Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Rondreis West Amerika

Dit onderwerp heeft 221 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 26-12-2010 12:35.

Rondreis West Amerika

Ga naar een onderdeel
  1. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Wij zijn van plan om in sept/okt naar Amerika te gaan. We willen een rondreis door west-Amerika maken. De route hebben we in principe al vastgesteld (beginnen in San Francisco, dan naar Yosemite via Tioga-pas, Sequoia national park, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon en dan via 'kleinere' plaatsen naar LA). Eventueel nog een 'uitstapje' naar Bryce Canyon en/of Monument Valley.
    We willen geen vastgestelde rondreis maken, dus dat van te voren alle hotels en dagen vaststaan. Alleen de vliegreis, huurauto en de hotels bij aankomst en net voor vertrek willen we van te voren boeken (zie "reis boeken via internet", ander onderwerp wat ik geopend heb).
    Wat ik me afvraag: kùn je zo wel reizen door dat deel, zonder vooraf iets te boeken? De hotels in nationale parken worden aangeraden van te voren te boeken, maar omdat wij niet in het hoogseizoen gaan zal het niet vol zitten denk ik? En het hoeven ook niet persé hotels te zijn, het mogen ook motels zijn, maar zijn die wel goed (als in: een goed bed, goede sanitaire voorzieningen, niet al te duur)?
    Heeft iemand al eens zo gereisd, op eigen gelegenheid en zonder vooraf dingen vast te leggen?

2. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Ja Franny, wij hebben vaker zo gereisd en als je dat eenmaal gewend bent, wil je niets anders meer.
    Zelfs in het hoogseizoen kan je altijd hotels of motels vinden voor een niet te gekke prijs. Voor je de kamer neemt ga je eerst kijken, als het niet naar je zin is zoek je nog even verder.
    Dat is heel gebruikelijk, overal ter wereld trouwens.
    Je kan langer blijven in plaatsen waar je het fijn vindt. Autorijden in Amerika is heel wat anders als in Nederland, de snelheden liggen lager en de wegen zijn prima.
    Het voelt gelijk relaxed, kies voor een ruime auto, zodat je luxe reist.
    Je kan als je wilt bij een reisbureau de vluchten plus auto boeken per internet zodat de auto klaar staat voor je op het vliegveld.
    Wij boekten alleen een ticket, maar na een lange vlucht is het soms wel fijn dat je alleen maar het autoverhuurbedrijf hoeft te zoeken en weet waar je slaapt de eerste nacht.
    Zorg dat je goed verzekerd bent en dat je een annuleringsverzekering hebt. Credit cards bij je en je kunt overal terecht.
    Veel plezier! Als jullie terugkomen is het leuk als je je belevenissen bij Globetrotters neerzet, dan weten anderen ook of de manier waarop jullie het gedaan hebben een optie is.

3. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Wij boeken vrijwel altijd een huurauto erbij als we op vakantie gaan, voor ons geen excursies per tourbus, altijd op eigen gelegenheid. Veel rijden tijdens een vakantie zijn we dus wel gewend, maar dan hadden we altijd een hotel om terug naartoe te gaan. Deze keer dus niet en dat vind ik wel spannend, want je weet niet waar je terecht komt/waar je die avond slaapt.
    Langer blijven op een plaats waar het fijn/leuk is, hebben we ingecalculeerd in de route (er zijn zoveel mooie dingen te zien), andere dingen zullen dan moeten wijken. Of meer km's per dag moeten rijden om op het eind wel aan te komen waar we moeten zijn. Zo twijfelen we ook nog of we van LA naar SF terug zullen rijden (lang stuk), want de huurauto moet natuurlijk terug. Je kunt de auto schijnbaar ook in een andere plaats achterlaten, maar dat kost dan extra omdat het verhuurbedrijf de auto dan weer op moet komen halen.
    Is het verstandiger om daar een huurauto te nemen, of dat vooruit te boeken? Daar kun je de auto zelf uitkiezen, als je hier boekt, boek je een klasse en nooit een bepaalde auto (en ze laten altijd de leukste auto als voorbeeld zien, maar die krijg je nooit). Vooruitboeken vind ik voor mezelf wat fijner, een veiliger gevoel.
    Creditcards hebben we en verzekeringen zijn altijd goed geregeld (hebben helaas ook al eens van de annuleringsverzekering gebruik moeten maken...).

4. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Je wordt eerder geupgrade dan dat je een slechtere auto krijgt. Tot nu toe hebben wij altijd mooiere auto's gekregen dan we voor geboekt hadden.
    Als je om een uur of drie al een hotel zoekt, heb je niet de stress dat je niet weet waar je slaapt. Dan ga je daar 's middags nog even de omgeving bekijken en rustig eten.
    Het kost niet veel meer als je de auto inlevert bij hetzelfde bedrijf bij het vliegveld, dat is heel gebruikelijk in Amerika en ook hier in Spanje doen veel mensen het. Mijn nichtje zou afgelopen zondag komen, ze zou landen in Malaga, een auto huren en die bij ons in Alicante weer inleveren, dat kost niets extra.
    Alleen ging haar vlucht niet door.
    Je moet even een prijsvergelijk doen, wij huurden de auto in het land zelf, maar hoorden later van mensen dat een reisbureau vaak een lagere prijs konden krijgen. Kijk zelf even op internet zowel bij autoverhuurbedrijven als bij een reisbureau. Je hebt nog maanden de tijd dus je kan lekker lang snuffelen.

5. frannyb
    Afbeelding van frannyb

We hebben inderdaad nog 'even' de tijd, hoewel ik het liefst alles al snel geregeld zou willen hebben. Van het weekend gaan we eerst nog naar een Amerika-beurs (soort vakantiebeurs, maar dan alleen voor Amerika), kijken of we daar nog wat ideeën/inspiratie opdoen.

Ik zie een beetje op tegen de praktische dingen. Hotels/motels zal wel lukken. Maar hoe doe je het met je bagage als je onderweg iets bezoekt, je kunt moeilijk steeds met je koffers gaan zeulen. Is er alleen maar junkfood te krijgen of ook 'normaal' eten (en is dat dan makkelijk te vinden of moet je echt op zoek)? Hoe doe je het met vuile was, in een hotel laat je het wassen en drogen kan op het balkon, maar als je onderweg bent gaat dat niet, wasserettes zullen er wel zijn, maar gaat daar niet veel tijd in zitten (en wat doe je met de was die niet in de droger mag). Zijn motels langs de weg wel veilig (ik heb pas de film Vacancy gezien, niet zo slim :| ). Enz.

6. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Hahaha, ik zit hier te schudden op mijn stoel, motels en hotels zijn echt niet eng......Je moet natuurlijk geen hotel zoeken in down town, gewoon in een behoorlijke buurt. Het wijst zich zelf, als je daar eenmaal bent kan je je niet voorstellen dat je je over dit soort dingen zorgen hebt gemaakt.
    Wassen kan je in de wasserette doen, dat duurt niet langer dan een ruim uurtje. Reis niet te zwaar, zodat je de bagage in de achterbak van je auto kan laten.
    Daarom moet je een ruime auto hebben.
    Je kan zulke leuke kleding vinden onderweg en nog heel goedkoop ook, je reist toch, hoeft niet iedere dag beeldschoon te verschijnen. Niemand weet dat je steeds hetzelfde jurkje aan hebt wat je uitspoelt 's avonds en 's morgens weer aantrekt.

7. frannyb
    Afbeelding van frannyb

:) Ja, het zal misschien wel raar lezen zijn, dat ik me daar 'druk' om maak, maar ik ben helaas niet zo avontuurlijk aangelegd. We dachten er eerst nog aan om met een camper te reizen, maar dat vond ik toch té avontuurlijk (nog nooit gekampeerd en op zich ben je wel flexibel met zo'n ding, maar op een andere manier dan met een auto).
    Ja, als we met een auto gaan, dan moet het natuurlijk wel op de 'Amerikaanse manier', groot dus. Dodge ofzo ;)
    Kleding daar kopen lijkt me wel grappig. Ik ben niet slank, maar dat hoeft daar geen probleem te zijn... Ik zal de kledingwinkels niet op gaan zoeken (daar ga ik niet voor op vakantie), maar wie weet loop ik wel tegen wat leuks aan.

8. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

quote:
    frannyb schreef op 20 april 2010 @ 16:54:

Ik zie een beetje op tegen de praktische dingen. Hotels/motels zal wel lukken. Maar hoe doe je het met je bagage als je onderweg iets bezoekt, je kunt moeilijk steeds met je koffers gaan zeulen.

@ Franny: koffers kan je toch achter laten in de auto.
    Ooohja travel light, niet teveel inpakken.
    Ik had daar een Cadillac gehuurd.. Echt heavens
    .

Is er alleen maar junkfood te krijgen of ook 'normaal' eten (en is dat dan makkelijk te vinden of moet je echt op zoek)?

@ Franny, er is overal en overvloed aan 'echte' eten, ze hebben daar
    niet alleen maar Mac en Burger king.
    Richting Center of China Town rijden, voor je het weet
    zit je midden in de wahalla van eettentjes / restaurants.
    Heel goedkoop eten ook.
    Wat ook super goed is Franny. Ze hebben daar overal MALL in
    hun shopping centers.
    (Zoals van Macy / Nordstrom of Sears... )
    waanzinnig groot, bovenste verdieping, fourth floor
    hebben ze een soort verschillende 'internationaal' lopend
    buffet met warm en koud eten.
    Italiaans / Chinees / Vietnamees / Americaans. / Mexicaans..
    noem maar op. .. Zo lekker.
    Als je Mexicaans wilt proeven : Taco bell.
    ( Ik ben jaloers op je hoor .. geweldig zeg )
    Voor ontbijt, even naar Bob Big Boy, het kost bijna niets
    en ze blijven maar koffie schenken.
    Oohja, American coffee is soms niet te drinken...
    Voor Europeanen is net .... riool water taste :lol:
    En route kom je Red Lobster ook tegen... super heerlijk
    voor zacht prijsje.
    Dit niet vergeten : Amerikanen zijn hugs en mega
    Als je het hoofdmenu bestelt, dan krijg
    je een GIGA bord .. voor 3 personen. ( tenzij je een grote
    eter bent, dan is het geen probleem.. maar hun
    menu's zijn echt echt veel en groot )
    Ik bestel nooit iets behalve een salade, mijn zoontje
    en manlief gooien wel een stukje T-Bone naar mij. :lol:

Hoe doe je het met vuile was, in een hotel laat je het wassen en drogen kan op het balkon, maar als je onderweg bent gaat dat niet, wasserettes zullen er wel zijn, maar gaat daar niet veel tijd in zitten (en wat doe je met de was die niet in de droger mag).

Laundromat for laundry heb je in alle corners, gewoon
    centrum inrijden. Geen zorgen. Maar zoals ik zei: travel light.
    Spullen die niet in droger mogen.. niet meenemen.

Zijn motels langs de weg wel veilig (ik heb pas de film Vacancy gezien, niet zo slim :| ). Enz.

Ze zijn veilig, zoek wel 'goed verlichte ' hotels op,
    meestal zijn ze 40 euro per nacht, let op.. je kan de prijs
    lager krijgen voor 30 euro. In US onderhandelen is
    je nickname :D

9. jippie_
    Afbeelding van jippie_

Frannyb, leuk idee! Ik ben echt nieuwsgierig hoe je het allemaal gaat doen. Ik zou het ook nog graag een keertje doen. Alleen moet ik dan mijn man nog even zo ver zien te krijgen.
    Ik kijk dus uit naar je verhalen.
    veel voorpret in ieder geval!

10. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

quote:
    frannyb schreef op 20 april 2010 @ 15:15:
    Wij zijn van plan om in sept/okt naar Amerika te gaan. We willen een rondreis door west-Amerika maken. De route hebben we in principe al vastgesteld (beginnen in San Francisco, dan naar Yosemite via Tioga-pas, Sequoia national park, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon en dan via 'kleinere' plaatsen naar LA). Eventueel nog een 'uitstapje' naar Bryce Canyon en/of Monument Valley.

@ Franny > Sanfrancisco : Altijd Fishermans'wharf bezoeken,
    bootje pakken naar Altratraz. Lopend / tram pakken
    richting China Town. Zal je geen spijt krijgen.
    Als jullie highway 101 nemen, vergeet Santa Cruz en
    adembenemende bounty strand Monterey bay niet.
    Maarja, voor Yosimite zal je waarschijnlijk interstate 580 pakken
    volgens mij... :?

We willen geen vastgestelde rondreis maken, dus dat van te voren alle hotels en dagen vaststaan. Alleen de vliegreis, huurauto en de hotels bij aankomst en net voor vertrek willen we van te voren boeken (zie "reis boeken via internet", ander onderwerp wat ik geopend heb).
    Wat ik me afvraag: kùn je zo wel reizen door dat deel, zonder vooraf iets te boeken? De hotels in nationale parken worden aangeraden van te voren te boeken, maar omdat wij niet in het hoogseizoen gaan zal het niet vol zitten denk ik? En het hoeven ook niet persé hotels te zijn, het mogen ook motels zijn, maar zijn die wel goed (als in: een goed bed, goede sanitaire voorzieningen, niet al te duur)?

Ja, we hebben bonnevoie gedaan, er staan in the middle of
    nowhere hotels / motels / shopping centers / eettentjes

Heeft iemand al eens zo gereisd, op eigen gelegenheid en zonder vooraf dingen vast te leggen?

11. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

quote:
    frannyb schreef op 20 april 2010 @ 15:44:
    Is het verstandiger om daar een huurauto te nemen, of dat vooruit te boeken? . Vooruitboeken vind ik voor mezelf wat fijner, een veiliger gevoel.

Als het voor jou veiliger gevoel geeft, moet je van te voren
    boeken.
    Maar als je toch spanning wilt, er staan heleboel auto's
    voor je klaar... gelijk om mee te nemen.
    Een leuk Pontiac of Buick of zo, of... Ford Mustang :lol:
    Hun highway telt 5 lanes... als je buitenste lane rijdt.. .en je
    moet afslaan.. dan zit je al in andere state van hun. :lol:
    Dus, blijf bij 2de of derde lane rijden.

12. Liseth1
    Afbeelding van Liseth1

Hallo Franny,

Wij hebben ook wel met een huurauto door de States getrokken. Op de bonnefooi en in motels meestal. Er zijn ook grote hotelketens waar je in het ene hotel het hotel voor de volgende dag kunt boeken. In de shoppingmalls zijn vaak rekken met folders met kortingsbonnen voor restaurantjes in de buurt. Je kunt inderdaad gezond eten als je de goede restaurants uitzoekt. Dat was ons duidelijk toen we allebei 's nachts onze pizza stonden uit te spugen. Zo vet eten zijn we niet gewend. Dus geen pizza meer, maar een gewoon italiaans of grieks restaurant of zo. De steakhouses hebben we ook maar vermeden met al die antibiotica in het vlees. De saladebars zijn meestal van uitstekende kwaliteit en in de supermarkten is het mogelijk om alles zo gezond als het kan te kopen. In veel motels is een kookgelegenheid, maar dan moet je vaak de kampeerpannenset bij je hebben en dat hadden we niet.
    Op reis heb ik meestal ondergoed van microvezel mee. Gewoon 's avonds meenemen onder de douche en de volgende ochtend weer aan.
    Alles wijst zich vanzelf. In de nationale parken zou ik persoonlijk in september toch wel vooraf reserveren. Maar je kunt natuurlijk ook buiten het park overnachten.

heel vel plezier,
    Liseth

13. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Jussttina,
    Oh, gaaf een Cadillac! Of een Ford Mustang! En dan de cabrio-versie, maar die hebben helaas niet veel (opberg)ruimte en dat is niet zo handig als je 2 koffers bij hebt.
    Taco bell, lekker Mexciaans. Was even vergeten dat die in de USA zit. En die internationale buffetten zitten dus gewoon in de malls? Zeg maar het idee van La Place in de V&D, maar dan veel groter/uitgebreider?? Koffie drink ik zelf niet, dus daar mis ik niks aan zo te lezen (maar man zal de Starbucks wel willen bezoeken, ze schijnen daar ook lekkere cake te hebben?).
    Haha, onderhandelen over de prijs van de kamers. Wij zijn niet zo goed in het onderhandelen... Maar misschien leren we dat daar wel.
    Fishermann's Warff staat zeker op ons lijstje om te bezoeken. Ook de Golden Gate Bridge, de Cable Car en China Town willen we gaan bezoeken. Alcatraz het liefst ook, maar die moet je van te voren reserveren voor zover ik weet en daarbij hou ik niet zo van de combinatie (ruwe) zee en boot... Kun je al die dingen trouwens in 1 dag bekijken of beter in 2 dagen?

14. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Jippie_,
    Waarom moet je je man nog zover zien te krijgen? Houdt hij niet zo van Amerika?
    Ik was ook niet zo'n Amerikafan (vooral om al die veiligheidsmaatregelen als je erheen wilt), maar ik probeer me over de mindere dingen heen te zetten. Go with the flow zeg maar... :)

15. dini
    Afbeelding van dini

O, leuk, doen!!!! Amerika is een geweldig land, en als je terug in Nederland bent krijg je heimwee. :D Kijk eens op deze site, daar vind je zoveel info. http://verenigdestaten.info/index.php

16. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Liseth1,
    Oke, op de bonnefooi reizen gaat dus goed. Dat is wel een geruststelling.
    Motels zijn een stuk goedkoper dan de (grote) hotels? Een volgend hotel voor de andere dag boeken is inderdaad ook nog een optie, ik wist niet dat dat kon.
    Oke, pizza is dus niet aan te raden om dat te nemen... ;) Ik heb op zich geen moeite met af en toe vet eten, maar ik ben nu eindelijk (met létterlijk veel pijn en moeite) aan het afvallen en ik zou het zo zonde vinden als alles wat er nu aan kilo's af is er in die vakantie weer bijkomt. Daarom hoop ik van te voren al aan wat info te komen over gezondere eettentjes (iemand adresjes??).
    Kookgelegenheid in motels. Dat had ik niet verwacht. In principe zou ik het wel fijn vinden om af en toe zelf wat te koken, maar dan moet je daar spullen voor aanschaffen en dat is misschien wel zonde als je het uiteindelijk niet of niet vaak zal gebruiken. We zaten wel te denken om een koelbox voor in de auto aan te schaffen, zodat we toch koel drinken bij ons hebben.
    Bij het eerste nationale park willen we sowieso zo'n parken-pas aanschaffen (je betaald dan 1x voor alle parken). Overnachtingen in of buiten het park maakt ons niet uit. Ik heb begrepen dat je zeker moet reserveren voor de maanden juni/juli/augustus, maar dat het in september/oktober wel aan te raden is maar niet persé nodig is. Soms heb je geluk als je er op de bonnefooi heen gaat en dat zou wel leuk zijn (en anders zoeken we naar iets anders).

17. frannyb
    Afbeelding van frannyb

quote:
    dini schreef op 21 april 2010 @ 13:06:
    O, leuk, doen!!!! Amerika is een geweldig land, en als je terug in Nederland bent krijg je heimwee. :D Kijk eens op deze site, daar vind je zoveel info. http://verenigdestaten.info/index.php
    Link is opgeslagen onder mijn favorieten... :)

18. arjam
    Afbeelding van arjam

Mens ga toch gewoon..je ziet wel waar je terecht komt,de wegen zijn goed.je kunt overal normaal eten kopen,hotels motels prima niks van te vore afspreken dan zit je ook niet vast.
    Is een hotel vol dan ga je gewoon naar een andere het is hier niet zoals in Nederland,hier en daar een hotel,elk dorp en zeker een stad heeft tientallen hotels,zoek maar uit.
    Gedraag je beleefd en praat niet altijd over" bij ons in nederland" daar hebben we een hekel aan,wij zijn trots op "ons "land.
    Veel hotels hebben op elke floor wel een wasmachine en droger,voor een paar cent doe je de was.
    Geniet van je vacantie en maak je van te voren nergens druk over,neem wel extra medicijnen mee,neusdruppels asperine's etc zodat je dit niet hoeft te kopen...niet zolang geleden heb ik nog een mevrouw hier in een winkel geholpen,ze was zo duidelijk een nederlandse en ze zocht hiet in de pharmcy naar iets,ze wist niet hoe het hier genoemd werd maar ze had het heel erg nodig,ik heb haar geholpen ...ze had n.l hemerhoids oftewel aambeien,preparation H creme en klaar was ze,dus al die "gewone dingen geten op eens anders en daar moet je even om denken....voor de rest...veel plezier in ONS land.

19. arjam
    Afbeelding van arjam

Denigrerend, verwijderd door moderator2
    Koken in motels...natuurlijk zijn daar pannen etc,wie neemt er nu z'n eigen kookgerei mee ???
    Five lanes op de highway????hoe kom je daar bij.in California heb je er wel tien..beide kanten op ..en op welke lane je moet rijden ligt er aan welke routre je neemt.
    Vette Pizza...ja dat kan wel eens gebeuren,in nederland niet zeker??het was gewoon toevallig.
    Auto huren...ford mustang???hoe haal je het in je hoofd?een sportscar duur aan gas en geen ruimte,neem toch gewoon een "van" of een s u v
    niks geen schakelen..starten en rijden.benzine is hier ongeveer 70 cent een liter.
    Internationale buffetten...in de mall..wij noemen dat een food court.je loopt er langs en je kijkt wat je lekker vind en voila.
    Voor gewoon eten..stop maar bij een gas station Husky o i d waar ze "home cooked meals hebben voor de truckers lekker en royale porties...en je kunt ook halve porties bestellen hoor !!!!
    Ik zou zeggen..ga gewoon weg en laat iedereen maar praten..

Persoonlijke aanval verwijderd door moderator2

Moderator2 wijzigde dit bericht op 25-04-2010 12:25 met 10%: Denigrerend en persoonlijke aanval

20. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Arjam,
    Jammer dat je postings zo agressief zijn/overkomen. Dat is helemaal niet nodig....
    'Gewoon gaan' is voor anderen misschien een goed advies, maar voor mij niet, dat werkt voor mij niet. Ik wil mezelf goed voorbereiden zodat ik weet wat ik eventueel kan verwachten. Dat is iets wat ik nodig heb.
    En in een ander land ben ik sowieso beleefd, ik vind dat een rare opmerking, want ik zou niet mogen praten over hoe het hier in NL is, want daar hebben JULLIE een hekel aan...??? Ik ben niet iemand die het 'thuis' allemaal beter vind. Sterker nog, als ik dat zou vinden zou ik niet zo ver willen reizen naar iets wat 'slechter' is dan thuis. Nee, ik vind dat geen leuke opmerking van je/begrijp niet wat je ermee wilt zeggen.

Als huurauto zullen wij zeker geen Ford Mustang nemen. Ik vind het wel gave auto's, maar het zijn geen praktische auto's voor een rondreis (zie mijn eerdere posting: te weinig (opberg)ruimte). Wij zullen inderdaad voor een SUV gaan. Een Dodge Durango bv. (en dan maar hopen dat we inderdaad zo'n auto krijgen (bij het van te voren boeken, doen we waarschijnlijk ivm verzekeringen die dan zeker goed geregeld zijn) en niet zoals een collega van mijn man: had een Dodge Trailblazer gereserveerd en kreeg een KIA Sorento.... qua grootte misschien gelijkwaardig, maar qua merk duidelijk niet, ga je naar Amerika en wil je in een Amerikaanse auto rijden, krijg je uiteindelijk een Koreaan...).

21. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Franny ik liet mijn man jouw posting lezen, hij herinnerde mij aan de weken voor mijn eerste grote reis naar Amerika, ik kon toen niet slapen van de spanning of alles wel goed geregeld was.....
    Dat was ik helemaal vergeten :?
    Na aankomst was dat gevoel snel verdwenen en hebben we alleen genoten.
    Het is heel gebruikelijk om een kamer eerst te bekijken, ze vragen het over het algemeen zelf. Daarna beslis je pas.

22. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Kuki, bij mij zal dat ook wel zo gaan (zo gaat het altijd namelijk...): niet kunnen slapen van de spanning (is alles wel goed geregeld/zal alles wel goed gaan), maar als je er eenmaal bent, verdwijnen die zorgen en geniet je er hartstikke van! :)
    O, dat is handig dat ze meestal zelf vragen of je de kamer wilt zien. Hoef je jezelf niet af te vragen of het raar/stom is als je eerst de kamer zou willen zien.

frannyb wijzigde dit bericht op 22-04-2010 15:46 met 24%

23. dini
    Afbeelding van dini

Arjam ,wat wij ook wel deden, was af en toe een maaltijd bij de supermarkt kopen en dan in het motel in de magnetron opwarmen. We hadden dan al van die plastic bordjes etc. bij de Wallmart gekocht. Want we hadden niet altijd zin om in een restaurant te eten. En die maaltijden waren best lekker. En de magnetrons in de motelkamers zijn ideaal. Vooral om een bekertje thee of koffie te zetten. Je haalt van die grote flessen water, een paar bekers bij de Wallmart, die laat je achter wanneer je weer naar huis gaat, of je neemt ze mee naar huis als herinnering... :)

Toeval of niet: vandaag kreeg ik een brief uit Californië. En in die brief gaat het over de Grand Canyon. Ik citeer: "In één zin: "Out of this world". "
    "Dini, ik ben naar de Grand Canyon in de zomer en winter geweest: beide jaargetijden: "breathtaking beautiful".
    Hij is eerst naar de noordkant geweest met de auto, daarna naar de zuidzijde. Later erover heen gevlogen. Dat gaat nu met een helikopter, destijds kon dat nog met een vliegtuigje.
    Uit de brief: "Met de auto naar de zuidzijde: Bij aankomst rechts, (ten oosten) van de village: een tentoonstelling van de Canyon met historische gebeurtenissen: het begin toen de Colorado River het vallei/canyon begon "uit te slijpen/ graven," de tijd van de dinosaurus, geboorte van Jezus, enz. enz. Dini, je voelt je klein en nietig, als je dat allemaal ziet...
    De zonsopgang, en de zonsondergang, je ziet hoe de kleuren van de Canyon veranderen, het is ongelooflijk. Een keer was ik met mijn zoontje van het plateau naar de Colorado rivier gelopen. Oh, zo mooi, Dini, zo mooi!."

Wel, Franny, twee jaar geleden ben ik met mijn jongste zoon in Californië geweest. En dat was een mooie reis, zo langs de kust. We hebben lang niet alles gezien wat we wilden, want wij hadden een ander doel. Maar het was prachtig. Maar toen ik die brief las...wow!
    Ik wil bij wijze van spreken wel met je mee.... :D

24. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Zucht... ik mis San Fransisco nu :sad:
    Of gewoon Cali

25. dini
    Afbeelding van dini

Ik ook :sad: