- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3000 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 22-10-2010 17:39. Dit onderwerp is gesloten!
Wat eten we vandaag? (4)
- Geplaatst op donderdag 01 april 2010 16:20Eez
Zo, onze oude keukentafel opgefrist (doekje eroverheen, vers kleedje erop, kussentjes van de stoelen opgeschud).
Dan trekken we nu een fles van de gewenste drank open om gezellig bij verder te kletsen. veel plezier allemaal en lekker genieten!
Terug naar deel 3Moderator1 wijzigde dit bericht op 01-04-2010 16:33 met 16%: Link toegevoegd - Geplaatst op donderdag 01 april 2010 16:28Eez
Hihi, ik vind het wel cool dat er nu bij het topic staat dat ik het gecreëerd heb.
Datu, goed dat je buik in ieder geval beter gaat. En die boodschappen, ach, wat maakt het uit. vandaag of morgen of overmorgen is er weer en dag.
Lizan, klinkt leuk zo, de zoete inval.
Inwi dat is toch wel heel frappant dat we bijna precies hetzelfde aten! Ik heb overigens in het algemeen niets tegen vlees van de supermarkt hoor, k koop vaak vlees bij Appie. Maar deze varkenshaas was gewoon superslecht, misschien toevallig, misschien was het alleen deze partij? Het was wel heel erg in de aanbieding,. misschien had ik daar mijn vraagtekens bij moeten zetten.
Vandaag eten we kipkarbo's uit de oven met erbij tagliatelle met tomatensaus en broccoli. Ik ga het nu alvast voorbereiden want kindje is in slaap gevallen en dat is wel even handig.
Morgen wordt spannend! Trouwjurk kopen..... slik. Ik hoop dat we een mooie jurk vinden die ik ook nog een beetje pas. Ik heb een nog soort van extra zwemband aan de zwangerschap overgehouden, dus een wijde rok is een must.
Het wordt trouwens geen echte trouwjurk maar gewoon een mooie lange jurk. En niet wit. (dat kleedt niet echt af
) - Geplaatst op donderdag 01 april 2010 17:17lievejulia
eez,heel mooi rood is ook niet gek,kleed toch ook slank af

- Geplaatst op donderdag 01 april 2010 17:44mariaw
Trouwjurk? Trouwjurk?
Heb ik even iets gemist????????
Wel erg leuk hoor Eez.
Trouwjurken heb ik niet zoveel verstand van, heb mezelf toen in een leuke jurk gehesen en nieuwe schoenen gekocht (ja elk excuus voor nieuwe schoenen is er 1...)
Datu; je klinkt pittig aangeslagen meis, kan me er ook wel iets bij voorstellen want dit is toch niet niks. HA lijkt me erg verstandig.
Lizan heerlijk toch dit soort dagen dat je huis een hangplek is en nog een opgefriste gepimpte kleukentafel door Eez, wat willen de boys nog meer.
Ik heb nu lekker vrij de hele paas; heerlijk.
Heb mezelf net een glaasje rood ingeschonken en ga dan zoon wakkeer maken. Hij doet ff een dutje vanwege een late nacht die voor de boeg ligt.
Dan eten we shoarma en sla en krieltjes. - Geplaatst op donderdag 01 april 2010 18:03lizan
Datu, niet zo gek hoor dat de dingen nu pas gaan bezinken en effect hebben. En dat gevoel van verraad van je lichaam...oei, dat herken ik maar al te goed! Goed om je grondig te laten informeren en contact met HA te hebben. En dat je af en toe even de kluts kwijt bent, is heel logisch. Vervelend, maar logisch. Sterkte meis!! Kom maar lekker af en toe bij ons aan onze frisse door Eez gedekte tafel zitten, we slepen je er doorheen hoor!!
Eez, wat zit je lekker in de stoffen zeg. Eerst een fleurig tafelkleedje en morgen een 'kleedje' voor jezelf uitzoeken. Spannend hoor!! Ben heel benieuwd wat het gaat worden!!!
Haha, daar stort Mariaw ook net neer aan tafel met een glaasje, hier druppelt er al wat binnen, staan er al twee met een biertje in de tuin. Waarom is mij een raadsel, want het is kkkkoud. Kwamen mij heel lief ook een biertje aanbieden. Brrrr, moet er niet aan denken. Maar straks een glaasje wit, ja, dat lust ik wel.
Nasi is klaar, zo de sate rijgen, maar daar mogen de heren wel even bij helpen vind ik. Altijd gezellig!
Eet ze allemaal!!Het beste dat je aan je kinderen kunt geven, is het geschenk van je tijd - Geplaatst op donderdag 01 april 2010 21:21Boekenwurm
Lizan; hoe is het met de vinger?
Datu; ik heb er niet veel verstand van van bio-resonantie; maar weet je zeker dat het daar "weg "mee gaat?
Mss toch een kuurtje om de ergste Lympjes de
in te slaan?
Inwi; slaapdienst? SLAAPDIENST?
de hele nacht rondjes rennen bedoel je... als je de 1 er in legt; komt de ander er gezellig weer uit.
En een waslijst aan klussen; nee slapen doen we overdag...
Nog 1 nachtje; en dan ben ik mooi vrij tot 2e paasdag 's avonds.
Eez; idee
Leuk hoor; een feestjurk uitzoeken> Enjoy!
Ik heb ontbeten met hutspot en een tartaarje; manlief had zich weer culinair uitgesloofd.
Ik denk dat ik binnenkort weer eens een voorraad rodelinzen soep maak; alles is op in de vriezer.
Ik wacht echter even met wortels schaven ; want ik heb gister toch een lap vel van mijn duim gerost.
Heerlijk en handig werken afgelopen nacht; met een plastic handschoen over een dikke bloedstelpende pleister. Tuurlijk net op de knokkel... - Geplaatst op donderdag 01 april 2010 21:28Eez
Hij ligt al klaar BW
Lekker ontbijtje trouwens.
Ja Maria, dat heb je dan toch even gemist: we gaan trouwen op 29 april, in het klein hoor. Ik moet nog een jurk en hij nog een pak. Voor de rest is het allemaal wel zo'n beetje geregeld.
o ja ook nog even iets ontopic. We hadden couscous ipv tagliatelle. Was lekker. vriend blij. Eez ook. Eez moe. nu slapenzzzz.....Eez wijzigde dit bericht op 01-04-2010 21:30 met 21% - Geplaatst op donderdag 01 april 2010 21:39lievejulia
bw,au,au,au
lizan,ja dat gaat snel voor je het weet zijn ze de deur uit,ik heb de olie en de peperatta,en wijn besteld rood,en de artisjokkenpuree ben ik niet gek op,dat smaakt zuur en heeft een meel smaak,is dus mij idee
datu,ik heb gisteren even zitten lezen,wat er allemaal bij komt kijken,daar schrok ik wel van,toch even een goed overleg met de huisarts,sterkte
eez,van de mode van bw moet je het hebben,zuchtttttttttttttttt,maar morgen een hele fijne dag
marias,al weekend ik nog echt niet
het is donderdag,dan kookt man,groentensoep,tuinbonen,kalkoenfilet,geb aard - Geplaatst op vrijdag 02 april 2010 08:33lizan
Oei, au BW, doet me weer denken aan mijn venkelschaafverhaal, duurde heel lang voor ik weer naar zo'n knol kon kijken zonder mijn vinger te voelen.
Eez, succes vandaag!!
Julia, ik was daar zelf ook wat bang voor, voor een wat zurige smaak. Ik had wel eens die artisjokkenharten, brrr, ook erg zuur, die zijn opgegaan op zelfgemaakte pizza's toen, met veel tomatensaus en kaas. Denk dat ik maar iets van die potjes tomatensaus probeer.
Hier ook nog geen vrij hoor, moet in de ochtend toch echt nog wat schrijven. Maar vanmiddag slaap ik bij want het was me gisteravond een partij onrustig hier. Geloof dat er uiteindelijk een man of 15 hier beneden zat en die hadden wel erg grote pret. Om uurtje of 11 maar gesmst naar zoon dat de muziek zachter mocht en om 12 uur de handel de deur uitgejaagd. Ze zouden verzamelen voor een feest in de stad maar het werd hier wel erg gezellig. En tja, voor manlief en mij ging om half 7 toch echt de wekker weer. Ik hoorde er een stuk of wat vannacht om 4 uur binnenstommelen. Hebben toen de resten van nasi en sate opgegeten (zag ik vanochtend) en zijn hun bed ingestort. Erg fijn om hier nu zelf redelijk fris en fruitig achter mijn laptop te zitten en straks die brakke koppen beneden te zien komen
Zoonlief en 1 vriend zijn overigens de klos, want ze moeten over een half uurtje op school zijn voor repetities voor de musical waar ze komende week aan mee doen. Hahaha, ik wacht speciaal met de hondjes uit te laten om hun koppen te zien.
Nasi en sate is schoon op, ze hebben erg zitten smikkelen. Een jongen vertelde zijn zeer wonderlijke afkeer voor pindasaus. Pindakaas lust hij namelijk wel en pinda's dan weer niet. Vreemd toch?
Vandaag hoef ik niet te koken, we gaan met vrienden uit eten.Het beste dat je aan je kinderen kunt geven, is het geschenk van je tijd - Geplaatst op vrijdag 02 april 2010 11:05datu
hihi, die Lizan, gewoon wachten met uitlaten tot de heren beneden zijn gekomen!!!
En.... was het de moeite waard?!
vanmiddag ga ik naar ha. Gisteren heel lang met een vriend gesproken. We vragen ons af of dat ding wat ik in mijn bloed heb gezien wel Lyme is, het kan ook een andere bacterie zijn. Maar die dingen zijn lastig te traceren. Ik ga om meer onderzoek vragen. Het is wat, hoor. Ik moet ook veel aan jou denken, Lizan.
vroeger had ook ik aan afkeer van pinda's en vond ik pindakaas wel lekker. Mondgevoel???
Lizan en Julia: ook ik heb de boeken ontvangen. Ik vind het waanzinnig duur veelal. De wijnen gaan dan nog relatief (welke is lekker??) maar zo'n potje voor 6 euro? Wel heb ik inmiddels hun olijfolie hier. Een buuv bestelde een doos en ik heb bij haar een fles afgenomen. Hij is zalig! Manlief, thuis in de drukkerswereld, snapt niet hoe het uit kan allemaal: die catalogi zijn waanzinnig duur om te maken namelijk...
Goed, ik kom langzaam op gang vandaag. Heb natuurlijk eerst op het net flink naar Borelia en Lyme zitten struinen. En ik moet nog wel iets doen. Eten weet ik nog niet. Iets heel gezonds.
- Geplaatst op vrijdag 02 april 2010 17:17tekje
Nou. Datu ben je voorlopig klaar mee, wat een ellende.Ik heb mijn zoon, die een paar keer per dag met zijn "labje"het bos in gaat, een teketang in zijn jaszak gestopt. Als je gebeten word en je trekt dat beest er meteen uit, krijg je dan die ziekte niet? Of voel je het niet meteen?
Vandaag ga ik fou yong hy maken, met grote garnalen en zoet/zure saus.Rijst erbij en komkommer salade. Gember met zure room toe..Het kan altijd erger. - Geplaatst op vrijdag 02 april 2010 19:24mariaw
Ja dat ken ik Lizan, dat hele gezellige thuis chillen.
Bij mij is de gezelligheid standaard om 00.00 uur afgelopen. Dat weten ze allemaal inmiddels en is nooit een probleem.
Datu, rustig aan doen meis. Ben benieuwd naar de ha van vanmiddag.
Eez; tsja die datum als trouwdatum komt mij erg bekend voor. Maar dan dat het de mijne is
In 1987 was het bloedje heet. Geen panty gedragen en man geen colbertje aangehad.
Ach en als we t toch over huwelijken hebben, laat ik dan jullie maar meteen op de hoogte brengen van de ontwikkelingen hier.
Man en ik zijn de laatste 3 maanden weer met elkaar in gesprek met als doel om te kijken of we nog bij elkaar kunnen blijven.
Niet altijd even makkelijk maar tot nu toe wel in de stijgende lijn. Zo nu en dan donder je weer een dal in maar de dalen zijn niet zo diep, ze worden gedeeld en samen wordt er weer uit het dal geklommen.
Daarom raakt 29 april als datum me nu ook zo Eez. Ik heb t idee om op mijn 23e trouwdag mijn trouwring weer om te doen.
Zo'n datum blijft toch een lading hebben.
Man draagt zijn ring alweer maar ik ben er nog niet helemaal aan toe emotioneel gezien.
Eten?????
Dat was vandaag biefstuk (was bij mijn oude slager) boontjes (was ook nog op de markt) en voor de heren gefrituurde krieltjes erbij maar daar had ik geen zin in dus ik had een lekkere grove plak brood erbij. - Geplaatst op vrijdag 02 april 2010 21:25pippoo
(wil hier een kusje plakken maar dan verdwijnt elke keer mijn tekst, dus ik doe het maar zo: xx)

Zo goed lizan?
Dus datu, deze is voor jou, óók van mij natuurlijk.
lizan, ik heb dat ook ervaren, dat als je 'n plaatje plaatst, dat dan
de tekst kwijt is, dus plaats ik voortaan éérst de tekst en dán
klik ik op wijzig en plaats het plaatje er onder.pippoo wijzigde dit bericht op 02-04-2010 21:29 met 66%maak iemand blij met een lach. - Geplaatst op vrijdag 02 april 2010 21:29Eez
Tekje, hoe maak jij de saus bij de foe yong hai?
Lizan, heb je genoten van het leedvermaak, hoe brak waren de heren?
Dames wat voor spannend boekwerk hebben jullie het toch de hele tijd over????
Maria, dat is wel bijzonder: dezelfde trouwdag! En ook dat jullie "het weer aan het proberen zijn' , zoals ze dat noemen. Dat is niet vanzelfsprekend.
Ben benieuwd of jij op de 29e dan ook een ring om je vinger geschoven krijgt, maar dan door jezelf.
Wij hebben we 29e gekozen omdat het ook de dag is dat het aan ging tussen ons, bijna 8 jaar geleden. Vonden we wel leuk.
Goed nieuws: ik heb een jurk!!
Binnen een uur waren we geslaagd. Het is een beetje een kruising tussen een avondjurk en een trouwjurk, mijn moeder noemt 'm sprookjesachtig. Ik ben vooral blij dat ie doet wat ie moet doen: zwemband camoufleren en andere goede punten accentueren. Ik ben straks echt de bruid. Meer vertel ik niet ivm nieuwsgierig meelezende vriend
We gingen als een trein, hebben ook meteen schoenen erbij gekocht en een erbij passende das voor vriend.
Ik ben best wel opgelucht dat het gelukt is , heb er meteen veel meer zin in.
Eten: een heel erg lekker gelukte salade met broccoli, bieten, tuinkers, walnoten, kip, sjalot, honing-mosterd-notendressing en grana padano. broodje erbij. - Geplaatst op vrijdag 02 april 2010 22:19pippoo
Eez, wat leuk, dat je bent geslaagd voor een jurk. Ik zie jou
helemaal voor me. Soms heb je 'n voorstelling van iemand
en bij jou dacht ik altijd, dat je ongeveer 37 á 38 jaar was.
Vraag me niet waarom, er is geen reden voor. Laatst schreef
jij, dat je dit jaar 30 wordt en moest ik om mezelf lachen.
maria, wat fijn, dat jij en je lief het samen weer proberen. Ik
wens jou echt nieuw geluk toe. Een goede relatie in stand
houden is er aan blijven werken. Denk dat we dat allemaal
wel herkennen.
Woensdag hebben we alle boodschappen in huis gehaald,
t/m zondag. S'avonds hebben we heerlijke witte bonen maal-
tijd soep gegeten, met volkoren stokbrood en boursin light.
Laatst hadden we enkele zakjes tuttie-fruttie gekocht, daar ik
dat zo lekker vind in de yoghurt. Heb inmiddels ervaren, dat
ik daar helemaal niet tegen kan. Mijn darmen gaan dan tekeer,
niet normaal meer. Hetzelfde heb ik met müsli en fruit op de
nuchtere maag hoef ik ook niet te nemen. Wel jammer hoor.
Lief heeft alles gekookt, afgekoeld en ik heb een grote pan
meegenomen naar het restootje vanavond, als toetje.
Gisteren ook een volle bak naar een vriendin hier in de buurt
gebracht. Natúúrlijk bleven we 'hangen' met 'n biertje en 'n
wijntje, dus trek in een vette hap. Hebben we snacks gehaald
bij de snackbar en broodjes in de super, die nog open was.
Hoezó lijnen pippoo? Daarna een cornetto ijsje. Het was erg
gezellig en om 21.30 uur gingen we naar huis.
Het is schandalig, maar we hebben tot de ochtend Gooische
vrouwen gekeken. Met de doggies nog een extra rondje, zo-
dat we de wekker op 13.30 uur konden zetten, want ik moest
om 15.00 uur in het restootje zijn...........
In het restootje heb ik voor 12 pers. gekookt en wel de vega-
capucijnerschotel van jou BW. Alles knapperig en men vónd
het toch lekker. Als toetje dus de tuttie-fruttie. (niet voor mij dus).
Heb net 2 glazen thee op en ga nu 'n wijntje nemen.
Morgen heb ik dagdienst, van 10.00 - 18.00 uur. Ik eet wel
thuis. Lief gaat dan bami maken, met vlees, groenten, pinda-
saus en ei erdoor.
Voor de zekerheid ga ik dit alvast plaatsen................maak iemand blij met een lach. - Geplaatst op vrijdag 02 april 2010 22:48pippoo
Gisteren vergadering op het werk gehad. De rommelste
vergadering ooit, maar wel veel gelachen. Wél gaven we
allemaal aan, dat dit zo niet kan.
Smiddags naar het ziekenhuis geweest om adertjes in mijn
been te laten wegspuiten (erfelijke kwaal). Het been werd
gezwachteld en moest 24 uur blijven zitten. Al met al viel het
wel mee hoor. Over 2 weken laat ik het andere been doen.
Ja..ja...wil met de cruise wel mooie benen hebben.......
Zondag 1e Paasdag ben ik vrij, want dan is lief jarig en komt
de hele bubs hier eten. Ik wil echt iets doen wat met Pasen
te maken heeft, dus we maken een hele mooie salade, met
gevulde eieren etc. Ook een kleine vissalade erbij voor de
liefhebbers. Dat zijn er misschien maar drie. Zeg ik tegen lief:
laten we dit bestellen bij de visboer. Affijn, die maakt het pas
vanaf vier personen én kost ¤ 9.50 p.p. Dat is dus van de
'gekke'. Hebben nu zalmsalade gekocht en leggen er vis bij;
peper-makreel, garnaaltjes en zalm. Vennetta-ijs toe, want
de kinderen eten dat toch het liefst. We verheugen ons er
ook op om ons kleinkind weer te zien. Is dan al weer 2 mnd.
geleden.
Maandag 2e Paasdag heb ik slaapdienst. Ik ga dan verse
tomatensoep maken en voor ieder een pasteitje met cham-
pignon-ragout.
Weet niet, of ik tussendoor nog aanschuif aan de eettafel.
Misschien nog tijdens mijn werk.
Wil jullie allemaal fijne paasdagen wensen.
pippoo wijzigde dit bericht op 03-04-2010 01:45 met 5%maak iemand blij met een lach. - Geplaatst op zaterdag 03 april 2010 09:52lizan
Eez, wat fijn dat je zo goed geslaagd bent, hoef je daar ook niet meer over na te denken! O ja, dat boek, dat is van een italiaanse postorder in lekkere dingen. Komt allemaal van een of andere idyllische boerderij waar de hele familie zonder een onvertogen woord het godganse jaar door aan het oogsten, malen etc is.
Zo ziet die inderdaad peperdure brochure eruit namelijk. Maar ze hebben wel leuke dingen en ik heb inmiddels wat wijn besteld en de olie en een doosje van die pepperonata.
Pippoo, jij ook fijne dagen en alvast gefeliciteerd met manlief.
Mariaw, romantisch idee en fijn dat het jullie lukt om jullie relatie weer nieuw leven in te blazen.
Het was gister absoluut de moeite waard om de heren de trap af te zien komen. Zelden zulke brakke koppen maar met pretoogjes erin, gezien. Twee konden direct een ontbijtje wegstouwen, eentje vroeg mij slapjes om paracetamol en twee anderen zijn begonnen met een voorzichtig kopje thee. Heb ze hartelijk uitgelachen en heb het pand verlaten. Toen ik een uurtje later terugkwam waren zoonlief en een van hen dus naar school, de andere drie lagen languit op de bank met grote glazen chocomel en een schaal broodjes met hagelslag. Zo snel als die weer hersteld waren zeg! Mariaw, die regel stel ik vanaf nu ook in, was voorheen nooit nodig want ze gingen altijd wel om een uur of 11 de stad in, maar dat tijdperk lijkt ook voorbij te zijn.
Gisteravond weer ongelooflijk lekker gegeten in het restaurant waar ik toen met manlief voor de lunch in de restaurantweek terecht kwam. Geweldig!! Moet nu douchen en boodschappen doen maar ik kom later terug met een verslag. Dan weet ik hoop ik ook wat er met pasen allemaal ter tafel gaat komen.Het beste dat je aan je kinderen kunt geven, is het geschenk van je tijd - Geplaatst op zaterdag 03 april 2010 10:16datu
de wijsheden die ik hier opdoe voor als mijn kids volop puber zijn...!
eez: wat super dat je zo snel geslaagd bent. Ik kan me mijn zoektocht nog herinneren.... Ik wilde gewoon een leuk model hebben. Mijn schoonmoeder heeft hem gemaakt vanaf een foto!!! Heel mooi geworden... Kort eenvoudig model, met eroverheen een wijde bloese van dunne organza (geloof ik) die even lang was. Mijn schoenen heb ik een week voor de datum in de uitverkoop gekocht. Dat was heel belangrijk vanwege het feit dat ik een korte jurk had. Heb hem nog aardig lopen knijpen omdat ik maar niks leuks tegenkwam. Dit model zie je deze zomer weer veel. (slingback)
Maria: wow, dat zijn mooie ontwikkelingen...! Ik ben benieuwd, hoor...!
Nou de ha was (zoals ik al verwachtte) buitengewoon sceptisch. Fijn, (not) ik was al aan het twijfelen over alles en nu dus nog meer. Want heus: zo'n therapeut weet veel, maar ik voel zelf ook een portie scepsis. Goed, volgende week bloedonderzoek. Nou is borrelia moeilijk te vinden dus eerlijk gezegd verwacht ik er weinig van. We zullen zien. Ik denk dat ik daarna eens op zoek ga naar een arts/natuurarts combi en me daar nog eens laat onderzoeken. Wil nu natuurlijk wel weten wat het is.
heb de catalogus van de boekjes hier naast me liggen. Ik denk dat ik toch eens wat ga bestellen. De olijfolie bevalt zeer goed. Je omschrijft het mooi, Lizan, die idyllische familie!!! Eez: het is ook biologisch trouwens. Dat spreekt mij dan weer erg aan.
manlief bekommert zich om het paasmenu. Hij heeft gisteren de aanzet voor garnalenkroketjes gemaakt!!!!
YES!!! Er lagen hier in de super bakken met NL garnalen nl..... Die heb ik hem thuis onder de neus geduwd en gezegd: je kúnt hier natuurlijk lekker kroketjes van gaan maken.....!
hihi...
vandaag verjaardag , eens zien of ik daar blijf hangen....
en morgenavond Paasvuur!
datu wijzigde dit bericht op 03-04-2010 10:18 met 0% - Geplaatst op zaterdag 03 april 2010 15:35lizan
't lijkt me een moeilijk parket waar je in zit Datu, zeker omdat die bacterie blijkbaar zo moeilijk te traceren is. Goed om je zorgvuldig te laten onderzoeken voor je aan welke behandeling dan ook begint.
Wat zalig, zo'n vent die garnalenkroketjes maakt, geniet ervan! (van de kroketjes, maar ook van je man hoor
)
Ik maak vandaag kippenragout met een vleugje kerrie erdoor. Met rijst en een witlofsalade erbij. Zoonlief en vriendin gaan met de ijsmachine in de weer en maken een bijzonder ijsrecept dat ik vorig jaar van dit forum plukte, ik dacht dat het van clineke kwam, maar weet het niet zeker. Er gaan appeltjes in en calvados, heel apart.
Morgen paasbrunch met zelfgemaakte huzarensalade, wraps, kaasjes en natuurlijk wat gekookte eitjes.
En dan ons etentje gister, mmmmm. We begonnen met zo'n schaaltje schattige amuses, die er meestal beter uitzien dan ze smaken. dat was hier ook zo. Hoewel een piepklein canellonietje van sesam met vulling van picallillymousse verrukkelijk was. De rest was wat flauwtjes en allemaal piepklein. Toen kwam er een blokje a la minute gebbqt spaans varkensvlees, lekker. Daarna de echte gerechten. Ik had vooraf een heel mooi opgemaakt bordje van langoustine, gefrituurde inktvisringetjes op een salade van drie kleuren rijst met ieniemienie druppeltjes inktvismayo. Erg mooi, heel lekker. Als hoofdgerecht een stukje zeebaars met daarop piepkleine gebakken aardappelstukjes, eronder een creme van venkel (zaaalig) en een uiencompote (goddelijk). Hoewel de toetjes lonkten, heb ik toch voor de kazen gekozen. Die waren erg lekker en allemaal van hollandse bodem. Veel water gedronken en een paar glaasjes heeeeel lekkere witte wijn en dus vanochtend weer fris op. Manlief had vlees en rode wijn op, die voelt zich wel wat suffer. En o ja, die kerels konden het weer niet laten om cognac bij de koffie te nemen. Goh, wat werden ze lollig op het eind van de avond.
Het was supergezellig.Het beste dat je aan je kinderen kunt geven, is het geschenk van je tijd - Geplaatst op zaterdag 03 april 2010 17:44AnkeLa
Ik heb vandaag een tomaten-groentensoepje, morgen kip met patat, vinden de jongelui altijd lekker en maandag ga ik de hele dag wandelen, dan heb ik koude rollade, makkelijk en voor een flexibel aantal eters.
Er eet volgens mij in ieder geval een iemand mee waar ik niet op rekende en dat kunnen er best nog meer worden.
These boots are made for walking and that's just what they'll do. One of these days these boots are gonna walk all over you......... - Geplaatst op zaterdag 03 april 2010 19:27mariaw
Hier was t makkelijk eten.
Gister 2 K&K gegrilde kippetjes meegenomen bij de slager en die in de oven opgewarmd. Aardappelgratineetje erbij en grieks achtige salade.
Datu; afwachten dus nog.
Leuk paasvuur. Ik weet wel vorig jaar pasen was t goed weer en hadden we hier gewoon een brandlucht in de lucht van alle paasvuren. Vond ik heel bijzonder.
Anke; altijd gezellig toch als er eters aanschuiven.
Hoeveel kilometrs ga je maandag lopen?
Eez; wat gaaf dat je zo geslaagd bent. Erg fijn voor je.
Graag fotoos achteraf
Pippoo kan me er alles bij voorstellen dat je GV achter elkaar door hebt gekeken. Het is verslavend.
Ik heb een 8 daagse all inclusive geboekt naar Turkije voor over 10 dagen.
Ben erg benieuwd of t ons gaat bevallen om dat het iets is wat eigenlijk niet mijn idee van vakantie is.
Ja wel dat strand zon en lezen gedeelte maar in zo'n resort-hotel dat weet ik nog niet precies.
Maar voor 300,- pp ga ik niet moeilijk doen
- Geplaatst op zaterdag 03 april 2010 20:48datu
Mmm, Maria: lekker naar de zon! Kusadasi? Marmaris?
Lizan, wat hebben jullie heerlijk gegeten, zeg!!! Klinkt erg goed.... :P
Ankela: hoeveel zijn het er geworden, waar je niet op rekende?
op verjaardag at ik twee kommen heerlijk ouderwetse groentesoep met ballen! Vanmiddag had ik al kibbeling en een zoute haring op, dus dat kon wel even...!
Wij hebben GV destijds ook achter elkaar doorgekeken. Lastig om te stoppen!
Ik ga zo mijn tonijnsaus alvast maken voor de vitello morgen.... - Geplaatst op zaterdag 03 april 2010 22:30lievejulia
mariaw,wat leuk dat jullie er samen aan werken om weer bij elkaar tekomen,ik ben reuze benieuwd of het lukt
datu,heel goed om verder tegaan,maar eerst heerlijk genieten van het paasvuur
lizan,goed beschreven van dat duur boek,welke wijn ik heb besteld is;sangiovese 2009,en die olie blijft fijn in gebruik ik deel het samen met me schoonzus
eez,wat een fijn gevoel dat je jurk naar je smaak is
pippoo,al gefeliciteerd met de verjaardag van je man
hier was het,frietjes met een snak - Geplaatst op zondag 04 april 2010 10:10Eez
Hoi hoi,
Nou, vooralsnog is Pasen niet zo vrolijk! Wat een druilerig weer.
Gelukkig zit ik te werken en was ik niet van plan om door de wei te gaan dartelen, of zoiets. Vandaag bereid ik weer mondelingen voor en morgen uitgebreide paasbrunch bij mijn ouders.
Lizan, hoe was je ijs geworden? Het klinkt weer heerlijk allemaal, wat je hebt gegeten en gaat eten.
Paasvuur, dat lijkt me wel leuk. Moet het niet regenen, alleen. Je klinkt al wel weer iets fruitiger Datu, dat is wel fijn. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Lekker Maria, zo'n snoepreisje voor weinig geld. Klinkt heerlijk!
Ik ga vandaag onze "huwelijksreis" boeken: een nachtje in een bruidssuite, waarschijnlijk in Den Bosch. Dat doen we dus lekker niet meteen na het trouwen maar in het weekend, zodat we overdag ook nog wat leuke dingen kunnen doen. Ons meisje gaat dan dus voor het eerst uit logeren.
Als ik het zeker weet, kom ik nog bij jullie terug voor Den bosch tips (Julia!)
Wij aten gisteren vissticks, wat brood en echt een heerlijke remoulade met bieten. We werden er weer blij van. Gewoon remouladesaus gemaakt en daar een in heel kleine blokjes gesneden gekookte rode biet door.
Vanavond eet ik uit met een vriendinnetje in Amsterdam. Geen idee nog wat. - Geplaatst op zondag 04 april 2010 10:49tin01
Aan Datu,
kijk even bij je privéberichten.
Beetje verward verhaal, nadat ik het heb doorgelezen. kom je er niet uit dan hoor ik het wel.
Wij eten vandaag, in ieder geval rollade, en de rest ligt wel in mijn goed gevulde koelkast, weet alleen nog niet wat er voor de rest in de pan gaat. Voor de lunch maak ij ei-bieslooksalade. De bieslook in mijn tuin groeit als kool.
Dit onderwerp heeft 3000 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 22-10-2010 17:39. Dit onderwerp is gesloten!
Wat eten we vandaag? (4)