS niet bestendig zouden zijn tegen vorst en sneeuw en dat ze de treinen nog in Tjechië moeten testen als daar sneeuw ligt...The greatest glory in living lies not in falling, but in rising every time we fall.~Nelson Mandela~ - Geplaatst op dinsdag 09 november 2010 21:21Sparklingbird

Typisch Nederland, daar je wordt er toch mal van? En maar roepen dat we moeten bezuinigen, wat kost dat testen dan weer?quote:gloei schreef op 09 november 2010 @ 19:43:
[...]
de nieuwste stoptreinen van de NS niet bestendig zouden zijn tegen vorst en sneeuw en dat ze de treinen nog in Tjechië moeten testen als daar sneeuw ligt...
Kati, wat had die duif dan voordat hij tegen je raam vloog? Ik vind het altijd zo een rot gehoor als dat gebeurd.
Vandaag heb ik de griepprik gekregen, kan ik er weer tegen hopelijk. Hoewel ik me nog steeds niet lekker voel. Dokter vertelde dat er zoiets rondwaart en het lang duurt voor het over is. Alles doen waarvan je al weet dat het goed is, gezond eten, voldoende slaap enz. Het zal wel overgaan, maar de kriebelhoest word ik inmiddels mal van.
Ik ga mezelf maar even verwennen met een waterijsje, lekker tegen de keelpijn en kriebels.NEVER REGRET SOMETHING THAT MADE YOU SMILE! - Geplaatst op woensdag 10 november 2010 08:39valkenoog
Nou Kati, dat was geen match made in heaven voor jou en die mevrouw. Maar als ik het goed hor zal de volgende hulp ook wel weer vervangen worden, trek het je niet persoonlijk aan. No pleasing some people.
Hopelijk doet de griepprik z'n werk goed SB.
Wilma, sterkte.
De storm komt nu hier naar toe. Hopelijkl vliegt m'n vliegtuig gewoon.
Ik ben druk aan het pakken, moet morgen vroeg op schiphol zijn. Vanmiddag nog even werken en dan naar Canada. Ik neem mn laptop mee, dus ik kom nog wel even langs van de week.
Ik was heel druk met m'n powerpoint en had een hele bruikbare van iemand gekregen. Ik wilde een aantal dia's kopieren maar dat zag er niet uit. Bleek dat zij het op Mac had gemaakt en ik heb windows. Helaas, dus heb ik nu 2 presentaties. Nou, ja het moet maar.
Morgen heb ik 3 uur overstap op Heathrow. Zou ik de stad even inkunnen?
Iedereen een fijne week in elk geval. - Geplaatst op woensdag 10 november 2010 12:06kati
Valkenoog, have a save flight! En kom veilig weer terug! En ja wat jij zegt, dat denk ik ook! Denk niet dat iemand anders good enough is!
Ben vanmorgen naar de huisarts geweest en heb weer een spuit in mijn schouder gekregen. Hij vindt ook maar dat ik erg beperkt ben en blijf in mijn bewegingen. Het laatste redmiddel is een orthopeet die onder narcose mijn schouder loswrikt! Weet niet of ik daar nu zo op zit te wachten....
Heb ook een inhalator gekregen voor t overtollige slijm in mijn longen, en de irritante piep die daar t gevolg van is! Soms lig ik te slapen en denk: Wie zit er in vredesnaam midden in de nacht op een fluit te blazen? Ben ik t die ligt te piepen!!!!
Hopelijk helpt dit!
SB, hoop dat je snel opknapt! Heb zelf weer een pot 'verse' vitamines gehaald net, was in de aanbieding, ook voor meer energie. Zal mij benieuwen....
Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op woensdag 10 november 2010 16:18brittfan
Valkenoog,
goede reis en veel plezier !
SB en Kati,
alletwee beterschap.
Kati,
Je ziet wel dat je niet al teveel moet doen bij je klantjes, dan is dit hun dank ! Sommige mensen zou je wat !
Wat een rotweer, en dan geven ze nog storm af ook. Bah. - Geplaatst op woensdag 10 november 2010 19:52gloei
quote:valkenoog schreef op 10 november 2010 @ 08:39:
Morgen heb ik 3 uur overstap op Heathrow. Zou ik de stad even inkunnen?
Iedereen een fijne week in elk geval.
Veel plezier in Canada, Valkenoog. Ik zou de stad niet ingaan, want je loopt het risico, dat je op de terugweg naar het vliegveld vertraging met de metro of de trein of in de file staat met de airportbus.
Ik heb het in 2006 in Engeland meegemaakt, dat ik op dag dat ik terugreisde met de kanaaltrein er een plaatselijke spontane staking van Britse spoorwegen aan de gang was. De eigenaar van het pand, waar ik logeerde, was zo vriendelijk om mij direct naar Londen te brengen met zijn auto.The greatest glory in living lies not in falling, but in rising every time we fall.~Nelson Mandela~ - Geplaatst op woensdag 10 november 2010 22:07Sparklingbird
Vanavond is er een serie op BBC2 begonnen, 'Edwardian Farm' het vervolg op 'Victorian farm' waar ik altijd van genoot. Valkenoog was er ook een fan van. Er werd duidelijk uitgelegd waarvoor de granieten paddenstoelen waren die onder een gebouwtje werden gezet, in dit geval een hooimijt. Inderdaad om ratten en muizen tegen te houden, die konden niet op de hoed van de paddenstoel komen als ze omhoog kropen.
Mensen, een aanrader om die serie te gaan volgen, er komen nog 11 delen geloof ik.

Schor ben ik- en belazerd voel ik me nog steeds, dus zo lekker naar bed. Morgen begin ik met fysiotherapie om de nek en schouderklachten van de nekhernia hopelijk wat te verminderen.
Bute, zijn er nog steeds PC problemen? Heb je al een paar dagen niet gezien/gehoord. Als ik morgen niets heb gehoord zal ik je even bellen.
NEVER REGRET SOMETHING THAT MADE YOU SMILE! - Geplaatst op donderdag 11 november 2010 09:41valkenoog
Even vanaf Schiphol: inderdaad leuke serie de edwardian farm. Gisteren me plezier zitten kijken. - Geplaatst op donderdag 11 november 2010 12:36wilma43
ik had een heel verhaal getypt, WEG!!!!!
dan nog even snel. Goede reis Valkenoog en veel plezier.
Beterschap voor iedereen.
Druk Bute? Ik ga gauw weer verder. - Geplaatst op donderdag 11 november 2010 16:35kati
Mensen wat een storm! De blaadjes zullen nu wel allemaal van de bomen gaan! (jammer) Ben blij dat ik er niet meer uit hoef in ieder geval!
Bute bij jullie ook storm? Of heb je m hierheen gestuurd?
Zaterdag alweer de Sint in t land... als ie maar niet van zijn boot afwaait!
Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op donderdag 11 november 2010 18:57dsdsdhks
Sorry folks, maar het is hier weer bereweer! Tot 2x toe voor korte tijd geen electriciteit gister-avond, en op dit moment begint de TV ook weer te knipperen....................
Er is ook weer wateroverlast (persoonlijk gelukkig niet) en de vuilnisbakken vliegen de straat uit.................... Ik zit zelfs al 3 avonden met de gordijnen dicht (heb ik een hekel aan, voel me zo opgesloten) om de gure wind en regen buiten te sluiten!
Ik hoop dat Valkenoog er geen last van had vandaag, want het blijkt in Engeland ook te keer te gaan.
Oh, krijg net telefoon van m'n moeder; in Nederland regent en stormt het dus ook!!!dsdsdhks wijzigde dit bericht op 11-11-2010 19:01 met 7% - Geplaatst op donderdag 11 november 2010 19:10dsdsdhks

Deze foto is vanmiddag genomen, rechts de haven; in het midden "het voetpad" naar de ferry............... - Geplaatst op vrijdag 12 november 2010 11:31brittfan
Zo te zien zijn jullie afgesloten van het vasteland Bute, de ferry zal niet varen zeker ?
Hier nog steeds stormachtig, wel droog voor het moment. Er stonden niet veel kramen op de markt, alleen de hoognodige zoals groente en vis.
Ik hoop dat het morgen kalmer is als Sint in het land komt, papa zal anders de kleine meid voor tv zetten ipv zelf hier aan de kade te staan koukleumen. - Geplaatst op vrijdag 12 november 2010 22:36dsdsdhks

Heeft iedereen de storm overleefd? Wij wel, maar zo te zien deze boom niet!..................
Inderdaad, Brittfan, de ferry heeft een paar uur stil gelegen gisteren, en om 16:00 uur ging de laatste (ipv ieder 3 kwartier tot 19:00 uur!) - Geplaatst op zaterdag 13 november 2010 13:17dsdsdhks
Wij hebben net de aankomst van Sinterklaas op het internet kunnen zien.............................hoeven dus niet te wachten tot morgen voor "programma gemist". Was heel leuk!!!dsdsdhks wijzigde dit bericht op 13-11-2010 13:18 met 0% - Geplaatst op zaterdag 13 november 2010 15:46gloei
De intocht was leuk om te zien, Bute.
Ik wist niet dat het live ook op internet te zien was.
De storm is hier ook gaan liggen, alleen in andere delen van het land, waaronder Limburg hebben ze last van wateroverlast, zo las ik op nu.nlThe greatest glory in living lies not in falling, but in rising every time we fall.~Nelson Mandela~ - Geplaatst op zaterdag 13 november 2010 23:56wilma43
Heb dit jaar niets van het Sinterklaas gebeuren gezien. Het was wel redelijk weer vandaag. Niet koud en geen regen!
We zijn enorm druk geweest in ons nieuwe huis en hebben veel gedaan. En wat moeten we nog veel doen.....Maar het begint erop te lijken. Morgen kunnen we ook nog veel doen. Vanaf donderdag ben ik vrij tot maandag en kunnen we eindelijk verhuizen. Daarna nog een paar weken bezig om het verder in orde te maken, want het is helaas nog niet klaar.
Maar goed dat de storm bij jou is gaan ligggen Bute, moest je nog naar het vasteland? hopelijk niet met St. Klaas. - Geplaatst op maandag 15 november 2010 15:57brittfan
Gloei,
tegenwoordig kan je bijna alles terugzien op het net als je een programma hebt gemist. Waarom we nog die recorders nodig hebben .... voor detectives bijv. afgelopen zaterdag Lewis opgenomen van Canvas.
En op zondag kijken wij meestal naar de Grote verhuizing, is ook zoiets als Escape to the Country, en of het alleen maar regionaal is weet ik niet maar ze zijn altijd in Devon. Huizen met prachtig uitzicht. Je zou er zo naartoe willen
Bute,
Is de storm bij jullie ook over ? Hier was het kanaal ook afgesloten voor de vaart vanwege te hoge waterstand. Nu is het beter weer met het zonnetje erdoor.
SB,
Al wat beter ?brittfan wijzigde dit bericht op 15-11-2010 15:58 met 1%
Dit onderwerp heeft 441 reacties, en bestaat uit 18 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 18.
De laatste reactie is geplaatst op 15-11-2010 15:57.
Even ontsnappen naar Schotland en UK (3)