Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Rondreis West Amerika

Dit onderwerp heeft 221 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 4 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 26-12-2010 12:35.

Rondreis West Amerika

Ga naar een onderdeel
  1. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Nella2,
    Haha, ik vind het wel grappig, meestal willen kinderen zeker op die leeftijd niet meer met hun ouders mee op vakantie, maar nu dus wel. En er wordt zelfs nog aangeboden om het vliegticket zelf te betalen ;)
    Maar wie weet hoe ze er over 2 jaar over denken inderdaad, als ze dan een vriend(in) hebben willen ze misschien daarmee wel op vakantie (al dan niet naar Amerika ;) ) .
    Wij willen na Las Vegas naar Zion en dan Bryce Canyon gaan. De route komt op dat moment dus niet echt langs de Hooverdam volgens mij. Hooverdam is voor ons iets wat we op zich wel willen zien, maar wel alleen als het goed uitkomt, zeker omdat dat voor ons nog redelijk voorin de reis zit en er zijn dingen die we écht niet willen missen.

Fenja,
    Wij zullen dat ook zo doen waarschijnlijk, als we ergens aankomen en we zien een hotel/motel dat ons wat lijkt, die nemen en niet doorzoeken. Zeker als je laat/in het donker aankomt. We wilden wel van elke overnachtingsplaats een paar hotels/motels opzoeken, zodat we in ieder geval iéts aan info hebben. En dan kunnen we nog kijken of daar plaats is of dat we ergens anders kunnen/willen slapen.
    Heb wel via de Amerika-link van Dini een leuk hotel gezien bij Flagstaff (Williams), dan slaap je in een gerestaureerde bakkerij annex saloon annex bordeel... http://www.redgarter.com/the_red_garter_bed_and_bakery.html
    Is eens wat anders dan een 'gewoon' hotel :bloos: :lol:

2. clineke
    Afbeelding van clineke

Wij waren 24 jaar geleden in San Luis Obispo and verbleven in deze kamer (zonnebril en autoziektemedicijnen aanbevolen)

Madonna Inn

Wanneer je de Papillon helicopter tour over de Grand Canyon doet vanuit Las Vegas dan vlieg je over de Hoover Dam en heb je er prachtig zicht op.

Papillon Tours Grand Canyon

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

3. fenja
    Afbeelding van fenja

Ik heb het nog even nakeken,het motel droeg de naam Travelodge in San Luis Obispo. Er staat nu bij, b.v. in september, 58,74 per nacht.
    Wij betaalde vorig jaar (ook eind september) 90dollar per kamer.

4. clineke
    Afbeelding van clineke

Voor ongeveer hetzelfde geld kun je terecht bij Holiday Inn Express of Comfort Inn en dat zou ik liever doen, maar okay. Reserveer via Expedia of Priceline (zelf bieden) of Hotels.com. Je kunt ook het hotel direct bellen, dan krijg je vaak de beste prijs. Vergeet niet je ANWB nummer door te geven voor een discount van ongeveer 10%.

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

5. nella2
    Afbeelding van nella2

Clineke, die Madonna Inn, hoe vind je zoiets???? :cool: :lol: :cool:

6. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Als ik hier een beetje rondlees vraag ik me af hoe je zo'n reis in drie weken kunt maken, volgens mij is er zoveel te zien dat je aan drie maanden niet eens genoeg hebt.

Op het bovenstaande berust copyright©

7. nella2
    Afbeelding van nella2

Marijke, het is wel te doen hoor. Kwestie van een héél goed schema maken. Waar we ons vervolgens echt niet helemaal aan gehouden hebben. :lol: En juist omdat je niet alles in één keer kunt doen/zien, gaan we nog een keertje terug, om alles te zien wat we vorige keer gemist hebben. Alhoewel het nu financieel een stuk minder aantrekkelijk is, dure vliegtickets, dure dollar.....
    Maar we hebben nog 2 jaar en dus ga ik nog even flink sparen.

Franny, Bryce is zó mooi.....Eerst kom je al door Zion waar je je ogen uitkijkt, en dan die Bryce Canyon, adembenemend. Je kunt helemaal naar beneden lopen, echt een aanrader. Eigenlijk vonden we Bryce mooier dan de Grand Canyon....Maar die hebben we alleen gezien vanaf de zuidkant, omdat de noordkant nog dicht was vanwege de sneeuw. En ik heb me laten vertellen dat de noordkant mooier is, maar dat weet ik dus niet.
    Ga je ook nog een stukje route 66 rijden? Wij pikten hem op in Kingman (AZ) door de bergen naar Oatman en dan weer dalen naar Needles. Een spectaculair stuk weg, smal, geen vangrail. Maar vanaf Needles verder naar het westen is wel een heel saai stuk Arizona woestijn. Dat hadden we echt een beetje verkeerd ingeschat, maar we moesten terug naar SF en konden niet anders.
    Wanneer ga je eigenlijk???
    Groetjes, Nella.

nella2 wijzigde dit bericht op 11-06-2010 09:36 met 4%

8. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Nella, ik kan me zo voorstellen dat je ergens op een plek komt waar je bijv. een dag voor hebt uitgetrokken in je reisschema. Het is daar zo mooi dat je er eigenlijk liever een paar dagen wilt blijven maar je terugreis staat al vast. Natuurlijk kun je dan het jaar daarop teruggaan naar die plaats maar dan moet je misschien iets anders overslaan wat je graag wilt zien. Mij zou het niet lukken in drie weken, daarom gingen we vroeger altijd vier weken op de bonnefooi met de tent maar dan niet verder dan Italië, daar bleven we dan nog een paar dagen en dan terug.

9. nella2
    Afbeelding van nella2

Klopt helemaal Marijke, en zo zouden wij het ook het het liefst willen. Maar helaas kunnen wij, in verband met het werk van mijn man, nooit zo lang weg en zéker niet in de zomermaanden. En dan moet je wel strak plannen. Maar: het pensioen nadert (nou ja, duurt nog wel een paar jaar) en dan hebben we w.s., mits nog gezond, eindelijk ook tijd om op de bonnefooi ergens heen te gaan. En dat wordt dan zéker geen Amerika, maar gaan we lekker Europa "uitpluizen", te beginnen bij Portugal of Italie. :cheer:

10. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Clineke,
    Oei, haha wat een barbiekamer zeg. Denk niet dat ik daar mijn man een plezier mee doe. En inderdaad, hoe héb je het gevonden/uitgezocht? :lol:
    Ik had zelf even zitten zoeken en zag een Days Inn in San Luis Obispo. Wat wel jammer is, is dat we er tegen het weekend zullen zijn en op donderdagavond is er een farmers market (lijkt me zo leuk om mee te maken) en dat is weer te vroeg voor ons (voor zover de reis nu gepland staat dan). Maar eerder daar aankomen betekend eerder weg op andere plaatsen (of sneller door de route heengaan) en of dat tegen elkaar opweegt??

Marijke,
    Helaas zitten wij ook vast aan het aantal weken dat we weg kunnen, was dat niet zo dan zouden we inderdaad veel langer daar kunnen en willen blijven. En we zullen inderdaad niet alles kunnen zien/doen wat we willen, maar is een goed excuus om nog eens terug te gaan ;)

Nella,
    Haha, dat zal ons ook vast overkomen, maken we een heel schema en houden we ons daar tóch niet aan. Of een gedeelte niet.
    We vroegen ons wel af of we ook Arches nog mee kunnen pakken in de tijd dat we hebben (we gaan 3de week september weg en hebben daar 3 volle weken). Dan zou de route zo worden: SF, Yosemite (als Tiogapas open is, anders willen we Seqouia NP doen maar dat is langer reizen), Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce Canyon, Arches, Monument Valley, Grand Canyon (voor of na Page, ligt er dus aan of we Arches wel of niet meepakken, wil bij Page de Antelope canyons zien), Flagstaff, Kingman (ROUTE 66!!!), Barstow, eventueel Palm Springs, LA, en dan via Highway 1 weer naar SF. Het IS veel voor maar 3 weken en soms zie ik daar wel een beetje tegenop (maar er is zoveel moois te zien). Heb ergens een grappige 'slogan' gezien:
    'een vakantie naar de VS is géén vakantie, maar wérken'. Daar zullen we dan maar rekening mee houden... :D

11. clineke
    Afbeelding van clineke

Ha ha, ALLES is hier werken :lol: Hoe bedoelie, het wordt zeker geen VS? Je hebt alleen het zuidwestelijke stukje gezien! New England in de herfst is ongelofelijk mooi. De Florida Keys MOET je gezien hebben en dan meteen effe Miami, New Orleans en Charleston. De Rocky Mountains, Montana, Wyoming, Colorado - zo iets zie je nergens. Het noordwesten is adembenemend mooi en dan meteen Vancouver aandoen.

Die roze kamer werd ons aanbevolen door een "local" die zei dat je dat gezien moest hebben. Ha ha, wel lachen hoor.

12. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Heb even wat foto's bekeken van the Madonna Inn, een tikkie overdreven maar wel héél leuk. Als ik daar twee weken zou logeren vroeg ik iedere dag een andere kamer.

13. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Haha Clineke, natuurlijk is de westkust geen VS in zijn totaal. New York hoort er ook nog bij, ook Alabama en Mississippi bv. Maarja, je moet toch ergens beginnen in dat héle gróte land ;)
    Eigenlijk hoort Yellowstone ook nog bij het westen, maar dat ligt weer net 'te ver' naar boven. En dan natuurlijk Canada (BC/Alberta) en aan de andere kant Niagarafalls. Kortom, er zijn nog een heleboel plekken van de wereld (ook andere continenten) die ik/wij nog wil/willen zien :D

14. clineke
    Afbeelding van clineke

Well, then keep plugging away at that stash :euro: and come on over! :cool:

15. clineke
    Afbeelding van clineke

Zomaar even een plaatje... Colorado

http://freshisms.files.wordpress.com/2009/04/maroon-bells-at-sunrise_aspen_colorado.jpg

North Carolina outer banks

http://cache.virtualtourist.com/1206283-The_Perfect_Beach-North_Carolina.jpg

New England

http://www.americandrivingvacations.com/images/newengland.gif

Washington State

http://www.bon-voyage.co.uk/img/uploads/970_fit588x588.jpg

16. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Mooi.... :bloos: Maar helaas geen :euro: genoeg om heel vaak en ver op vakantie te gaan... :bloos:

17. clineke
    Afbeelding van clineke

Franny, wanneer je gepensioneerd bent draai je de deur op slot, je vliegt hierheen, huurt een RV (Recreational Vehicle, zo'n enorme caravan met ingebouwde auto) en je trekt erop uit. Er zijn hier mensen die hun huis en inboedel hebben verkocht en nu in zo'n ding wonen. Daar moet ik even niet aan denken.

http://mrwriteon.files.wordpress.com/2009/06/rv20retirement2014.jpg

18. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Pensioen duurt nog hééél lang (ben begin 30) en hopelijk dan nog levend en in goede gezondheid om inderdaad nog een boel van de wereld te zien. Helaas hebben we er van dichtbij ervaring mee dat mensen hun pensioen nog niet eens halen :sad: , vandaar dat we nu zoveel mogelijk willen zien (voor zover mogelijk).
    Zo'n grote RV is niks voor mij, heb liever 'vaste grond' onder mijn voeten ;)

19. nella2
    Afbeelding van nella2

Nou, we hebben natuurlijk al heel veel van de VS gezien, méér dan van Europa <:8) . We zijn een keer met de auto helemaal van New York naar Orlando gereden...Ook een keer naar Atlanta gevlogen en vandaar via Miami naar The Keys. We zijn zelfs 2 keer (1995 en 2000) in de Miami Zoo geweest...Golf van Mexico, Treasure Island, o, ik weet wel dat we nog lang niet alles hebben gezien (Canada staat hoog op mijn verlanglijstje) maar het pensioen duurt ook nog wel een paar jaar. We zijn al heel wat keer in de VS geweest, mijn man is daar vaak voor z'n werk en dan vlogen wij aan het einde van zijn reis daarheen, namen een dag of 10 vakantie en dan met z'n allen terug. We hebben ook een aantal jaar in NJ gewoond (werk man inderdaad). Daarom willen de kids ook altijd zo graag die kant op. Maar 2 jaar terug was onze eerste trip naar de westkust en dat was onvergetelijk.
    Clineke, toen we aan de noordkant van het Lake Tahoe stonden en ik keek richting het zuiden, het was zo mooi, ik kreeg gewoon een brok in m'n keel. Het is daar zo anders dan aan de oostkust.
    Franny, ik ben zowat 60, man is iets jonger. 2e Huwelijk, eerste geen kids en deze keer (gelukkig) wel, maar na m'n veertigste. Dus hoog tijd voor ons om nu zonder ons kroost op stap te gaan, haha.
    Als je inderaad bij Kingman de route 66 oppakt en naar Bartstow wil, dan is dat hetzelfde stuk als wij hebben gereden. Je komt dan door Oatman en Needles. Wij zijn er bij Needles afgegaan en dan op de 15 naar Bartstow. 200 mijl en saai.............
    Succes!!!!!!!!! Groetjes, Nella.

20. clineke
    Afbeelding van clineke

Ha Nella, waar heb jij gewoond in NJ? Wij hebben 23 jaar in noordwest NJ gewoond (Sussex county) en zijn 3 jaar geleden naar noordoost NC verhuisd.

Inderdaad, de westkust is heel anders dan de oostkust en het is voor east coasters niet zo makkelijk wennen omdat de mentaliteit zo heel anders is, maar prachtig is het wel.

21. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Griezelig mooie foto's Clineke, vooral die bovenste van Colorado en die laatste bij dat meer. Echt van die plaatsen waar je uren doodstil kunt blijven zitten.

22. fenja
    Afbeelding van fenja

Inderdaad prachtige foto's Clineke,het zijn net schilderijtjes.
    Dat was ook mijn ervaring toen we in de Grand Canyon waren,het was doodstil,de zon scheen,ik vond het ook net een schilderij wat ik toen zag. Ik heb er vele foto's van en film,maar dat weergeeft bij lange na niet, wat je met je eigen ogen ziet.Zo ook Yosemite en vele andere prachtige natuurgezichten.

23. clineke
    Afbeelding van clineke

Helemaal waar, Marijke, en dat strookt ook met wat Nella al zegt: Je krijgt een brok in je keel. Dit land is letterlijk VOL van dit soort landschap, overal, in elke hoek EN in het midden. Van tropisch klimaat in Florida tot woestijn klimaat in het zuidwesten tot landklimaat in het midden en noordoosten, tot zeeklimaat in het noordwesten, tot Alaska met haar ijsklimaat. Niet om op te scheppen, maar het is met geen pen te beschrijven.

En speciaal voor jou, Marijke: New Orleans, the Louisiana marsh lands, Montreal en Quebec City <:8)

24. clineke
    Afbeelding van clineke

Fenja, ik vond de Grand Canyon een spirituele ervaring, alsof er oude Indianen geesten rond zweefden. Wij zijn er met helicopter over gevlogen. Jongste dochter "moest" in Las Vegas zijn afgelopen January en wij hebben haar die excursie kado gedaan voor haar 21e verjaardag (i.p.v. een stom horloge dat ergens in een la terecht komt). Ze belde daarna meteen op en zei, "Okay, that was the coolest, most AWESOME thing I've ever done, on par with trekking to Machu Pichu, Peru."

25. clineke
    Afbeelding van clineke

The Blue Ridge Mountains, western North Carolina, vroege morgen in de late herfst

http://www.abovebeyondcabin.com/87ef4640.jpg