Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Wat is jouw hobby of welke wil je leren? (2)

Dit onderwerp heeft 2884 reacties, en bestaat uit 116 pagina's. U bent momenteel op pagina 99 van 116.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 10:36.

Wat is jouw hobby of welke wil je leren? (2)

Ga naar een onderdeel
  1. annewil70
    Afbeelding van annewil70

quote:
    Boekenwurm schreef op 28 januari 2012 @ 18:22:
    Ik heb ook nog wel een recept voor preitaart met mais en kerrie en prei natuurlijk.
    Koken is ook een hobby.
    Als je wilt plaats ik hem hier.
    EN van broccoli- zalm

Hse ; wauw!
    Was je vergeten de recepten hier te zetten BW???????
    Ik wil ze graag hebben!!!
    Annewil!!!!
    Marigene; vraag me even in een inbox om mijn dieetlijstje. Of kijk even bij gezondheid en psychologie, volgens mij heb ik een weekje geleden mijn lijst daar voor iemand neer gezet..
    Het topic heet; afvallen of samen op de calorieën letten of zo
    Ik heb nu geen tijd nl. dus help me anders onthouden.
    We gaan zo eten met vrienden

Niet gehobbyd verder maar binnenkort krijg ik privé les !

2. annewil70
    Afbeelding van annewil70

BW ik wilde alleen het recepten stukje aanhalen en nu komt het hele berichtje!! Probeerde het er af te krijgen maar het lukt me niet :bonk:

3. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Volgende keer even op wijzigen drukken en dan in je tekst alles wat je weg wilt hebben selecteren en volgens op delete drukken.
    Of in 2 keer.
    En dan staat die zin er nog.
    Vervolgens op verstuur bericht.

Of als je nog niks fout hebt gedaan; op quote; en dan ook weghalen voor en na die ene zin.

Probeer maar eens.

Had ik het even gul aangeboden ; heb ik hem niet in de laptop staan en ik had geen zin het over te typen maar....

TADAAAA; ik weet nog waar ie weg kwam dus
    kijk eens hier
    Dat is em.

4. annewil70
    Afbeelding van annewil70

BW als ik op,kijk eens hier druk, kom ik niet verder dan weer deze pagina en geen recept!! Tenzij ik weer iets niet goed doe!!!!!????

5. marley
    Afbeelding van marley

Bacon-preitaart met kaas

Lunchgerecht voor 6 personen

25 g boter of 2 eetl. olijfolie

500 g prei, in smalle ringen
    125 ml demi crème fraîche (Melkan)
    zout en versgemalen peper
    1/2 theel. kerriepoeder
    100 g bacon, in plakjes
    8 plakken filodeeg van 24x24 cm,
    ontdooid
    1 ei, losgeklopt
    100 g geraspte belegen kaas
    1 eetl. arachideolie of zonnebloemolie

springvorm Ø 24 cm, ingevet

Voorbereiden:

Bereiden:

20-25 minuten lichtbruin.

ca. 50 minuten.

(uitgaande van 6 pers.) eiwit 12 g, vet 19 g, koolhydraten 18 g, kcal (kJ) 295 (1235).

(uitgaande van 4 pers.) eiwit 18 g, vet 29 g, koolhydraten 27 g, kcal (kJ) 445 (1850).

Voorbereiden:
    Verwarm de oven voor op 200°C. Verhit de boter of olie en bak hierin op een hoge stand de prei 2 minuten. Voeg de crème fraîche toe en bak tot het vocht bijna verdampt is. Schep peper, zout en kerrie­poeder erdoor. Rooster de bacon licht in een droge hete koekenpan.

Bereiden:
    Snijd circa 8 cm brede repen uit de lappen filodeeg. Leg ze overlappend naast elkaar over de bodem van de vorm en laat de overtollige deeglengte over de zijkant van de vorm hangen. Schep het ei en de kaas door het preimengsel. Verdeel dit mengsel over de deegbodem en leg de iets kleiner gesneden bacon erop. Sla het overhangende deeg terug en dek de vulling ermee af. Bestrijk de bovenkant met olie en bak de taart in het midden van de oven in

Tip:
    Serveersuggestie:
    Lekker met een groene salade of tomatensalade.

Laat de bacon vervallen en maak er een vegetarische taart van.

Annewil, het lukte mij wel. Succes!

Leef met je gezicht in de zon dan valt de schaduw achter je!

6. annewil70
    Afbeelding van annewil70

Bedankt voor het recept Marley, :duim: lijkt me heel lekker!! Ga het volgende week maken mijn zoon en een vriendin willen graag een stuk proeven!! Ik heb wel andere hartige taarten gemaakt maar nog nooit eerder een preitaart!!

annewil70 wijzigde dit bericht op 04-02-2012 18:46 met 1%

7. Boekenwurm

IK had hetzelfde euvel Annewil; maar je moet dan in de zoekbalk preitaart met mais ingeven merk ik nu ik daar ook op klik, en dan vind je deze;

Gek is dat; ik zag de bladzijde staan toen ik het opzocht maar met linken gaat het dan mis; en blijf je op de startpagina.

Preitaart

Hoofdgerecht voor 4 personen

8 plakjes bladerdeeg
    boter om te bakken
    en in te vetten
    1,5 kilo prei
    350 gram gehakt
    peper, zout en kerrie
    blikje maïs
    geraspte kaas
    springvorm ø 22 cm

Bereiden:
    Verwarm de oven voor op 200ºC. Laat de bladerdeegplakjes in circa 10 minuten ontdooien. Vet een springvorm in met wat boter en bekleed de springvorm met 6 plakjes bladerdeeg. Snij de prei in halve rondjes (prei halveren en dan snijden) en was deze goed in een vergiet. Bak het gehakt in een koekenpan met een beetje boter goed rul en voeg er naar smaak peper, zout en kerrie aan toe. Doe er steeds een handje prei bij en naar smaak peper, zout en kerrie (bij veel kerrie wordt het steeds heter van smaak). Zorg dat de prei goed slinkt. Laat de maïskorrels even uitlekken, doe die als laatste bij het preimengsel en laat even meewarmen. Is de prei erg nat, strooi dan een beetje paneermeel over de bladerdeegbodem. Schep de prei in de vorm en vouw de randen een beetje over het preimengsel heen. Strooi er naar wens wat geraspte kaas overheen. Snijd van het overgebleven bladerdeeg dunne reepjes en leg die als een raster over de prei. Bak de taart in circa 45 minuten goudbruin.

Tip:
    Houden de kinderen niet van kaas, bestrooi dan één helft met de geraspte kaas en laat de andere helft 'neutraal'.

Variatie:
    Voeg aan het preigehaktmengsel een fijngesnipperde ui of een in kleine stukjes gesneden paprika toe.

Bereidingstijd:
    ca.20 minuten

Voedingswaarde per persoon:
    Geen voedingswaarde bekend voor dit gerecht.

Magazine:
    Primeurs
    Nummer 5 uit 2005

8. annewil70
    Afbeelding van annewil70

BW ook bedankt voor het recept!! Ik ga deze ook vlug maken. Ik laat het wel weten hoe het is gegaan!! :mmm:

9. ashera
    Afbeelding van ashera

Hoi crea's, jullie zijn lekker aan het eten, ik heb vrijdag ook weer een preitaart gemaakt, dezelfde van vorige week en hij was weer lekker...
    Hobby, heb ik gisteren gedaan een snelle jelle, noemen we die maar, 1 kaart met niet te veel werk,
    Vandaag niks gedaan, jongste zoon is jarig en daar waren we al bijtijds op de koffie, want oudste dochter had een schaatswedtrijd eind v.d. middag...dus na de lunch, zijn we naar huis gegaan, en zij vertrokken richting schaatsbaan, het was nog een eindje rijden...
    Morgen haal ik jongste uit school, dus maar zien of het dan gaat lukken, we zien het wel, fijne avond allemaal..

Buurmans gras is altijd groener.

10. annewil70
    Afbeelding van annewil70

Lijkt me zo lekker die preitaart!!! :mmm: Ga er morgen de spullen voor halen!!!!
    Fijne avond allemaal!!!

11. Marigene
    Afbeelding van Marigene

http://i39.tinypic.com/2ecg93d.jpg
    Hihi terwijl jullie druk met preitaarten bezig zijn heb ik in het weekend een paar kaartjes gemaakt.
    Deze voor een neefje dat vrijdag 4 wordt.
    verder zouden wij zaterdag bezoek krijgen mar die kwamen met het openbaar vervoer en kwamen dus niet verder dan Utrecht, dus onverichterzake terug naar huis, en wij bleven zitten met een hoop eten........
    nou ja toen ben ik maar gaan hobby's , je moet toch wat...
    Ashera nog proficiat met je zoon!
    Annewil ik hoop dat de preitaart lukt,
    BW ik heb het lijstje opgeslagen,maar had je al in de inbox geantwoord, bedankt in ieder geval!
    Nou ik ga maar eens iets doen, ik heb voor geen stuiver zin...
    ik wens jullie een fijne dag allemaal verder...

Oost west thuis best!

12. ashera
    Afbeelding van ashera

Wow Annemarie, hij isleuk hoor je kaart, en lekker de CB.gebruikt, ja, als je die niet hebt, kan je toch veel minder doen, vind ik hoor..
    Straks jongste uit school halen, dus hobby, ik weet het niet hoor,over 1uurtje ben ik al weg...en dan pas tegen 4uur weer thuis, nou ja, ik zie het wel...
    An heb je al ingekocht voor de preitaart?

Buurmans gras is altijd groener.

13. Boekenwurm

Ja; hoe staat het met die preitaart? :mmm:

Leuke kaart Marigene.
    Heb jij ook zo'n pons om de stempels uit de kaart te knippen?
    In ovaal enzo? Kwam ik al speurend op internet tegen.
    Zal ook wel weer een vermogen kosten? :knipoog2:

14. Marigene
    Afbeelding van Marigene

BW die rondjes en ovaaltjes en zo haal ik met nestabilities uit een kaart en inderdaad weer door de cb
    je koopt ze in setjes , heb je er een stuk of 7 opeenvolgende maten voor ongeveer 20 euro.....
    Ashera leuk dat kleindochter er weer is , je bent dan wel lang onderweg dat is minder...
    Annewil is het gelukt , de preitaart?

Oost west thuis best!

15. annewil70
    Afbeelding van annewil70

Hoi allemaal.
    Leuke kaart Marigene!!
    De spullen voor de preitaart heb ik in huis!! Ik probeer morgen een taart te bakken!! Vanavond kaarten!!!
    Laat het weten of de taart goed gelukt is. Mijn zoon zit ook op een lekker stuk taart :mmm: te wachten!!!!En een vriendin ook al!!!
    Fijne avond allemaal.

annewil70 wijzigde dit bericht op 06-02-2012 17:27 met 3%

16. Boekenwurm

Welk recept ga je nu maken AW?

Marigene; nesta watte?
    heb je daar een afbeelding van?

17. marley
    Afbeelding van marley

Haha, Boekenwurm, gelukkig is het voor jou soms ook net algebra wat de crea's schrijven! Ik blijf googlen maar leer elke dag wat bij.
    Marigene, mooie kaart, ook die met het hondenhokkie vond ik prachtig. Hoe reageerde je schoonzus op de hobbyspullen en de kaart? Meteen aan de slag gegaan?
    Ashera, inderdaad jammer dat sommigen zoals ik geen CB hebben maar aan de andere kant weet ik niet wat ik mis. Ik zag pas bij boekenvoordeel een Double Do, moest daar flink over nadenken maar was maar 50 euro dus was te doen. Is vandaag ineens van de site af, misschien al uitverkocht...helaas. Maar eigenlijk heb ik te weinig tijd dus het is niet anders.
    Ase, wij hebben van jou nog geen kaarten gezien toch? Terwijl je zulke prachtige foto's maakt! :D
    Hse, je schreef dat je vroeger veel kaarten maakte. Doe je dat nu helemaal niet meer of alleen een beetje minder?
    Annewil: eet smakelijk!
    Britt, hoe gaat het nu? Hopelijk al een beetje vooruitgang?
    Allemaal een prettige dag! :bye:

Leef met je gezicht in de zon dan valt de schaduw achter je!

18. annewil70
    Afbeelding van annewil70

Hoi allemaal.
    Heb net alle spulletjes klaar staan en heb de oven aangezet!! Ik maak nu eerst de preitaart van het recept van Marley. Het meeste had ik er al van in huis!!! Laat straks wel weten hoe het verlopen is!!!
    Fijne middag allemaal!!! Ik ga bakken!!!!! :duim:

19. annewil70
    Afbeelding van annewil70

Heb de taart net uit de oven gehaald en ziet er prachtig uit!!! Laat hem een beetje afkoelen en ga dan een stukje nemen om te proeven :mmm:

20. annewil70
    Afbeelding van annewil70

Bij een glaasje wijn heb ik een stukje preitaart, recept marley, gegeten!!!! En hij was heerlijk!!!!! :duim: In het weekend of volgende week de taart van BW!!
    Niet goed voor de lijn als ik hem eerder maak!!!!!

21. Boekenwurm

Maar wel voor je darmen :D

22. annewil70
    Afbeelding van annewil70

Da,s waar :lol:

23. brittfan
    Afbeelding van brittfan

ik zie hier in de vlugte wat lekkere recepten voorbijkomen.
    Gisteren even een klein uurtje hobby gedaan. Mijn moeder wordt begin volgende maand 80 en er moet natuurlijk een kaartje komen. Dan nog een nichtje die vlak daarna jarig is. De ontwerpjes liggen klaar nu nog de kaartjes afmaken.
    Het gaat redelijk met mijn moeder zolang ze maar haar rust neemt.
    nu nog even een paar uurtjes werken ;)

24. annewil70
    Afbeelding van annewil70

Hoi allemaal.
    Brittfan ik vind het zo,n leeftijd!!!! 80 jaar!!!! Ik heb zondag een feest van een kaartvriendin en zij wordt ook 80!!!! Ik ben er nog een paar jaartjes vanaf maar ik voel me helemaal niet die leeftijd :muziek: maar natuurlijk is het wel zo :|

25. Boekenwurm

Flink prei blijven eten AW en andere groente. ;)
    Je weet het hè; an apple each day; keeps the docter away.. :lol:

Brittfan; fijn dat ze weer opknapt..
    Kalm aan voor jezelf...

Ik heb al een hoesje gebreid voor een flesje.
    Nu nog 1 voor een grotere fles; en dan plaats ik een foto.

Boekenwurm wijzigde dit bericht op 08-02-2012 19:50 met 23%

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x