Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Boekenclub
  4. Nederlandse (thriller)schrijfsters

Dit onderwerp heeft 40 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 13-12-2010 14:44.

Nederlandse (thriller)schrijfsters

Ga naar een onderdeel
  1. MissEllie
    Afbeelding van MissEllie

Ik heb laatst het boek Serpent gelezen van Carla de Jong. Vind ik een aanrader!

2. wilmat80
    Afbeelding van wilmat80

Reclame verwijderd door moderator2

Moderator2 wijzigde dit bericht op 27-08-2010 18:40 met 86%: reclame

3. yoghi2
    Afbeelding van yoghi2

Heb net Blauw water van Simone v.d Vlught uit. Vond het spannend en lekker weglezen. Hiervoor heb ik de trilogie van Stieg Larsson gelezen. 3 dikke pillen en een echte aanrader. Maar ja , is niet echt Nederlands hé?. Ik ben hieronder ook een paar namen tegengekomen die ik nog niet kende. Ik heb ze meteen genoteerd.

4. Emmy1970
    Afbeelding van Emmy1970

quote:
    Els en annemarijn schreef op 19 augustus 2010 @ 15:01:
    Hoi Emmy leuke tips en ik ga ze reserveren. 1 gelijk hoor want de vakantie is weer voorbij en dan gaat het leestempo naar beneden. er wordt altijd gelezen maar het duurt iets langer voor de boeken uitzijn.

Trouwens Annemarijn is mijn dochter van 16

Groetjes van Els

Hoi Els (en Annemarijn, leest ze ook veel??),
    Leuk te lezen dat je op jacht bent gegaan naar Marelle Boersma! Toevallig heb ik onlangs Lichtval ook gelezen, vond 'm goed! Ik ben inmiddels begonnen in de Babymakelaar, ben nu halverwege en enthousiast!

Dromen zijn de illustraties van het boek dat je ziel over je schrijft

5. Emmy1970
    Afbeelding van Emmy1970

quote:
    MissEllie schreef op 26 augustus 2010 @ 16:38:
    Ik heb laatst het boek Serpent gelezen van Carla de Jong. Vind ik een aanrader!
    Leuk! Ik heb nog nooit van Carla de Jong gehoord, ze staat op mijn verlanglijstje! Bedankt!

6. Emmy1970
    Afbeelding van Emmy1970

Ben nu nog in de Babymakelaar van Marelle Boersma bezig ( :duim: ), hierna ga ik voor het eerst een boek van Tineke Beishuizen lezen (Schaduwtuin), ben erg benieuwd!
    Eerder stond er een berichtje over lid worden van de bieb, toevallig ben ik sinds enkele weken ook lid van de bieb, inderdaad om dezelfde reden > geld! Ik had (heb eigenlijk nog steeds) ook de vervelende (?) eigenschap boeken te willen hebben en houden, maar als je zo nieuwsgierig bent naar nieuwe auteurs en hun boeken kan dat financieel aardig oplopen, vandaar.. Moet wel bekennen dat áls ik eenmaal fan ben van een auteur, ik nog steeds graag hun boeken in mijn boekenkast wil zien staan, pech voor mij, want ik heb toch enkele favorieten, maar voor de auteur wel weer leuk natuurlijk! :euro:

7. harryindewarry
    Afbeelding van harryindewarry

Ben gisteravond begonnen in Zondaarskind.van Marion Pauw . het begin is mooi . ga vanavond verder.
    Heb van de bieb ook Lichtval van Nicolet Steemers mee genomen. maar boeit mij absoluut niet.

harryindewarry wijzigde dit bericht op 05-09-2010 16:40 met 32%
    De wereld is een gekkenhuis en hier is het hoofdkantoor

8. Els en annemarijn
    Afbeelding van Els en annemarijn

Zondaarskind van Marion Pauw is een van mijn lievelingsboeken. Dat komt denk ik door stukjes die over de zorg gingen. Die zijn geweldig humoristisch, en het boek spannend!
    Nicolet Steemers: Lichtval gelezen. Mooi boek.
    Ik heb nu Complex van Marella Boersma liggen.
    Nieuw boeken vind ik helemaal geweldig en ben een echte verzamelaar. Het meeste komt toch wel uit de bibliotheek want ik lees meestal 1 boek in de week en dat loopt tocht te veel in de papieren. :cheer:

9. harryindewarry
    Afbeelding van harryindewarry

Zondaars kind vond ik 'n mooi boek. maar geen thriller. zo als er op vermeld staat. maar 'n heel fijn boek. en makkelijk te lezen.
    Ik koop nog maar heel zelden 'n boek. vind de bieb helemaal geweldig.

harryindewarry wijzigde dit bericht op 09-09-2010 14:52 met 21%
    De wereld is een gekkenhuis en hier is het hoofdkantoor

10. MissEllie
    Afbeelding van MissEllie

Tijdens mijn vakantie heb ik 2 Nederlandse thrillerschrijfsters gelezen: Loes den Hollander - Wisselgeld en Suzanne Vermeer - Cruise. Beide boeken lazen lekker weg maar haalden wat mij betreft niet het niveau van bijvoorbeeld Saskia Noort.

11. karberren
    Afbeelding van karberren

Ik heb laatst een paar boeken gelezen van Elisabeth Mollema. Leest lekker weg! Prooi, Ladykiller, Vergelding zijn een paar titels. Misschien heeft ze nog wel meer geschreven...?
    En hebben jullie Lineke Dijkzeul al eens gelezen (haar boeken dan ;)) Dat is wel mijn favoriet van de NL thriller schrijfsters.

12. Els en annemarijn

alle boeken volgens mij gelezen van Lineke Dijkzeil. Geweldige schrijfster. IK heb net complex gelezen van Marella Boersma. Een erg spannend boek en lekker vlot om te lezen. Gelijk nieuw leven gereserveerd in de bieb van de zelfde schrijfster. :cheer:

13. stiny
    Afbeelding van stiny

zie lineke dijkzeul nog al eens voorbij komen nog nooit iets van gelezen ga zeker op de bieb naar haar boeken kijken.
    altijd leuk iets nieuws lezen.
    Begin nu in boek van Charles Lewinsky.
    De verborgen geschiedenis van Courtillon.
    Heb genoten van zijn boek Het lot van de familie
    Meijer.

stiny wijzigde dit bericht op 09-10-2010 20:31 met 0%

14. Papito
    Afbeelding van Papito

Ben bezig in 'levend bewijs' van Annet de Jong. Ik lees een boek van haar voor het eerst en het leest lekker weg.

15. kirsten2
    Afbeelding van kirsten2

hallo dames kwam dit onderwerp tegen en ben daar heel blij mee, ben ook lid van de bieb maar vergeet steeds thuis te kijken welke boeken ik zal huren, neem steeds maar wat mee, wat wel goed uitkomt, maar het is makkelijker als je wat weet voor je gaat. he een aantal schrijfsters en titels opgeschreven ga er morgen mee naar de bieb. zal hier nog wel vaak binnenlopen denk ik

16. Emmy1970
    Afbeelding van Emmy1970

Misschien kun je in de bieb zelfs nog even inloggen en hier kijken :lol:

Ik heb onlangs "Schaduwtuin" van Tineke Beishuizen gelezen, ik had 'm ongelezen terug willen brengen naar de bieb omdat ik dacht 'm nooit op tijd uit te kunnen lezen, maar had 'm binnen 5 uur uit. Een leuk boek voor tussendoor, niet superspannend, maar ook zeker niet saai!

In mijn vakantie o.a. nog Elle van Rijn (Hartbewaakster), Corine Hartman (Schijngestalten) en Marelle Boersma (Babymakelaar) gelezen, alledrie aanraders! Van Hartbewaakster ben ik niet of het nu als thriller genoemd kan worden, maar vond het af en toe best spannend!

Aan mijn onlangs gelezen vrouwenthrillers kan ik ook nog Nephila's Netwerk van Marelle Boersma toevoegen, prachtig geschreven thriller, met oog voor details en omgeving beschreven. De titel is ook zo goed bedacht!

Emmy1970 wijzigde dit bericht op 05-10-2010 14:30 met 15%

17. kirsten2
    Afbeelding van kirsten2

ik heb vanmorgen mijn lijste van hier meegenomen naar de bieb en heb er een aantal boeken gevonden, kan er weer even tegenaan, heb vanmorgen De dikke Berk van Marjan Berk, het zijn die verhalen maar de laatste kwam ik niet in dus heb hem weggelegd.

18. Emmy1970
    Afbeelding van Emmy1970

Ik kwam in de bieb "Nickname" tegen van Ingrid Oonincx, redelijk vers van de pers. Ben gelijk begonnen, tot op heden (ongeveer pag. 50 ) valt het niet tegen, het is ook nog niet spannend... maar dat zal ongetwijfeld nog komen; het is per slot van rekening een thriller.

19. BvZijl
    Afbeelding van BvZijl

Toevallig ben ik hierin ook net begonnen! In het begin vond ik dat het ook op gang moest komen.. ben zelfs in slaap gevallen op mijn ligstoel :schaam: maar nu zit ik lekker in het verhaal!

BvZijl wijzigde dit bericht op 02-11-2010 14:53 met 14%

20. Emmy1970
    Afbeelding van Emmy1970

quote:
    BvZijl schreef op 01 november 2010 @ 10:47:
    Toevallig ben ik hierin ook net begonnen! In het begin vond ik dat het ook op gang moest komen.. ben zelfs in slaap gevallen op mijn ligstoel :schaam: maar nu zit ik lekker in het verhaal!
    Ik heb hem uit! Vind het een superdebuut! Niet nagebijtend spannend, maar gewoon goed!

21. stoffertje
    Afbeelding van stoffertje

ik lees ook graag boeken van Nederlandse lit. thriller schrijfsters.
    Vond vooral "Zondaarskind" van Marion Pauw heel goed! Ook hoe je je inleeft in een oudere dame, heel knap!

Ga binnenkort eens in een boek van Loes den Hollander beginnen. Heb nog niet eerder iets van haar gelezen, dus ben erg benieuwd!

22. Papito
    Afbeelding van Papito

Ik heb net René Appel gelezen "van twee kanten" een spannend boek en Annet de Jong "Vuurkoraal" heel spannend (doet een beetje aan Holloway denken maar is het niet). Ook van Annet de Jong "dossier Tobias" ook spannend. Als ik in mijn boekenkast kijk zie ik meestal het genre voetjes met een vergrootglas of een pistool op de rug van het boek staan. Thrillers hebben toch mijn voorkeur boven een romantisch verhaal.

23. A Boersma
    Afbeelding van A Boersma

Wat heerlijk om hier mensen tegen te komen die net als ik verzot zijn op het lezen van thrillers. Ik lees veel van scandinavische schrijvers ( probeer Camilla Lackberg maar eens, in haar serie zit wel een bepaalde chronologische volgorde) , maar ook Saskia Noort, Simone v/d Vlugt, Tineke Beishuizen, Esther Verhoef, Elisabeth Mollema en niet te vergeten de al eerder aanbevolen Lineke Dijkzuil. Deze laatste is wel mijn favoriet onder de nederandse schrijfsters hoor!
    Ik ga nu mijn eerste boek lezen van Escober ( door Esther Verhoef geschreven samen met haar man Barry). Ben erg benieuwd naar dit koppel. Als Barry hetzelfde niveau heeft als zijn echtgenote lees ik het in een ruk uit.

24. Els en annemarijn

Vandaag Los geld gelezen van Rene Appel. Spannend en in een ruk uitgelezen. Ik heb vakantie dus dan kan dat mooi met dit koude weer.

25. Monica74
    Afbeelding van Monica74

Ik lees sinds een paar jaar thrillers van nederelandse schrijfsters.
    Ik heb pas een boek bijna in 1 ruk uitgelezen omdat ik hem zo spannend vond. En dat was "Zondaarskind" van Marion Pauw.
    Ben nu aan het lezen in het boek "drift". Die is ook van Marion Pauw.
    Ben al op 2/3 in 1 avond.
    En dat is veel voor mij.

Verder lees ik graag Ester Verhoef of Saskia Noort