Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Puzzel en Spel
  4. Puzzelen - Cryptogrammen (7)

Dit onderwerp heeft 3024 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 15-10-2010 22:40. Dit onderwerp is gesloten!

Puzzelen - Cryptogrammen (7)

Ga naar een onderdeel
  1. juul51
    Afbeelding van juul51

2. juul51
    Afbeelding van juul51

Het is gelukt volgens mij.

3. juul51
    Afbeelding van juul51

quote:
    job schreef op 20 juli 2010 @ 19:29:
    8553

8552 Rijkaard in transport (10)

4. juul51
    Afbeelding van juul51

quote:
    mams schreef op 20 juli 2010 @ 21:40:

'k heb even bij de NS gekeken. Trein stopt inderdaad niet in Delft.
    Jammer dus voor zoon.

5. beekje
    Afbeelding van beekje

Quote Liesje:
    Is dat zo Beekje :? De intercity van Vlissingen naar Amsterdam stopt daar anders mooi niet hoor, die dendert altijd Delft voorbij.
    Unquote.

Hangt ervan af welke intercity je neemt vanaf bijvoorbeeld Dordrecht. De ene intercity (uit Venlo, via Breda en Dordrecht) stopt bijvoorbeeld wel in Delft (niet op Delft-Zuid), de andere intercity (zal wel die uit Vlissingen zijn) stopt niet op Delft.

Vanuit Delft rijdt er elk half uur een intercity naar Venlo (via Dordrecht en Breda).

beekje wijzigde dit bericht op 20-07-2010 23:08 met 9%
    Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland)

6. beekje
    Afbeelding van beekje

Ik zie nog niets in die cryp.

Lois, sterkte alvast, er tegenaan hikken is ook niet alles.

Slaap lekker allemaal en tot morgen.

7. ellon
    Afbeelding van ellon

Ik kom nog even welterusten zeggen. Ik heb de hele avond in de tuin doorgebracht. Ik zit nu weer binnen te zweten, dus zo nog even een koude douche.

Welterusten allemaal.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

8. Truitje26
    Afbeelding van Truitje26

Goedemorgen allemaal:)
    Lois sterkte hoor.

Beekje als je normaal kookt dan heb je meer weerstand denk ik???
    tenminste ik eet normaal warm.
    Elly, als je doucht met koud water heb je het toch nog warmer??

bij ons binnen is het ook niet te hebben maar het is niet anders en het weekend wordt het koud:(:( een collega gaat op vakantie en ik zei: winterjas mee, bontmuts, dikke sjaal hahaha, nee ik gun haar ook mooi weer:)

nou meiden laat je niet gek maken door het weer, straks is het weer winter en koud.
    fijne dag allemaal want het weer gaat veranderen, denk aan mij als ik door eventuele stortbuien moet fietsen hahaha, ik zit er niet mee.
    Vrijdag nog een begrafenis, 4 in anderhalve week tijd is voorlopig wel genoeg geweest.

doeggggggggggggggggg

Spreken is het vak van weten en luisteren het voorrecht van wijsheid.

9. ellon
    Afbeelding van ellon

Goeiemorgen cryppen,

Lois, dat is niet zo'n leuk vooruitzicht. Sterkte!

Nee hoor Trui, ik koel juist lekker af. Ik heb altijd last van veel te warme voeten en onder een koude douche krijgen die weer een normale temperatuur. Ik meng wel wat warm water, want anders ga je tintelen+ ik denk dat je dat bedoelt?

Ik ga zo met vriendin weer verder aan de tuin. Je kan nu een beetje zien hoe het gaat worden. Dat geeft de burger moed. :lol:

ellon wijzigde dit bericht op 21-07-2010 07:50 met 6%
    De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

10. liesje
    Afbeelding van liesje

Goeiemorgen allemaal. Gelukkig niet meer zo warm vandaag :)

Bedankt Beekje, voor de uitleg, ik dacht al dat het zo ongeveer in elkaar stak.

Ik ga zo een grote pan bietjes koken voor de vriezer :mmm:

11. Lotje
    Afbeelding van Lotje

goeiemorgen allemaal

12. taxi
    Afbeelding van taxi

goeie morgen allemaal

ben al vroeg met schoonzus naar naburig dorp gefietst (jawel op de fiets) en daar een bloemstuk besteld - moest niet standaard zijn want schoonzusje hield van aparte dingen

We willen eigenlijk wel wat gaan doen maar weten niet wat - heb gekeken bij jaarmarkten en dat soort dingen maar is allemaal verder weg - heb eigenlijk geen zin ook - gaan vanmiddag wel een terrasje opzoeken - eerst moet deze week maar om zijn en dan gauw naar de Achterhoek - wat een K*T vakantie - zit er een beetje doorheen :(

13. liesje
    Afbeelding van liesje

Ja Taxi, ik kan me je gevoel wel voorstellen :( Probeer toch maar een beetje leuke dingen te doen. Toerist in eigen omgeving kan ook heel ontspannend zijn. Denk bijvoorbeeld eens aan een wandeling met een gids, kan in een stad of in de natuur. Je leert zo je eigen omgeving van een heel andere kant kennen en dat is leuk :) Zijn er geen leuke musea in de buurt of een rondvaartboot?

14. job
    Afbeelding van job

Goedemorgen

15. taxi
    Afbeelding van taxi

ja die rondvaarten zijn er hier wel en hebben we in de loop der jaren al in div. soorten meegemaakt vanuit div. plaatsen - feestje van vriendin (high tea) - brunch van mijn moeder - gewoon de rondvaart noem maar op - zitten natuurlijk in de goeie omgeving daarvoor - we zijn geen musea mensen al zijn er zat in naburige stad - het barst daar ook van de hofjes - bovendien loopt W weer slecht vanwege de jicht en zit tie aan de pijnstillers - ik stelde al voor een eindje fietsen naar het eiland maar daar had W dan weer geen zin in - zo zakt het plezier om iets te ondernemen tot het nulpunt - ik neem vanmiddag maar een goeie borrel op het terras als het tenminste niet gaat regenen, hetgeen voorspelt is - morgen komen ze het bankstel brengen - zei tegen W dat met ons geluk dat ook wel weer fout zal gaan hahaha
    ik ben normaal erg positief ingesteld maar moet nu echt de moed erin pompen - heb inmiddels maar een was in de machine gedaan

16. beekje
    Afbeelding van beekje

8553

Goedemiddag allemaal.

Ben blij dat het is afgekoeld, het is nu lekker buiten. Misschien dat er straks een bui valt, maar daar kikkert de natuur weer lekker van op. Heb vanochtend heerlijk een stuk gelopen, goed voor de beweging :)

Ik ga me er straks pas over buigen wat we vanavond eten, heb nog geen zin om me daarin te verdiepen.

17. beekje
    Afbeelding van beekje

gelddrager?

18. juul51
    Afbeelding van juul51

goedemddag.

Is het weer zover, bij jullie weer eens minder warm ;(
    Het is hier weer dik boven de 30. Ik ben net terug van de markt en heb het weer zo verschrikkelijk warm, zit weer met de natte theedoek, helpt me echt.
    Warm eten doe ik nu ook gewoon net als anders, lijkt mij ook heel belangrijk . En het gaat ook elke dag op. :lol:

Die cryp komt me bekend voor, even denken....

Drietonner of tientonner?

Mams bedankt voor de kaart.

juul51 wijzigde dit bericht op 21-07-2010 13:26 met 0%

19. beekje
    Afbeelding van beekje

Een warme hap gaat er bij mij wel in, ook op warme dagen, het is echter het koken dat me nekt, ook omdat de temperatuur in huis oploopt als ik warmtebronnen gebruik. Gisteren leek het me daar niet echt de dag voor, het was in huis nog redelijk koel en ik wilde dat graag zo houden. Trouwens, brood met sla, vis en aardbeien is zeker weten niet ongezond ;)

20. beekje
    Afbeelding van beekje

Het is aardig donker aan het worden hier.

21. taxi
    Afbeelding van taxi

mams en A bedankt voor jullie kaartje

22. job
    Afbeelding van job

Dietonner is goed Juul :duim:

Het is hier veel warmer dan gisteren en is niks afgekoeld, de bui is onderweg, lekker.
    Ik ga lekker aardappelsalade maken met daarbij een Zwitsers bruin stokbrood.

23. Lotje
    Afbeelding van Lotje

goeiemiddag

Taxi, het valt ook allemaal niet mee, nogmaals sterkte

wij zijn een poosje de stad ingeweest, wilde nog vanalles hebben, heel veel gepast maar op 1 simpel wit tshirt na is het met kleding niets geworden

nu duik ik de keuken in om een preitaart te maken

24. mams
    Afbeelding van mams

Goedemidaag allemaal.

't Is wat minder warm maar nog flink benauwd, vind ik.

't Heeft in dordt ook geregend... ongeveer tien druppels in tien minuen. Hier thuis zie ik niks, maar tien druppels kunnen er oook wel gevallen zijn ;(

Nu even koken. Eet smakelijk allemaal.

25. Lotje
    Afbeelding van Lotje

het waren hier ook maar ee paar verdwaalde druppels

eet smakelijk allemaal