Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. MBT-schoenen

Dit onderwerp heeft 95 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2011 11:10.

MBT-schoenen

Ga naar een onderdeel
  1. rema
    Afbeelding van rema

Ervaringen met MBT schoenen.

Ik overweeg om MBT schoenen te kopen i.v.m. rugklachten, maar omdat ik ze nogal duur vind was ik benieuwd naar ervaringen met deze schoenen. Op internet lees je er zoveel positiefs over dat het bijna niet meer geloofwaardig is. :D
    Dus draag je ze zelf, of ken je iemand die er op loopt, schrijf dan even hoe ze bevallen, ook negatieve ervaringen graag.

MBT = Masai Barefoot Technologie

Moderator1 wijzigde dit bericht op 29-05-2010 13:19 met 10%: Oorspronkelijke topictitel en uitleg afkorting toegevoegd

2. SALAH
    Afbeelding van SALAH

Ik heb de MBT schoenen nu ong. een half jaar en mij bevallen ze bijzonder goed, ik kan er veel verder op lopen dan op andere schoenen, hebt nooit geen spierpijn gehad, wat sommige mensen nog wel eens hebben. In het begin is het even wennen, maar al snel loop je er goed op ,ook ga je gelijk goed rechtop lopen wat ook bevordelijk is voor je houding , Ik heb artrose in mijn tenen en kan dan ook niet elke schoen dragen heb dan veel pijn, maar met deze schoenen heb ik daar geen last van, al met al zijn deze schoenen de prijs meer dan waard.
    Groetjes Els

3. rema
    Afbeelding van rema

Ik overweeg het nog even, had al gezien dat je bij sommige schoenenwinkels de schoenen op proef mag proberen, dat spreekt me wel aan.

4. hilianro
    Afbeelding van hilianro

Hallo,mijn man heeft deze schoenen ook en het bevalt hem prima Ook heeft hij de schoenen een week op proef gehad en dat is prima bevallen.
    Groetjes

5. rema
    Afbeelding van rema

Bedankt, nog even uitzoeken waar ik ze kan kopen en waar veel keus is, dan ga ik er achteraan.

6. verjaardagskado
    Afbeelding van verjaardagskado

Hallo
    Ook ik heb onlangs een paar MBT schoenen aangeschaft omdat het de bloedsomloop zou verbeteren en ik ,zeker 's zomers, heel dikke voeten heb.
    Het is wel ff wennen, maar ze lopen prima.
    Mensen die me zien lopen zeggen het lijkt net of je loopt te dansen of te zweven en ook zijn 's avonds mij voeten minder dik en je loop vanaf stap 1 gelijk rechtop en dat kan allen maar goed voor je zijn hoewel er best wat spierpijn bij kan komen kijken, maar dat is omdat je jezelf al jarenlang een verkeerde houding hebt aangemeten!!
    Hoop dat je hier wat aan hebt!!
    groetjes van kadootje

Geniet van vandaag!!

7. Stieneke
    Afbeelding van Stieneke

Hallo Rema,
    Ik loop al zeker 2 jaren op MBT schoenen, heb inmiddels een paar voor 'op de hei', dus flinke stappers, een paar 'voor netjes', een soort van ballerina's en een paar sandalen.
    Ben helemaal verslaafd aan die dingen.
    Ik heb artrose in nek, handen, heupen en knieen en sinds ik MBT schoenen heb is de pijn zeker 60 procent minder.
    Je moet er wel op 'leren lopen', zeker in het begin niet de hele dag, anders krijg je spierpijn, maar wat andere mensen hier ook zeggen: je loopt rechtop, je moet wel, anders val je om en daardoor gaat je rug vanzelf goed 'staan', waardoor de doorbloeding veel beter verloopt.
    Ga gewoon eens naar een winkel en pas er een paar. Je zult niet weten wat je meemaakt. Het lijkt alsof je lichaam plotsklaps veel lichter aanvoelt.
    Succes en laat eens weten hoe het verder gaat.
    Groetjes.

8. Javastraat
    Afbeelding van Javastraat

MTB schoenen

De MTB schoen is een degelijke en zware schoen. Daar ik enigszins moeite heb met mijn evenwicht is deze schoen uiteraard voor mij niet geschikt. We overwegen dus ze op Marktplaats te zetten.

Moderator1 wijzigde dit bericht op 13-07-2010 13:37 met 5%: Dit is een verplaatst bericht - Oorspronkelijke topictitel toegevoegd

9. Kenau Simons Hasselaer
    Afbeelding van Kenau Simons Hasselaer

Ik krijg hier toch sterk de indruk dat er weer reclame gemaakt wordt. En dat mag dus niet.
    .....

Moderator1 wijzigde dit bericht op 13-07-2010 13:39 met 96%: Niet van toepassing, lange quote verwijderd
    SAMUEL TAYLOR COLERIDGE: Wat in de politiek met angst begint eindigt meestal in dwaasheid.

10. rema
    Afbeelding van rema

Ik zou niet weten door wie, heb ze zelf nog niet gekocht, maar wil ze misschien in het na jaar kopen, dus ik was wel blij met de reacties.
    Eerst had ik graag sandalen of bandschoenen willen hebben, maar later bedacht ik me dat je toch het grootste deel van het jaar op dichte schoenen loopt, vandaar dat ik nog even wacht.

11. rema
    Afbeelding van rema

Ik heb trouwens wel even overwogen om het merk niet te noemen, maar wist niet hoe ik de schoenen anders moest omschrijven, omdat mijn vraag wel over dit specifieke merk ging, en niet over allerlei look a likes.

12. annebeth59
    Afbeelding van annebeth59

Ik ben ook blij om de verschillende reacties te lezen, ik heb het ook overwogen om ze te kopen, maar die prijs is dusdanig hoog dat ik me geen miskoop wil en kan permitteren.

vandaag is een mooie dag

13. rema
    Afbeelding van rema

Ik net zo Annebeth, maar met wat googlen op internet heb ik begrepen dat er een paar schoenenzaken in Nederland zijn waar je ze eerst een week uit kunt proberen tegen het betalen van borg.

14. annebeth59
    Afbeelding van annebeth59

Ja, en zo ben ik er ook achter gekomen dat er best veel verschil is waar je ze koopt, dat kan zomaar 50 euro schelen.

vandaag is een mooie dag

15. Stieneke
    Afbeelding van Stieneke

Hallo Kenau Simons,
    Waarom denk je dat er reclame wordt gemaakt als mensen super enthousiast over iets zijn? Het is juist heerlijk dat er iets op de markt verschijnt waar heel veel mensen baat bij hebben.
    Je mag mij mailen en vragen of ik echt geen 'winkeltje' heb:
    inekmey@euronet.nl
    Weet je, ik was echt ten einde raad vanwege de artrose en andere nare aandoeningen in het bewegingsapparaat. Toen iemand mij attent maakte op de MBT schoenen was ik eerst erg sceptisch, maar nu ben ik zo blij dat die dingen bestaan. Ze zijn ook niet allemaal even zwaar, zoals iemand aangaf. Je kunt allerlei modellen uitproberen.
    Dus, eindelijk is er een uitkomst voor iedereen zonder dat je iedere week bij de fysiotherapeut op de bank moet, want dat kost pas echt veel geld!!

16. rema
    Afbeelding van rema

Ik zie inderdaad grote prijsverschillen in die schoenen op internet, weet iemand ook iets over de maten, ik heb b.v. maat 37, maar MBT schoenen heb je in maat 37 en 37 2/3, zou dat een breedtemaat zijn, of is de schoen dan gewoon groter?

17. Stieneke
    Afbeelding van Stieneke

hoi Rema,
    Ja, er zijn diverse lengtematen, daarom is het ook heel belangrijk de schoenen in een goede schoenenzaak te passen, waar ze echt verstand van MBT hebben.
    Veel succes, als je er net zoveel baat bij hebt als ik, had je ze jaren eerder willen hebben.
    Groetjes

18. rianne55
    Afbeelding van rianne55

Ik heb MBT schoenen een week geprobeerd en ik hoefde niets te betalen. Ik heb nu sport model besteld,die zijn een stuk lichter. Ik had een halve maat groter nodig,omdat ik mijn tenen niet kon bewegen.
    Ik koop ze liever in de winkel,dan zie je gelijk wat je koopt.
    En in de winkel krijg ik 10 procent korting,omdat ik lid ben van de thuiszorg.
    Ik ben gratis lid,omdat ik werk in de zorg.

19. PapuDribbel
    Afbeelding van PapuDribbel

quote:
    rema schreef op 29 mei 2010 @ 13:11:

Ik overweeg om MBT schoenen te kopen i.v.m. rugklachten, maar omdat ik ze nogal duur vind was ik benieuwd naar ervaringen met deze schoenen. Op internet lees je er zoveel positiefs over dat het bijna niet meer geloofwaardig is. :D
    Dus draag je ze zelf, of ken je iemand die er op loopt, schrijf dan even hoe ze bevallen, ook negatieve ervaringen graag.

Misschien een domme vraag, maar waarom draag je deze schoenen dan en wat is duur?
    ik heb vorige week een paar slippers gekocht om m'n steunzolen in te leggen, die waren ook vrij duur, 130 euro en het is voor binnen.
    Ik vraag me af hoe duur die MBT schoenen dan zijn.

Als het zou helepen tegen branderige voeten, dat wil ik ze ook wel.

Ik had er nooit van gehoord, om heel eerlijk te zijn.

20. dini
    Afbeelding van dini

De goedkoopste zijn ¤ 190 , zag ik ergens op een site, en dan volgen er prijzen tot ¤ 240

Maar als het echt zo goed is......en een sportschool kost ook geld...

21. PapuDribbel
    Afbeelding van PapuDribbel

quote:
    rema schreef op 29 mei 2010 @ 13:11:

Ik ben heel blij met deze topic.
    Mijn jongste zoon heeft namelijk erg veel last van z'n rug en misschien zou deze merk schoen een uitkomst voor hem zijn.
    1 keer in de 2 maanden gaat hij naar zo een arts, die z'n rug dan weer recht zet.
    En als hij even niet op let en iets zwaars heeft opgetild, moet hij weer gaan.
    Dus volgende week gaan we kijken of hij een paar kan kopen.
    Ik heb al gebeld met een verkooppunt in onze woonplaats en ze zijn vanaf 210 euro. Ik hoop, zo dat het wat voor hem is.

PapuDribbel wijzigde dit bericht op 06-08-2010 15:39 met 5%

22. rema
    Afbeelding van rema

Kijk vooral of je ze eerst eventueel uit kunt proberen, ik lees van verscheidene winkels, o.a. de MBT store in Utrecht dat je 50 euro borg kunt betalen en dan een week een testpaar mee kunt krijgen.
    Zelf moet ik helaas nog een tijdje wachten, krijg net in één week tijd bericht dat we 300 euro zorgtoeslag, en ruim 200 euro eigen risico terug moeten betalen, dus een dagje uit in de vakantie van mijn man en de schoenen zitten er voorlopig niet meer aan. ;(
    Let trouwens goed op als je de schoenen via een webwinkel wilt kopen, er staat een winkel op die heel veel MBT schoenen voor de helft van het geld te koop heeft, maar mijn zoon heeft er even naar gekeken, maar als het op betalen aankomt krijg je een vaag adres in China, en betalen via een rare hotmail naam, we vertrouwden dat niet helemaal. Het lijkt een officiële site, maar toch...

rema wijzigde dit bericht op 07-08-2010 14:51 met 29%

23. dini
    Afbeelding van dini

Ik had mijn zus een mail gestuurd n.a.v. dit topic, en toen is ze gelijk in haar woonplaats gaan kijken of daar ook een winkel was die deze schoenen verkocht. Zij heeft namelijk ook rugklachten. In haar woonplaats is inderdaad een winkel die MBT schoenen verkoopt. Ze mocht een paar lenen, tot dinsdag, maar alleen in huis dragen, niet buiten. Ze hoefde geen borg te betalen.

24. rema
    Afbeelding van rema

En, hoe bevallen de schoenen?

25. dini
    Afbeelding van dini

Ze is er gisteren dus pas mee begonnen, dus er valt nog weinig van te zeggen. En ze mag ze alleen in huis dragen, dus een lange wandeling met de hond zit er ook niet in. Ze zei wel dat ze zodra ze er in stapte meteen merkte dat haar houding veranderde.
    Het is afwachten, dinsdag moet ze beslissen of ze een paar aanschaft of niet. Ik ben erg benieuwd.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x