Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Gewoon op de calorieën letten!

Dit onderwerp heeft 862 reacties, en bestaat uit 35 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 35.
De laatste reactie is geplaatst op 27-04-2012 14:39.

Gewoon op de calorieën letten!

Ga naar een onderdeel
  1. B i b i
    Afbeelding van B i b i

@Melle:
    Tomaat is lekker! Tomatensap ook! Lekker weinig kcal. :)
    "dan eet ik liever niks..." >> Nog beter! ;)

@Boekenwurm:
    Dank je! Maar jij kunt er ook wat mee; 13 kilo! Top!
    Site van het voedingscentrum is inderdaad een leuke site.
    Overigens: Beterschap!

@Manji 48:
    Je kunt ook gewoon je dagritme verschuiven. Dan doe je alles wat later. Later opstaan, later ontbijten, later lunchen, later dineren....
    Af en toe snaaien is niet erg. Het gaat om de trend.

Ik ben overigens weer 4 ons aangekomen na 2x te lekker te hebben gegeten dit weekend. Wel gezond, maar machtig. Een keer met Franse kaas, noten en deeg in het gerecht en dus nog een keer spaghetti. Dus... nu weer even rustig!

2. MarjaK
    Afbeelding van MarjaK

@boekenwurm, dit is misschien iets voor jou! het is enorm handig!
    de bookseat zie: .....

verdere allemaal succes met leefstijl aanpassen (want daar komt het op neer) bedankt voor alle goede tips en adviezen

Moderator1 wijzigde dit bericht op 16-08-2010 09:33 met 22%: Reclame verwijderd - Graag uitwisselen via inbox

3. jumbotje
    Afbeelding van jumbotje

Iedereen succes deze week.

Today is the first day of the rest of your life.

4. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

:idee: Hüttenkäse met taugé op een geroosterde boterham en dan peper erover strooien.
    tauge even kokend water er over gieten, net het rauwe eraf.
    ik kweekte het zelf van mung bonen.

5. yoyo
    Afbeelding van yoyo

Er lezen meer mensen dit forum denk ik...de Hüttenkäse was op in de winkel. :lol:
    Heb tomaten en komkommer meegebracht, dus we gaan de goede kant op, niets gekocht van snoep, koek, salade enz.

Boekenwurm, het lijkt me lekker met taugé en geroosterd brood.
    De broodrooster wordt ook weer uit de mottenballen gehaald hier.

Eigenlijk is het zo simpel, je moet alleen ideeen en mensen hebben die ook op het pad zitten wat afvallen heet. :)

Vanochtend heb ik me gewogen...pfff viel niet mee...
    78 kg. ik heb me voorgenomen dat ik er 5 kg af wil, dan zien we wel weer...

yoyo wijzigde dit bericht op 16-08-2010 13:49 met 1%

6. jumbotje
    Afbeelding van jumbotje

Yoki, vergeet lijnen en afvallen, maar denk gezonder eten en dus minder gaan wegen.
    Dat klinkt vriendelijker naar jezelf toe. (zegt men)

Maar hoor wie het zegt, het woord afvallen zit in mijn mond vooraan.:)

Als er behoefte aan een lijstje is, dat wil ik met plezier maken, zie het topic: wie lijnt er met mij mee.

Groetjes.

7. B i b i
    Afbeelding van B i b i

Ja, broodrooster is ook goed plan!!
    Yoki, je bent een topper! :duim:

Over de weegschaal gesproken: Ik woog/weeg me elke dag 2x.
    Ik vind juist dat je dan meer gestimuleerd wordt. Houd je meer de vinger aan de pols...

Boekenwurm, hoe kom je aan mungbonen?

8. yoyo
    Afbeelding van yoyo

Bibi, de broodrooster, daar had Boekenwurm het over hoor, zo'n topper ben ik ook weer niet, 'k schaam me als ik dat lees, want nu net heb ik een zakje chips naar binnengewerkt... :schaam:

Jumbootje, dat vind ik wel leuk, maar ik weet niet of er meer zijn, die er interesse in hebben?
    't Zou de stok achter de deur kunnen zijn, maar wél graag doorgaan met positieve tips hoor, veel te leuk!

9. Mevr T
    Afbeelding van Mevr T

Als je zin hebt in iets hartigs s,avonds, kun je een plakje chorizo ( pittige Spaanse worst ) in de mond nemen en er op zuigen, Niet kauwen dus. Dan is je flauwte zo voorbij. Niet elke avond doen hoor.

MISSCHIEN IS DEZE AARDE WEL DE HEL VAN EEN ANDERE PLANEET

10. B i b i
    Afbeelding van B i b i

@Yoky:
    Ik reageerde op "Heb tomaten en komkommer meegebracht, dus we gaan de goede kant op, niets gekocht van snoep, koek, salade enz."
    Daarom vind ik je een topper. :)
    Maar nu lees ik dat je chips hebt gehad. Niet meer in je boodschappenmandje stoppen!!

@Mevr T:
    Gelukkig houd ik niet van vlees. :)
    Maar het zou mijn idee ook niet zijn. Je brengt jezelf dan steeds in verleiding. Pak dan liever iets waarvan het niet erg is dat je er meer van neemt. Of doe ergens maggi op of zo...
    De knop moet echt om. Niet half-half.

11. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Ik heb vandaag Hüttenkäse ontdekt en vind het heel lekker. Dat heb ik vanavond op twee caracottes gedaan en daar aromat over gestrooid en verder niks gesnaaid. Heb daarbij twee flesjes water gedronken.
    Het is niet mijn bedoeling om af te vallen,want dat is niet nodig,maar die té dikke buik moet eraf.

Recepten met Hüttenkäse,zijn heel welkom.

Fijne nachtrust allemaal.

12. melle
    Afbeelding van melle

@ Manji: 'plaatselijk' afvallen is een utopie. Het lichaam bergt vet op waar het dat het makkelijkst kwijt kan en het breekt het in een bepaalde volgorde ook weer af als je afvalt. Bij vrouwen is dat vooral op heupen en buik.
    Dat we, als we ouder worden, een forsere maag krijgen komt door een aantal factoren die los van elkaar staan.
    Het heeft voor een deel te maken met de veranderende hormoonhuishouding, maar kan ook komen doordat je lengte kwijt raakt. En de inhoud van de borst- en buikholte moet ergens blijven, het moet dus letterlijk: uit de lengte of uit de breedte komen!
    Dus als je je buik kwijt wilt, zul je echt ook gewicht moeten inleveren!

PS: een goede houding en sterke buikspieren helpt wel. Door je buikspieren te versterken wordt je buik niet dunner, maar kun je hem wel strakker houden.

melle wijzigde dit bericht op 17-08-2010 08:05 met 10%: ps toegevoegd

13. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Melle,bedankt voor je toelichting. Ik heb niet zoveel verstand van afvallen,omdat dat voor mij niet nodig is.
    Ik zal eens kijken op het net naar buikspieroefeningen.
    Ook zal ik weer eens elke dag mijn rondje gaan lopen,want dat is er na het overlijden van mijn hond,niet meer van gekomen.

Manji 48 wijzigde dit bericht op 17-08-2010 11:04 met 5%

14. jumbotje
    Afbeelding van jumbotje

Ben er morgen weer, nu op weg voor een nachtje ziekenhuis voor een slaap onderzoek.

Morgen denk ik weer aan gezond eten, heb de Huttekaas ook ontdekt bij mijn winkel.

15. B i b i
    Afbeelding van B i b i

Geroosterd broodje met Hüttenkäse, dille en maggi:

http://keasone.de/leckerundecht/wp-content/uploads/2008/02/03-huettenkaese_broetchen.jpg

B i b i wijzigde dit bericht op 17-08-2010 15:06 met 3%

16. B i b i
    Afbeelding van B i b i

Hüttenkäse door de salade, kan ook:
    .....

Moderator1 wijzigde dit bericht op 17-08-2010 23:34 met 39%: Reclame verwijderd

17. B i b i
    Afbeelding van B i b i

Krijgen we al trek? :kwijl:

18. yoyo
    Afbeelding van yoyo

* Bibi, de chips lagen me toe te lachen in de kast :bloos:
    nee, nog geen trek gek genoeg, heb vanmorgen 2 boterhammen op met gekleurde muisjes, thee.
    tussen de middag 2 bruine bolletjes met schelplever en nu zit ik aan een bak koffie met een eierkoek.
    Vanavond rijst met ragout en doppertjes.
    Dit topic helpt wel, want ik denk toch na, als ik de kast induik voor iets, neem ik géén dropje of stukje chocola, het ligt er wel....even kijken of de dag omgaat zonder snoepen...dat is er dan alvast één.... :)

* Jumbootje, succes, heb je last van slaapapneu of zo?

* Mevr. T, dat heb ik één keer gegeten en nooit meer, chorizo, brr, dat vond ik écht niet lekker...

Toen ik jaren terug gestopt ben met roken liep ik vaak op een zoethout te sabbelen, dat kan toch geen kwaad? Misschien weer een idee om e doen.

yoyo wijzigde dit bericht op 17-08-2010 14:43 met 0%

19. rema
    Afbeelding van rema

Zoethout is niet erg, als je tenminste geen hoge bloeddruk hebt, en niet te vaak, want zoethout maakt je bloeddruk wel hoger.

20. mariekeCH
    Afbeelding van mariekeCH

Ik schrijf mee op het forum waar Jumbotje ook op schrijft. Heb het hier nu wat doorgelezen, en vind de tipos heel positief. Mij lukt het nog steeds niet om af te vallen. Ik gebruik sinds 2001 prednison, en ben zo nog 25 kilo aangekomen, en ik was al te zwaar, er moeten nu dus wel 40 kilo af.
    Dus knap van je, Bibi, dat je het afvallen zo goed volgehouden hebt. Ik ga het ook weer proberen.
    Ik zal ook eens gaan kijken op de caloriënteller, goede tip!

21. manuela
    Afbeelding van manuela

Het is een aanrader om dit eens te proberen .....

manuela wijzigde dit bericht op 17-08-2010 23:36 met 20%

22. B i b i
    Afbeelding van B i b i

Mijn plaatje had blijkbaar reclame... :|

@Manji 48:
    Bij mij is met afvallen vooral de buik eraf gegaan.
    Maar ook vet op de schouders en billen (derrière) en m'n gezicht is een fractie minder opgeblazen.

M'n vel is wel wat slapper, maar ik neem aan, dat dat nog wel bijtrekt.
    Ongetwijfeld helpen buikspieroefeningen, maar als je lekker slank bent, zijn die niet echt nodig voor de lijn. Dan is het meer ter ondersteuning van je rug, voor je lijfelijke gezondheid.

@Yoki54:
    Van die eierkoeken bij de koffie zou ik af willen. Neem liever later op de ochtend een keer een appel.

@Jumbotje:
    Sterkte/beterschap met slaapproblemen!

23. B i b i
    Afbeelding van B i b i

@MarikeCh:
    Prednison lijkt me heel naar om te moeten slikken. Knap dat je toch op de calorietjes wilt gaan letten.
    Is dat tijdelijk, die prednison?

24. B i b i
    Afbeelding van B i b i

Gisteren een handvol noten en een handvol drop gegeten en toch zit ik nu op m'n dieptepunt, dat wil zeggen het laagste gewicht sinds de knop om is.
    Eerder was ik wel wat aangekomen door wat Franse kaas, dus daarom nu misschien toch weer wat eraf. Voelt goed.

25. rema
    Afbeelding van rema

Ik heb het gedownload Manuela, gewoon reklame over het zoveelste crashdieet, en een poging een dieetboek te verkopen, niets nieuws onder de zon dus.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x