- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3000 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 22-10-2010 17:39. Dit onderwerp is gesloten!
Wat eten we vandaag? (4)
- Geplaatst op woensdag 20 oktober 2010 22:27Boekenwurm
Julia; fijn van je
Gertine
Lizan; het waren gratis kaarten voor een repetitie voor een concert wat morgen plaatsvindt, maar dan ga ik naar de film.
En ja; er waren nog kaarten, grappig om eens mee te maken.
En de kip is lekker zo hoor! - Geplaatst op woensdag 20 oktober 2010 22:27lievejulia
gertine,gaan we mooi op de uitkijk staan maar er is een probleem ze kent ons
- Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 08:39gertine
ach julia we doen gewoon of we moslima's zijn en hullen ons in een zwart alles omhullend gewaad, mag misschien nog net
en anders zetten we een bivak muts op
sol omnibus lucet - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 10:03lievejulia
gertine,oke doen we tot vanavond

- Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 10:25lizan
Haha, onze eigen keukentafelspionnen gaan vanavond op pad
Mariaw, ik wens je een heel gezellige avond, dat het maar mag brengen wat je ervan verwacht en ik zit morgen klaar met een bakkie leut om alles te horen hoor
Inderdaad netjes Julia, van die bril
Ik ga vanmiddag een lekkere bolo maken met potten gepelde tomaten van de italiaanse firma. Ben heel benieuwd of je het verschil proeft met de 'gewone' blikken tomaten. Met een volkoren pasta van dezelfde firma en een schaall gegrillde groente van dinsdag nog.Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 10:32datu
super van je bril, Julia! Een hele opluchting, denk ik.
ik ben daar ook wel benieuwd naar, Lizan. Jamie heeft het bij een tomatensoep van hem altijd over de mogelijkheid om een blik tomaten te gebruiken. Als hij van goede kwaliteit is. Nu neem ik altijd de goedkoopste blikken, dus tsja....
Maria: ik wens je een knus etentje!
Ik heb nul inspiratie voor het eten. Manlief is weg, zonen vliegen weer in en uit, want het is weer donderdag. Pasta bolo ligt voor de hand, maar dan moet ik wel gehakt halen.... Ik denk er nog even over na.datu wijzigde dit bericht op 21-10-2010 10:32 met 0% - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 10:48lizan
Heb bedacht dat ik de bolo met stoofvlees ga maken, vinden ze hier allemaal veel lekkerder nog. En als ik dat zo lees bij jou Datu,d an bof ik toch maar dat ik om de hoek een slager heb zitten he? Het maakt kookplannen wel veel makkelijker.Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 16:42Boekenwurm
Chinese sojamie, met kip en spitskool en paprika en lenteui etc.
Gembersaus..
heb ik te weinig van die kleine mie, dus ik pak een andere bus waar, geheel tegen mijn gewoonte in, niet opstaat wat het is.
En nu twijfel ik of het tagliatelle is of bami.
Wat is eigenlijk het verschil in smaak bedenk ik me nu ook..
Alleen de saus /aankleding of toch de samenstelling? - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 17:03lizan
Oei BW, daar vraag je wat. Ik denk dat het in samenstelling wel iets anders is, ander soort vetten misschien en meer of minder eieren. Ik denk zelf dat tagliatelle wat geler is en wat voller van smaak. Maar of je dat zult proeven, ik denk het niet hoor. Het proberen waard dus, wij horen graag uw recensie
Hier ruikt het hele huis naar de saus, lekker! De tomaten uit de potten van De Firma zien er wel veel voller en steviger uit, minder waterig dan de gewone blikken. In smaak kan ik het denk ik ook wel proeven maar goed, ik heb alleen maar een paar kleine lepeltjes geproefd om te kijken of het vlees al goed was. Dus ook hierover later meer.
O jeetje, de zon schijnt genadeloos door mijn ramen heen. Die MOETEN echt gezeemd worden....
....eh, ik kijk maar even de andere kant op
Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 17:10datu
nou, hier zijn het pannenkoeken geworden. Zonder ketchup of zwitserse kaas overigens...
Ik heb al een lading gebakken voor oudste, straks nog wat. Ikzelf bak wat champignons op met een rood uitje. Jullie weten hoe dol ik op pannenkoeken ben...
Dan eet ik die pannenkoeken van mij wel als een soort Kaisersmarrn (hoe schrijf je dat nu weer?) erdoorheen.
mmmm, Lizan... ik kan het hier bijna ruiken...... En die ramen. Ach. Moet je hier eens kijken...
BW: ik zou het er gewoon doorheen gooien. Het is vooral de saus die het hem doet, volgens mij. Tenslotte kwam de pasta oorspronkelijk met Marco Polo mee uit het Oosten, nietwaar?! - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 20:03manusvanalles
@ BW: Ik heb ooit een keer bami gemaakt van tagliatelle en dat smaakte ook! Maar of het dan nog bami heet??
@ Lizan: Waarschijnlijk regent het morgen toch weer, dat is wat ik elke dag denk als ik naar buiten kijk..
Zeker met al dat zand uit het haventje hier zeem ik niet vaak, de volgende dag is het alweer bekeken.
@ de rest: Echt heel erg bedankt voor alle knuffels! Ik heb gisteren alle neuzen in ons bedrijf dezelfde kant op gekregen en dat was hoog tijd. Volgens mij ben ik dan echt een kenau
maar in al die jaren is mijn bedrijf me heel dierbaar geworden en dat geef ik niet zomaar weg. Maar goed, na een heftig gesprek lijkt alles weer ok. Nu de uitvoering nog..
Pfff.. Wat ben ik blij dat het achter de rug is!
Eergisteren heeft Martijn boodschappen gedaan. Ik had gesmst of hij iets snels van vlees mee wilde nemen met aardappelschijfjes en doperwtjes. Komt 'ie thuis met varkenssaucijzen..
Maar goed, dat aten we dus.
Gisteren werd het een roerbakje met varkensreepjes en notenrijst.
Vandaag heb ik zo'n groot stokbrood van de bakker opgepiept in de oven en daar een BLT-stokbrood van gemaakt. Beetje raar voor avondeten maar ik had er erg veel zin in en het smaakte goed!
Voor morgen heb ik een bloemkool voor in de oven. Ik haal er een biefstukje bij en de rest laat ik nog even weten want ik weet nog niet hoe mijn pet morgen staat.
Ik ben erg opgelucht maar wel heel erg moe van de afgelopen weken. - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 20:12titia

Kaiserschmarrn, Datu.quote:datu schreef op 21 oktober 2010 @ 17:10:
Jullie weten hoe dol ik op pannenkoeken ben...
Dan eet ik die pannenkoeken van mij wel als een soort Kaisersmarrn (hoe schrijf je dat nu weer?) erdoorheen.
zo schrijf je dat. - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 21:35lievejulia
manus,wat een goed gesprek kan doen echt goed van je
lizan en datu,ik heb de spons buiten liggen om een nieuwe te kopen
bw,hoe was je bami?
hier heeft man gekookt,preisoep,varkenslapje,spinazie met st ei,geb aard
mariaw,
- Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 21:55gertine
vanavond mihoen met vlees en groeten gegeten
wat ik morgen ga eten ik weet het even niet
julia wat goed van je bril
lizan je kan je ramen lappen met met dit weer zijn ze zo weer viessol omnibus lucet - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 22:21hse
Ook hier was het pannenkoeken.
De eerste met kaas erin.
De tweede opgewarmd in de oven met camembert en daarbij een klodder cranberryjam.
De derde met ijs en poedersuiker.
Hierna ben ik gestopt maar de jongens gingen nog verder met pannenkoeken met ijs.gewoon liefs - Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 22:30datu
Haha Gertine, je geeft me een goed excuus om er weer niet aan te beginnen!
Thanks Titia, ik wist dat ik iets verkeerd deed!
Maar lekker dat het was: rood uitje, champs bakken, later kwak roomkaas en kwak cr fr erbij. Pezo en een scheutje witte wijn. In stukken gesneden pannenkoeken erdoor. Heel even sudderen. Op het eind verse peterselie en bieslook erdoor. Lekker! (als je dus NIET van pannenkoeken houdt en graag iets hartigs wilt.) De kids wilden graag een pannenkoek met dit prutje als vulling. Grappig.
Enne: manlief kwam ineens vroeg thuis. Dat gaf mij kans om op het laatste moment naar een ontzettend leuke voorstelling te gaan! (waar ik graag heen wilde ,maar waarvan ik dacht dat ik er helaas niet heen kon omdat manlief weg zou zijn) Genoten!!!
- Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 10:44bond_jamesbond
Haha, over ramen gesproken... pff, sinds we na de verbouwing terugverhuisd zijn (nu meer dan anderhalf jaar geleden) heb ik de grote schuiframen aan de voorkant van het huis nog NOOIT gelapt. Enne... dat is te zien. Maar we zijn aan die kant nog steeds niet klaar/tevreden met het buitenwerk/tuin, dus er komt steeds weer een hoop "bagger" tegenaan... (goeie smoes hè)... maar gisteren schaamde ik me toch wel (eventjes).
Wij aten gisteren héérlijke purée van zoete aardappels, met een paneerkorstje uit de oven. Verder alweer met knof gewokte spercibonen (tja, goedkoop momenteel en je wordt ermee doodgegooid), maar die smaakten me eigenlijk niet zo. Daarbij kwamen gegrilde kippenpoten en gemengde sla.
Voor vanavond heb ik nog geen idee, maar Jimmy gaat vanmiddag bij een vriendje spelen en heb ik de tijd om uitgebreid (week-end)boodschappen te doen! - Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 11:03lizan
Grappig recept Datu, onthoud ik, want ik hou ook niet zo van pannenkoeken.
Haha, die problemen met de vieze ramen duren bij mij meestal een uurtje, de tijd dat de zon er verkeerd op staat namelijk. Nu zie je er bijvoorbeeld niets van en ben ik erg tevreden.
Manus, goed zo meisje, neem jij het heft maar in handen. Iemand moet het doen en jij doet dat vast heel vastberaden en doelgericht. In elk geval een hele opluchting, denk ik, dat het hoge woord eruit is. Knap hoor!
Ik weet echt nog niet wat we moeten eten vanavond. De bolo van gister was zalig en uiteraard was er nog over, maar dat heb ik lekker ingevroren. Handig voor drukke dagen of dagen met minder kookzin. Ik denk nu aan een kippetje uit de oven voor vanavond, maar er kan nog van alles gebeuren. Ik ga namelijk zo naar een italiaans delicatessenwinkeltje om wat inkopen te doen voor morgen. dan komen vrienden eten en ik koop daar wat ingredienten voor de antipasti. Lekkere ham, salami, mozzarella, olijfjes en zo. Misschien ook vast de pasta kopen.
Het menu voor morgen: olijfjes en wat harde worst bij de borrel. Dan antipasti: vleeswaren, salade caprese (als het lukt met een draai, namelijk in een glaasje. Ikben van plan om blokjes tomaat en mozarella in een glaasje te doen en daar een gelei van basilicum op te doen), vitello tonnato en misschien nog met ricotta gevulde champignonnetjes. Lekker kletsen en happen. Daarna wil ik een pasta maken met paddestoelen-truffelsaus (ik hoop dat ze in het winkeltje van die truffelsalsa of tapenade hebben), paar reepjes biefstuk, sla en gegrillde courgette erbij. Toe, geen idee. Of iets lekkers uit het winkeltje of nog zelf iets maken. Maar of dat allemaal lukt? Moet ook nog wel puf hebben om de avond een beetje gezellig uit te zitten natuurlijk
Zo, mijn koffie is op, ik ga op pad. Misschien ook nog even voor verstandige en verantwoorde schoenen kijken. Zit een verantwoorde (maar helemaal niet zo'n hippe) schoenenwinkel tegenover. Zucht
Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 11:54Eez
Hoi hoi,
Ik was even een paar daagjes weg, naar Groningen. Het was leuk maar we zijn gisteren eerder terug gekomen omdat ik zo vreselijk verkouden ben dat mijn hele hoofd pijn doet (dat komt nou altijd in de vakantie). We hebben wel lekker gewinkeld en zijn woensdag heerlijk uit eten geweest, onder andere supergoede Groninger mosterdsoep. Meisje vond het prachtig op de kinderstoel daar.
Nu heb ik vluchtig terug gelezen, het duizelt me een beetje (letterlijk dan). Manus, goed gedaan! Goed ook om HK even te 'zien'. MAriaw, we wachten met smart op het verslag en Lizan, kwijl, wat een heerlijke dingen eet je morgen!
Leuk dat de garnalen aanslaan!!
Vanavond ga ik een flink pittige curry maken met voorgesneden vlees en groente en een pot currypasta. - Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 12:08carocamp
Hoi hoi....Ik spring er ook maar weer even in,ik had en heb wat probleempjes met de pc,misschien toch maar eens een nieuwe kopen dus.....
Hier eten we vanaaf simpel ,pasta bolo....... - Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 13:32lizan
Ha die Eez, wat een pech zeg, om zo verkouden te worden in je vakantie, getsie. Misschien dat de pittige curry de boel weer even schoonblaast.
Caro, gezellig om je weer even te lezen, jammer van die computerproblemen ja.
Nou, ik ben superdesuper geslaagd hoor, zowel op schoenen als culinair gebied. Een paar goede wandelschoenen en ook nog een eigenlijk heel tuttig, maar wel goedzittend paar gewone schoenen. Als ik er nou maar niet tuttig bij kijk, valt het wel mee
Het culinaire deel was veel leuker: de truffelsalsa gevonden, ook wat plakken san daniele ham en twee soorten salami, kaas en olijfjes en voor vanavond zo'n opgerolde saucijs met rode peper gekruid. Ik geef er de gegrillde groente bij die we van de week hadden, ik warm een potje auberginesaus op (van De firma) en ik prak een paar nieuwe aardappeltjes met bosui.
Nu het bos in, dan veel citroenen kopen en een citroentaart maken voor morgen. Heb opeens erge kooklust gekregen. Misschien dat ik ook de gelei voor morgen al maak.
Ik kom straks nog wel even langs om te vertellen of het allemaal ook lukt wat ik nu weer van plan ben. Jullie kennen me zo langzamerhand...
Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 13:34lizan
O ja, in mijn biotas zaten zes kleine groene vruchtjes. Ik dacht eerst dat het limoentjes waren, maar ze waren erg zacht en wat platter van vorm. Blijken het heel vroege mandarijntjes te zijn, satsuma's. Ik heb er net eentje geproefd en ze smaken heel zacht en fris. Niet echt bijzonder hoor, maar wel weer eens wat anders. Had jij ze ook in je tas Eez?Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 17:08lizan
Nou zeg, je kunt wel zien dat Lizan een culidagje heeft, dat zit maar in haar eentje te kletsen aan die keukentafel
Maar ik ben dan ook wel zo lekker bezig. De citroen-limoentaart staat in de oven, ik heb basilicumjelly gemaakt, maar moet natuurlijk nog maar zien of hij ook echt opstijft. Wel leuk om te doen en als het lukt....een kind kan de was doen. Verder ook lekkere borrelhapjes voor vanavond gemaakt. Lizan heeft trek in slechte dingen en maakt voor de meute catalaanse bladerdeeghapjes. Mag ik er zelf ook eentje, hahaha
Wat heb ik gedaan (en ook hier geldt weer, als het lekker is, zo simpel!!!). Ik heb het vlees uit van die catalaanse worstjes van AH gehaald en daar bladerdeegvelletjes mee gevuld. Die in borrelhapformaat gesneden en straks gaan ze de oven in. Ben benieuwd, heb er prachtige beelden bij van knapperige mooi bruine happies met een lekkere pittige vulling, maar het kunnen natuurlijk ook best zompige klonten worden
Nu ga ik even een recept voor geitenkaasmousse zoeken op internet want ipv mozzarella kan ik in die amuseglaasjes natuurlijk ook wel heel leuk geitenkaasmousse doen.
Tot later weer!!!
Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 17:27Moderator1
Beste forumbezoekers,
Dit topic heeft inmiddels bijna 3000 berichten en er mag een nieuw deel worden aangemaakt. U kunt dit zelf doen, maar als het niet lukt doe ik het morgen.
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nlNiet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op vrijdag 22 oktober 2010 17:39Eez
Ha, ik heb het 3000ste bericht geplaatst!
Ik maak wel even een nieuw deel, tot zo!
Naar Wat eten we vandaag? (5)Moderator1 wijzigde dit bericht op 22-10-2010 18:41 met 39%: Link toegevoegd
Dit onderwerp heeft 3000 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 22-10-2010 17:39. Dit onderwerp is gesloten!
Wat eten we vandaag? (4)