- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 95 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 10-09-2010 19:23.
Bloemencorso Zundert 2010
- Geplaatst op woensdag 01 september 2010 08:47liesje

Dan is dat pas veranderd, want ik heb hier een printje liggen van vorige week, waarop vermeld staat, dat er ieder half uur een bus gaat. Elk kwartier is helemaal mooiquote:Truitje26 schreef op 31 augustus 2010 @ 21:32:
Lies, ik las op de site van het bloemencorso dat er elk kwartier vanuit Breda een speciale bus naar Zundert rijdt.
bus
- Geplaatst op woensdag 01 september 2010 10:10natasja7
quote:liesje schreef op 01 september 2010 @ 08:47:
[...]
Dan is dat pas veranderd, want ik heb hier een printje liggen van vorige week, waarop vermeld staat, dat er ieder half uur een bus gaat. Elk kwartier is helemaal mooi
dat is alleen vanwege de corso liesje, dus alleen op zondag en maandag.
en ieder half uur gaat die nog niet eens omdat het schoolvakantie tijd is, daar ben ik dus gisteren achter gekomen.
maar goed, dat was de laatste keer met openbaar vervoer want ik ga nu logeren bij mijn oud collega.
fiets staat in zundert en dan kan ik lekker heen en weer fietsen.
ik ga mijn uiterste best doen om daar alles bij te houden.
maar weet niet of ik verbinding krijg.
ik moet je zeggen dat de kriebels nu echt gaan komen.
het is hier heerlijk zonnig weer.
dus zalig weer om te plukken wat we al vanavond gaan doen.
kijk daar hou ik dan ook zoveel van. buiten zijn, zonnetje en tussen de bloemen.
de "oudjes" staan meestal op het veld maar dat vind ik juist gezellig.
woonden jullie maar dichterbij om wat van deze sfeer mee te pikken. - Geplaatst op woensdag 01 september 2010 21:18vonzie
Natasja, wat maak je het allemaal weer reuze spannend! Ik zit hier met opgekrulde tenen heel vast te duimen dat het allemaal goed komt.
Weet je al welke muziek erbij gespeeld gaat worden? Ben ik toch zo benieuwd naar.
Jammer dat Zundert voor mij niet naast de deur is, anders was ik wel een bossie dahlia's komen halen! Zei de voormalige dahliahater, maar dankzij jou hard op weg om ook een fanaat te worden.
Sterkte de komende dagen met tikken etc. - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 13:53natasja7
quote:vonzie schreef op 01 september 2010 @ 21:18:
Weet je al welke muziek erbij gespeeld gaat worden? Ben ik toch zo benieuwd naar.
volgens mij wordt het:
Romeo and Juliet, Juliet died.
http://www.youtube.com/watch?v=Vw9Gu1ceBeo
heel aangrijpend............. - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 15:02natasja7
woensdag 1 september 2010
bepakt met drie tassen gaan ik op weg naar zundert.
een tas met kleding(shit tandenborstel vergeten en alleen corso schoenen bij me), een tas met de laptop(want moet wel alles bij kunnen houden), een tas met ditjes en datjes(telefoon, portemonee, etenswaren, fototoestel ect.)
het is eindelijk mooi weer, gelukkig, komt het toch nog goed........
als ik in de tent aankom staat Jos van Aert(een van onze ontwerpers) tosties te maken voor alle vrijwilligers.
hij doet dat met 5 tostie apparaten.

dan wordt er opeens gezegd: dat is Natasja! dat wilde jij toch weten!
er komt iemand naar me toe en vraagt of ik inderdaad de geen ben die op de libelle site de corso bij houdt.
ik beken!
dat is goed zeg van jou, goed promotie materiaal.
ziet er goed uit en leuk.
ben helemaal blij en vind dit toch wel een stuk waardering van het vele werk dat ik eraan heb.
we gaan naar het veld om dahlia's te plukken voor de bloemenslierten.

die kisten moeten helemaal vol.

er zijn al een aantal mannen bezig.

yvonne coordineert de boel en zegt tegen de mannen wat ze moeten doen.
ze zijn er niet helemaal mee eens en ik zeg tegen de mannen: wel lief zijn voor Yvonne, he. die heeft het al moeilijk zat.
de lijm bleek namelijk op voor de bloemenslierten en de bestelde tshirts bleken met de tnt post kwijt te zijn geraakt.

is het teveel? nee toch...................

en dan heb ik ook nog wat gedaan.

wat is het toch een prachtig gezicht al die dahlia's.

heerlijk om buiten te zijn met dit mooie weer. het werd ook eens tijd.
want met droog weer plukken. plukt toch lekkerder dan in de regen.

na heerlijk buiten te zijn geweest moeten we de dahlia's weer uit elkaar halen voor de bloemenslierten.

yvonne is nog druk bezig met bellen of iemand nog lijm heeft en waar de tshirts zijn.
geen tshirts is een ramp..........................

al dagen loopt er een jong katje bij de kweker rond. zo lief.
ze is erg nieuwsgierig en komt elke keer even bij ons kijken.

en dan weer even kijken in de tent, hoever zijn ze.
er komen steeds meer sterren erbij.
dat geeft ook weer een ander gezicht.

ze hebben een extra constructie gemaakt dat de sterren nu toch hoger gaan.

de vorm van het lichaam krijg je steeds beter te zien en de sterren groeien aan haar lichaam.

hier de constructie van de tak waar de bloemenslierten aan gaan.

en hier dan het gat voor de box voor de muziek.
het gat komt over als een gat in de boom.

's avonds is het nog een keer bloemen plukken. het zonnetje schijnt nog zalig onze gezichten.

nog een praatje van de coordinator van het dahliaveld., Jorg.

dan kunnen de kratten naar de koeling toe bij de kweker.
door de gebroeders corne en francois.

en dan is het goed rusten met een pilsje of schrobbelaar.

nou ja rusten, op weg naar huis komen we langs de kweker waar ze nog volop bezig zijn met de bloemenslierten. dus wippen we maar even binnen om te helpen.
de slierten worden in een koeling bewaard, sliert voor sliert.
we moeten er 600 hebben en we zijn bij de 324............
als ik in de koeling met nog anderen ben, zie ik het katje. ze mag niet in de koeling dus ik krijg ze er dan ook uit.
met een zwaai schuif ik de koeldeur dicht.
ja, goed dicht.................hij kan niet meer open.
o wat ben ik toch erg! normaal komen er om de minuut iemand binnen maar nu juist niet.
het is koud en ze vragen om me heen hoelang je in zo'n koeling kan blijven zonder onderkoeld te raken.
ik bons op de deur, wat natuurlijk ook niet helpt.
en dan zien we de vergrendelaar en de deur kan open. en het katje rent meteen weer naar binen.
ja, daar moet je echt mij voor zijn om zo iets te doen!
maar dan gaan we toch echt naar huis.

om het uur komt er een speciaal op Omroep Brabant van het corso nieuws.
en we zitten er dan ook helemaal klaar voor de tv om kwart voor het uur.
het gaat over de veldstraat. dat er van alles en nog wat niet lukt.
ze hebben opnames van de plakzondag van de bloemetjes op de touwen.
ik ben in beeld en schrik me rot hoe dik ik ben op tv.
dat wordt accuut lijnen, wat erg!
daarna kom ik nog eens in beeld en het komt er eigenlijk op neer dat wij nog heel veel te doen hebben, bij buurtschap de veldstraat.
en dat is ook zo!
vanavond meer nieuws om kwart voor het uur op Omroep Brabant.
want vandaag, 2 september, waren ze er ook weer Omroep Brabant.natasja7 wijzigde dit bericht op 02-09-2010 15:31 met 0% - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 15:27liesje
Natasja, ik geniet weer van je verhaal
En we hebben gekeken gisteravond. Als jij die dame in witte trui, donker steil haar en een bril op bent, dan heb ik je gezien, haha...... van mij hoef je niet te lijnen hoor 
Vanavond kijken we weer.
Prachtige muziek trouwens
- Geplaatst op donderdag 02 september 2010 17:21rommeldam
NATASJA
Ik heb net bij de site van omroep brabant-uitzending gemist gekeken en jou bezig gezien.
Groetjes lianne - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 18:34natasja7
quote:rommeldam schreef op 02 september 2010 @ 17:21:
NATASJA
Ik heb net bij de site van omroep brabant-uitzending gemist gekeken en jou bezig gezien.
Groetjes lianne
dan ga ik maar linken.
http://www.omroepbrabant. ... so-journaal.aspx&missed=3 - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 19:44Truitje26
ik heb je hard aanhet werk gezien hoor:):) ik heb net bij uitzending gemist gekeken want gisteren kon ik niet kijken:)Spreken is het vak van weten en luisteren het voorrecht van wijsheid. - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 19:55annec66
A.s zaterdag 4 september, Bloemencorso Eelde, gratis entree. Ook met prachtige dhalia`s.
http://www.bloemencorso-eelde.nl/ - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 20:51vonzie
Hoi Natasja, je hebt weer een mooi verhaal neergezet, vooral dat van het katje. Oh ga je hem/haar adopteren of zal Kia protesteren?
Het is een mooi muziekstuk. Heb ook de uitzending gemist gezien van omroep brabant. Leuk hoor, maar wat een werk moet er nog verzet worden.
Sterkte de komende dagen en ik zal nogmaals duimen dat er heel hard STOP geroepen wordt a.s. zondag.
Zet hem op! - Geplaatst op vrijdag 03 september 2010 20:07natasja7
donderdag 2 september 2010
we staan vroeg op want er moet geplukt worden vandaag.
om half 8 gaat de wekker. en ja, ik word wakker door de wekker.
moe ben ik maar voldaan.
ik neem een kop koffie en ga naar het veld op mijn fiets.
als ik daar aankom, we beginnen om 8.30 uur, zijn er al zat mensen bezig.

het zonnetje schijnt en daar zijn we reuze blij om.

de struiken zijn nog wel vochtig en heb niets bij me, geen regenpak.
dat wordt dus nat worden........

gelukkig hebben ze zat regenpakken.

de opkomst is erg hoog waarschijnlijk vanwege het mooie weer.

als we pauze hebben en de worstebrood worden uitgedeeld, is er zelfs niet genoeg. dus wordt er bij gehaald.
er wordt geplukt tot 12 uur en dan gaat iedereen eten en na de lunch wordt het gehele veld leeg geplukt.
omroep brabant komt ook nog even langs. voor het corso nieuws en het pauze filmpje.

even laten zien dat ik er ook was..................
de jeugd helpt ook heel goed mee.

en dan alles naar de kweker waar alle dahlia's in de koeling gaan.

als we even langs de tent gaan, zijn ze aan het schilderen.
kijk dat gaat er dan meer op lijken.

maar terwijl er geschilderd word wordt er ergens nog gewoon geplakt.

de gezusters gelieflijk bij elkaar. sonja en yvonne.

zussen met een corso hart.

kijk de gele sterren, het wordt echt wat.

we gaan even naar de kweker waar ze dahlia's aan uit elkaar halen zijn voor de bloemenslierten.

de kisten staan huizehoog uitgestalt bij de kweker, deze zijn dus allemaal vol met dahlia's.
voor andere buurtschappen en voor ons zelf.
de dahlia's die wij eigenlijk moesten krijgen van andere buurtschappen vallen erg tegen.
100 kisten besteld en we krijgen er 18. dat is niet mooi, maar hier lossen ze alles op.

we gaan weer even terug naar de tent waar er druk geverfd wordt.

ster voor ster wordt er geverfd en genummerd en in kleuren verdeeld.

's avonds is het steken, spijkers in de dahlia steken en die worden dan straks gebruikt op het ontwerp, worden er dan ingetikt/ingedrukt.

maar we hebben ook nog eerst bloemen geplakt op de slingers.
maar de bloemblaadjes waren op.

en dit het resultaat van vele uren plakken. de bloemenslingers.

dit is een compact verhaal van deze dag.
ik moet nu echt heel vlug verder want we zijn al aan het tikken, de dahlia's op het ontwerp.
en het wordt heel mooi.
alles komt goed!
wilde het corso nieuws van vandaag hier linken maar hij staat er nog niet op.
morgen meer................................... - Geplaatst op zaterdag 04 september 2010 21:14natasja7
vrijdag 3 september 2010

gisterenavond hebben we niet meer getikt, zoals andere jaren.
er is in een dag geverfd waar normaal een week voor staat.
alles loopt een beetje anders dit jaar,.
gisteren zijn wel alle voorbereidingen getroffen voor het tikken.
de vele emmers zijn tevoorschijn gehaald. daar gaan de dahlia's in, die de mensen moeten gebruiken.
er zijn 12 soorten dahlia's gebruik voor de wagen. verschillende kleuren en vormen.

de kratten met tientallen dahlia's worden klaar gezet.

het en der wordt er nog geverfd.

en dan wordt ook nog even de installatie gecontroleerd.

er zitten 16 grote boxen in de wagen, die dadelijk de muziek van romeo and juliet speelt, juliet is died.
heel aangrijpende muziek, toen ik het de eerste keer hoord(want het is natuurlijk geremixed want anders is het te lang) kreeg ik kippevel en voelde ik de tranen prikken in mijn ogen.
heel aangrijpend.
als we 's morgens aankomen dan nemen eerst een bak koffie en gaan dan tikken.
dat gebeurd meestal op donderdagavond maar is nu verzet naar vrijdag.
geeft dat dan geen achterstanden? geen idee, merken we zondagmorgen wel.
Jos test de kleuren uit.

en mijn oud collega en ik gaan beginnen met het tikken.
we moeten aan de kleuren. op het ontwerp lijkt het allemaal op alkaar en moeten toch regelmatig vragen wat waarop moet.

mijn eerste tikwerk voor dit jaar.

jos en erwin gaan de kleuren voor de sterren uittesten.

ze worden heel mooi.
van boven en van onder worden de sterren getikt met verschillende dahlia's.

het moet heel secuur gebeuren want het zijn de blikvangers.

zie hier het resultaat. de achter wand is reeds getikt, wat een heel karwei was omdat je maar weinig plaats had om het te doen.

de sterren worden eerst losgekoppeld van de staaf waar ze aan vast zitten.
ze zitten vast met moertjes/schroeven en daarna worden ze er weer opgeplaatst als ze getikt zijn met dahlia's.
heel veel werk maar wel een mooi resultaat.

en dan hoor ik een vloek van Jos.
een staaf is afgebroken en dat worden dan weer lassen!

en is het tikken echt begonnen.
de vele vrijwilligers stromen binnen en we kunnen ze maar al te goed gebruiken.

even een stuk resultaat.
hier zie je hoe er hele fijne dahlia blaadjes zijn geplakt op de punten van de takken.

hier kan je goed het vrouwenlichaam zien, aan het eind de borsten bv.
de mannen hadden de borsten te groot gemaakt en dat was geen gezicht als een vrouw ligt.

de bloemenslierten gingen zo over straat van de kweker naar de tent.

en dit als resultaat. prachtig!

dit was even een vlugge blik in onze dagen.
morgen ben ik er niet, want dan is het corso.
vroeg op en de wagen rijdt dan weg naar het terrein van vertrek.
en natuurlijk morgen op Omroep Brabant en sms'en he!!!!!!!!!
sms 3669 corso 11(onze wagen)
anne, ik ga bij jullie kijken hoe het is geweest. - Geplaatst op zaterdag 04 september 2010 22:02hse
..nou eh,, wat mij betreft hebben jullie al gewonnen.
Wat een werk en wat ziet het er mooi uit.gewoon liefs - Geplaatst op zaterdag 04 september 2010 23:06natasja7
bedankt hse!
we schijnen bij de favorieten te horen.
maar zien is bij mij pas geloven! - Geplaatst op zondag 05 september 2010 00:01natasja7
ja, hier ben ik weer.
er is geen werk meer, nou ja geen, is een groot woord.
want natuurlijk is er nog werk zat.
steigers afbreken, loopplanken opruimen, de sterren zijn nog niet af, nog 100, het afwerken en nakijken van de gehele wagen, stofzuigen(alle bloemblaadjes moeten verwijderd worden), de boxen krijgen op het rooster ook dahla's, de catering loopt de hele avond heen en weer, de bloemslingers moeten bevestigd worden aan de takken en ga zo maar door.
maar voor mij en menig anderen is er geen werk.
dus zit ik hier om jullie met nog meer foto's en nieuws "lastig te vallen".

weten jullie nog de bloemblaadjes die wij aan de touwen maakten.

dat was hiervoor.

kijk eens hoelang ze zijn. niet te geloven toch?

en ze zijn touw voor touw handmatig bevestigd, een goede 350 touwen.

de afwerking van de takken.
de punten zijn afgewerkt met losse dahlia blaadjes, die blaadjes voor blaadje worden opgeplakt.

die dit geeft als resultaat.

de geluids boxen worden afgeplakt met piepschuim.

daarna geverfd.

daarna betikt met dahlia's.

en achter dit rooster zit iets van electriciteit.

dan de sterren...............................
hier zie je dat de ster is verwijderd.

daarna vast schroeven.

en een van de plus minus 1200 sterren zit weer vast.

de arm van het vrouwen lichaam

zomaar wat foto's van de wagen.

nog een paar beelden van onze juliet.

van buitenaf gezien.
de ziet de vorm van de borsten, de arm die naast het licaahm ligt.

haar billen.

en dan natuurlijk de catering.
ze lopen over steigers, gewaagde planken, steile en gammele trappen, met hete soep(zelf gemaakt en vers natuurlijk), hete koffie of thee, frite/frikandelletjes,bittergarnituur, bier/fris/wijn, appeltjes/peertjes/druiven, broodjes(vandaag 125 broodjes gemaakt en een hele grote pan soep).
ze lopen de hele dag door van hot naar her.

ik zit bij de buren van de corsotent.
ik hoor ze alweer zingen in de corsotent. ze hebben dagen achtereen gewerkt en ze zijn nog vrolijk.
wat is dat toch knap.
maar nu ga ik echt slapen want morgen rijdt de corsowagen naar de verzamelplaats toe en dat wil ik meemaken.
dat is zo'n mooi moment.
het zeil is van de tent, de steigers zijn weg, hij rijdt in zijn eentje, nou ja eentje, met een goede 12 duwers die de wagen voortduwen.
het is een heel emotioneel moment. - Geplaatst op zondag 05 september 2010 06:54cxcdfd
Lieve Natasja,
Wat een enorm werk is zo'n corso wagen optuigen. Deze heeft zoveel technische zaken waar rekening mee gehouden moet worden dat het niet alleem maar plakken is natuurlijk.
Ik ga de hele dag duimen voor de eerste plaats. Dank je wel voor het kijkje achter de schermen. Nog een heel fijne dag meisje! - Geplaatst op zondag 05 september 2010 08:41liesje
Heel veel succes vandaag!
Het belooft een prachtige dag te worden, wij vertrekken over iets meer dan een uur met de trein. - Geplaatst op zondag 05 september 2010 18:29Truitje26
Natasja, gefeleciteerd met jullie 9e plek, gelukkig in de top10. Het is/was spannend. Er zaten mooie, hele mooie creaties bij.
Maarja, na een 1e plaats van vorig jaar is het vast even slikken.
Toch hebben jullie wederom vakwerk geleverd ondanks het ontzettende slechte weer en de vele tegenvaller.
van mij een dubbele
Spreken is het vak van weten en luisteren het voorrecht van wijsheid. - Geplaatst op zondag 05 september 2010 18:48lievejulia
natasja,wat een domper jullie wagen was echt heel mooi,maar de 9e plek is ook niet slecht - Geplaatst op zondag 05 september 2010 19:02gertine
natasja ook gefeliciteerd ik vind het niet slecht
de wagens waren dit jaar allemaal heel mooi het lijkt wel of ze ieder jaar mooier worden
sol omnibus lucet - Geplaatst op zondag 05 september 2010 19:55liesje
Het was weer fantastisch, wat een feest om zoiets mee te maken
Jammer Natasja, dat jullie niet hebben gewonnen, maar een top 10 plek is ook helemaal niet slecht
Onze top 3 was in iets andere volgorde hetzelfde als die van de publieksjury. - Geplaatst op maandag 06 september 2010 05:49Truitje26
quote:liesje schreef op 05 september 2010 @ 19:55:
Het was weer fantastisch, wat een feest om zoiets mee te maken
Jammer Natasja, dat jullie niet hebben gewonnen, maar een top 10 plek is ook helemaal niet slecht
Onze top 3 was in iets andere volgorde hetzelfde als die van de publieksjury.
Lies, hadden jullie een lekkere plek in de zon?
In de top 10 is hartstikke goed, vond ik ook.
de top 3 hoorde ik van meer mensen dat ze een andere top 3 hadden:)Spreken is het vak van weten en luisteren het voorrecht van wijsheid. - Geplaatst op maandag 06 september 2010 08:34liesje
Nee Truitje, wij zijn juist expres niet in de zon gaan staan. We hoefden niet gestoofd te worden
, bovendien sta je dan de hele tijd tegen de zon in te kijken. We stonden aan de schaduwkant, lekker vest aan en kijken naar de mensen aan de overkant die staan te stomen. Mensen stonden daar met paraplu's en met een theedoek over het hoofd, ook werd er nog iemand onwel.
Ik wil steeds op de site van het corso kijken voor de volledige uitslag e.d., maar die ligt er nog steeds uit :(liesje wijzigde dit bericht op 06-09-2010 08:36 met 13% - Geplaatst op maandag 06 september 2010 09:09Jes50
heb op omroep brabant gekeken man wat zijn die dingen groot en hoog! maar geweldig hoorhet is ook altijd wat!
Dit onderwerp heeft 95 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 10-09-2010 19:23.
Bloemencorso Zundert 2010