Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Libelle Café
  4. Majesteit, ook namens ons...

Dit onderwerp heeft 967 reacties, en bestaat uit 39 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 39.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 13:04.

Majesteit, ook namens ons...

Ga naar een onderdeel
  1. missmarple
    Afbeelding van missmarple

Lieve beste Majesteit, Ik heb effe zitten denken waar ik moest gaan zitten met mijn brief aan u, want ik vind een café niet echt iets voor een majesteit. Waarschijnlijk word ik daar wel naar toe verhuisd. Het onderwerp vind ik toch echt iets maatschappelijks. Dit is dus het nieuwe forum, ik hoop dat u het weet te vinden. Er zitten wel wat leuke snufjes op maar ook nog veel startproblemen, het heeft bijna twee dagen geduurd eer ik me kon inloggen, uiteindelijk hebben we iets anders moeten instellen om te kunnen inloggen.
    Ik wou u nog zoveel vertellen maar door de omstandigheden ben ik het effe kwijt. Ik kom er morgen misschien op terug. Ik heb mijn nachtpon al aan en mijn tanden zijn ook gepoets, dus ik kan zo gaan slapen. Welterusten lieve majesteit. Doei ps niet schrikken ik ga effe een smilie plaatsen, hier komt ie. [:O]

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 13:49 met 1%: kleurtje toevoegen

2. omadalia
    Afbeelding van omadalia

LIEVE BESTE MAJESTEIT,
    Wat is ze toch trouw hé? Die Missie M. Wij noemen thuis zo iemand : een lekker ding! Haha.
    Weet U, ze was ook trouw aan mij, toen ik er eventjes genoeg van had. Daar ben ik haar dankbaar voor!
    Ik wil U volgaarne hartelijk groeten, ook U nog even feliciteren, met de nieuwe kleindochter van Uw zus. Wat een mooie naam weer hé? Emma! Blijft wel in de familie zo!
    Majesteit, voor straks welterusten!
    En missieM: thnxs van poezie...
    P.s. Ik heet nu omaDalia hoor, ik ben perslotte ook de oma van Dalia

3. missmarple

Taaadaaa, wie hebben we daar? [:)] Wat leuk dat je d'r bent.[XD] Ik lig nog steeds niet in mijn bed, dat kwam omdat ik iets ontdekte waardoor ik vragen kreeg en die zijn nu opgelost. ik ontdekt nog steeds allemaal snufjes op dit forum. Het is wel wennen dat wel natuurlijk. Ik hoop dat Hayke ons ook weet te vinden want die heb ik nog niet gezien. ikzelf heb ook veel problemen gehad om me aan te melden. by the way, ik weet weer wat ik onze majesteit wou schrijven, het had met prinses Margriet en Pieter te maken. Ik doe dat morgen want ik val nu wel een beetje om van de slaap, welterusten. doei [:)]

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 13:50 met 2%: kleurtje toevoegen

4. Moonbeam
    Afbeelding van Moonbeam

goeiemiddag Majesteit,

ik hoop dat u dit topic ook weer gevonden hebt, net als ik. Ook ik heb problemen met het opstarten gehad, enkel kan Missie nu al plaatjes plakken en ik nog steeds niet, maar komt tijd...komt raad.

Missie, ik hoop dat je ons weer gaat verblijden met veel mooie en actuele onderwerpen, ik blijf meelezen (samen met de anderen).

Majesteit, ook voor u een fijn weekend, salukes uit Vlaanderen

5. missmarple

Lieve beste majesteit, Ik heb afgelopen week veel nieuwtjes gelezen over u koninklijke familie, had ik ze nou toch maar uitgeknipt want ik weet het effe niet meer helemaal. Dus dat ga ik effe uitzoeken.
    De advent is begonnen, doet u daar ook aan? Dat is een periode van vier weken voor de kerstmis. Elke week brand er een kaarsje meer op het adventstuk. Als ze alle vier branden dan is het kerst. Wij deden voor de kids altijd een adventkalender, elke dag mochten ze een venstertje openen waar dan een snoepje inzat, toen ze iets groter waren hadden we een adventkaars, daar stonden alle dagen opvermeld, en elke dag tijdens de warme maaltijd mocht men ombeurten de kaars aanmaken, en die bleef dan de hele maaltijd branden totdat het getal weg was gesmolten. En nu? Nu vliegen de dagen hard voorbij, zo hard dat ik het niet eens meer red om een kaars te kopen, trouwens ik zie er geen meer te koop liggen.
    Weet u, ik heb het gevoel dat we met dit tempo rap oud worden. Ik wil nog steeds aan de rem trekken en roepen "Hoooh stop!! effe stil staan en om ons heen kijken", maar ik zie nergens die rem waar ik aan kan trekken, ja in de trein wel ja, de noodrem, maar daar kan ik niet aan trekken want dan staan we inderdaad stil en kunnen we om ons heen kijken maar dan krijg ik een boete. Maar wat zou ik er eens graag aan trekken zodat de wereld effe stil staat. Ik geloof dat de dagen veel sneller gaan, en ik denk dat dat komt omdat wij met zovelen snel snel effe dit, snel effe dat, doen en als je dan met z'n allen een kant op rent dan gaat de wereldbol sneller ronddraaiien netzoals die schijf in de speeltuin die hard gaat draaien als je er snel over heen loopt.
    Ik ga maar eens slapen, mijn tanden zijn gepoets en mijn pyama heb ik al aan, ik wens u een fijne nachtrust in u hemelbed met stutten, doei [wi]

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 13:51 met 0%: kleurtje toevoegen

6. corrie64
    Afbeelding van corrie64

Missy, na lang zoeken heb ik Majesteit toch gevonden.
    Ik zou je epistels aan Hare Majesteit niet graag willen missen.
    Het is echt even wennen .
    Doei

7. missmarple

Lieve beste Majesteit, Van harte gefeliciteerd met de derde verjaardag van u kleindochter Amalia.Gelukkig dat ze haar verjaardag dit jaar in ons land gevierd hebben. Prins Willem Alexander en Maxima hadden extra laadruimte gereserveerd in het vliegtuig voor de vele cadoos toen ze terug kwamen van Nieuw Zeeland.Maar ze verdeelden de cadoos over de feestdagen zodat ze niet teveel in een keer zou krijgen. Wijs besluit van de ouders.

Ook las ik las gisteren in de krant dat u vader prins Bernard gelogen had over de leeftijd van zijn vijfde dochter, u Amerikaanse halfzus Alicia blijkt 4 jaar ouder te zijn dan dat prins Bernard in 2004 in een intervieuw met de volkskrant vertelde. Volgens Bernard was zij ongewild en bij toeval geboren en verwekt in Mexico bij een achttien jaar jongere Duitse pilote, het gevolg van de z.g Greet Hofmann-affaire. Nu blijkt dat Alicia al in 1952 is geboren.
    Uw zus prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven vieren binnenkort hun huwelijksfeest, ik dacht veertig jaar! Wens ze maar van harte gefeliciteerd.
    Ik was vandaag winkelen, het stormde en regende en héél opvallend was dat het winkelpersoneel in bijna elke winkel mopperde. Niet op mij hoor! Het personeel had het vaak over de onvrede naar hun baas toe of een klant had klachten gehad die zij overdreven vonden, echt in bijna elke winkel was het een gemopper. Ik stond in de rekken te kijken en kon gewoon alles horen over hun onvrede, ik wou niet mee luisteren maar het ging van zelf. Ze deden niet eens de moeite om te fluisteren. Toen ik de zoveelste winkel binnen ging hoefde ik niet eens te zoeken waar het personeel was want je kon het horen. Zal het de spanning zijn ná de Sintfeestdag? Zo van "poehee dat hebben we overleeft, we zijn gelukkig niet veranderd in een taai taai". Lieve majesteit, ik voel me niet zo lekker en ga vroeg slapen. Heb mijn pyama al aan, alleen mijn tanden moet ik nog poetsen, lieve majesteit voor u straks ook een fijne nachtrust in u hemelbed met stutten. doei!! [:S]

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 13:53 met 0%: kleurtje toevoegen

8. missmarple

Lieve beste majesteit, Heeft u ook al de kerstboom gezet? Het gaat nu rap met de glinsterende lampjes in de huiskamers. Ik moet er nog een uitzoeken en heb het gevoel dat ik al laat ben, maar ik heb hem nog nooit zo vroeg gezet. Het word elk jaar vroeger, ik denk dat de mensen behoefte hebben aan "licht". Sint Nicolaas was het land nog niet uit of de nepkerstmannen hingen al aan de gevels, met hun nepladdertje, en hen neprugzakje. Of twee nepkerstmannetjes op een verlichte nepwip. Waar is de creativiteit van de Nederlander gebleven? Heeft er een 'n nepkerstman dan heeft de halve straat er een. En vooral het besef om zuinig te zijn met energie. Bij ons een straat verder is het hele huis tot aan de nok verlicht. De sateliet boven in het "helal" word er door verblind. Nu zijn al hyacinten te koop!! Dat is toch een voorjaarsbloem! Ik heb de geraniums nog buiten staan, die horen bevroren te zijn, maar ze willen niet weg uit mijn tuin. Ik denk dat de paaseieren meteen na oud en nieuw in de winkel liggen.
    Ik heb een heel lekker plaatje in mijn hoofdtelefoon zitten, als dat plaatje is afgelopen ga ik mijn pyama aan doen en de tanden poetsen en dan nog lekker op de bank tv kijken. Ik wens u al vast een fijne nachtrust , doei.

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 13:54 met 1%: kleurtje toevoegen

9. hannie 51
    Afbeelding van hannie 51

Lieve majesteit,

allereerst wil ik u feliciteren met de derde verjaardag van uw kleindochter Catharina Amalia.
    Een van uw hofdames is mevrouw G. Ik zie haar heel vaak op de televisie, als u op staatsbezoek gaat. Bijna 30 jaar geleden was zij lerares Frans ( hetzelfde beroep als mijn dochter nu heeft) op de Pedagogische academie Koningin Wilhelmina te Rotterdam.
    Zij heeft mij kennis laten maken met de Franse chansons en boeiende verhalen verteld over de Franse Chansoniers.
    Ik vind het nog steeds heel bijzonder, dat ik haar ook in beeld zie bij u.
    Zij heeft vast leuke cd's te leen en ik zou daar graag gebruik van maken als ik u was.

10. missmarple

Lieve beste majesteit, weet u wat ik niet netjes vind? Hier worden postkantoortjes gesloten en moet je naar een grotere plaats verder op voor je postbankzaken.Want dat spaart aan personeel uit en mensen kunnen hun bankzaken per internet afhandelen. Iedereen heeft een bankpasje zodat je makkelijk in de winkel kan pinnen en je niet persé naar het postkantoor moet reizen. Nu moeten we al voor het tweede jaar betalen voor die pinpas. Ik vind het niet netjes dat de postbank dat doet tenslotte sparen hun uit aan personeel en zijn die pinpassen er voor hun eigen gemak. Hoeveel ouderen kunnen daar niet mee overweg en laten het door de kinderen regelen? kan u niet eens met de vuist op tafel slaan? Zo ik moet gaan, ik wens u een fijne avond en voor straks een fijne nachtrust, doei!!

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 13:55 met 1%: kleurtje toevoegen

11. missmarple

Lieve beste Majesteit, Ik heb net zitten kijken naar het debat over die generaal-pardon voor uitgeprocedeerde asielzoekers vanaf 2001, er is nu een schorsing tot 00.00 uur. Men heeft zonet doen stemmen, er waren 72 tegen het generaalpardon en 75 voor's. Nu is er dus weer een motie die ze straks nog gaan uitvechten. Het is niet zonder reden dat er kamerleden tégen zijn, want nu kunnen alle asielzoekers die al jaren uit ons land zijn gegaan terug komen met een smoes dat ze niet weg zijn geweest maar al die tijd hier zijn gebleven. Waar is dan de geloofwaardigheid van de rechter die een uitspraak deed dat iemand niet om de juiste reden in Nederland verbleef? Ik bewonder het hoe minister Verdonk zich staande houd tussen mannen als ene Pechtold en een Deisenbloem (of zoiets) Laatst genoemde vind ik gewoon een kwakbroek, als minister verdonk hem uitvoerig uitlegd waarom zij tot dit besluit is gekomen vraagt hij de vraag overnieuw alsof hij niet heeft geluisterd, en Pechtold wil alleen luisteren als het een antwoord is wat hij wil horen, als ene Stark of Verdonk uitleg willen geven over hun besluit vraagt hij "geef me nou gewoon antwoord 'ja of nee'".Alsof de rest niet belangrijk is wat ze vertellen. In deze hele situatie is er maar eentje die het verdient dat ik hem tegen zijn schenen aan zou willen schoppen, weet u wie ik bedoel? Diegene die de knuppel in het hoenderhok heeft gegooid. Iemand noemde het al dat hij een veel te grote broek heeft aangetrokken. Wouter Bos, hij heeft zijn verkiezingen bij lange na niet gehaald wat hij er uit wou halen, en nu flikt hij zo'n oproer. Als er is gebleken dat iemand om de onjuiste reden in Nederland wil blijven, en al jaren hier weg is waarom moet die nog een generaal pardon krijgen??? En uitgeprocedeerde asielzoekers die naar hun eigen land terug moeten van de rechter, maar vertikken om te gaan en steeds weer een kort geding aan spannen en zo het jaren kunnen rekken op kosten van ons land. Worden nu dus beloond! Ik vind het van de zotte. Nu Wouter Bos dit heeft voorgeslagen is de pleuris uitgebroken. Wouter Bos weet dat minister Verdonk zich aan de regels houd en niet kan afwijken van die regels en hij misbruikt deze situatie. En waarom?? Ik weet het niet waarom.
    By the way, weet u dat er in november geen Nederlandse koninklijke verjaardagen zijn? Ik blijf niet op om naar het vervolg te kijken want ik moet morgen vroeg op. Ik denk dat u wel nog op blijft om naar dit circus te kijken. U zult waarschijnlijk in u hemelbed liggen en naar de tv kijken. Ik heb mijn pyama al aan en mijn tanden zijn al gepoets, ik wens u alvast welterusten, DOEI!!!

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 13:56 met 0%: kleurtje toevoegen

12. missmarple

Lieve beste majesteit, Ik hoor net dat Deizelbloem een motie uit spreekt tégen Verdonk. Ik moet effe naar een teiltje, want die nitwit heeft de hele avond maar wat raak geleutert terwijl hij niet eens begreep wat Verdonk hem uit probeerde te leggen. Ik vind het walgelijk van Deizelbloem want hij probeert nu gewoon persoonlijk Verdonk aan te vallen terwijl er maar 3 stemmen meer waren die voor waren. Dit is wat Bos bekokstoofde als u het mij vraagt, de val van weer een kabinet zodat er nieuwe verkiezingen straks moeten plaats vinden. En nu is pechtold aan het woord, ik moet weer effe naar het teiltje, sorrie dat het moet terwijl ik met u in gesprek ben.Hij heeft het over mensen die al jaren in onzekerheid zitten terwijl die mensen er zelf voor gekozen hebben om hier te blijven terwijl de rechter vind dat ze terug moeten. Ik ga nu afsluiten. welterusten.

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 13:57 met 1%: kleurtje toevoegen

13. corrie64
    Afbeelding van corrie64

Majesteit,

Wat hebben ze er weer een janboel van gemaakt daar in Den Haag, het lijkt op een slechte soap.
    Die Woutertje Bos is een geweldige onruststoker en probeert op alle mogelijke manieren nieuwe verkiezingen eruit te slepen.

Ik hoop dat U Majesteit, dit manneke met zijn slinkse streken een beetje door hebt.
    Stelt U zich eens voor Woutertje als president en Marijnissen en Femke aan beide zijden.van hem. Ik moet er niet aan denken.
    .

14. missmarple

Lieve beste majesteit, Ik heb vanmorgen de krant gelezen en moest u nu toch echt een brief schrijven. Op de voorpagina stond een grote tekening van ene RubenL.nl waar op hij minster verdonk heeft getekend als een zombie-monster tussen puinhopen. Een paar bladzijden verder staat er met grote letters "het mooie jurkjessyndroom van Rita" met een gewone foto van minister Verdonk. Iedereen geeft nou af op Rita terwijl zij gewoon uitleg gaf én uitgedaagd werd door de tegenpartij. Die Pechtold was niet geinterresseerd in de uitleg van Verdonk of Stark en riep steeds "zeg nou ja of nee", toen zei Rita "dan is het nee".Had ik ook gezegd als je als een puber je zin wil dwingen. Zelfs J.P. die het dinsdagavond met Verdonk eens was gaf een nacht later een ander verhaal. J.P. erkende dat het OPSCHORTEN (ik schrijf met grote letters opschorten omdat het niet eens over het G.pardon gaat) v.d. uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers niet zonder risico's is. Er bestaat een kans op valse verwachtingen, een aanzuigende werking, juridische aanspraken,RECHTSONGELIJKHEID en knelpunten bij de immigratie en naturalisatiedienst (IND). Hij en 71 andere kamerleden steunden minister Verdonk. En nu is het alleen Rita die de boel over zich heen krijgt. Allemaal lafaards die nu de mond niet willen opendoen. De VVD staat gelukkig achter Rita. Een vette pluim voor hen allen. Wilders die in het debat vroeg of ze van plan was om van haar standpunt af te wijken want anders bleef hij bij zijn motie, hij wou dat ze bij haar standpunt bleef en niet daarvan af week. Ze zat tussen twee vuren in en koos niet de kant van de dwingerige Pechtold en neuzelige-nitwit-Deisenbloem en de van-Turkse-afkomst-vrouw-met-grote-mond. Helaas waren zij met meerdere met op de achtergrond de achtb**se Wouter Bos die genoot met het "hoorspel".
    Laatst genoemde stond ook vandaag in die krant. Ik citeer een paar uitspraken van hem en had de behoefte om een topic te opene met de titel "WB moet het land uit", in plaats van Verdonk moet het land uit, maarja dat doe ik maar niet.
    Bos:Een demissionair kabinet moet inderdaad terughoudend zijn,maar de tweede kamer mag doen waar ze zin in heeft.Zeker een kamer die net is gekozen en dus de beste afspiegeling is van wat de kiezers willen.
    Wil hij ons laten voelen waar we voor gekozen hebben en dat we beter op hem hadden moeten stemmen??
    Bos: Verdonk is erin geslaagd de VVD het kabinet en bijna ook de tweede kamer in gijzeling te nemen. Bovendien was de verhouding tussen CDA en VVD al langer verziekt. maar toen het echt uit de hand dreigede te lopen, bleken de CDA-minister bereid om door te duwen
    Zij heeft niemand in gijzeling genomen!! pechtold en consorten eisten die avond/nacht nog een voor-hun-postitef-antwoord.
    Bos: Het is ons nooit gegaan om het persoonlijke lot van Verdonk maar om een uitzetstop. Die is er nu dus dan ga ik niet moeilijk doen over dingen die kennelijk nodig waren om dat te bereiken.
    Die is er dus nu!! Hun zin. verdonk heeft ook uitleg gegeven waarom het niet beter was om een uitzetstop, want je gaf die mensen valse hoop om te kunnen blijven en het was gewoon niet goed om dat generaal pardon er door te duwen, dus waarom die procedure rekken, dat is het lijden verlengen. Dingen die nodig waren om dat te bereiken??? ja dat was wel duidelijk.
    Bos: Het CDA zal zich moeten realiseren dat de verkiezingsuitslag betekent dat de mensen een socialer beleid willen. het CDA zal met ons een wezenlijk andere koers moeten varen. Ik wil herkenbaar PVDA-beleid op het gebied van armoedebestrijding, de oude wijken, internationale politiek en tal van ander thema's.
    Hij wil armoedebestrijding!!! en haalt de halve wereld naar hier zodat de armoede van de hele wereld bestreden word en wij berooid achterblijven zoiets? Hij MEENT te weten wat de mensen willen??? waarom heeft hij dan zo'n verkiezingennederlaag geleden??? Hij wil gewoon winnen en verder niks als u het mij vraagt, want hij is niet een groentje in de politiek en heeft voorheen dingen voorgeslagen en toen het verkiezingstijd werd juist voor die dingen gepleit die hij eerst niet wou.Die arme wijken zijn er juist omdat er zoveel geld weggeven word aan dingen behalve aan onze eigen bevolking zelf.
    Bos: De PvdA is nog altijd de grootste linkse partij van Nederland. Ik ben me er wel van bewust dat we niet mogen verworden tot een partij van hoogopgeleiden randstedelingen. Voor mij staat vast dat we te weinig mensen hebben van het type Jan Schäfer (bekend om zijn volksestijl en uitspraak "in gelul kun je niet wonen")
    Dus een randstedeling is niet goed dan maar liever vloekende mensen??? Waarom omdat hij denkt dat hij de aso's op zijn hand heeft om stemmen te winnen? Denkt hij "als een Geert W. zoveel stemmen kan krijgen dan zullen het wel aso's zijn en die kunnen net zo goed op mij stemmen"???
    Lieve beste majesteit, ik hoop dat u eens flink met de vuisten op tafel slaat en zegt "zo en nu is het genoeg!!!!"
    Ik wens u nog een wijze dag verder, doei.

.

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 13:58 met 0%: kleurtje toevoegen

15. omadalia
    Afbeelding van omadalia

Majesteit.
    Zo uit het hart gegrepen hé, wat MissM hier opschrijft! Zou ze weten, dat U eigenlijk niks mag zeggen over wat er wordt besproken in de Kamer? U bent vakvrouw en diplomatiek genoeg, om niets te zeggen, zonder twijfel. Ik denk wel, dat U best wel eens vaak met de vuist op tafel slaat, als U alleen bent en zich onbespied waand! Ach Majesteit, wat naar eigenlijk, dat Uw handen gebonden en Uw mond gesnoerd is, dat U volgens protocol moet leven. We zouden eigenlijk allemaal best wel eens het achterste van Uw tong willen zien. IK denk, dat er nog wel eens flink wat mensen zouden kunnen schrikken, als U écht mocht uitpakken. Dan konden ze de biezen wel pakken, denk ik!
    Majesteit, er is véél commotie over het asielbeleid en hoe de zaken aangepakt worden. Nog buiten het feit, dat er mensen zijn, die hun vak gewoon maar uit willen oefenen, de wet willen naleven zonder oog te hebben, voor de humane kant. Die kant, die Uw moeder zo vaak en zo warm liet zien. Ik denk dat véél asielzoekers met kinderen, die hier al jaren zitten wachten op de papieren om te mogen blijven en die ze maar niet schijnen te mogen en kúnnen krijgen, stiekem hopen, dat Uw vuist eens flink neerdaalt en dat U met barse doch dwingende stem roept: Basta, nou is het genoeg geweest. Geef die mensen hun papieren en ga voor de rest door met Uw werk, waarvoor U gekozen bent en hou op met dat gelanterfanter op dat pluche!

Majesteit, ik wens U een prettige Kerstdagen en een gelukkig 2007. In liefde en vrede.....

16. missmarple

QUOTE Majesteit, er is véél commotie over
    het asielbeleid en hoe de zaken aangepakt worden. Nog buiten het feit,
    dat er mensen zijn, die hun vak gewoon maar uit willen oefenen, de wet
    willen naleven zonder oog te hebben, voor de humane kant. Die kant, die
    Uw moeder zo vaak en zo warm liet zien. Ik denk dat véél asielzoekers
    met kinderen, die hier al jaren zitten wachten op de papieren om te
    mogen blijven en die ze maar niet schijnen te mogen en kúnnen krijgen,
    stiekem hopen,
    dat Uw vuist eens flink neerdaalt en dat U met barse
    doch dwingende stem roept: Basta, nou is het genoeg geweest. Geef die
    mensen hun papieren en ga voor de rest door met Uw werk, waarvoor U
    gekozen bent en hou op met dat gelanterfanter op dat pluche!

Lieve beste majesteit, ik heb hier boven een stukje onderstreept van de post van Omadahlia. Ik denk dat het niet zo makkelijk is zoals zij hier effe neer schrijft. Ik denk dat wanneer een rechter de verblijfvergunning weigerd, deze mensen niet gewoon moeten blijven en blijven hopen. Want de rechter zegt "nee", en deze mensen nemen een nederlandese rechter niet meer serieus omdat ze denken "och misschien bedenkt die man zich wel weer" , en dan spannen ze maar weer een kort geding aan wat weer geld kost. Ze zijn het zelf schuld dat ze in onzekerheid zitten op deze manier en ze kosten de staat alleen maar geld. Geld wat weer aan anderen belangrijke projecten hard nodig was geweest Want laten we eerlijk wezen...ook in ons land zijn er dingen HARD nodig maar is er geen geld voor. Neem bv het speciaal onderwijs wat men wil afschaffen. Ik heb er vanmorgen nog over geschreven, ik zal het effe gaan opzoeken, momentje dan zet ik het zo meteen hier neer. Ik ga mijn nachtpon aan trekken want het was een drukke dag en ik wil effe lui wezen. Ik wens u alvast een fijne nachtrust, doei.
    QUOTE MM:
    Zandkasteeltje, als een moeder voor haar kindjes wil zorgen vind ik
    dat heel prima, maar er zijn ook mama's die inderdaad moeten werken om
    rond te komen, daar word niks aan gedaan. Ook vind ik het meer dan
    schandalig dat men overweegt het bijzonder onderwijs af te schaffen.
    Deze kinderen die net dat extra nodig hebben om te kunnen leren en
    leven vallen dan naast de boot. Maar dan wel gaan zeuren over unisef
    hier en daar, dat we moeten zorgen dat meisjes ook kunnen studeren in
    arme landen. Tuurlijk is dat ook belangrijk, maar is dat belangrijker
    dan onze eigen kindjes die die extra begeleiding gewoon heel hard nodig
    hebben???
    Ik heb een paar weken geleden Monique v d Ven bij
    Katherine gezien hoe zij zich boos maakte dat we niet voldoende deden
    aan de kinderen in de derde wereld landen omdat ze alleen kwamen te
    staan omdat ouders waren overleden aan aids. Moeten wij daar voor
    zorgen??? Ik vind dat zij pas echt goed haar werk doet voor deze
    kinderen als ze die bevolking daar met de neus op de feiten drukt.
    "Kijk eens jullie met dat onveilig gevrij of het verkrachten van
    meisjes!", laat er een straf op staan als men onveilig gaat vrijen, en
    levenslangegevangenisstraf als iemand meent een meisje te moeten
    verkrachten.Laat er straf op staan zoals er ook straf op staat als je
    iets verkeerds zou zeggen over een hoge piet. Het gaat hier wel om het
    leven van kinderen die in de steek gelaten worden alleen omdat men niet
    nadacht. Als wij nu masaal geld gaan sturen dan worden die
    mannen/vrouwen ook nog beloond voor hun onkies handelen.

Missie M.

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 13:59 met 0%: kleurtje toevoegen

17. omadalia
    Afbeelding van omadalia

Zo ziet U maar, beste Majesteit, dat er onder uw onderdanen mensen zijn, die elkaar niet goed begrijpen. Is ook geen wonder, met al dat gedonder. Die mensen die over ons zouden moeten regeren, kunnen het óók maar niet eens worden. Ik denk dat U vaak ergerlijk door Uw Koninklijke vertrekken banjerd, met de pee erin.
    Ik wens U een genoeglijke dag toe, U en de Uwen.
    En dat geldt uiteraard ook voor missM....
    [:$]

18. missmarple

Lieve beste majesteit, Het is bijna kerstmis, het was erg druk in de stad. Ik wil u effe attent maken op de parkeerplaatsen. Ik vind dat die eigenlijk zeker tien centimeter aan elke kant breder moeten zijn, want het is erg krap met inrijden maar zeker met in en uitstappen.Soms staat een auto ook nog eens heel breed geparkeerd en staat die op twee plaatsen zodat er links en rechts niemand naast hem kan parkeren.En als mensen iets laten vallen moet er een stoffer en blik in de buurt zijn zodat ze het zelf kunnen opvegen.Vooral als er een glas appelmoes kapot valt, liggen er dagen later nog de glassplinters op de plek, ik vind dit link voor kleine kindjes als ze net daar vallen. U hoeft het niet meer voor deze kerstdagen te regelen, ná de kerst is tijd zat. ik wens u heel fijne kerstdagen en alvast welterusten, doei.[:D]

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 14:00 met 1%: kleurtje toevoegen

19. missmarple

Lieve beste majesteit, ik zag het "urbi et orbi" van de paus op tv en die van u ook. Ik was hartstikke trots op u, u zag er zo mooi uit dat ik de eerste seconden niet eens hoorde wat u vertelde. Dat boeket naast u met die witte bloemen...waren die echt? Ik vond het nl erg nep ogen, maar daar maak ik me niet druk om. U zag er beeldig uit. U heeft helemaal gelijk dat men uiting van vrijheidsmenig heeft maar dat men niet mag beledigen. Ik hoop zo dat de Marokanen en Turken onze meisjes en ouderen niet meer zullen uitschelden. U heeft volgens mij wel degelijk op dit forum gelezen want u wist waar u het over heeft. Bravo!
    Ik heb van de week een intervieuw gelezen in de libelle met u schoondochter Mäbel. Ik moet zeggen dat ik verrast was in de persoon die ze is, want ze leek altijd zo krengerig maar ze viel helemaal mee. Ik wil u nog zoveel vertellen maar het is me te laat geworden, ik ga nu slapen, ik heb mijn pyama al aan en mijn tanden zijn ook gepoets dus ik hoef alleen nog naar mijn bed te lopen, alvast welterusten, doei[wi]

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 14:01 met 1%: kleurtje toevoegen

20. missmarple

Lieve beste majesteit, Ik wens u bij deze al een goed oud en nieuw. Oud en nieuw!! twee tegenpolen zo kort bij mekaar. Ik las gisteren dat u niet op de nieuwe euromunt komt. Dat is voor het eerst dat u er niet op staat.
    Om dat mogelijk te maken moest de Muntwet worden gewijzigd. Daarin is nl voorgeschreven dat de beeltenis van de vorstin en de tekst "Koningin der Nederlanden" op de nationale kant van de Ned. munten staat. De Europese Commisie stelde de eurolanden eerder dit jaar voor om in 2007 gezamelijk een herdenkingsmunt van twee euro uit te geven. Dit ter gelgenheid van de vijftigste verjaardag van het verdrag van Rome, dat de grondslag vormt van de huidige Europese Unie. Alle dertien eurolanden (op 1 januarie komt Slovenië erbij) zijn akkoord gegaan met het ontwerp. bla bla bla bla.
    Ik vind de nieuwe munt niks leuk. Ik vind het leuker als u op de munt staat met u bolletje. Maarja je hebt altijd voorstanders en tegenstanders. Ook las ik dat een of andere oudejaarsvereniging (wist niet dat dat bestond) het beeld van bonfire wou stelen voor de grap. Het moest een ludieke ouderjaarsstunt worden, maar diefstal is diefstal, klaar.
    Ik was laatst op het kerkhof mijn dierbare opzoeken toen ik grote molshopen zag, ik had meteen twee gedachten, de eerste was "o wat leuk dat een mol op visite gaat"maar meteen erna dacht ik "maar ik zou het niet leuk vinden als ik na mijn dood ophoog gestoten zou worden door een mol".
    Ik heb de afgelopen dagen heelvaak het liedje 'de herdertjes lagen bij nachte" gehoord, en dacht "o wat gezellig om onder de sterrenhemel te slapen bij je schaapjes"en meteen erna dacht ik 'zou het dan niet te koud zijn?". Eigenlijk wel heel frappant dat men honderden jaren later nog over die herdertjes zingen, de herdertjes lagen bij nachte, ze lagen bij nacht in het veld". Eigenlijk zijn deze herdertjes beroemder dan Frank Sinatra denk ik wel eens terwijl ze alleen in het veld lagen en getrouwe de wacht hielden en engelen hoorden zingen. Dat is toch magnifiek vind ik. Ze hebben er niks voor hoeven doen, behalve voor hun kudde te zorgen. Ik denk dat een mens er beter aan toe is als hij zich zelf blijft.
    Zo dacht ik ook aan die keer dat Maxima met foto in de krant stond omdat ze samen met haar moeder ging winkelen in een groot warenhuis, ik dacht CenA of was het HenM?. Ze waren op koopjesjacht gegaan en hadden veel spulletjes gekocht voor de meisjes. Ook hierhij heb ik twee tegenstellingen, van de ene kant vind ik het toppie dat Maxima zich niet te hoog voelt om gewone mooie kleertjes te kopen voor haar kindjes en dat ze het leuk vind om koopjes te kopen, maar van de andere kant vind ik het raar dat iemand met zo'n gigantisch inkomen de koopjes weg kaapt van de mensen die het juist moeten hebben van de koopjes, mensen die juist de tijd afwachten om hun inkopen te doen als de opruiming begint. Kijk Maxima kan overal haar kleertjes kopen, maar bijstandsmoeders niet.
    Ach let maar niet op mij, soms denk ik teveel na en dan valt het vaak tegen. Zo viel het me vroeger ook tegen toen ik ontdekte dat een clown niet geschminkt-als-clown geboren werd. Terwijl het gewoon leuk is dat een gewoon mens zich schminkt en de clown uithangt .
    Ik ga mijn pyama aandoen want dat zit lekker knus bij de tv. Het waait buiten heel hard. Alvast een fijne nachtrust, doei!!![wi]

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 14:02 met 0%: kleurtje toevoegen

21. missmarple

Lieve beste Majesteit, Zal ik eens proberen om wat voorspellingen te voorspellen? Ik voorspel dat u ook dit nieuwe jaar onze koningin blijft. Ik voorspel dat prins Willem Alexander en Maxima een zoontje erbij krijgen. Ik voorspel nog meer nakomelingen in de koninklijke familie. En ik voorspel dat de economie het zwaar krijgt.Ik denk dat u een of andere hobby opnieuw gaat uitoefenen als u het straks wat rustiger krijgt. Ik voorspel dat de mensen opnieuw naar de verkiezingen moeten gaan.Dat Roemenié en Bulgarije morgen bij de EU gaan horen vind ik maar eng.

Enne, hoe was ik? Net echt hé? In Australïe Hongkong en Taiwan is het nu al nieuwjaar. Ik wens u nogmaals de beste wensen, doei!!!

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 14:05 met 1%: kleurtje toevoegen

22. missmarple

Lieve beste Majesteit, Ik hoorde zo net op de radio dat u bent uitgekozen tot "grootste Nederlander van dit jaar".
    Lieve beste Majesteit, ik moet u wat vertellen. Ik rijd naar mijn werk en zie overal rode pulp liggen van het vuurwerk EN de lege plastic en kartonnen hulsen en soms zelfs de doos waar het in zat nog erbij, op het fietsenpad, rijweg, voetpad en pleintjes. Als iemand met zijn hond gaat wandelen moet hij een zakje mee nemen voor het geval dat de hond zijn behoefte doet op straat.Baasje moet het opruimen anders riskeert baasje een bekeuring. Ik kan dan niet begrijpen dat van die troep op straat, vooral de fietsenpaden, niks word gezegd! De rode pulp word een gladde massa met de regen, en het gaat zo vies aan koeken. De plastic en hard-kartonnenhulzen kunnen zo het riool in drijven of men kan er over vallen. Ik geloof dat de gebruikers van dat vuurwerk willen laten zien dat ze geld uit hebben gegeven aan vuurwerk en zeker ook willen laten zien "hoeveel" ze wel niet afgeschoten hebben. Ik geloof ook dat sommige mensen juist vuurwerk kopen zodat ze kunnen zeggen "ja wij hadden ook vuurwerk". Je koopt vuurwerk om het op oudjaarsavond de lucht in te knallen, nou dat is dus voorbij, dus opruimen zou ik zeggen, voorla ook omdat kinderen wel eens tussen dat afval gaan zoeken naar iets bruikbaars met alle gevolgen vandien. Kan u niet nog een nieuwsjaarsrede houden op tv waar u de mensen vraagt hun troep op te ruimen? Fijn!
    Ik ga mijn pyama aan doen en mijn tanden poetsen, ik wens u alvast een fijne nachtrust in u hemelbed. Doeiiiiiii

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 14:06 met 0%: kleurtje toevoegen

23. missmarple

Lieve beste majesteit, ik zag vanmiddag tijdens het werk de tv-uitzending van toen u de troon over nam van u moeder koningin Juliana in 1980, ik wist wel dat er toen rellen uitbraken in Amsterdam, maar dat die zo erg waren is ongelooflijk, het leek wel oorlog! Waarom moest men daar zoveel voor vernielen? U doet het prachtig en u moeder heeft er goed aan gedaan het aan u over te dragen. Ook zij deed het prachtig. Dus die opstand kan ik niet begrijpen en vraag me af of men het straks ook als een excuus ziet als u zoon prins Willem Alexander de troon over neemt om dan weer zoveel te vernielen, en dat de oproerpolitie met waterkanonnen en traangas moet komen. Ik vond het schandalig toen ik die beelden bekeek en hoop dat men tegen die tijd effe normaal doet. Ik wens u alvast een fijne nachtrust, doei!!!

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 14:06 met 1%: kleurtje toevoegen

24. omadalia
    Afbeelding van omadalia

Lieve beste Majesteit: die rellen van toen, dat ging toch over Uw Man zaliger? Dáár waren die relschoppers het toch niet over eens, dat hij náást U wel eens op de troon zou kunnen komen te zitten? Dat waren de anti-koningsgezinden, die dat deden toch?
    Het zal misschien ook wel gebeuren, als Maxima straks ons Koninginnetje gaat worden, wie weet. Zorgt U er wel voor, dat Uw gebit (zo U dat al heeft) wat strakker in Uw Koninklijke mond zit, dan die van Uw Oma destijds? Die verloor ze haast toen ze keihard 3 keer riep: Leve de Koningin, toen Uw moeder zover was!

25. missmarple

Lieve beste majesteit, Ik denk dat Maxima nooit de titel koningin zal krijgen, want waarom zou prins Klaus en prins Bernard altijd prins zijn gebleven en niet koning en Maxima wel koningin. Oei wacht effe Ja het heeft geloof ik te maken met het geslacht. Een man is als koning hoger dan de koningin. En als prins Willem A. koning word dan is hij zowieso hoger dan Maxima, Niet dat een vrouw minder is in dit geval maar maxima is net als prins Bernard en prins Claus maar aangetrouwd. Ik heb mijn nachtpon al aan en ga nu effe een lekkere kop thee drinken en dan mijn tanden poetsen en slapen, alvast welterusten in u hemelbed, doei

missmarple wijzigde dit bericht op 30-09-2011 14:07 met 2%: kleurtje toevoegen

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x