- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3000 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 22-10-2010 17:39. Dit onderwerp is gesloten!
Wat eten we vandaag? (4)
- Geplaatst op dinsdag 06 april 2010 18:02bond_jamesbond
lizan, als je de paddenstoelen niet voor het voorgerecht gebruikt mss voor bij de M. alla P. een champignon-burger van HK? En voor de rest Italiaans gekruide gehaktballetjes?bond_jamesbond wijzigde dit bericht op 06-04-2010 18:05 met 17% - Geplaatst op dinsdag 06 april 2010 18:11lizan
Datu, kaasburger vind ik wat erg kazerig met die melanzzana erbij, maar die paddestoelenburger van HK klinkt interessant. Bond, heb je een recept toevallig? Italiaanse balletjes is ook een leuke of een italiaans gehaktbrood, kan ik ook mooi van tevoren maken namelijk.Het beste dat je aan je kinderen kunt geven, is het geschenk van je tijd - Geplaatst op dinsdag 06 april 2010 19:43pippoo
Word ik afgelopen nacht wakker gebeld, om 3.45 uur
door een cliënt van buitenaf, waar degene die slaapdienst
heeft de achterwacht van is. Daarna weer vast geslapen
voor even, dus schrok van de wekker. Heb deze 3x af laten
lopen. Daarna was het een hectische ochtend. Toen ik thuis
kwam heb ik koffie gedronken en ben enkele uurtjes naar
bed gegaan, want was helemaal gesloopt. Eerst had ik 'n
vriendin gebeld, of ze zin had om te gaan fietsen, maar zij
had al andere plannen en om alleen te gaan fietsen zag ik
niet zitten.
De grote bos gekleurde bloemen en amarilissen die ik van
schoondochters heb gekregen met Pasen zijn werkelijk
práchtig uitgekomen, daar kunnen we zó van genieten. Ga
hen zometeen een leuk kaartje sturen van het kaartenhuis.
Vanavond aten we rode kool, gek. aardapp. en runderstoof-
lapje, lekker gegeten.
Vanavond G.V. kijken, heb seizoen 5 ook gekregen inmiddels
van een collega.pippoo wijzigde dit bericht op 06-04-2010 19:45 met 8%maak iemand blij met een lach. - Geplaatst op dinsdag 06 april 2010 19:43datu
notenballetjes? http://www.smulweb.nl/167701/koken/recept/Notenballetjes - Geplaatst op dinsdag 06 april 2010 20:41bond_jamesbond
lizan, HK's champignonburgers komen er morgen aan! Heb m'n USB-stick op m'n werk laten liggen...
Weet iemand hoe 't met ons lief Hemelskoekje gaat? - Geplaatst op dinsdag 06 april 2010 21:52Boekenwurm
Ik ben ook gesloopt na de nachtdiensten en drie dagen rennen in huis en nog een keer werken en een cursus erachter aan.
Prompt migraine
Kom dus alleen even dag zeggen ( oh hoi Amelie
) en zeggen dat ik een megabak rauwkost heb gegeten met de dressing die hier laatst stond van Eez"?
Met die rijstazijn en lichte soja en zo. die is inderdaad heerlijk.
En de veelgeprezen lasagne er bij van de Aldi; daar roemde jij toch zo over Pippoo? ik nam de Verde; samen 1 klein bakje.. ( nog gefeliciteerd met je kok
)
Balansen hč
Wilde ik vanavond lekker badderen ; belt schoonzus dat er ingebroken was; dus daar maar even langs op het fietsje met een boeket bloemen
En nu ga ik luisteren naar mijn lichaam.....
Boekenwurm wijzigde dit bericht op 06-04-2010 21:52 met 0% - Geplaatst op dinsdag 06 april 2010 22:08agia
Lizan, ik heb het recept opgezocht voor je
VEGETARISCHE CHAMPIGNONBURGERS
(Van Hemelskoekje van Libelle)
250g champignons, 4 sneden witbrood vers, 1 eigeel, 1 ui, 2 eetl. sherry, 75gr cashewnoten, peterselie, olie, paneermeel, z+p. en 2 eetl. sojasaus
Brood en cashewnoten fijn malen in keukenmachine. In een kom doen.
Champignons in kleine stukjes snijden, uitje ook.
Uitje bakken met wat olie en daarna de champignons erbij en de p+z. Daarna in de broodkom doen en mengen met de hand.
Eigeel erbij, soja en sherry en peterselie erbij en goed mengen.
Vier ballen maken, door het paneermeel halen en bakken, zo'n 20 min.
Heerlijk met rijst en groene sla.
James Bond: Hemelskoekje, dank je! Ik heb geen keukenmachine... gaat het ook met een staafmixer, denk je?
Antwoord HK: Ik gebruik ook meestal de staafmixer hoor, veel makkelijker om schoon te maken en het effect is hetzelfde. Je moet ze ook weer niet té fijn malen, dat is zonde. Anders wordt het zo`n klefhap!Anders goed, is ook goed - Geplaatst op dinsdag 06 april 2010 22:23lievejulia
amelie,welkom terug en nu niet meer het topic van p&m aankijken
agia,wie wat bewaart heeft wat
james,ik heb net even bij hyves gekeken maar geen hk gezien
hier hebben we, tomatensoep zonder kloontjes gegeten vorige keer had ik de bloem te dik gemaakt krijg je kloontjes,nasi,geb ei,kroepoek,pindasaus was lekker - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 08:29bond_jamesbond
Dank je, agia!
Lizan, ik heb die burgers nog nooit gemaakt (het komt er steeds niet van), maar ik denk dat ík de cashewnoten zou proberen weg te laten...
en de sojasaus ook (lijkt me niet ideaal naast de M. alla P. - mss vervangen door een beetje tomatensaus/sap?)
Succes!
Wij aten gisteren penne met kerstomaatjes, rucola en Parmezaanse. Vandaag? Geen idee.
O, en amélie, welkom terug; je stoeltje is nog vrij hoor.bond_jamesbond wijzigde dit bericht op 07-04-2010 08:34 met 15%: nog een suggestie - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 09:19mariaw
Goedemorgen op deze heerlijke lentedag.
Ik zit nog in de ochtendjas, met mijn Ma Flodder look
Zegt man afgelopen weekend; Loop je weer in je I want to break Free uotfit? Zegt zoon: Nee ze heeft d'r snor niet opgeplakt vandaag.
Leuk he als je lekker zit te chillen.......mannen
Afijn zometeen eerst naar de kapper, eindelijk want dat is al ruim 3 weken nodig maar ze zat steeds vol of ik kon niet.
Dan even langs de tuinwinkel voor dingetjes en dan om 5 uur komt dochter thuis en ga ik deze x geen AGV maken maar de spaanse ballen die ik eigenlijk afgelopen maandag in gedachten had.
Datu. ik eet nagenoeg geen suiker en gist etc en als ik echt streng ben voel ik me fitter en slaap ik beter. O en ik val dan af..... - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 10:41lizan
Dank je Agia (en Bond), ik ga dat misschien wel proberen, ook nog even naar die notenburgertjes kijken van Datu. maar ik denk dat als ik de champignonburgertjes maak ik pijnboompitten neem en tja, de sojasaus vervang door balsamico en tomatenketchup of zo. Misschien dat ik ze maandag vast even oefen. Eerder lukt niet want elke avond druk met musical van zoonlief dus vroeg en snel eten en vanaf vrijdag zit ik met een groep studievriendinnen in parijs
Bw en Pippoo, weer bijgekomen? Pippoo, nu wel ongestoord kunnen slapen?
Hier wordt het vandaag de pastasaus die ik gister wilde maken, maar toen zat ik opeens uren aan de telefoon met vriendinnen met gedoe (toevallig onafhankelijk van elkaar belden ze me op. toen ik de ene neerlegde, belde de ander.) en toen was het 7 uur en had ik geen puf meer om saus en pasta en zo te maken. Dus werden het snelle wraps. Het vlees is wel klaar, dat had ik gister uren opstaan, dus een makkie vandaag. En dat mag ook wel want zoonlief eet vroeg en wij snel voor we naar de voorstelling gaan.Het beste dat je aan je kinderen kunt geven, is het geschenk van je tijd - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 11:21amelie1967
BW: sterkte. Ik hoop dat de migraine weer (wat) is vertrokken?
Agio: bedankt voor je recept. Lijkt me heerlijk, die veg. burger. Zit nu in m'n receptenboek.
LieveJulia: ik probeer P&M te mijden, alleen zitten daar luitjes waarmee ik het leuk heb (enkele andere kan ik wel schieten...). Probeer er niet vaak te komen, dat wel.
James Bond: bedankt voor het stoel vrij houden.
Ik kom hier denk ik zo nu en dan langswaaien.
Vandaag heb ik een drukke dag (net als morgen). Ik eet makkelijk en ook nog wel voor een deel uit een pakje:
(doe ik niet vaak)
Maar de Durum van Honig vind ik zó lekker... Ik had nog een appel en paprika liggen, wat kipfilet erbij. Dus dat wordt het vandaag.kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 15:30pippoo
Vandaag onze trouwdag
, dus wij gaan lekker
uit eten naar een klein Thais restootje bij Scheveningen
in de buurt. Volgens kennissen moet dat goed én be-
taalbaar zijn.
Vanmorgen lang uitgeslapen, wat werkt die moeheid
lang door zeg. Zonde, want het is mooi weer, maar ik
kon gewoon niet uit mijn bed komen.
Ik heb van HK ook niets meer gehoord.maak iemand blij met een lach. - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 16:15lizan
Gefeliciteerd Pippoo en eet smakelijk!!
Het beste dat je aan je kinderen kunt geven, is het geschenk van je tijd - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 16:26amelie1967
Pippoo: gefeliciteerd! Enne.... lekker eten straks. Als het een goed adres was hoor ik het graag! (ga binnenkort naar Den Haag nl.)kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 18:14Eez
Gefeli, pippoo!! Veel plezier vanavond.
Amelie, leuk als je weer af en toe aan komt waaien.
Leuk ook om Manus weer even langs te zien komen.
Gisteren aten we brood en soep. Ik had weer Pilates dus dat was wel even makkelijk.
Ons meisje heeft haar eerste twee hele dagen creche achter de rug. Dat gaat goed, maar ze is wel heel moe merk ik. Stiekem vind ik het wel lekker dat ze nu even diep slaapt
Kan ik zo even snel koken.
Ik ben namelijk ook heel moe. Vriend is nu weer aan het werk (sinds 1 april, Lizan) en dat bevalt goed. Maar het is 's ochtends nu wel veel drukker en ik moet veeeeeel vroeger op. Poe, dat valt niet mee.
Lizan, trouwens, ik eet de M alla P ook vaak als hoofdgerecht met sla en brood erbij. Dus dan hoeft er misschien niet eens een vleesvervanger naast?
Ik heb iets heel fouts gekocht: kant en klare kookaardappelen, voorgeschild dus. Daar ga ik zo stamppot van maken met andijvie. Erbij runderworstjes.
Ik hoop dat de structuur en smaak van de aardappelen wat is. Het is natuurlijk wel het toppunt van lui, foei. - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 18:39datu
ach, Eez, als je moe bent moet je toch iets, niet? En fijn dat werk vriend goed bevalt!
Wij eten trouwens m a p eigenlijk altijd als vegetarisch hoofdgerecht, bedenk ik me nu... Inderdaad, zoals Eez al zegt: als je er een lekkere salade (met nootjes?!) en wat brood of pasta bij eet, heb je eigenlijk al genoeg...
Pippoo: gefeliciteerd, hoor.
julia: brrr, tomatensoep met klontjes..... Bweh!!!
ik post even snel. Moet nu nl eigenlijk een stuk schrijven dat nog mee moet vandaag. Maar ben net terug van het interview dus moet het even laten bezinken... Wel erg leuk!
Goed, het eten was lekker tussen de bedrijven door. Oudste had voetbal, manlief kwam later en at met jongste.
Restant zilvervliesrijst van gisteren opgebakken met uitje, komijn, koriander, sambal en bleekselderij. Maiskolven en broccoli en een hamburger (dacht dat het tartaartjes waren, maar ok) Net bak biogarde toe. - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 21:26manusvanalles
Eez, ik had ze pas ook maar dan vastkokend maar ik vond ze tegenvallen..
Pippoo, gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Hoe gaat het trouwens met je meisje, Eez? Groeit ze hard? Juultje wel hoor, inmiddels zit hij tegen de 9 pond aan, denk ik!
Gisteren werd het toch ineens heel iets anders: wortel-kokossoep met spullen uit de vitatas. Ik heb ontdekt dat er onderin de tas op de bodem onder een karton een receptenblaadje zit en daar stond dit op. We vonden het verrassend van smaak, erg lekker zelfs.
Vandaag was ik erg moe, elke nacht moeten we er nog een keer uit voor een fles en ik had vannacht erg veel pijn in m'n gezicht. We aten frieten en snacks van de snackbar.
Ik ben vanmorgen weer terug geweest naar de huisarts voor de ontsteking, en nu heb ik nota bene prednison gekregen, samen met antibiotica. Ik schrok ervan maar het schijnt normaal te zijn tegenwoordig. Heeft iemand van jullie er ervaring mee?
- Geplaatst op donderdag 08 april 2010 08:21bond_jamesbond
Voor datu: had je dit al meegekregen?
VK-Lyme
Ja, wij eten de MallaP normaal gesproken ook vegetarisch, meestal met pasta erbij.
Gisteren waren eega en Jimmy de hort op (met de trein naar Genčve, daar met een zus van eega tussen de middag gegeten en daarna het natuurhistorisch museum) en kwamen ze pas tegen 7 uur thuis. We aten zakjeskippensoep met brood (en nog wat beleg).
Straks gaan we met z'n 3-en ergens warm lunchen; vanavond dus weer brood, denk ik. - Geplaatst op donderdag 08 april 2010 09:30datu
Ha James, ja, het was gisteren bij Netwerk. Ik moet de uitzending nog even terugzien, ga ik vandaag zeker doen. Pff, lekker hoopgevend.
vandaag ga ik met manlief op zoek naar tegels voor de nieuwe badkamer. Wat we vanaaf eten, dat weet ik nog niet! - Geplaatst op donderdag 08 april 2010 09:57coontje
Goede morgen,mijn mayo is weer gelukt
Weet ook wat ik fout deed : de olie voorzichtig op de rest van de ingr. gieten zodat die mooi boven op komt te liggen,denk dat ik te haastig was toen het iedere keer fout ging.
Vandaag eten we sla met de oosterse dressing van Lizan,aardapeltjes uit de actifry en kipfilet met een oosters tintje.coontje wijzigde dit bericht op 08-04-2010 10:34 met 1% - Geplaatst op donderdag 08 april 2010 10:04datu
gefeliciteerd, Coontje!
!! - Geplaatst op donderdag 08 april 2010 13:25Boekenwurm
Wie o wie heeft misschien nog een ouderwets recept voor arretjescake?
Jullie weten wel; die vette " cake" met biscuit en cacao en nog meer van dat soort heerlijkheden.
Voor een nostalgische traktatie voor oudere (dementerende) mensen...
Ik ga zo even ingrediënten halen voor zelf sambal maken( Rudolf bedankt
)en voor chili con carne vandaag.
Mijn hoofdpijn is weer over maar ook hier zit de vermoeidheid nog in het lijf; dus ik lummel gewoon lekker rond op mijn gemakkie. - Geplaatst op donderdag 08 april 2010 15:24AnkeLa
Die stond vandaagin de krant!
(Arretje Nof is een stripfiguur van de Nederlandse Oliefabriek)
10 personen
200 g roomboter
225 g bruine basterdsuiker of rietsuiker
evt een zakje vanillesuiker
70 g cacao, liefst hele donkere
250 g kaakjes/ biscuitjes naar keuze
huishoudfolie
caceblik, inhoud 1 liter
Werkwijze:
*Het originele recept werd gemaakt met plantaardig vet (frituurvet) ik (schrijfster krant) maak het met boter, maar je kunt hier ook plantaardige margarine voor gebruiken.
echter dit moet wel een pakje zijn, geen kuipje. De boter/margarine moet namenlijk hard worden, anders is de "cake" niet snijdbaar.
*Bekleed het cakeblik royaal met folie en laat het over de randen hangen.
*Smelt de boter op een laag vuur.
*Meng de suiker en de vanillesuiker met de cacao, roer de gesmolten borer er door en roer tot het een gladde chocolademassa is.
*Verkruimel de biscuitjes niet te fijn, roer ze door de chocolademassa. Schep dit mengsel in het beklede cakeblik. Of schenk eerst iets chocolade erin, leg er hele biscuitjes in en vervolgens weer een laagje chocolademassa. Zo kun je de hele arretjescake opbouwen. Sla het overhangende folie erover heen.
*Laat de Arretjescake een nacht opstijven in de koelkast, stort de "cake" , verwijder de folie en serveer in dunne plakjes gesneden.
BW, ik heb zelf geen idee of het ook lekker is, succes.These boots are made for walking and that's just what they'll do. One of these days these boots are gonna walk all over you......... - Geplaatst op donderdag 08 april 2010 16:30datu
brrr, het klinkt mij niet je dat in de oren, die 'cake'.... Maar ik weet dat nostalgie soms amper opweegt tegen het culinaire. Ben zelf nog steeds dol op vissticks, dat snap ik zelf ook niet...
Goed, we zijn een eind gekomen met de tegels, maar nog niet helemaal. Op de vloer is rond. Nog even tellen hoeveel we er nodig hebben. Muur moeten we nog even afwachten, volgende week meer. Wastafel en kraan zijn er ook. Daar ben ik al heel blij mee! Mijzelf kennende....
We eten hutspot. Wilde manlief maken. Ach, wie ben ik om dan tegen te stribbelen?
datu wijzigde dit bericht op 08-04-2010 16:31 met 0%
Dit onderwerp heeft 3000 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 22-10-2010 17:39. Dit onderwerp is gesloten!
Wat eten we vandaag? (4)