- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 221 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 26-12-2010 12:35.
Rondreis West Amerika
- Geplaatst op zaterdag 18 september 2010 16:08clineke
Heel fijne vakantie Franny!"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous - Geplaatst op zondag 19 september 2010 22:03dini
Hoe zou het met Franny zijn? Ik ben zo benieuwd. En wat heerlijk voor haar en haar man dat ze uit het natte weer hier weg is.... - Geplaatst op zondag 19 september 2010 22:13clineke
Ha, nou, vast wel goed. Hier is het 25 graden Celsius, blauwe lucht, zonnetje, en de airco zoemt in de achtergrond."To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous - Geplaatst op maandag 20 september 2010 09:53dini
Wel ja, wrijf het er maar in.....
hier regent het, en regende het, en blijft het vandaag regenen....
Maar we krijgen nog een beetje nazomer zei onze weerman Piet Paulusma, maar hij zit er wel eens naast dus eerst zien en dan geloven...
- Geplaatst op dinsdag 21 september 2010 02:05clineke
We kunnen wel wat regen gebruiken Dini, maar dat zit er voorlopig niet in. Nu komen de prachtige herfstweken en blijft het mooi tot diep in November.
"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous - Geplaatst op dinsdag 21 september 2010 20:10nella2
Over het weer schrijven, een leuke manier van "uppen"
Morgen nog mooi, misschien donderdag ook, maar dan gaan we toch echt de herfst in.... - Geplaatst op woensdag 22 september 2010 10:08dini
Ik ga geloof ik ook maar naar Amerika, ik ben nog niet aan de herfst toe hoor, geef mij maar een mooie nazomer.... - Geplaatst op woensdag 29 september 2010 17:40frannyb
Hier dan een berichtje vanuit Amerika
We hebben het goed naar ons zin hier, het weer is inderdaad heel erg lekker (25-30 graden). De vliegreis ging goed, alleen hadden we op Schiphol én op Houston vertraging.
Op dit moment zitten we in Utah, gaan zometeen naar Arches NP. Vandaag houden we het verder rustig, het is best 'werken' al dat gereis. Oja, we zijn ook al aan onze tweede auto bezig. De eerste (Dodge Journey) kreeg een raar geluid bij het sturen(?) en nu hebben we een vrij nieuwe Ford Explorer!!!
Tot over een paar weken weer, hopelijk krijgen jullie in NL toch nog wat prettiger weer dan hebben wij het misschien ook als we weer terug zijn
- Geplaatst op woensdag 29 september 2010 18:30fenja
Hoi Franny wat leuk dat je even iets laat horen.En natuurlijk hebben jullie het geweldig,ik had niet anders verwacht.Gelukkig is het waar jullie nu zitten niet zo heel erg heet,gisteren was het rond L-A 45 gr. Het werd zelfs vermeld op het nieuws dat het in 130 jaar niet zo heet is geweest daar.
Geniet er van en we houden dit topic in de gaten. - Geplaatst op woensdag 29 september 2010 21:31nella2
Wat leuk dat je even iets laat horen Franny. Hoeven we niet te "uppen" haha. Ja maak ons maar lekker jalours, nee hoor, zo leuk voor je dat je het naar je zin hebt...........Joh blij dat je je vlucht hebt omgeboekt, vertraging, daar zat je dan net (niet) op te wachten.
Ben benieuwd naar je verhalen, straks.
Veel plezier nog en geniet er van. Groetjes van Nella. - Geplaatst op dinsdag 05 oktober 2010 06:06frannyb
Hm, het weer is hier nu helemaal niks meer. We hebben regen en onweer en de temperatuur is ook laag, koud zelfs. Sterker nog, zouden we nu pas naar Yosemite gaan, dan zouden we sneeuw hebben, daar ligt op 2400 meter al 20 cm sneeuw (als we alles goed omgerekend hebben)...
Clineke, heb jij ook last van de overstroming?? Zag op weatherchannel dat NC sinds vorige week last had van overstromingen in bepaalde counties (schrijf ik dat goed?). - Geplaatst op woensdag 06 oktober 2010 11:55gertine
wat naar is dat wij zijn ook in deze tijd naar de vs geweest en hebben heerlijk weer gehad en veel zon maar ja van het weer kan je niet opaan
prettige vakantie verdersol omnibus lucet - Geplaatst op vrijdag 08 oktober 2010 10:03nella2
Hoop dat het weer al is opgeknapt..... - Geplaatst op zaterdag 09 oktober 2010 05:54frannyb
Het weer is opgeknapt, tenminste, wij hebben hier weer lekker weer. Waar we slecht weer hadden is het afgelopen woensdag helemaal slecht geweest, toen waren er 7 tornado's op 1 dag ....!!!!!! Gelukkig waren wij er toen al weer weg, wij kregen op de radio de waarschuwing voor tornado's te horen toen we op de Route66 reden, toen waren we er net een halve dag weg! Echt mazzel gehad dus.
Nog maar een paar dagen en dan is het voor ons ook alweer over

- Geplaatst op zaterdag 09 oktober 2010 13:37farah
Oei, Franny, wat is de tijd verschrikkelijk snel gegaan.
Zeker als je voor zo'n groot avontuur staat.
Geniet nog heerlijk verder en laat alles over je heen komen.
De (vertrek)tijd komt later wel.
Ik durf het bijna niet neer te zetten, maar tot gauw in ieder geval.
- Geplaatst op zondag 10 oktober 2010 10:36jana
Heb alle verslagen gelezen en de foto's gezien, zag er toch wel uit als de vakantie van je leven hoor. Bijna al weer voorbij. Laatste dagen lekker rustig aan ? Geniet er nog even van, de tijd vliegt. - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 15:09frannyb
Inmiddels zijn we alweer meer dan een week thuis... wat gaat de tijd snel zeg!
We hebben echt een supervakantie gehad. Veel gezien en gedaan. Veel km's gemaakt ook (tussen de 5000 en 6000 km). Maar dat viel eigenlijk niet op doordat we steeds wisselende landschappen zagen (hoewel, na het zoveelste rotslandschap vond ik het weleens saai worden, maar dan ging je een bocht om en dan zag je toch ineens weer wat anders).
We hebben vrijwel alles gedaan/gezien wat we wilden doen/zien. Het enige wat we helemaal niet gedaan/bezocht hebben is Mono Lake en Bodie, daar zaten we te ver uit de buurt omdat we de dag ervoor door moesten rijden omdat er nergens meer kamers vrij waren. Jammer, maar toen konden we die dag wat rustig aan doen. Want vermoeiend was het uiteindelijk toch allemaal wel, ik heb het gevoel dat ik nog steeds niet bijgeslapen ben (hoewel ik tijdens de vakantie goed geslapen heb, op een paar nachten na).
Ik heb tijdens de vakantie een blog bijgehouden. Als iemand die wilt lezen, stuur maar een pb'tje, dan kan ik daarin de link en gegevens zetten voor je.
Allemaal nog bedankt voor alle tips en info!!
- Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 01:05clineke

Welcome terug Franny! Hier heeft het inderdaad vreselijk geregend en er waren overstromingen. Ons buurdorp (20 minuten rijden ten zuiden van ons) is overstroomd en de rivier trok pas na een week weer terug dus dat was ellende. Wij hadden nergens last van, behalve wat plassen in de tuin. Nu is het weer in het verre verleden; het is weer "gewoon" zonnig, blauwe lucht, en 20-22 graden.quote:frannyb schreef op 05 oktober 2010 @ 06:06:
Hm, het weer is hier nu helemaal niks meer. We hebben regen en onweer en de temperatuur is ook laag, koud zelfs. Sterker nog, zouden we nu pas naar Yosemite gaan, dan zouden we sneeuw hebben, daar ligt op 2400 meter al 20 cm sneeuw (als we alles goed omgerekend hebben)...
Clineke, heb jij ook last van de overstroming?? Zag op weatherchannel dat NC sinds vorige week last had van overstromingen in bepaalde counties (schrijf ik dat goed?).
"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous - Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 10:48fenja
Hallo Franny,welkom terug!! Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben.
Het is toch een hele ervaring zo'n reis en ik weet zeker dat je er nog heel vaak aan terug zal denken.En dat slapen komt ook weer goed, (jetlag)!!
En ik wil heel graag jouw ervaring lezen. - Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 22:14gertine
hallo franny ik kan me voorstellen dat je genoten hebt, ik heb je reis verslag helemaal gelezen en er van genoten
sommige plaatsen waren zo herkenbaar, was ook heel leuk om er over te lezen en de foto's gaven een goed gezicht op wat je gezien hebt
bedankt
gertinesol omnibus lucet - Geplaatst op zondag 24 oktober 2010 11:49fenja
Op de amerika start pagina staat een heel leuk filmpje over San Francisco.
Misschien leuk om even te kijken. - Geplaatst op zondag 24 oktober 2010 14:30clineke
"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous - Geplaatst op zondag 24 oktober 2010 20:05frannyb
Leuk dat filmpje over SF! Jammer dat de man bepaalde dingen niet goed uitsprak.
Wij zullen onze filmpjes ook gaan bewerken, maar niet zoals die man het heeft gedaan. Wat muziek erbij (zoals het liedje van de link van Clineke of If you're going to San Francisco) en de mislukte stukjes eruit halen. - Geplaatst op woensdag 10 november 2010 21:44BangegieSorry, Franny, dat ik nu pas reageer, maar wij waren weer een volle week naar Ned, en daarvóór en daarna ben ik altijd redelijk druk met een hoop gedoe en geregel.
Heb dan ook vandaag uitgebreid zitten te genieten van je reisverslag, en (virtueel, dan!) van jullie maaltijden daar! Ik kreeg er ogenblikkelijk weer zin in, in een Californië-vakantie bedoel ik. Schitterende foto's hebben jullie gemaakt. Heel erg leuk om te lezen! Mijn complimenten, hoor.
Volgend jaar gaan we misschien naar het Noordwesten (Rocky Mountains, Vancouver, e.d.), maar dat zijn nog vage plannen.
Nogmaals hartelijk dank voor het openstellen van je blog! - Geplaatst op zondag 26 december 2010 12:35eilizabeth
Leuke reacties van iedereen wij willen daar ook nog steeds heen, waren a.s januari van plan maar het reisbureau zei dat het weer dan niet echt lekker is dus gaan we naar bali en java maar Californie staat nog steeds op het programma
Dit onderwerp heeft 221 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 26-12-2010 12:35.
Rondreis West Amerika