- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 25 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 16-01-2012 22:29.
Digitale tv?
- Geplaatst op maandag 19 april 2010 11:17amelie1967
Sinds jaar en dag heb ik analoge tv. Digitale tv, daar ben ik wat huiverig voor, omdat je er best veel ellendige dingen over leest. Zappen zou trager gaan (oké, dat is niet erg), veel meer storingen, je hebt er nóg een afstandsbediening meer bij nodig (?), opname met dvd-recorder gaat ineens veel moeizamer, etc. Verder is digitale tv ook duurder dan analoge tv? Ik zit met heel veel vragen.
Nu heb ik nog (vrijwel) altijd beeld en geluid. Ik hoef niet al die extra kanalen, maar nu ik hoor dat ze binnenkort CNN uit het pakket willen schrappen van mijn huidige aanbieder, ben ik wat aan het onderzoeken wat mensen écht voor ervaring hebben met digitale tv en twijfel ik of ik over zal stappen van analoog naar digitaal.
Wie wil er wat vertellen over ervaringen met digitale tv?kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op maandag 19 april 2010 11:43job
Hoi Amelie
wij hebben nu 3 jaar digitale tv van UPC en zijn er erg tevreden over.
Soms moet je even de decoder resetten.
En die extra zenders wennen snel hoor
Opnemen doen we met het apparaat van UPC met harde schijf, nooit geen banden of dvd meer nodig, erg handig. - Geplaatst op maandag 19 april 2010 13:05Mik1
Net zoals Job.
Wij hebben al een aantal jaren digitale televisie.
Het is wel raadzaam om een full HD TV te kopen (dat hebben wij ook gedaan) omdat ze tegenwoordig ook uitzendingen hebben die full HD uitzenden o.a Eurosport, NL zenders 1-3. De beelden zijn dan haarscherp en het is rustig voor je ogen om te kijken.
Wij hebben ook een recorder van UPC met harde schijf. Af en toe resetten is nodig.
Voor de rest zijn wij ook tevreden.
Naast de recorder hebben wij ook een andere ernaast van Sony met harde schijf. Meer opslagcapaciteit.When I saw you the first time, I knew right away that you and I were connected in a way - Geplaatst op maandag 19 april 2010 13:21amelie1967
Krijg je die recorder met harde schijf erbij? Helaas is UPC hier niet aanbieder in dit gebied. Ben gebonden aan Ziggo. Mijn dvd-recorder is overigens pasgekocht, dus die wens ik nog niet weg te doen. Is die recorder van de provider echt een must? (in de zin van: kan ik niet zonder die recorder van Ziggo/UPC?)
Een nieuw tv kopen wil ik echt niet. Mijn oudje doet het al 18 jaar en ik ben niet het type dat dingen de deur uit doet/nieuw koopt als het oude spul nog prima werkt. Maar ik kan toch wel digitaal tv kijken op zo'n oude bak?
En hoort die extra afstandsbediening dan bij die recorder van de provider?
Job: extra zenders kúnnen interessant zijn. Ik zie wel eens op een zender in beeld komen: kijk verder op kanaal geschiedenis o.i.d. en zo'n kanaal lijkt me best mooi voor erbij.kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op maandag 19 april 2010 13:55frannyb
quote:amelie1967 schreef op 19 april 2010 @ 13:21:
Krijg je die recorder met harde schijf erbij? Helaas is UPC hier niet aanbieder in dit gebied. Ben gebonden aan Ziggo. Mijn dvd-recorder is overigens pasgekocht, dus die wens ik nog niet weg te doen. Is die recorder van de provider echt een must? (in de zin van: kan ik niet zonder die recorder van Ziggo/UPC?)
Een nieuw tv kopen wil ik echt niet. Mijn oudje doet het al 18 jaar en ik ben niet het type dat dingen de deur uit doet/nieuw koopt als het oude spul nog prima werkt. Maar ik kan toch wel digitaal tv kijken op zo'n oude bak?
En hoort die extra afstandsbediening dan bij die recorder van de provider?
Job: extra zenders kúnnen interessant zijn. Ik zie wel eens op een zender in beeld komen: kijk verder op kanaal geschiedenis o.i.d. en zo'n kanaal lijkt me best mooi voor erbij.
Wij hebben digitale tv van Ziggo. Wij hebben een decoder van hen, geen recorder (dat is weer wat anders, de decoder heb je nodig om de zenders van analoog naar digitaal om te zetten). De decoder moet je inderdaad kopen, soms is er een aanbieding.
Je hoeft NIET een extra abonnement aan te schaffen. Dat moet je doen als je extra zenders wilt. Wij hebben geen extra abonnement, alleen de gewone zenders die we eerst analoog hebben, die hebben we nu digitaal. We hebben wél een HD-ready tv, want anders heb je niks aan de digitale zenders (zijn de zenders nog blokkerig, valt nu niet op maar als je straks digitale tv hebt zie je een overduidelijk verschil!).
Ziggo is niet de beste aanbieder van digitale tv. Ze hebben regelmatig storingen, gelukkig kun je de zenders dan toch nog (even) op analoog zetten, dan kun je het programma wat je aan het kijken bent, toch doorkijken (in veel mindere kwaliteit!). - Geplaatst op maandag 19 april 2010 15:49amelie1967
Dus ik moet echt een HD tv aanschaffen, wil ik programma's op een digitale manier kunnen bekijken? Dat realiseerde ik me nog niet eens. Ik denk niet dat ik al aan digitale tv toe ben. Eerst moet mijn oude tv het begeven...
kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op maandag 19 april 2010 16:42frannyb
Nee, je hoeft niet perse een HD(ready)tv aan te schaffen om digitaal te kunnen kijken. Maar het is wel zonde als je digitale zenders hebt, en je merkt er niks van. HD = High Defenition, scherpe beeldkwaliteit. - Geplaatst op maandag 19 april 2010 16:48amelie1967
Oké, dat is duidelijk, Franny. Bedankt. Maar ik heb geen zin om naar blokjes te kijken.kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op maandag 19 april 2010 16:56frannyb
En blokjes is nou juist hetgene waar je nu wel naar kijkt. Dat zie je nu niet, maar als je eenmaal aan het digitale tv kijken bent gewend zul je dat verschil duidelijk zien.
Oriënteer je eerst eens op een HD(ready) tv. Welk merk, wil je een LCD-scherm, een plasmascherm (heeft meestal een glasplaat ervoor, handig als je katten in huis hebt zoals wij) of misschien al een LED-tv? En over digitale tv van Ziggo kun je hier meer vinden: linkModerator1 wijzigde dit bericht op 29-04-2010 16:16 met 9%: Link toegevoegd - Geplaatst op maandag 19 april 2010 16:59kati
Hoi Amelie,
Een jaar of 5 geleden heb ik een plasma scherm gewonnen bij smsen voor de televisierring. Nooit wat gewonnen nu dit enorme ding!
Heel fijn, maar analoge tv... Meteen digitale tv aangeschaft van Ziggo! nog geen moment spijt van gehad! Ik heb alles in 1 van Ziggo, dus ook telefoon en internet en ik heb al die jaren nog maar 2 of 3 keer storing gehad! Eerlijk! Plus dan die landelijke storing laatst die t halve land plat legde... Maar daar had niet alleen ik last van!
Ik zou niet anders meer willen echt niet. Ja je hebt een extra afstandbediening, maar langzamer zappen? Nee dat valt alles mee. En veel beter beeld! Echt super! Scheelt stukken! En ik heb wel extra zenders zoals bv Film1. Ik ben er echt heel blij mee ook al gaat ie ook hier soms gewoon uit om een goed boek te lezen!
Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op maandag 19 april 2010 17:16Liseth1
Beste Amelie,
Wij zitten ook in het gebied van Ziggo. Maar wat ze je er niet bij vertellen is, dat de digitale T.V. het niet mogelijk maakt om tegelijk T.V. te kijken en een programma op te nemen. Wanneer je er expliciet naar vraagt geven ze wel eerlijk antwoord. Voor ons een reden om het analoog te houden. Wel vin ik het schandalig dat er steeds meer kanalen verdwijnen zonder dat we korting krijgen op het abonnement. Ik overweeg een satelietschotel. Uiteindelijk stukken goedkoper en je bent niet meer afhankelijk van de luimen van een toeleverancier.
Het zou trouwens mogelijk moeten zijn om over te schakelen op een andere provider, omdat de kabels nu zijn opengesteld voor anderen net als met de telefoon en de energiebedrijven. Ik denk dat ik even contact opneem met de Consumentengids.
groeten,
Liseth - Geplaatst op maandag 19 april 2010 17:28frannyb
Maar dat geldt alleen als je op wilt nemen op een harddisk-recorder. Bij een gewone videorecorder (jaja, die bestaan nog) en ik dacht ook bij een dvd-recorder kan dat wel gewoon. - Geplaatst op maandag 19 april 2010 18:36kati
Ja, je kunt niet van de digitale tv opnemen en een ander kanaal kijken tegelijk, nee. Dat klopt. Maar zo'n ramp vind ik dat niet. Ik ben er nu aangewend en kijk dan gewoon analoog als ik bv een film op een van de filmkanalen wil opnemen (zonder reclame!)
Overschakelen naar een andere provider? Ik prakkiseer er niet over! Ik ben dik tevreden met Ziggo! En dan erbij, een mevrouw waar ik werk is van Ziggo naar Tele2 overgestapt omdat Tele2 mooie praatjes ophing vwb goedkoper te zijn! Ze heeft niks als ellende gehad en nog! En uiteindelijk is ze veel duurder uit, doordat ze geen telefoon had en dus mobiel moest bellen naar een duur 0900 nummer, en geen digitale decoder kreeg en daar weer achterheen moest. Nee hoor, overstappen ik begin er niet aan!
Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op dinsdag 20 april 2010 09:30amelie1967
Zou ik dan echt niet met mijn dvd-recorder (zonder harddisc: ik neem op op dvd-schijfjes) kunnen opnemen en tv kijken tegelijk? Dat ben ik nl. wel gewend te doen.
Een andere tv wil ik echt niet aanschaffen. De huidige bevalt me prima en ik wil niet zo'n plat geval die vaak ook nog heel groot zijn (vreselijk vind ik die dingen). Ik weet dat ze ook kleiner kunnen zijn, maar ik ben gehecht aan m'n tv en die gaat pas de deur uit als die helemaal stuk is.
Jullie hebben geen problemen met de afstandbediening als je programma's wilt opnemen? Ik las laatst ergens dat daar problemen mee zijn. Dat het heel anders werkt dan bij analoge tv.
Toevallig kreeg ik gisteravond een folder in de bus van Ziggo. Daar staan twee soorten kastjes (ontvangers) in: een van 39 en een van 79 euro. De eerste is standaard, de tweede HD-kwaliteit. Die tweede heb ik dus echt niet nodig.kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op dinsdag 20 april 2010 12:58frannyb
quote:amelie1967 schreef op 20 april 2010 @ 09:30:
Zou ik dan echt niet met mijn dvd-recorder (zonder harddisc: ik neem op op dvd-schijfjes) kunnen opnemen en tv kijken tegelijk? Dat ben ik nl. wel gewend te doen.
Een andere tv wil ik echt niet aanschaffen. De huidige bevalt me prima en ik wil niet zo'n plat geval die vaak ook nog heel groot zijn (vreselijk vind ik die dingen). Ik weet dat ze ook kleiner kunnen zijn, maar ik ben gehecht aan m'n tv en die gaat pas de deur uit als die helemaal stuk is.
Jullie hebben geen problemen met de afstandbediening als je programma's wilt opnemen? Ik las laatst ergens dat daar problemen mee zijn. Dat het heel anders werkt dan bij analoge tv.
Toevallig kreeg ik gisteravond een folder in de bus van Ziggo. Daar staan twee soorten kastjes (ontvangers) in: een van 39 en een van 79 euro. De eerste is standaard, de tweede HD-kwaliteit. Die tweede heb ik dus echt niet nodig.
Met een dvd-recorder kun je wel opnemen en tegelijk (digitaal) tv kijken. Alleen met een harddiskrecorder (eventueel aangeschaft bij de provider van het digitale tv-abonnement) niet. Hoe dat precies zit weet ik niet.
Als je geen andere tv wilt aanschaffen (op zich vrij logisch als de oude het nog doet, de nieuwere tv's zijn toch best duur in aanschaf), is het gewoon zonde om digitale tv te nemen. Je betaald dan voor niks eigenlijk, want je merkt er niks van. De oude(re) tv kan namelijk geen digitale zenders ontvangen/verwerken.... - Geplaatst op dinsdag 20 april 2010 13:20amelie1967
Precies. Ach, CNN kan ik op internet ook volgen (denk ik) en als ga ik naar buuf die wel digitale tv heeft.
Als m'n tv de brui eraan geeft zal ik serieus over digitale tv na gaan denken. Nu is het nog te vroeg.Moderator1 wijzigde dit bericht op 29-04-2010 16:17 met 0%kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op vrijdag 30 april 2010 15:30Liseth1
Hallo Amelie,
We hebben ontdekt dat de KPN de mogelijkheid geeft om digitale TV via de telefoonlijn te ontvangen. Dan krijg je er een harddisk recorder bij en je kunt opnemen en kijken tegelijk zeggen ze.
We moeten het zelf allemaal nog even goed uitzoeken, maar voor minder geld per maand (als je al internet bij ze hebt) krijg je meer kanalen en een opname apparaat cadeau.
groeten,
Liseth - Geplaatst op zaterdag 01 mei 2010 12:14Mik1
Op de UPC HDbox kan je wel opnemen en kijken tegelijk. Hub en kroost nemen hun programma's op HDisk en HD kwaliteit.
Bij mij op PC kan ik dat niet. Vind ik niet erg, ik neem alleen op als ik weg ben. TV kijken doe ik op dit moment terwijl ik aan het typen ben. 2 windows open: Libelle en "De gelaarsde kat" op WDR.When I saw you the first time, I knew right away that you and I were connected in a way - Geplaatst op zaterdag 01 mei 2010 14:21amelie1967
Liseth: ik bel via internet, niet via een telefoonlijn (als ik het goed begrijp). Dan is wat jij noemt denk ik niets voor mij of denk je van wel?kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op zaterdag 01 mei 2010 15:09rubyduby
Wij hebben Sony HDTV. Ingebouwde PVR zodat je op kunt nemen zonder banden. Ingebouwde informatie, terwijl je programma kijkt kun je browsen om te kijken wat er nog meer is en info lezen. Je kunt het op pauze zetten als je even tijdens het kijken weg moet en daarna verder spoelen. Je kunt search doen over 3 weken tijd etc. etc.
Fantastisch! - Geplaatst op zaterdag 01 mei 2010 15:11rubyduby
En we kunnen gewoon tv kijken als die opneemt. Neemt die 2 dingen op dan kan dat niet meer. - Geplaatst op vrijdag 25 november 2011 13:03Vogelblij
Heb nog niet alles gelezen, maar wil dat later even doen. Daarom dit upje.Pimpelmeesje - Geplaatst op woensdag 30 november 2011 16:44MirjamNIk heb sinds kort digitale televisie van Digitenne. Helaas stoort het beeld nogal vaak en ben ik van plan om over te stappen, om beter beeld te krijgen. Heeft iemand tips voor een goede aanbieder/aanbieding?
- Geplaatst op woensdag 30 november 2011 22:06Vogelblij
Zover ben ik nog niet, maar in Radar en misschien ook Kassa (online kan je op eventuele uitzendingen zoeken.) In Radar is Ziggo besproken eerder deze maand. Maar misschien heeft iemand anders nog meer verwijzingen?
Ik vind het trouwens heel vervelend dat de verschillende providers alweer tegen elkaar op aan het stunten zijn. Dat kost alleen maar geld.Vogelblij wijzigde dit bericht op 30-11-2011 22:10 met 24%Pimpelmeesje - Geplaatst op maandag 05 december 2011 10:30MirjamNOke, bedankt! Het is misschien wel verstandig om wat vergelijkingen op te zoeken inderdaad. Ik hoop alleen dat deze vergelijkingen betrouwbaar zijn, maar zal eens gaan kijken.
Dit onderwerp heeft 25 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 16-01-2012 22:29.
Digitale tv?