Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Zwangerschap en sporten

Dit onderwerp heeft 7 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 04-07-2010 11:47.

Zwangerschap en sporten

Ga naar een onderdeel
  1. herinnering
    Afbeelding van herinnering

Zijn er hier dames die mij informatie kunnen geven over sporten en een zwangerschap, kun je dit in alle stadia van een zwangerschap blijven doen. Ik weet best dat je niet meer op een stoel hoeft te blijven zitten als je zwanger bent maar mijn dochter sport nogal veel. Doet intensief Zumba dansen en spint heel veel. En dat lijkt mij erg zwaar voor een klein vruchtje om goed te nestelen en zitten te blijven. Ik hoop op reacties. Een fijne maandagavond.

2. Marigene
    Afbeelding van Marigene

Onze dochter is nu 32 weken zwanger en is normaal gesproken een fanatiek hardloopster .
    vorig jaar was ze ook zwanger (onze kleindochter is nu 13 maanden)en op aanraden van de verloskundige is ze gestopt met hardlopen.
    een sport waarbij je je overmatig in moet spannen wordt afgeraden.
    ze kon beter gaan zwemmen of fietsen, en dan gewoon fiesten, recreatief........
    na de bevalling kun je het dan langzaam weer op gaan bouwen, howel mijn dochter was daar net aan begonnen , was ze weer zwanger :lol:
    spinnen lijkt me niet zo erg maar zumba dansen?
    heeft ze dit met haar verloskundige /arts overlegd?
    ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zou ik geloof ik ook doen....
    voor jou ook een fijne avond

Oost west thuis best!

3. herinnering
    Afbeelding van herinnering

Dank je wel Marigene, ik dacht wel al dat gewoon wandelen, fietsen en zwemmen prima is een zwangerschap, een gezond en fit lichaam draagt alleen maar bij bij een gezonde zwangerschap en bevalling, maar zo intens sporten..............heb mijn vraagtekens maar wil niet meteen als een overgezorgde moeder er bovenop gaan zitten. Ze beginnen toch al met zo'n nieuwe fase in hun jonge leven en zitten niet op voortdurend commentaar te wachten, ook al is hij goed bedoeld.
    Dank je voor je posting, ik zal toch voorzichtig eens kijken hoe ik het ter sprake breng, misschien eens gaan googlen en voorzichtig een site mailen? Groetjes en geniet van je kleinkinderen.

4. afra
    Afbeelding van afra

Met mijn oudste heb ik de eerste drie maanden van de zwangerschap nog gehockeyd. Als er niets aan de hand is nestelt zo'n vruchtje zich gewoon.

Kijk eens naar de overbevolking op onze planeet en dat vooral in arme landen waar vrouwen zich uit de naad moeten werken om hun gezin van eten te voorzien.

Maak je dus maar geen zorgen. Zwangerschap is een gezonde aandoening.

5. kabouter
    Afbeelding van kabouter

Hallo,

Sporten is goed voor je gezondheid, ook in de zwangerschap. Als je maar goed naar je lijf luistert, kun je veel sporten blijven doen. Een aantal sporten wordt wel afgeraden in de zwangerschap: duiken, contactsporten, paardrijden, parachutespringen, marathon, schaatsen, skiën en gewichtheffen. Bij een deel van deze sporten gaat het met name om het risico dat je op je buik valt of er iets tegenaan krijgt. Tijdens de eerste drie maanden van je zwangerschap als je baarmoeder nog grotendeels achter het schaambeen ligt, kun je deze sporten nog wel blijven doen. Wat verder belangrijk is, dat je geen topsport meer bedrijft en dat je als je niet eerder gesport hebt, pas begint als je drie maanden zwanger bent. Sporten die heel geschikt zijn voor zwangere vrouwen zijn zwemmen, wandelen en fietsen.

Groetjes kabouter,

Moderator1 wijzigde dit bericht op 11-06-2010 12:37 met 0%

6. werkende mama
    Afbeelding van werkende mama

Heb tot zeven en halve maand aan jazz ballet gedaan, en aan streetdance, je lijf geeft prima aan of het nog gaat of niet, op een gegeven moment zal zumba niet prettig meer aanvoelen als de buik groter wordt, maar tot een maand of vijf zal het geen probleem zijn. Heb tot de laatste dag gezwommen, zwemmen is heerlijk dan ben je even dat gewicht kwijt, en de kans op blessure's is zeer klein.

Goed luisteren naar je lichaam, en bedenk dat je geen topsporter bent.

7. pootje
    Afbeelding van pootje

Je mag alles doen wat je al deed voor je zwanger was. Zeker als je er geen last van hebt of er klachten van krijgt. pas de laatste maanden moet je het wat rustiger aan gaan doen.
    Ik kreeg wel het advies om tijdens de zwangerschap geen nieuwe sporten meer op te pakken.

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

8. renting
    Afbeelding van renting

Heb zelf in mijn beide zwangerschappen lekker doorgesport. Heb ook 2 superbevallingen gehad. Dank dat zelf aan een goede conditie en goed luisteren naar je lichaam. Je merkt het zelf snel genoeg of het teveel is! Ben beide keren daarna ook makkelijk op mijn oude gewicht terug gekomen. Ik denk dat het een levensstijl is die geen kwaad kan.
    Gabriëlle

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x