Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Multimedia
  4. Computervragen

Dit onderwerp heeft 284 reacties, en bestaat uit 12 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 12.
De laatste reactie is geplaatst op 27-04-2012 20:03.

Computervragen

Ga naar een onderdeel
  1. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

O ja, via HOME kom je op het startscherm uit en kan je wel normaal uitloggen. De vorige keer was dat ook zo.

Pimpelmeesje

2. nita
    Afbeelding van nita

anders even er opnieuw opzetten??

klik hier

iedere dag een lach

3. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

DVD op laptop opslaan.

Wie weet of het volgende kan en hoe dat moet.
    Ik heb een laptop die meegaat op vakantie.
    Ik heb ook een DVD thuis met informatie over iets medisch , dus diverse hoofdstukken .
    1 van die onderdelen is YOGA die je dan mee kunt doen met die DVD.

Nu wil ik de DVD thuis laten en alleen het YOGA gedeelte rippen naar de mediaplayer zodat het op mijn harde schijf staat. En ik op vakantie dat af kan spelen en mijn oefeningen doen voor mijn caravannetje :D
    Kan dat bij zo'n DVD?
    EN wie kan mij in eenvoudige taal uitleggen hoe?

4. starrynight1
    Afbeelding van starrynight1

Ben ik ook wel benieuwd naar, vooral naar die eenvoudige taal.
    Wurm, je hebt het nu wel over rippen, maar daar begint het al weer mee, hoe doe je dat?

5. Boekenwurm

Is de vraag te eenvoudig of het antwoord te moeilijk? :?

6. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Dan moet je zoeken naar 2 programma's.
    Eentje waarmee je een DVD kunt rippen en eentje waarmee je hem kan afspelen. Voor CD's schijnt dat CD-burn te zijn. Zou je zelf even kunnen googlen. Zelf heb ik wat problemen waardoor het bij mij niet meer lukt.
    Heb problemen gehad met de beveiliging. Ik kon die ook niet meer op de juiste snelheid afspelen via WMP. Als je een bepaald programma hebt gevonden kan je meer gericht vragen stellen.
    Misschien dat hier iets bij staat? Is namelijk ook afhankelijk van de versie die je in gebruik hebt. http://windows.microsoft. ... dows7/search?q=dvd+rippen Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om een DVD 1x te rippen en dan af te spelen en is dat legaal als het voor eigen gebruik is.

EDIT: Via internet kan je wel yogaonline.nl gebruiken, maar dat is dan niet jouw DVD. Er staan wel oefeningen die je mee kunt doen.

EDIT2:
    Misschien dat je hier iets kan vinden: http://www.gratissoftware.nu/gratis-dvd-rippen-software.php
    Om deze af te spelen kan ik zelf via de map en dan via het menu waar optie afspelen bij staat wel geripte CD's afspelen. Ik heb geen DVD's staan. Het menu krijg ik via de rechtermuisklik en dan staat die erbij. Ik heb die geripte CD's in mappen staan. Via Deze computer of Mijn documenten kan ik het zelf wel doen. Maar het is wel afhankelijk van je instellingen.

Op wikipedia staat wel een overzicht (maar is Engels.)
    Er staat wel een aantal programma's bij Free zijn. Je zou zelf gerichter op die programma's kunnen zoeken. Je moet het toch uitproberen om te testen of het ook werkt. http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_ripper

EDIT3: Heb een wat ouder cursusboekje gevonden over de beste gratis freeware. Daarin worden de volgende programma's genoemd:
    - DVD Shrink om een backup te maken van je filmcollectie. www.dvdshrink.org maar daarop is volgens het boekje het installatieprogramma niet te vinden. Moet je volgens hen via google zoeken. Als er geld voor wordt gevraagd dan niet doen, want het is gratis. Maar misschien kan je daar de uitleg wel lezen over de beveiliging die het probleem kan vormen. Die zou via dit programma namelijk uitgeschakeld worden tijdens het rippen.
    - Via VLC Media Player kun je alle video afspelen. Zie www.videolan.org/vlc
    Je zou ook eerst even kunnen kijken of je het vis de eigen Mediaplayer ook kan.
    - O en het CDburnerXP is de volle naam voor het branden.
    Hoe en of het werkt dat moet je zelf even bekijken. Ik geef je even de inhoud van een cursusboek over Freeware dat ik eind 2009 heb gekocht. Heb het nog niet dringend nodig gehad. Je hebt in elk geval wat informatie waarmee je kunt starten. Of het bij jou ook werkt dat moet je toch echt zelf even bekijken.

Vogelblij wijzigde dit bericht op 25-01-2012 14:42 met 57%: Alles in een post gezet.
    Pimpelmeesje

7. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Vogelblij wijzigde dit bericht op 25-01-2012 14:55 met 196%: Reviews
    Pimpelmeesje

8. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

quote:
    nita schreef op 04 januari 2012 @ 16:28:
    anders even er opnieuw opzetten??

klik hier
    Ik heb het eerst uitgetest met een account die ik eigenlijk toch al niet meer in gebruik had. Blijf het nu maar zo gebruiken. Kost iets meer tijd, maar is gratis. Heb ook nog een echte provider en daar heb ik helemaal geen reclame. Bedankt voor de informatie in elk geval. Het opnieuw installeren of een nieuwe versie toevoegen kostte me de laatste keer 2 uur. Ik kan de ontvangen mail nog wel doorsturen naar een andere account die wel goed werkt. Ik wacht wel even de volgende updates af.

Pimpelmeesje

9. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Uitleg over wat rippen is en wanneer het wel en niet gratis is. Sommige kan je namelijk voor korte tijd gratis uitproberen.
    Lees maar even door: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ripper
    De blauwe woordjes kan je aanklikken voor meer uitleg.
    Via terug naar naar vorige {de naar links gerichte pijl} kan je ook gebruiken. Verder moet je het zelf maar even lezen dan weet je waar je op moet letten. Je moet toch even zelf even kijken wat bij je besturingssysteem past en deze pagina geeft toch wel wat handige informatie waarop je moet letten bij de installatie. Daar weet ik ook niet alles van, maar wel dat het verschil maakt. Kan je wel gerichter vragen stellen aan anderen of er op googlen.

VOORBEELD: Klik op de genoemde formaten (zie bestandsindeling bij kenmerken DVD-rippers) en je krijgt uitleg voor welke programma's die formaten worden gebruikt. Je zou ook eerst wat kunnen proberen met een oude DVD die nog wel werkt maar die je eigenlijk toch niet gebruikt.

Vogelblij wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:38 met 15%
    Pimpelmeesje

10. Boekenwurm

Vogelblij, vast bedankt.
    Het klinkt me al weer ingewikkeld in de oren, maar ik zal me er in verdiepen.
    Heb er nu even geen tijd voor een paar dagen, maar dan weet je dat het gelezen is!

11. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Goed zo.
    Ik heb het zelf nog een keer geprobeerd en al zoekende heb ik alle informatie die ik zelf nodig heb even hier neer gezet.
    Zelf heb ik een ander probleem waardoor mijn DVD-station geen schijfjes meer herkent. Waarschijnlijk is dat een beveiligingsprobleem ontstaan door bepaalde automatische updates van Windows.
    Weet nog niet wat ik moet veranderen om dat weer goed te krijgen. Vond het altijd leuk om voor eigen gebruik CD's te rippen en dan te branden voor in de auto. DVD's speelde ik alleen af. Via Windows Media Player kan ik nog wel films kijken, maar de snelheid is niet goed. Heb dat dus al wat langere tijd niet meer gedaan. Heb gewoon een portable DVD-speler gekocht. Ik kon namelijk bepaalde DVD's ook niet via de laptop bekijken door een beveiliging. Daarop had ik ook een oude versie van WMA staan waarmee ik nog wel CD's kon rippen en branden.

Dit is bijvoorbeeld een voorbeeld met plaatjes: http://www.lp-naar-cd.com ... dows-media-player-10.html

En dit is ook een informatieve pagina over wat je nodig hebt om te kunnen rippen en eventueel branden: http://www.downloadvergelijker.nl/CD-DVD-branden.htm
    (Heb zelf even gezocht naar informatie waarmee ik het beveiligingsprobleem kan oplossen. Maar dan kan je zelf even lezen wat mogelijk is met wat je op dit moment hebt.)

EDIT: De laatste site geeft ook nog meer algemene informatie over bijvoorbeeld rippen: http://www.downloadvergelijker.nl/cd-dvd-rippen.htm Wel even lezen, zodat je ook weet wat je nodig hebt. Rippen kan je namelijk doen om verschillende. Je wordt er zeker niet dommer van. http://www.downloadvergelijker.nl/cd-dvd-rippen.htm

Vogelblij wijzigde dit bericht op 26-01-2012 17:06 met 21%
    Pimpelmeesje

12. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Via de link http://www.bol.com/nl/p/m ... index.html#product_images
    en dan de {direct naar de DVDShrink download pagina} in oranje lettertjes en de bovenste button met Download (lees wat er naast staat om zeker te zijn dat het DVDShrink is) kun je een zipped file downloaden. Bij mij komt die in de map Downloads terecht. Als die dan opent en erop gaat staan dan kreeg ik als een van de opties {bestanden uitpakken} en werd deze in een map geplaatst op de harde schijf. Download is 1Mb en dat wordt 50Mb.
    Met dit programma kan je ook de DVD zelf bekijken (F11 full screen). De DVD was 3,5 Gb en werd omgezet naar 500 Mb (= 0,5 GB).
    Let er wel op dat het Encoden zeker een uur duurt en nu ik dit typ is bij mij 56% daarvan klaar na 45 minuten. (Ik heb een koopDVD van Gaiam gebruikt.) Kopie bekijken kan dus waarschijnlijk ook zonder extra software, maar zover ben ik nog niet. Dat komt een andere keer om te testen of ik ook de weergave van het geluid goed kan krijgen.
    Succes verder.

Pimpelmeesje

13. Boekenwurm

Vogelblij ik heb alles aandachtig gelezen maar het :kater: me voor de ogen.
    Ik ben niet voor ripper in de wieg gelegd vrees ik.
    het gekke is; ik heb het in het verleden wel gedaan, en ook wel op deze laptop.
    Dus mss ligt het aan de beveiliging en daar blijf ik mooi af.
    Of het ligt aan de DVD.
    Ik zal het nog eens proberen, en ik dank je hartelijk voor je vele werk.
    Maar, helaas is het antwoord van jou niet genoeg in Jip en Janneke taal... :blond: :bloos: <{:)

14. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Nou, ik heb het voor mezelf getest. Na het kopiëren naar de schijf wordt het toch weer omgezet naar 3,5 Gb en dat is veel.
    Er gaat bij mij iets niet goed bij het converten naar een ander formaat dat minder ruimte in beslag neemt.
    Maar er schijnen externe harde schijven te zijn van 1 Tb en dat is 1000 Gb. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Terabyte

Maar als je dat geen probleem vind dan kan je door het programma DVDShrink te downloaden met 4 Gb toch vanaf je laptop zonder schijfje Yoga doen. Het kost je iets van 2 uur om de DVD te kopiëren.

Ja, Windows Media Player was heel eenvoudig, maar werkt niet meer omdat er bij de latere versies wijzigingen zijn toegepast. Dat is na versie 9.0 gebeurd. O en op sommige PC's heb je een speciaal programma nodig om bestanden die gezipped zijn te unzippen. Bij mij kan dat gewoon via Windows, maar moet wel op de mappen zelf gaan staan om die opties zoals {bestanden uitpakken= unzippen} zichtbaar te maken.

Ik heb het ook voor mezelf uitgetest, omdat ik dat probleem wilde oplossen dat ik via WMP geen films meer kan kijken op mijn PC. Dat kan ik met DVDShrink in elk geval weer wel vanaf de schijf.
    Maar jammer dat het te moeilijk is voor je. Wel een fijne vakantie.

EDIT: Ik heet geen Jip en ook geen Janneke..... Jij dus ook geen Jack. ;)
    Misschien kun je in de plaatselijke bibliotheek een boekje zoeken waarin wat meer uitleg in staat. Dan kan je ook kijken of je wel de juiste software hebt om alles te kunnen doen.

Vogelblij wijzigde dit bericht op 26-01-2012 23:19 met 19%
    Pimpelmeesje

15. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Hier nog 2 blz. uit een boekje. Meestal zijn het maar enkele bladen en een kopie (kopieerapparaat staat bijna overal) is zo gemaakt. Als je in een wat grotere bibliotheek of hun catalogus kijkt heb je ook kans om wat beter en meer gerichte uitleg te vinden. Er zijn heel veel boeken en ook speciaal voor senioren. Die zijn meestal makkelijk te volgen.
    http://bin.ilsemedia.nl/m/m1fz5f7dfb8e_500.jpg
    http://bin.ilsemedia.nl/m/m1fz5f7dfb8f_500.jpg
    Deze had ik nog staan. Heb ze zelf ook nog even bekeken. Dat is me 2 keer gelukt, maar daarna was ook dat niet meer mogelijk.

Ook niet in Jip en Janneke taal maar wel in duidelijk Engels (luid) van youtube. Daar kan je ook zoeken. Daar staan ook voorbeelden van de andere programma's. Succes verder!
    http://www.youtube.com/watch?v=sbbZDbAowqU&feature=related

Vogelblij wijzigde dit bericht op 27-01-2012 13:26 met 80%: Youtube toegeveogd
    Pimpelmeesje

16. Boekenwurm

Vogelblij; in dit soort gevallen kijk ik een handige buurjongen/collega of wat dan ook eens lief aan.
    't Word me veuls te ingewikkeld :D
    Ik neem de DVD wel mee op vakantie.....
    Maar leuk dat jij nu zelf helemaal op de hoogte bent.
    Groeten van Annie MG :D

17. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ja, dat had ik ook willen zeggen.... ""Waarom neem je de DVD niet gewoon mee?"
    Maar zoals ik al aangaf: Heb je Yogaonline.nl al eens bekeken?
    Daar staan ook leuke oefeningen op voor het geval de DVD kwijt raakt.
    Veel plezier!

Pimpelmeesje

18. Boekenwurm

Simpel; ik wil zo weinig mogelijk mee en dan hoef ik daar niet aan te denken.
    Plus; ik wilde hem branden voor iemand, met een kleine beurs.
    EN yoga online; doet het alleen online.
    Dus als de WIFI het niet of nauwelijks doet zoals vorig jaar, dan geen internet.
    Het deed het alleen op de vuilcontainer.
    Nou wil ik niet miepen want wij hadden zalig weer in tegenstelling tot velen, maar je kunt je voorstellen dat zo'n bak aan het eind van de dag niet echt heerlijk riekt. :D

Boekenwurm wijzigde dit bericht op 27-01-2012 16:10 met 29%

19. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ja, misschien toch iemand vragen die al software om te kopiëren in gebruik heeft.

EDIT: Nog even als toevoeging het volgende. Sommige Freeware is zelf wel gratis maar gaat ervan uit dat je wel andere betaalde software hebt. Bij deze krijg ik als melding dat ik Nero nodig heb. k heb ooit die software gehad op een vorige PC, maar dat is uit het jaar 0 (of 2001)

Vogelblij wijzigde dit bericht op 29-01-2012 12:34 met 161%: EDIT
    Pimpelmeesje

20. Boekenwurm

Wij hadden ook ooit Nero, maar kom nu ook alleen de betaalde versie tegen.

21. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ach, het is dus wel gelukt om met de Freeware de DVD op mijn schijf te krijgen (maar zonder compressie en neemt dus 3,5 Gb in beslag) Via eigenschappen (onderste optie na muisklik) kan je bekijken hoeveel schijfruimte de map in beslag neemt. Ik kan hem ook met die Freeware bekijken. Of het geluid synchroon loopt met het beeld dat kan ik niet zo goed beoordelen. Het is een nagesynchroniseerde Engelstalige en daar begint het Amerikaan toch al iets later dan het Nederlands.
    Bij Wehkamp hebben ze trouwens wel een voordelige box van Gaiam staan. Misschien is dat iets voor die kennis. Zit een dvd bij met een korte ochtend en avond sessie voor beginners. Kijken kost niets, maar lange levertijd.

Vogelblij wijzigde dit bericht op 31-01-2012 13:50 met 2%
    Pimpelmeesje

22. roxy
    Afbeelding van roxy

Goedemiddag,

Heeft iemand enig idee hoe het zou kunnen dat ik geen adobe flas player meer op mijn laptop kan krijgen, ik heb mijn vrusscan al even uit gezet maar alsnog lukt het niet. Kan geen filmpjes ed meer kijken alles wat geopend moet worden dmv adobe kan ik niet meer zien. Voorheen wel wat er nu in godsnaam mis is gegaan????
    Hij zegt bestand opgeslagen maar uitvoeren etc komt niet daarna en het is ook ook niet terug te vinden in configuratie systeem ik heb em al 6 gedownload vlgs mij maar staat 1x adobe 9 oid die laat ik maar staat voordat ik helemaal niets meer kan.
    Iemand een tip? Thks

Luctor et emergo

23. nita
    Afbeelding van nita

ik weet niet of je windows 7 hebt maar zo ja dan komt dat wat je download in je map downloads terecht en moet je het daar door te dubbel klikken installeren.

Ik hoop voor je dat het dat is.

iedere dag een lach

24. roxy
    Afbeelding van roxy

Het was na uuuuren zoeken waarschijnlijk de firefox ik had de updates niet gedaan, nadat dat was gebeurd is het op de een of andere manier gelukt... Thks voor het meedenken..

Luctor et emergo

25. sueann
    Afbeelding van sueann

Wie weet er hoe writer werkt?
    Ik wil de tab-posities instellen, maar kan er geen menu-optie voor vinden.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x