Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Zwitserland

Dit onderwerp heeft 236 reacties, en bestaat uit 10 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 10.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 15:07.

Zwitserland

Ga naar een onderdeel
  1. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Martin je hebt best gelijk.
    Wij waren vorig jaar idd in die buurt.
    Maar mochten wij dit jaar weer gaan ga ik meer dingen meenemen zoals broodbeleg. Ik denk dan aan leverpastei uit een blikkie :D
    Want de tering naar de nering zetten deden wij al, door dan maar geen vleeswaren a (omgerekend) 7 euro per pakje te kopen.
    En dan heb ik het niet over het duurste van het duurste vlees.

En zelfs bij Aldi en Lidl, was het fruit en groente nog best aan de prijs.
    En dat kan ik niet voor 3 weken importeren.

Dus vandaar dat we eerder in dit topic zeiden; toch maar weer als Nederlanders met dat mud aardappels op de trekhaak.....

2. pootje
    Afbeelding van pootje

Oetintwente bedankt voor de link, heb hem maar even opgeslagen. Libelle gaat hem verwijderen namelijk. Kinderachtig maar zo werkt het hier. Dit heeft wel toegevoegde waarde namelijk op een reis topic.

En inderdaad vlees en kaas is niet goedkoop in Zwitserland. Maar voor de rest vond ik het wel meevallen.

Maar pas op met veel meenemen, bij de grens zijn ze erg klierig. Wij moesten laten zien wat we in onze krat boodschappen hadden. Ze willen het liefst dat je alles daar koopt. Het krat melk en zuivel voor de eerste dagen hebben we goed weggstopt. En ik neem zo veel mee dat we de eerste 4 dagen doorkomen.

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

3. Boekenwurm

http://bin.ilsemedia.nl/m/m1eytqmwoji0.jpg

4. pootje
    Afbeelding van pootje

Yesss, vakantie geboekt. Bus gereserveerd en de camping heeft ook al bevestiging gestuurd. Saas Grund we komen er aan over een poosje!!

5. Boekenwurm

He leuk; prachtig daar!
    Ook bij Hoh Saas...

6. pootje
    Afbeelding van pootje

heb jij al plannen BW??

7. Boekenwurm

Ja, meneer wil naar daar, waar het warm is.
    Ik heb al de 2e week juni vakantie.
    Kan dus Zwitserland worden maar ook Italië..
    We kijken het nog aan.
    Hij en ik ook wel :lol: , wil nog naar Berner Oberland..

8. pootje
    Afbeelding van pootje

Nog 2 maandjes ongeveer...... Heb er zin in.

9. Boekenwurm

Over 2 maanden reizen wij ook af....

10. pootje
    Afbeelding van pootje

Vandaag bericht gekregen dat de beheerder van de camping van afgelopen jaar is verdronken in de Rhone. Triest bericht, aardig mensen heb het met ze te doen..

11. Boekenwurm

Dat is schrikken!
    Hoe kwam je dat aan de weet?
    Waar was dat ook al weer ?
    En waar ga je nu heen?
    Heb je al wat weersvoorspellingen voor juni?
    Wij willen er wel heen , maar niet als het ijs en ijskoud is, gezien onze kleine caravan. :)

12. pootje
    Afbeelding van pootje

Ja was Reckingen. Stond gister bijna in alle kranten en op nu.nl. Nederlander 42 verdronken in Rhone. Wel te doen met zijn vrouw....

We gaan dit jaar naar Saas-Grund, en Goschenen. En nee dat is nog te ver vooruit. Daarbij kan het per dal verschillend uitpakken met het weer.

pootje wijzigde dit bericht op 16-05-2012 14:31 met 49%

13. Boekenwurm

Ach ja , nu weet ik het weer : Saas Grund...

Vreselijk ja; dus dit is pas gebeurd.
    Ik meende uit je bericht te begrijpen dat het al wat langer geleden was, maar het was de camping van afgelopen jaar ....

14. pootje
    Afbeelding van pootje

Ja hij is maandag op dinsdag verzopen.

15. Boekenwurm

De toon van dit bericht klinkt aanmerkelijk anders dan de vorige?
    Lage bloedsuikerspiegel ;) ?

Meneer had het ook gelezen, het was een Nederlander vertelde hij. Ik vond het al vreemd dat het hier gepubliceerd werd.
    Vorig jaar hebben wij gestaan bij het punt waar de Rhone en een andere rivier samenkwamen; en zelfs in de zomer had dat water een enorme stroming..
    800 meter meegesleurd...
    brrr

16. pootje
    Afbeelding van pootje

Ze hebben hem gevonden in het basin van de energiekraftwerken van Goms. En ja ik heb beetje last van pijn in mijn lijf...(hou alleen niet zo van mekkeren)

17. Boekenwurm

Ik dacht al ;)
    Hoe komt dat zo? Die pijn?

Ik zit al weer te stapelen op zolder in de kratjes.
    Dit jaar gaat er dus meer mee. ( over drie weken..)
    En nu maar hopen dat ik niet in Italië uit kom met mijn roggebrood, pasta, magere smeerkaas... :D

18. pootje
    Afbeelding van pootje

bekende hypermobiliteit. Het lijf houd niet van overbelasting en geen rust.

19. Boekenwurm

Sjuust.

Morgen lekker niks doen dan?
    Of even rustig Nordic Walken? ;)
    Wij doen het nog steeds...
    NW-en :lol:
    onder andere...

20. pootje
    Afbeelding van pootje

:lol: Ik kan me er maar niet toe zetten. Maar ik ga straks onze nieuwe tent eens een keertje opzetten. Aangezien we altijd aankomen als het de pleuris plenst. Dan wil ik dis niet met een nieuwe tent staan klooien die ik nog nooit heb opgezet.

21. Boekenwurm

:cheer:

Zo stond ik ooit met ex en kinderen in Brabant te wachten in de auto tot we de vouwwagen konden uitklappen.
    Plens, plens, plens.
    Uiteindelijk de kinderen in de auto gelaten; wij in vliegende vaart het ding uitgeklapt; helemaal kledder natuurlijk.
    Je voelt het al aankomen, uurtje later heerlijk droog en de zon scheen. :rol:
    Maar; dat is gelukkig ook zo gebleven , dus daar doe ik het voor dan..

Wat voor tent?

22. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Wij hadden vroeger een grote tent, je kon er, beetje krap, met zeven man in slapen. In de laatste nacht van de vakantie, we overnachtten ergens in midden Frankrijk, kregen we een enorme plensbui, loodzware kleddernatte tent in de auto, twee koters en dat in een Renault 4, dat die niet door de assen is gezakt mag een wonder heten. Eenmaal thuis duurde het drie dagen eer de tent droog was, over het balkon. Gelukkig regende het toen niet want dat had ik echt niet geweten hoe we die tent droog moesten krijgen. Het jaar daarna kwamen we er, nadat we hem hadden opgezet, achter dat hij een beetje was gekrompen, we moesten de stokken ingraven. We waren altijd wel superhandig in het opzetten, hij stond in ongeveer een kwartier, inclusief slaaptent.

Op het bovenstaande berust copyright©

23. Boekenwurm

Wat een pech.
    Gelukkig hebben wij een tuin want op een balkon zit je er mooi mee.

24. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Dat was inderdaad lastig want je wilt je benedenburen ook geen overlast bezorgen door overhangend tentdoek, gelukkig hadden ze er begrip voor, ik ben het vooraf even gaan uitleggen en toen het ding droog was heb ik een bloemetje gebracht vanwege het ongemak.

Op het bovenstaande berust copyright©

25. Boekenwurm

Doe mij zulke buren :duim:

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x