Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Zwitserland

Dit onderwerp heeft 236 reacties, en bestaat uit 10 pagina's. U bent momenteel op pagina 9 van 10.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 15:07.

Zwitserland

Ga naar een onderdeel
  1. pootje
    Afbeelding van pootje

Poeh jennifer... ik ben daar ook aan het zoeken geweest, maar het valt me op dat alles daar een stuk duurder is. Echt een dure vakantie regio in Zwitserland.

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

2. Jennifer1973
    Afbeelding van Jennifer1973

Ja daar was ik al bang voor...
    Het aanbod accommodaties is ook minder daar..
    Dan denk ik dat we toch maar weer gaan uitwijken naar Wallis. Wil namelijk nog steeds heel graag een keertje naar Geneve en dat is qua afstand dan ook wel te doen :)

3. pootje
    Afbeelding van pootje

Weer huisje of kamperen???

4. Jennifer1973

Vakantiehuisje weer..

We hebben vaak gekampeerd en ik vind het heerlijk maar ik moet zeggen dat een vakantiehuis ook echt ideaal is. We zijn namelijk met 2 gezinnen en met de kinderen is het gewoon heerlijk om een huis met tuin te hebben. De jongste is nog maar 1 en ik vind het zelf wel fijn om lekker de ruimte te hebben om hem goed te verzorgen.
    Maar ieder zn ding :) Ben ook een groot fan van een vakantie met de caravan. Neemt toch een bepaalde sfeer met zich mee. Dus wie weet als de kinderen straks weer wat groter zijn ;-) en we weer een trekhaak hebben... is ook wel zo handig.

Ik denk dat het toch wel weer Wallis gaat worden. Heb informatie op de ANWB site gevonden en ben al helemaal in de vakantiesfeer! :D

5. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Wij zaten in Wallis in Visp.
    Met de caravan.
    Mooi hoor daar in de omgeving...

Saas Grund zijn we langs gekomen met de bus.
    Er is een halte die naar jullie camping heet, herinner ik me nu.
    Wij gingen toen naar Saas-hoh..

Boekenwurm wijzigde dit bericht op 07-11-2011 17:53 met 48%

6. pootje
    Afbeelding van pootje

saas grund, saas fee, saas almagell??

pootje wijzigde dit bericht op 07-11-2011 21:49 met 0%

7. Jennifer1973

Wij hebben (wel jaren geleden) ooit op camping Am Kappellenweg in Saas Grund gezeten. Hele ruime camping, rustig en meteen in een wandelgebied gelegen.

8. Boekenwurm

Ik zie in de agenda dat we Unter den Berg met de kabelbaan naar boven gingen.
    Helemaal naar boven, daar nog gewandeld in de sneeuw. En gelunched
    EN toen weer naar halverwege ; hebben we daar de welnesswandeling gedaan van Kneipp, heerlijk rustig
    Eenmaal weer op het vertrekpunt nog met de bus naar Saas Fee, maar we hadden daar te weinig tijd, de bus terug ( 1 van de laatste) vertrok na een half uur al weer.
    http://oi41.tinypic.com/or0aog.jpg

9. pootje
    Afbeelding van pootje

:love: ik wil naar Zwitserland. Krijg door al dit gebabbel er over steeds meer zin er in.

10. Danielle123
    Afbeelding van Danielle123

Ik werk net aan de grens van Zwitserland/Duitsland wat dus erg gunstig is :) (boodschappen in Duitsland, werken in Zwitserland) maar Zwitserland is zeker niet goedkoop te noemen helaas!

http://www.holidaycheck.nl/

11. eefjebent
    Afbeelding van eefjebent

Hee lieve mensen!

Ik ben ook echt helemaal gek van Zwitserland, en ik kom het liefste in een bepaald gebied, namelijk in het kanton Ticino. Echt waanzinnig! Nu is mijn neef net zo'n verslaafd figuur als ik van dit prachtige gebied, dus heeft hij een kleine (reclame-url verwijderd) ervan gemaakt! Kunnen jullie eens op kijken, is erg leuk:D

Succes dames:)

ModLibelle wijzigde dit bericht op 30-11-2011 21:37 met 12%: reclame-url verwijderd

12. oetintwente
    Afbeelding van oetintwente

Natuurlijk is Zwitserland, met name door de hoge koers van de Sfr , duur.
    Toch is het mogelijk een redelijke vakantie te houden tegen redelijke kosten.
    Thuis eet je ook niet elke dag biefstuk!
    Je moet daar de tering naar de nering zetten.
    We gaan jaarlijks naar het wondermooie Wallis met Saas Fee en Zermatt.
    Ik heb daar een website van gemaakt met vele foto's en ook onderkomens van duur tot redelijk goedkoop. Belangrijke zaken zoals koffie etc nemen we mee: dit is goedkoper en je hoeft niet zo druk te zijn met boodschappen doen! Uit eten is redelijk, wel uitkijken wat je neemt.
    De kabelbanen zijn duur soms zoals in het Saasdal zijn deze bij bepaalde onderkomens inclusief. ook is een abonnement te koop voor een 60-tal sfr voor een hele week kabelen en bussen in het Saasdal.

Martin Beumer

ModLibelle wijzigde dit bericht op 10-03-2012 21:48 met 8%: reclame
    OetinTwente en over de grens is bedoeld voor actieven , maar ook ouderen en gehandicapten kunnen hier mogelijkheden vinden om een dag oetintwente te zijn! Vele foto\\\'s en Twentse spreuken

13. Boekenwurm

Martin je hebt best gelijk.
    Wij waren vorig jaar idd in die buurt.
    Maar mochten wij dit jaar weer gaan ga ik meer dingen meenemen zoals broodbeleg. Ik denk dan aan leverpastei uit een blikkie :D
    Want de tering naar de nering zetten deden wij al, door dan maar geen vleeswaren a (omgerekend) 7 euro per pakje te kopen.
    En dan heb ik het niet over het duurste van het duurste vlees.

En zelfs bij Aldi en Lidl, was het fruit en groente nog best aan de prijs.
    En dat kan ik niet voor 3 weken importeren.

Dus vandaar dat we eerder in dit topic zeiden; toch maar weer als Nederlanders met dat mud aardappels op de trekhaak.....

14. pootje
    Afbeelding van pootje

Oetintwente bedankt voor de link, heb hem maar even opgeslagen. Libelle gaat hem verwijderen namelijk. Kinderachtig maar zo werkt het hier. Dit heeft wel toegevoegde waarde namelijk op een reis topic.

En inderdaad vlees en kaas is niet goedkoop in Zwitserland. Maar voor de rest vond ik het wel meevallen.

Maar pas op met veel meenemen, bij de grens zijn ze erg klierig. Wij moesten laten zien wat we in onze krat boodschappen hadden. Ze willen het liefst dat je alles daar koopt. Het krat melk en zuivel voor de eerste dagen hebben we goed weggstopt. En ik neem zo veel mee dat we de eerste 4 dagen doorkomen.

15. Boekenwurm

http://bin.ilsemedia.nl/m/m1eytqmwoji0.jpg

16. pootje
    Afbeelding van pootje

Yesss, vakantie geboekt. Bus gereserveerd en de camping heeft ook al bevestiging gestuurd. Saas Grund we komen er aan over een poosje!!

17. Boekenwurm

He leuk; prachtig daar!
    Ook bij Hoh Saas...

18. pootje
    Afbeelding van pootje

heb jij al plannen BW??

19. Boekenwurm

Ja, meneer wil naar daar, waar het warm is.
    Ik heb al de 2e week juni vakantie.
    Kan dus Zwitserland worden maar ook Italië..
    We kijken het nog aan.
    Hij en ik ook wel :lol: , wil nog naar Berner Oberland..

20. pootje
    Afbeelding van pootje

Nog 2 maandjes ongeveer...... Heb er zin in.

21. Boekenwurm

Over 2 maanden reizen wij ook af....

22. pootje
    Afbeelding van pootje

Vandaag bericht gekregen dat de beheerder van de camping van afgelopen jaar is verdronken in de Rhone. Triest bericht, aardig mensen heb het met ze te doen..

23. Boekenwurm

Dat is schrikken!
    Hoe kwam je dat aan de weet?
    Waar was dat ook al weer ?
    En waar ga je nu heen?
    Heb je al wat weersvoorspellingen voor juni?
    Wij willen er wel heen , maar niet als het ijs en ijskoud is, gezien onze kleine caravan. :)

24. pootje
    Afbeelding van pootje

Ja was Reckingen. Stond gister bijna in alle kranten en op nu.nl. Nederlander 42 verdronken in Rhone. Wel te doen met zijn vrouw....

We gaan dit jaar naar Saas-Grund, en Goschenen. En nee dat is nog te ver vooruit. Daarbij kan het per dal verschillend uitpakken met het weer.

pootje wijzigde dit bericht op 16-05-2012 14:31 met 49%

25. Boekenwurm

Ach ja , nu weet ik het weer : Saas Grund...

Vreselijk ja; dus dit is pas gebeurd.
    Ik meende uit je bericht te begrijpen dat het al wat langer geleden was, maar het was de camping van afgelopen jaar ....

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x