- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 28 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 26-08-2010 14:08.
Zomergasten 2010
- Geplaatst op woensdag 04 augustus 2010 08:23amelie1967
Ja, ik vind Jelle BC ook rustig presenteren en dat vind ik ook prettig. Hij doet me soms aan Joris Luyendijk denken, die ik ook rustig vond overkomen (maar in mijn ogen ook meer humor en kennis had).
Mijn man vindt het maar raar dat Zomergasten zo geliefd is bij veel mensen ('zo'n langdradig programma, waar geen einde aan lijkt te komen') en dat er dan ook nog recensies over geschreven worden over dit programma ('zot'). Ik moet zeggen dat ik af en toe ook wel even teletekst tussendoor of even naar een ander kanaal zap tijdens een fragment waar ik niks mee heb.kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op woensdag 04 augustus 2010 10:50Jacoba1970
Hallo daar,
Ik heb zondag ook weer gekeken... ik zit trouwens ook niet de hele tijd op de bank voor de tv... ik heb ondertussen nog naar uitverkoopjes zitten surfen op internet en ondertussen luisterde ik naar 'Maarten en Jelle'. Een hele avond op de bank trek ik meestal niet. Vond het wel weer interessant, vooral de fragmenten waarin de moeder en een neef van M'tH zijn mening gaven over Maarten... en M'tH's heftige verontwaardiging bij de beelden van een onnodige ruiming van een boerderij.. Lucia de B. ook interessant...
Volgens mij kenden de twee elkaar, hè.. de vader van Jelle BC en M'tH hebben samen een boek geschreven of zo.. ik weet niet meer waarover...
Nou ja, op naar avond nr. 3. Ik weet niet of die avond iets voor mij is... Pauline Cornelissen, toch? Die ken ik niet zo goed...
Grt Jacoba - Geplaatst op woensdag 04 augustus 2010 16:35mariaw
Ik moet werken aanstaande zondagavond dus ik ga m niet zien. jammer.
Op uitzending gemist kijken is me echt te lang en de herhaling is overdag en dat vind ik ook niet prettig. - Geplaatst op vrijdag 06 augustus 2010 14:36amelie1967
Dus zondag is Paulien Cornelisse te gast? Wat leuk! Een jongere gast dan Jan Marijnissen en Maarten 't Hart. PC heeft het boek 'Taal is zeg maar echt mijn ding' geschreven en ze is ook te zien geweest bij Paul de Leeuw, DWDD. Ik vond haar eigen website: http://www.pauliencornelisse.nl/
Ik verwacht wel leuke t.v.-fragmenten. Ben heel benieuwd wat het wordt zondag en of er chemie is tussen PC en JBC...kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op zondag 08 augustus 2010 13:36amelie1967
Ik ontdekte op NU.nl nog een column over Maarten 't Hart in Zomergasten:
http://www.nu.nl/column-m ... asten-maarten-t-hart.htmlkalm aan en rap een beetje - Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 13:47Jacoba1970
Hallo daar,
Wie heeft er zondagavond gekeken, naar de uitzending met Paulien Cornelisse?
Ik vond het best een aardige uitzending...op Nu.nl stond gisteren een recensie. De schrijver vond het te oppervlakkig... Nu was dat ook net één van mijn bezwaren. Wél mooi om te zien: de apen in Japan in hun warmwaterbaden. Interessant, het fragment over de transsexueel en zijn/haar gezin.
De 'Zomergasten-film' had ik in het verleden al eens gezien.. in mijn herinnering was ie, precies zoals PC zelf zei, tragisch maar grappig. Zondagavond was ik een andere mening toegedaan.... na 10 minuten vond ik 'm al walgelijk en ben ik gestopt met kijken.
Ben benieuwd naar jullie mening over afgelopen zondag.
Volgende week Annet Malherbe.
Groetjes Jacoba - Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 20:57dhali
Er was wat mij betreft geen chemie tussen Pauline en Jelle.
Tijdens de uitzending heb ik ook zitten zappen, soms was het te saai&eentoning .
Paulines mening over de serie "Memories" ben ik in ieder geval roerend met haar eens.
Volgende week wel erg nieuwschierig naar Annet Malherbe, zij is erg veelzijdig.One thing you can give&still keep....is your word. - Geplaatst op woensdag 11 augustus 2010 10:30amelie1967
Ik ben het eens met Dhali: er was helemaal niks tussen Jelle BC en Pauline. Het programma sleepte zich voort en ik heb onderhand genoeg van Jelle z'n waterige oogjes. Terwijl ik z'n serie over Rusland erg boeiend vond. Maar Zomergasten, daar lijkt hij niet voor gemaakt. De film die Pauline uitkoos, heb ik opgenomen en die ga ik nog bekijken.
Ik kijk uit naar Annet Malherbe. Volgens mij kunnen we mooie/opvallende fragmenten verwachten, maar van Jelle BC verwacht ik niks meer...kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op woensdag 11 augustus 2010 10:55dini
Ik moet alle uitzendingen nog zien, we hebben ze opgenomen. Maar ik ben een grote fan van Maarten 't Hart en heb de column gelezen, bedankt voor de link, Amelie. Een goed geschreven column, en als ik dat zo lees, Maarten ten voeten uit.
Ik mocht graag naar de serie van Jelle over Rusland kijken, ben dan ook een beetje verbaasd dat hij als Zomergast interviewer het er minder goed van afbrengt. Moet het nog beter leren, denk ik. Of het interviewen op deze manier is niet zijn sterke kant, dat kan ook.
Wat was Pauline's mening over Memories eigenlijk, ik ben nieuwsgierig. Vertel het me aub even dan hoef ik niet die hele uitzendig te bekijken...
- Geplaatst op woensdag 11 augustus 2010 12:44Jacoba1970
@Amelie, nou zet je maar schrap voor de film 'Happiness'...
@Dini:
Hopelijk spreek ik niet voor mijn beurt: Memories... Nederlandse vrouw en 'Engelse' (dacht ik) man... vrouw zet haar huidige man een beetje bot aan de kant en vliegt 10 minuten later oud vriendje om de hals... Paulien had het idee dat ze meteen wel mee wilde naar Engeland... de oude liefde leek voor haar nog heel levend, terwijl het voor die ex gewoon een grappige ontmoeting leek... Paulien: 'Hoe blijft Anita Witzier toch zo goed in haar rol en zakt ze niet door plaatsvervangende schaamte door de grond?' Paulien: 'Ik zou dat niet voor elkaar krijgen..'
Paulien: 'Hee Jelle, ik heb gehoord dat jij de volgende presentator van Memories wordt!!' :-):-) - Geplaatst op woensdag 11 augustus 2010 13:38dini
O, wat erg! Ik zou het programma nog moeten zien, dit onderdeel dus maar niet!!
Die Paulien heeft een heerlijk gevoel voor humor, een geweldig mens. Jelle kan nog veel van haar leren...
- Geplaatst op woensdag 11 augustus 2010 13:43gossa

Hij zou beter moeten weten met een humorvolle zus als Aaf.....quote:dini schreef op 11 augustus 2010 @ 13:38:
O, wat erg! Ik zou het programma nog moeten zien, dit onderdeel dus maar niet!!
Die Paulien heeft een heerlijk gevoel voor humor, een geweldig mens. Jelle kan nog veel van haar leren...
- Geplaatst op woensdag 11 augustus 2010 13:51dini
Ja, maar al zij alle "humor" genen heeft geërfd is er voor hem niks overgebleven, dat is toch ook wel weer zielig...
- Geplaatst op woensdag 11 augustus 2010 13:55gossa

Yep, hij staat (zit) stijf van de zenuwen en dat is niet bevordelijk voor een gezellige en goedlopend gesprek.quote:dini schreef op 11 augustus 2010 @ 13:51:
Ja, maar al zij alle "humor" genen heeft geërfd is er voor hem niks overgebleven, dat is toch ook wel weer zielig...
- Geplaatst op woensdag 11 augustus 2010 14:04amelie1967
Ik hoop dat het de zenuwen zijn, dan is er nog hoop. De humor van Pauline kan ik ook wel waarderen, Dini. Ze kan zo quasi onschuldig opmerkingen maken en dan zie ik Jelle BC twijfelen ('Meent ze dat nou?'). Da's wel leuk.
'Happiness' ken ik verder niet, Jacoba, maar ik ben me mentaal aan het voorbereiden.. ;-)kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2010 11:57afra
Over het algemeen ben ik een trouwe kijker van Zomergasten. Ik geniet daar wel van: geen gezap en rustig kijken.
Jan Marijnissen vond ik leuk. Wel heel katholiek. En ik kan me voorstellen dat het iemand als JBC minder zei. Wat moet hij met Beckers? Dat was ruim voordat hij geboren werd.
Een leuk fragment vond ik dat jongetje met die rode ballon. In de jaren 60 heb ik een andere ballonfilm - En voyage du ballon - gezien. Met google vond ik dat dat dezelfde regisseur beide films had gemaakt.
Overigens gaf JBC Marijnissen alle ruimte.
Maarten 't Hart vond ik tot nu toe het leukst. Grappig dat juist hij in het begin zei dat hij geen tv-kijker was. En uitgerekend hij kwam met de grootste variatie aan beelden. En daar sprak ook een kritische blik uit.
Paulien Cornelisse? De fragmenten vond ik leuk. Zo geniet ik zelf ook altijd van Wallace & Gromit. Naar Max Pam en Jeroen Henneman keek ik ook altijd graag.
Alleen kan ik me niets voorstellen bij Cornelisse als cabaretière. Uitstraling heeft ze niet echt. Ik had wel het gevoel dat zij en JBC elkaar aanvoelden of kenden.
Duidelijk is nu ook wel dat er echtscheidingen komen van programma's als Memories. Die mevrouw ... wat was zij nog gek op die oude liefde. En hoe pijnlijk dat het nu nog een keer uitgezonden werd.afra wijzigde dit bericht op 12-08-2010 11:57 met 0% - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2010 13:42amelie1967
Toen ik die aflevering van 'Memories' bekeek had ik ook kromme tenen! En zondag dus weer. Ver-schrik-ke-lijk! Nou heb ik zowiezo m'n twijfels over mensen die meedoen aan dit programma... Ik kan me ook nog een Nederlandse vrouw (Coby) herinneren uit Frankrijk die vroeger wat gehad had met een Fransoos. Hij zocht haar, vond haar, maar ze was een wrak geworden nadat haar man haar had verlaten en ze had borstkanker gehad. De Fransoos Christian (eigenaar van een of ander vakantiepark) zocht haar op, maar ze stond nooit meer open voor de liefde, zo bleek. Het was in- en intriest. http://memories.kro.nl/ui ... 009-03-23/2009-03-23.aspxkalm aan en rap een beetje - Geplaatst op maandag 16 augustus 2010 12:07amelie1967
En... gisteravond ook naar Annet Malherbe gekeken? Er hebben 893.000 mensen naar deze Zomergasten-aflevering gekeken. Da's veel! Voor het eerst dit seizoen ben ik - zonder te zappen- blijven kijken. Ik vond haar gekzoen fragmenten boeiend genoeg. Zoals die met de puist die uitgeknepen werd. Hilarisch! Ook het fragment uit een aflevering van Frans Bromet vond ik goed gekozen: daar viel echt over te praten en de vrouw in kwestie (een werkende vrouw met depressieve man) maakte wat los.
Jelle BC stelde scherpere vragen dan voorheen, vond ik. Maar Annet kon af en toe pittig op hem reageren. Meer dan eens fronste ze haar voorhoofd bij een opmerking van Jelle. Dan leek ze geirriteerd.
De film die Annet uitkoos moet ik nog bekijken, al was er tijdens Zomergasten al een fragment te zien. Dat belooft wat!...
amelie1967 wijzigde dit bericht op 16-08-2010 12:08 met 0%kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op maandag 16 augustus 2010 12:16annebeth59
JBC is volgens mij echt heel aardig, maar ik vind hem tekort schieten in kennis. Volgens mij mag je van een intelligente journalist verwachten dat hij weet dat een pastoor een priester is, daar heb je algemene ontwikkeling voor nodig en hoef je niet perse religieus te zijn. Zo zijn er vaker van die dingen, dat hij geen flauw idee heeft waar zijn gesprekspartner het over heeft.
Gisteren vond ik geen bijster goede aflevering, Annette Malherbe ried ons vooral menigmaal op het fragment maar gauw te vergeten, het viel haar bij nader inzien tegen. Mij ook wel eigenlijk....vandaag is een mooie dag - Geplaatst op maandag 16 augustus 2010 12:32job
Ik heb ook gekeken zonder te zappen, vond het een goede aflevering, vooral dat huilen van het lachen om die scene van kip, ik lachte keihard mee. - Geplaatst op maandag 16 augustus 2010 12:37amelie1967
Ja, vreemd dat hij het verschil niet wist tussen een priester en een pastoor. Hij heeft nog wel geschiedenis gestudeerd. Ja, zijn kennis valt mij ook dikwijls tegen, Annebeth.
Ik vond de scene met de Chinees die kookte (al die messen!) ook wonderlijk. Leuke tv!kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op maandag 23 augustus 2010 10:48amelie1967
Heeft iemand hier gisteren naar Zomergasten gekeken? Ik was niet thuis en Paul Verhoeven (de gast van gisteravond) interesseert me gewoonweg niet, dus ik kan er niks over vertellen.kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op woensdag 25 augustus 2010 20:28Jacoba1970
Nee, ik heb zondagavond (helaas) niets kunnen zien.. ik vind Paul Verhoeven best een interessant iemand... misschien kijk ik nog iets op Uitzending Gemist...
Trouwens, was Paul Verhoeven de laatste gast of komt er nog eentje? - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 07:31dhali
Na zo'n 15 min ben ik afgehaakt bij Paul Verhoeven , het komt echt door Jelle BC ......die man slaat alles dood met dat monotone toontje.
Zondag a.s. komt de fotograaf Erwin Olaf....ik ken zijn werk niet zo goed, ik denk dat ik dit keer oversla.One thing you can give&still keep....is your word. - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 14:08amelie1967
Jelle BC vind ik ook tegenvallen. Zijn manier van interviewen vind ik nogal slaapverwekkend. Er spreekt geen enthousiasme uit. Jammer, want ik had andere verwachtingen.
Erwin Olaf maakt mooi werk, vind ik. Verder ken ik hem als persoon niet goed, dus ik ga kijken. Ben benieuwd. Dit is geloof ik de laatste aflevering van Zomergasten 2010.kalm aan en rap een beetje
Dit onderwerp heeft 28 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 26-08-2010 14:08.
Zomergasten 2010