- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 30 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 23-08-2010 21:49.
"Droom" en/of "Wens"
- Geplaatst op dinsdag 27 juli 2010 17:00Gizmo
Wat een geweldig onderwerp!!!!
Als eerste hoop ik dat al jullie wensen uit zullen komen.
Ik had ook de wens dat ik naast een lieve man wakker zal worden die me neemt zoals ik ben. Ik heb het geluk gehad dat die wens meer dan is vervuld. Dat wens ik iedereen toe.
Ja, geen verplichtingen en de tijd alleen maar vullen met dingen die je echt wil. Ik denk dat we daar nooit helemaal onderuit komen, maar doe geen dingen die tegen je principes in gaan en als het mooi weer is, kan je morgen ook wel stofzuigen. Ook het gevole te hebben te veel te leven in het verleden: Probeer zoveel mogelijk van het leven te genieten en waardeer de kleine dingen zoals een vogel die fluit, een bloem die bloeit, een kind dat het uitkraait van plezier en de zon die schijnt. Geniet er op dat moment van. Dan was dat moment echt van jezelf.
Mijn wens is dat we normaal met elkaar om kunnen gaan. Leven en laten leven, luisteren naar elkaar zonder elkaar onmiddelijk te veroordelen.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op dinsdag 27 juli 2010 22:02lakota
Dromen zullen altijd dromen/wensen blijven als je er niet aan werkt.Soms KUNNEN we dingen verwezenlijken , soms niet.
Soms willen we het niet echt.
Durven het niet echt.
De wens of droom van de loterij winnen is zo'n droom waar je geen keuzes in hebt.Maar andere dingen wel weer.
Niemand HOEFT in een rotte relatie te blijven zitten , tegen heug en meug in.
Ik hoop dat iedereen zijn wensen vervuld kan zien.Maar vaak is het een droom of wens die onrealistisch blijkt.
Zoals dat lot van 6 miljoen. - Geplaatst op dinsdag 27 juli 2010 23:56Nieka
PapuDribbel.... Ik vind het helemaal geen rare droom/wens.
Ik denk dat 99% van de mensen dat ook wil!
Nadenkend over je vraag, hoewel ik nog niet boven de 50 ben, kon ik maar moeilijk tot een antwoord komen.
Niet dat ik geen dromen heb, of geen wensen heb, maar omdat ik eigenlijk toch wel heel blij ben met mijn leven op dit moment.
Ik ben -zo goed als- gezond. Mijn kinderen zijn -zo goed als- gezond. Ik heb een eigen huis. Een leuke baan.
En de wensen die ik heb, zijn niet altijd realistisch: 7 miljoen euro winnen, bijvoorbeeld. Mag ook meer zijn!
Ik wens voor jou dat je droom/wens zal uitkomen!
Groetjes,
NiekaWeet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet! - Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 00:11janneke1
Gezond blijven en een minder moeilijk karakter waarbij ik niet altijd denk mee te moeten remmen en sturen
\"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~ - Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 15:49amelie1967
quote:PapuDribbel schreef op 27 juli 2010 @ 16:33:
Amelie, dat is ook ieders wens, om gezond te zijn.
Ik ben hardstikke gezond, tot nu toe, maar mis een hoop in het leven, wat iemand gelukkig maakt.
Ze zeggen wel eens: mensen hebben vele wensen, een ziek iemand heeft er maar één.
Maar er moet wat te wensen overblijven nietwaar?kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 16:35PapuDribbel
Oud liefdesverdriet kan nu omhoog komen borrelen. Het doet nog steeds een beetje pijn - Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 18:32JHazOmdat ik altijd min of meer heb gedaan wat ik wilde, heb ik nu geen dromen of wensen meer. Er staan nog wel wat reizen op m'n "bucket list," en die komen zeker nog.
Ik heb nog niet zo lang geleden m'n partner verloren, maar heb geen zin om een ander in huis te hebben, dus ben ook niet op zoek. M'n leven is nu helemaal zoals ik het wil, en 65 is het begin van een nieuwe fase van m'n leven. Gelukkig heb ik wel een leuke man om af en toe het bed mee te delen. - Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 19:44RellebelPapu, ik ben ruimschoots boven de 50 en mijn grootste wens is goed van lijf, leden en geest te blijven, tot het moment dat ik in een klap dood neerval.
Verder droom ik de hele dag en dat gaat over van alles en nog wat.
Dat is niet zo gezond, want ik struikel regelmatig, vandaar mijn grootste wens.
Jouw wensen herken ik wel, tenminste van vroeger.
Degene, die ik (soms) lief vind en van wie ik niet met heel mijn hart houd (anders blijft er niets meer voor een ander over), slaapt godzijdank in de aangrenzende kamer, zodat ik zijn zaagmachine slechts als een gezoem hoor, en ik zo vaak kan draaien/dwarsliggen als ik wil.
Ik heb weinig verplichtingen meer, maar ben oh zo blij met de verplichtingen die ik nog heb, want na gedane plicht is het genieten van een tevreden gevoel
De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 21:42rema
Zoals iedereen graag wil, een goede gezondheid voor mijn man en mijzelf, en hopen dat de kinderen gezond blijven, wat meer geld, zodat je niet steeds bang hoeft te zijn voor de steeds hogere vaste lasten.
En ik zou zo graag eens wat minder chaotisch willen zijn, mijn huis op orde, mijn geest op orde, geen rommel, alles op zijn plek. Afstand kunnen doen van spullen, ik heb het gevoel dat ik altijd onder een grote druk leef omdat mijn huis niet netjes genoeg is, en ik bijna niets weg kan doen. Ben er wel heel erg mee bezig, maar het gaat veel te langzaam.
Oww, Rellebel, mijn man zaagt ook hele bossen om, maar ik zou voor geen goud in een andere kamer willen slapen dan hem, vind het al zo erg dat we twee aparte matrassen hebben i.p.v. een klein twee persoonsbed zoals vroeger.
rema wijzigde dit bericht op 28-07-2010 21:54 met 17% - Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 21:52lana
"Droom en/of wens"
Ik heb een veel beter en mooier leven als dat ik ooit gedroomd heb.Ik heb een man die me na 35 jaar nog steeds behandeld als zijn "prinses" en me nog steeds "schoonheid" noemt, met rimpels en al. Het gaat goed met mijn kinderen en we zijn gezond.
Mijn moeder wordt morgen in goede gezondheid 86 jaar.
Ik hoop nog alle boeken te kunnen lezen die op mij staan te wachten.
Ik heb drie geweldige, levenslange ( al 40 jaar) vriendinnen, waar ik altijd bij terecht kan. Kortom ik heb het goed en ik ben mij daar zeer van bewust.
Ik ben een zeer tevreden mens. - Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 22:03RellebelMisschien is jouw man meer een zingende zaag en mijn man meer een botte, Rema?
En wie wat bewaart, die heeft wat, hoor.
Ik houd er ook wel van, vind alles zonde.
Maar nog niet zo erg als mijn zus en zwager, jeetje, als ik denk dat mijn huis een zooitje is, dan moet ik even bij haar op bezoek gaan
De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 22:10rema

Okee, ik geef toe, het zit in de familie, ook mijn moeder, zus en één van de zoons kunnen er wat van.
Bij mijn schoonzus is het altijd zo netjes, en alles zo op orde, het lijkt wel een showroom, ik vind dat wel een verademing.
Zelfs haar schuur heeft een heel opbergsysteem, geweldig vind ik dat.
Mijn man is meer een blazer, hij blaast enorme luchtballonnen op en laat ze met veel lawaai weer leeglopen, en als dat karwei achter de rug is begint hij te zagen, muggen dood te meppen, lampen aan en uit te doen en ga zo maar door.rema wijzigde dit bericht op 28-07-2010 22:12 met 28% - Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 22:12rema
Ehh, eerst de lampen en dan de muggen bedoel ik. - Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 23:35squireltje
eigenlijk heb ik geen droomwens, als ik daar goed over nadenk. - Geplaatst op donderdag 29 juli 2010 20:01Rellebel
Ha, ha, Rema, slaaptekort?quote:rema schreef op 28 juli 2010 @ 22:12:
Ehh, eerst de lampen en dan de muggen bedoel ik.
De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op donderdag 29 juli 2010 20:05rema

- Geplaatst op donderdag 29 juli 2010 20:15RellebelHee, joh, wat krijgen we nou?
Ik ben hartstikke jaloers op jou, dat je naast zo'n blazer/leegloper/zager/mepper kunt slapen
De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op zaterdag 31 juli 2010 00:25alleen
Ik heb al jaren drie grote droomwensen.
1. Een prettig ogend/mooi gezicht.
2. Een lieve, betrouwbare en goede vent die mij, een exentriek persoon, wel snapt en mij ook echt wil, en waarmee ik mijn passie wel kan delen.
3. Nooit meer eenzaam zijn, ook niet van binnen.
Ik word door mensen (voornamelijk mannen) erg lelijk gevonden en kan er gewoon niet meer mee omgaan, ondanks jaren therapie daaromtrent. Het schiet maar niet op.alleen wijzigde dit bericht op 31-07-2010 00:28 met 0% - Geplaatst op zaterdag 31 juli 2010 17:33rema
Haha, nou ik slaap niet zo best hoor.
Maar hij moet er vroeg uit voor zijn werk, en dan heb ik nog een paar uurtjes, die zijn het belangrijkste voor mij. - Geplaatst op zaterdag 31 juli 2010 18:26jumbotje
Rema zei: En ik zou zo graag eens wat minder chaotisch willen zijn, mijn huis op orde, mijn geest op orde, geen rommel, alles op zijn plek. Afstand kunnen doen van spullen, ik heb het gevoel dat ik altijd onder een grote druk leef omdat mijn huis niet netjes genoeg is, en ik bijna niets weg kan doen.
Dat kan mijn tekst zijn
vooral mijn geest moet rustiger, ik zie al problemen, vooral voor andere, voordat ze er al zijn.
Mijn verzameling wordt steeds groter (olifanten) en allerlei dingen slingeren rond.
Als mijn hulp is geweest, is alles super netjes maar niet voor lang.
Want wat ik niet zie, vergeet ik. Brieven, boodschappenlijstjes, kleding enz. Maar misschien is dat wel het begin van de aftakeling na mijn 60ste:) (nee, weet de oorzaak wel, maar is best lastig.)Today is the first day of the rest of your life. - Geplaatst op zaterdag 07 augustus 2010 19:53moi65
Haaaaaaai Papu, jij kent mijn droomwens vast wel. In mijn geval is "mijn wandelaar" mijn droomwens, mijn hoofdprijs in de loterij. Het is zeker niet gek, dat benadruk ik weer. Je kunt eraan gaan werken, neem contact op met die lieve man
- Geplaatst op zaterdag 07 augustus 2010 21:10moi61
He verwarrend hoor,ik dacht al....ik heb hier toch niks neergezet?maar t is dus moi65 en niet moi61.
moi61 wijzigde dit bericht op 07-08-2010 21:12 met 0% - Geplaatst op maandag 23 augustus 2010 20:46lorena
rust in mijn hoofd. Geen problemen. - Geplaatst op maandag 23 augustus 2010 21:39beschermengeleven denken wat ik me zou wensen..
best moeilijk want ik heb alles wat mijn hartje begeert , . als ik dan toch iets mocht wensen dan zou ik het allerliefste willen dat onze gehandicapte dochter later een goed plekje krijgt waar ze gelukkig is en goed verzorgd wordt en men haar in haar waarde laat.
en dat ze leert haar handicap te accepteren en net als ieder ander een leuk vriendje krijgt.
ja dat wil ik het allerliefste. al het andere aan materieel goed zou ik er zo voor opgeven.
ik hoop dat ik ooit mijn hoofd rustig neer kan leggen in de wetenschap dat mijn kind het goed heeft en zonder ons verder kan.beschermengel wijzigde dit bericht op 24-08-2010 07:48 met 22% - Geplaatst op maandag 23 augustus 2010 21:49fajah
Ben nog geen vijftig, duurt nog een aantal jaren, maar mijn wens zou zijn; gezond zijn, en rust, in een rustige mooie omgeving wonen, vooral met veel natuur.........Blijf niet hangen in het verleden, droom niet van de toekomst, maar concentreer je geest op het huidige moment. -BOEDDHA
Dit onderwerp heeft 30 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 23-08-2010 21:49.
"Droom" en/of "Wens"