Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Rondreis West Amerika

Dit onderwerp heeft 221 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 5 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 26-12-2010 12:35.

Rondreis West Amerika

Ga naar een onderdeel
  1. clineke
    Afbeelding van clineke

Dit zijn de cliffs in California die je ziet wanneer je route 1 rijdt waar we het hier over hadden.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/32/Cliffs_at_devils_slide_california.jpg/300px-Cliffs_at_devils_slide_california.jpg

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

2. nella2
    Afbeelding van nella2

Franny, the Arches is toch onderdeel van Bryce???? Dan kost het niet veel extra tijd. Of zijn er meer??
    Boottocht op Lake Powell, dan zie je alles, vertrekt in Page. Super. Kan helaas geen foto's plaatsen.....
    Clineke, wij woonden tegen de grens met PA. Niet heel lang hoor, een paar jaar,we wilden dat de kids hier naar school gingen. Waarom?
    Meer omdat mijn man dat zo graag wilde, hij is in de VS naar High School and College geweest en was daar niet zo kapot van. Toén. (Veel drugs). Nu onze kids van de Middelbare School zijn realiseert hij zich dat het toch zo slecht niet was. Dus misschien gaat er wel eentje in de VS (door)studeren, of op zijn minst een zomer naar summerschool.

3. clineke
    Afbeelding van clineke

Jee wat toevallig! Wij woonden in noordwest NJ, the Tri-State area, Sussex, a town 20 minuten vanaf Milford, PA, half uur ten zuiden van Middletown, NY, 20 minuten ten noordwesten van Sparta, NJ. Ach, overal zijn drugs en alcohol als de kids dat willen. De scholen hebben a zero tolerance policy en de kids die gepakt worden worden eruit gegooid, of in ieder geval suspended voor minstens een week,naar gelang het soort en de hoeveelheid, maar het gebeurt toch. Je hoopt dat de kids beter weten. Onze jongste zit op universiteit in Washington DC dus ik hoor zo weleens wat :bloos:

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

4. fenja
    Afbeelding van fenja

Oh clineke wat mooi die foto van route 1,wij hebben die vorig jaar gereden,nou het was overweldigend.Het was wel heel jammer dat we veel mist hebben gehad,maar dat schijnt daar nogal eens te zijn,las ik later.Maar toch de moeite waard.

5. nella2
    Afbeelding van nella2

Franny, ik had het mis toen ik dacht dat the Arches onderdeel is van Bryce. Er zijn wel arches is Bryce, maar THE ARCHES is heel wat anders.
    Clineke, wat is de wereld toch klein. Voorbeelden te over.
    Mooie foto ook van the Blue Ridge Mountains.
    Groetjes, Nella.

6. fenja
    Afbeelding van fenja

Whauw Franny,ik ga ook weer naar de andere kant van de grote plas.
    We hebben dit weekend geboekt, ik ga weer samen met mijn schoonzus,we zijn de laatste jaren altijd samen gegaan.Dus we gaan de familie weer opzoeken,we wilde eerst in het najaar gaan,maar dat kwam niet zo goed uit en nu gaan we de hele maand Augustus !!!
    Ik heb er weer zin in!!

7. nella2
    Afbeelding van nella2

Zóóó, bofferd......
    Wat leuk voor je!!!!!
    Groetjes, Nella.

8. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Fenja, leuk dat je ook (weer) die kant op gaat!
    Wij gaan ook, definitief. We hebben van de week geboekt! Via Expedia, want reisbureaus waren echt veel te duur (of waren niet zo klantvriendelijk als gedacht).
    We vliegen met Continental, hebben een standaard 4WD bij National geboekt (Ford Explorer of gelijkwaardig) en de eerste twee nachten in hotel Howard Johnson in San Bruno (haast tegenover vliegveld SFO).
    Nu wordt het de route verder uitstippelen, da's nog best een hele klus...

9. fenja
    Afbeelding van fenja

Ja Franny dat is zeker een hele klus om de route uit te stippelen,
    maar wel heel leuk en al vast een heleboel voorpret!
    Je kan ook veel info halen uit de reisverhalen op de site [URL="www.verenigdestatenvanamerika.com. .Daar staan veel route's op en tips. Wij vertrekken 4 augustus en vliegen ook(voor het eerst) met
    continental,die waren nu het goedkoopste met de tickets.Anders vliegen we meestal met delta airlines.

fenja wijzigde dit bericht op 20-06-2010 12:37 met 6%

10. frannyb
    Afbeelding van frannyb

De route uitstippelen hebben we op zich al gedaan, alleen de details (waar overnachten bv.) is best een gepuzzel. Leuk, maar ook wel vermoeiend voor je ogen als je lang bezig bent met dingen uitzoeken via internet. En omdat we ook de omstandigheden daar niet weten/kennen (wegwerkzaamheden bv), kunnen we de route wel uitstippelen, maar of we die route dan ook echt zo kunnen volgen?? Dus een alternatieve route/overnachtingsplaats kan handig zijn en is dus nog meer gepuzzel. Zo weten we bv. ook niet of de Tioga-pas open zal zijn (bij Yosemite), is die open is er geen probleem, is het dicht dan moeten we omrijden en zijn we (dus al aan het begin van onze reis) 1 extra dag kwijt om op het punt te komen waar we zonder omweg ook uitkomen.
    Continental schijnt een fijne vliegmaatschappij te zijn. Qua bagage is die ook wel prettig, 23 kilo voor de koffer en ik dacht 16 kilo voor handbagage. We hebben wel een overstap/tussenstop in Houston, gelukkig maar 1 uurtje ertussen, maar dat kan ook weer net te kort zijn om de aansluiting te halen mocht het vliegtuig iets vertraging hebben...

frannyb wijzigde dit bericht op 21-06-2010 11:59 met 1%

11. clineke
    Afbeelding van clineke

Franny, Continental is een prima vliegmaatschappij en Houston is hun "hub". Een uur overstap in Houston is te kort. Vergeet niet dat je daar door immigratie moet en het is een heel groot vliegveld. Okay, als je aansluitende vlucht ook met Continental is dan kun je de volgende naar SFO nemen, maar dat lijkt me veel stress voor niets. Zorg voor minstens 2-3 uur overstap tijd wanneer je door immigratie moet.

Ford Explorer :duim:

12. frannyb
    Afbeelding van frannyb

quote:
    clineke schreef op 27 juni 2010 @ 17:49:
    Franny, Continental is een prima vliegmaatschappij en Houston is hun "hub". Een uur overstap in Houston is te kort. Vergeet niet dat je daar door immigratie moet en het is een heel groot vliegveld. Okay, als je aansluitende vlucht ook met Continental is dan kun je de volgende naar SFO nemen, maar dat lijkt me veel stress voor niets. Zorg voor minstens 2-3 uur overstap tijd wanneer je door immigratie moet.

Ford Explorer :duim:

Daar waren wij inderdaad ook al achter gekomen, dat 1 uur overstaptijd gewoon te kort is ivm alle rompslomp met immigratie. Via Expedia kan de vlucht wel gewijzigd worden, maar dat kost 200 euro per vlucht. Beetje veel... De aansluitende vlucht is ook met Continental en nu hebben we daar de vraag uitstaan of dat uur te kort is en of we dan een volgende vlucht kunnen boeken/reserveren/nemen. We hebben gezien dat de volgende vlucht (tot nu toe) 4 uur later gaat (maar dat kan nog wel veranderen, aangezien we binnen 1 week nadat we geboekt hebben al een wijziging doorgekregen hebben...).
    Hopelijk krijgen we inderdaad een Ford Explorer als huurauto... http://www.smilie-harvester.de/smilies/Cool/030203lib_prv.gif

frannyb wijzigde dit bericht op 27-06-2010 20:53 met 4%

13. clineke
    Afbeelding van clineke

Eerlijk gezegd snap ik niet dat je die boeking hebt kunnen voltooien met slechts 1 uur overstaptijd. Meestal wordt die reservering automatisch geblokkeerd want 2 uur is minimum wanneer je door de douane moet. Weet je al of het in ieder geval dezelfde terminals zijn? Het is niet zo'n probleem als je het op zijn beloop laat ALS er nog plaats is op de volgende vlucht. Zo niet, dan moet je overnachten en dat kost je meer. Nou ja, ik wil je niet stressen, kijk maar hoe het gaat lopen, maar volgende keer moet je dat echt niet accepteren.

14. frannyb
    Afbeelding van frannyb

quote:
    clineke schreef op 27 juni 2010 @ 22:47:
    Eerlijk gezegd snap ik niet dat je die boeking hebt kunnen voltooien met slechts 1 uur overstaptijd. Meestal wordt die reservering automatisch geblokkeerd want 2 uur is minimum wanneer je door de douane moet. Weet je al of het in ieder geval dezelfde terminals zijn? Het is niet zo'n probleem als je het op zijn beloop laat ALS er nog plaats is op de volgende vlucht. Zo niet, dan moet je overnachten en dat kost je meer. Nou ja, ik wil je niet stressen, kijk maar hoe het gaat lopen, maar volgende keer moet je dat echt niet accepteren.

Inmiddels contact gehad met Expedia. Kijken of we een vlucht later konden nemen. Kon wel, maar kostte 200 euro voor het omboeken. Oke dan, doe dat maar. En toen bleek dat er geen plaats was en we een upgrade moesten nemen, 300 euro extra in combinatie met die 200 euro voor het omboeken... Ja dag, dan hadden we net zo goed een rechtstreekse vlucht kunnen boeken voor dat geld :rol:
    Dus geen andere vlucht geboekt. Degene aan de telefoon zei overigens dat het de verantwoordelijkheid van Continental was, dat die ervoor moesten zorgen dat we toch een andere vlucht kunnen nemen als blijkt dat we de overstap niet halen. Continental heeft in het boekingssysteem staan dat 50 minuten genoeg is voor de overstap. Denk alleen dat ze dan niet de immigratie hebben meegerekend...
    Wél hoeven we niet naar een andere terminal voor de aansluitende vlucht, alleen een gate 'verderop'. Koffers hoeven we dan ook niet mee te nemen om te laten controleren (toch wel raar dat een collega van mijn man die in maart in Amerika was en óók met Continental vloog, dus wél de koffer mee moest nemen om die later weer in te checken).
    Geen idee wat nu te doen dus... Toch maar flink extra betalen of toch maar afwachten of we de vlucht halen en als dat niet zo is afwachten of we toch met de volgende vlucht meekunnen omdat er afzeggingen zijn? Soms krijg je zelfs een gratis upgrade naar business-class als er verder geen plaatsen meer vrij zijn... lijkt me niet verkeerd maar om daar op te gokken....??

frannyb wijzigde dit bericht op 30-06-2010 16:59 met 0%

15. nella2
    Afbeelding van nella2

Tuurlijk joh, gewoon afwachten. Continetal is inderdaad verantwoordelijk. Wij hadden het een keer met overstap in Parijs naar Miami. Ook te weinig tijd (omdat onze eerste vlucht vertraging had). Netjes geregeld door de KLM, alleen misten we bij aankomst onze koffers. Die kwamen de volgende dag, maar inmiddels hadden we wél van KLM voor $ 100,- p.p. spullen mogen kopen.
    Dus zorg ervoor dat event. medicijnen (altijd doen) en belangrijke papieren in je handbagage zitten en dan maar gewoon zien hoe het loopt. 500 euro bijbetalen, zijn ze gek, zij hebben die "verkeerde" boeking gedaan.
    Maak je niet te druk, het komt goed. Groetjes, Nella.

16. frannyb
    Afbeelding van frannyb

quote:
    nella2 schreef op 01 juli 2010 @ 08:37:
    Tuurlijk joh, gewoon afwachten. Continetal is inderdaad verantwoordelijk. Wij hadden het een keer met overstap in Parijs naar Miami. Ook te weinig tijd (omdat onze eerste vlucht vertraging had). Netjes geregeld door de KLM, alleen misten we bij aankomst onze koffers. Die kwamen de volgende dag, maar inmiddels hadden we wél van KLM voor $ 100,- p.p. spullen mogen kopen.
    Dus zorg ervoor dat event. medicijnen (altijd doen) en belangrijke papieren in je handbagage zitten en dan maar gewoon zien hoe het loopt. 500 euro bijbetalen, zijn ze gek, zij hebben die "verkeerde" boeking gedaan.
    Maak je niet te druk, het komt goed. Groetjes, Nella.

Tja, ze (van Continental of Expedia) kunnen het ook omdraaien en zeggen dat WIJ niet goed na hebben gedacht voordat we op de boekingsknop drukten...
    Er is nóg een mogelijkheid: de reis die we nu geboekt hebben, cancellen en opnieuw boeken mét de vlucht die later vertrekt (waar we naar om wilden boeken dus). Cancellen kost 'maar' 200 euro en voor de rest niks! Dat is dus die 200 euro van het omboeken en niks extra betalen voor een upgrade...!!! Het terugkrijgen van het geld zou een paar dagen duren volgens Expedia. Dus waarschijnlijk gaan we dat doen, ik heb graag zekerheid en hoewel het misschien wel los zal lopen met eventueel geen vlucht en moeten overnachten, ik dat risico toch niet aandurf...

17. nella2
    Afbeelding van nella2

quote:
    frannyb schreef op 01 juli 2010 @ 13:59:
    [...]

Tja, ze (van Continental of Expedia) kunnen het ook omdraaien en zeggen dat WIJ niet goed na hebben gedacht voordat we op de boekingsknop drukten....
    Tja......heb je zelf rechtstreeks via internet geboekt of is Expedia jullie reisbureau? Ik zou zeggen dat je dán verkeerde voorlichting hebt gehad. Persoonlijk zou ik de gok wagen, maar ieder mens zit anders in elkaar en als jij je er niet prettig bij voelt, dan maar even slikken en die 200 euro betalen. Sterkte. Groetjes, Nella.

18. frannyb
    Afbeelding van frannyb

We hebben via internet geboekt... Voor het eerst een verre/dure reis... en ik was er al wat huiverig voor. We hebben gewoon geen rekening gehouden met de rompslomp van de immigratie (we zijn gewend dat dat aan het einde van de reis gebeurd, niet halverwege, maar omdat we bij de overstap al op Amerikaans grondgebied zitten moet het dán al gebeuren en daar hebben we niet aan gedacht).

19. nella2
    Afbeelding van nella2

Nou ik denk achteraf dat je toch wel gelijk hebt om het maar niet te wagen. Tegenwoordig duurt het allemaal zó lang. Vingerafdrukken, foto, uitgebreide ondervraging.
    Sterkte met alles, Nella.

20. clineke
    Afbeelding van clineke

Franny, je hebt groot gelijk want tegenwoordig zitten bijna alle vluchten bomvol. Met de slechte economie zijn er vluchten uit de schemas gevallen en is personeel ontslagen. Kan dus zijn dat je uren moet wachten, of zelfs pas de volgende dag weg kunt, als je de vlucht mist. Ze kunnen je wellicht een voucher geven voor een maaltijd maar ze hoeven niet voor een hotel te betalen. Ze hoeven jullie ook niet SAMEN te laten reizen op de aansluitende vlucht. Met zo'n korte aansluiting is de kans groot dat je koffer het niet haalt en die komt dan later, afgeleverd bij je hotel, dat wel. Volgende keer goed opletten met boeken dat je altijd plenty tijd tussen de vluchten houdt.

21. Sandi
    Afbeelding van Sandi

[quote]frannyb schreef op 30 juni 2010 @ 16:59:
    [...]
    Wél hoeven we niet naar een andere terminal voor de aansluitende vlucht, alleen een gate 'verderop'. Koffers hoeven we dan ook niet mee te nemen om te laten controleren (toch wel raar dat een collega van mijn man die in maart in Amerika was en óók met Continental vloog, dus wél de koffer mee moest nemen om die later weer in te checken).
    quote]

Franny, dit klopt niet hoor. Als je in Amerika landt en daarna verder vliegt, moet je altijd op die eerste luchthaven eerst door Immigration, dan je koffers ophalen, daarmee door de douane en vervolgens die koffers weer inleveren voor de volgende vlucht. Zoals je collega het vertelt dus, dat is de gebruikelijke procedure.
    Ik heb niet het hele topic nagelezen, dus misschien is het al ter sprake geweest (in dat geval sorry voor het dubbel op zijn): weet je dat je je uiterlijk 72 uur voor de vlucht moet aanmelden bij Esta?

Amerika is een heerlijk vakantieland hoor, ik snap de stress vanwege het binnenkomen heel goed (heb er zelf ook nog steeds last van, ook al ben ik al meerdere keren geweest), maar het is - ook met krappe overstaptijden - bij ons nog elke keer goed gegaan. En als je eenmaal in het land bent, dan is het echt volop genieten! Dus je gaat zeker een fantastische reis tegemoet.

22. clineke
    Afbeelding van clineke

Klopt Sandi. Franny, ook al hoef je maar een gate verderop in dezelfde terminal je kan niet gewoon "opschuiven"; je moet eerst je koffer van de band gaan halen, dan door immigratie MET je koffer, dan opnieuw de koffer inchecken, door security, en dan naar je gate. Voordeeltje dat het in dezelfde terminal is, maar je kan rekenen op tijdverlies en dat een uur zeker niet voldoende is.

23. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Inmiddels hebben we de reis gecancelled en weer opnieuw geboekt. Nu alleen nog wachten op teruggave van het bedrag, kan 2 weken duren.
    Collega van mijn man die pas in Amerika is geweest had 2,5 uur(!!!) nodig om de koffers bij zich te krijgen, door de immigratie heen te gaan en de koffers weer opnieuw in te checken. Dat zouden wij dus echt niet gered hebben met dat ene uurtje wat wij hadden. Nu hebben we 4 uur, lijkt me wel genoeg :devil: En het scheelt ook een hoop gestress: halen we het wel, halen we het niet en als we het niet halen wat dan...

Sandi,
    We hadden ons inderdaad al aangemeld bij Esta, we hebben nu alleen de vluchtnummers moeten wijzigen.

Inmiddels hebben we ook de reisroute verder uitgestippeld. We zijn er alleen nog niet over uit of we 1 of 2 dagen Yosemite zullen doen. Op diverse Amerika-forums zegt men dat 2 dagen het minimum is, maar dat zijn mensen die vooral trails lopen (én die IN het NP overnachten). Wij zijn niet zo sportief ( :schaam: ) en zullen dus ook geen urenlange trails lopen. Of het dan wel de moeite/verstandig is om 2 dagen Yosemite in te plannen ipv 1 dag en de dag erop door te rijden naar Death Valley? Ook zullen we dan moeten kijken naar een overnachting IN het NP, maar vrijwel alles zit vol (óf je moet gaan kamperen óf een superduur hotel nemen zónder eigen badkamer....) en om terug te rijden naar een hotel buiten het NP is ook nogal zonde van de tijd/benzine...

24. Imagine4ever
    Afbeelding van Imagine4ever

quote:
    frannyb schreef op 15 juli 2010 @ 14:27:
    We zijn er alleen nog niet over uit of we 1 of 2 dagen Yosemite zullen doen. Op diverse Amerika-forums zegt men dat 2 dagen het minimum is, maar dat zijn mensen die vooral trails lopen (én die IN het NP overnachten). Wij zijn niet zo sportief ( :schaam: ) en zullen dus ook geen urenlange trails lopen. Of het dan wel de moeite/verstandig is om 2 dagen Yosemite in te plannen ipv 1 dag en de dag erop door te rijden naar Death Valley? ...

Je hoeft je niet te schamen hoor... ik ken ook 'sportieve' mensen die het wel gezien hebben in 1 dag. Maar als je een outdoor persoon bent dan zal je het waarderen.
    Zelf ben ik al een paar keren in Yosemite en kan wel een paar dagen daar uithouden. Maar ieder heeft zo zijn gig.
    Yosemite is prachtig en je kan er doorheen rijden (weet niet zeker of dat nog steeds is) en stoppen wanneer je wilt. Ik zou wel naar de half dome gaan, het uitzicht is zo prachtig en vredig.
    Death Valley is het ook waard...hou er rekening mee dat het in Juli / Augustus bloedjes heet is (45 - 50 graden)... het doet zijn naam eer aan.

Veel veel plezier toegewenst.

Imagine4ever wijzigde dit bericht op 15-07-2010 21:54 met 0%
    Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you have imagined. As you simplify your life, the laws of the universe will be simpler.

25. frannyb
    Afbeelding van frannyb

quote:
    Imagine4ever schreef op 15 juli 2010 @ 21:54:
    [...]

Je hoeft je niet te schamen hoor... ik ken ook 'sportieve' mensen die het wel gezien hebben in 1 dag. Maar als je een outdoor persoon bent dan zal je het waarderen.
    Zelf ben ik al een paar keren in Yosemite en kan wel een paar dagen daar uithouden. Maar ieder heeft zo zijn gig.
    Yosemite is prachtig en je kan er doorheen rijden (weet niet zeker of dat nog steeds is) en stoppen wanneer je wilt. Ik zou wel naar de half dome gaan, het uitzicht is zo prachtig en vredig.
    Death Valley is het ook waard...hou er rekening mee dat het in Juli / Augustus bloedjes heet is (45 - 50 graden)... het doet zijn naam eer aan.

Veel veel plezier toegewenst.

De natuur kan ik zeker wel waarderen, dat is het probleem niet (graag natuur, liever dan grote steden!). Het zullen de (lange) trails zijn die ik niet zo zal waarderen, mijn voeten en spieren zeker niet ;)
    Vandaar de twijfel, voor de natuur willen we er op zich wel langer blijven, maar misschien heb je in 1 dag de hele route door het park wel afgelegd (per auto en/of shuttlebus). We gaan zeker de route volgen zoals in ons ANWB-boek staat aangegeven, dan kom je langs alle uitkijkpunten en mooie stukjes (Mariposa Grove, Glacier Point, Bridalveil Creek, Half Dome, enz). http://www.smilie-harvester.de/smilies/Cool/030203lib_prv.gif
    Death Valley doen we zeker, mij lijkt Devils Golf Course zo apart om te zien (ook door Death Valley nemen we de route uit het ANWB-boek).

frannyb wijzigde dit bericht op 16-07-2010 00:00 met 0%