Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Huis, Tuin & Keuken
  4. Verkoop aan de deur

Dit onderwerp heeft 105 reacties, en bestaat uit 5 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 18:26.

Verkoop aan de deur

Ga naar een onderdeel
  1. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Dat kan.
    Helaas woon ik in een buurt die erg frequent bezocht wordt en helaas kennen vele aan de deur leurders het woord NEE dank u ook niet.
    Collectanten krijgen bijna altijd wat en de rest heb ik echt geen zin meer in na zoveel jaar.
    Nu bellen ze niet meer aan; scheelt mij irritatie en hun een kortaffe mevrouw :D

2. Tulp123
    Afbeelding van Tulp123

Ik heb tegen de Jehova-getuigen gezegd: noteer maar in jullie boekje dat hier niet meer aangebeld moet worden. Het werkt. Ze zijn hier nooit meer geweest.
    's Avonds doe ik voor niemand de deur open. Het is tegenwoordig niet meer vertrouwd. Mijn kinderen hebben een sleutel.

3. apekop
    Afbeelding van apekop

Ik heb een keer tegen Jehova's getuigen gezegd,dat hun wervende praatje geen zin had,omdat ik moslim ben..(met een boeddha voor het raam :D )
    Ze zijn al heel lang niet meer geweest.

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

4. hemelskoekje
    Afbeelding van hemelskoekje

Vorige week ´s morgens nog jehova´s aan de deur gehad. Vroeger waren het vre-se-lijke zeurpieten en doordauwers maar ik moet zeggen ze waren vriendelijke en kordaat. Ze gaven me een folder over een lezing in Utrecht zónder uitleg (godzijdank) en verlieten de deur. Dus minder dan twee tellen. Dan vind ik het niet erg.

Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft...

5. twinmom_67
    Afbeelding van twinmom_67

Hier weer paar zanikpipo's aan de deur over glasvezel heb de deur niet open gedaan :lol: Ik had net de fiets voor gezet wilde net weg gaan(moet dan eerst ffe nog naar binnen de tuin poort etcc afsluiten en mijn tas en zo pakken) toen ik ze zag aan komen en hoorde bij de buren heel popi jopie ik dacht naar binnen bellen ze aan doe ik de deur mooi niet open.
    Pas ook al eea provider over glasvezel.
    Als ik al glasvezel wil doe ik dat zelf wel beslissen heb ik die deur en deur leurders echt niet voor nodig.En ik weiger naar een andere provider te gaan dan die ik nu heb en zou je overgaan op glasvezel moet je over naar een van de 3 andere providers en daar heb ik dus echt geen zin in.

Vanmiddag in de stad paar gappies amper sesamstraat en de pampers ontgroeid ik dacht ik ontloop ze,kijk ze niet aan etcc.Ja hoor komt er een aan heeeel popie jopie je probeert mij toch niet te ontlopen he ik o ja wel zei ik gelijk :lol: en weg was die .
    Ergste van die gasten is dat zogenaamd popie jopie doen vreselijk.

twinmom_67 wijzigde dit bericht op 05-08-2011 22:23 met 4%
    Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

6. Tulp123
    Afbeelding van Tulp123

Dat je op straat aangesproken wordt voor ditjes en datjes, daar word ik ook schijtziek van. Sommige van die lui zijn ook brutaal.
    Vorige week zaterdag nog. Stonden 2 van die knullen met een gratis krant. Ik zei: ik ben er al op geabonneerd, alleen zaterdags. Door de week heb ik er geen tijd voor. Zei die knul: het lijkt mij sterk. Ik vind het brutaal.
    Een keer nam ik een gratis krant aan. Werd er gezegd: als het maar gratis is. Nou, deel ze dan niet uit. Ik had hem eigenlijk met die krant om zijn oren moeten slaan (geintje).

7. gwynette
    Afbeelding van gwynette

Ook heel irritant: instanties die én donateurs werven, én aan de deur collecteren, én in winkelcentra etc. staan. Een paar jaar geleden was dat met het Rode Kruis, waarvan ik al jaren donateur ben. Daar werd ik buiten bij een winkel door een collectant besprongen. Toen ik heel vriendelijk zei "Ik ben al donateur dus ik geef nu niks" zei die snotneus "Ja, dat zeggen ze allemaal." PARDON?
    Al die energie- en glasvezelverkopers daar word ik helemaal niet goed van. Als ik iets nieuws wil, dan neem ik zelf wel initiatief!

ModLibelle wijzigde dit bericht op 09-08-2011 19:51 met 0%

8. Tulp123
    Afbeelding van Tulp123

Goede doelen? Ik heb zo mijn twijfels!!!! Wat verdienen de directeuren van al die goede doelen? Heel wat. Ik heb geen zin om hun salaris te spekken.
    Kaarten die je toegestuurd krijgt + een acceptgiro. Daar erger ik mij aan.
    Postcodeloterij: de te winnen bedragen (enorm), goederen, enz. Is dat normaal? Het gaat zijn doel voorbij.
    Mensen doen echt niet mee vanwege de goede doelen hoor. Ze doen het voor het grote geld. Wat een schijnheiligheid!!!!

9. twinmom_67

Hahaha krant aannemen en weg lopen vinden ze idd niet leuk :lol: Ook wel eens gedaan en snel uit de voeten maken voor ze met zo'n suf praatje aan komen.Ja is toch gratis :lol:

Idd je ziet het steeds vaker in het centrum de krant,div goede doelen,greenpeace die knuffels willen aansmeren,veronica gids (ik ben geabonneerd op de eo heb ik is gezegd die meid keek toch raar ;) ) is niet zo hoor ,ik heb helemaal geen omroepgids meer voorheen veronica,maar die belande steeds ongelezen bij het oud papier dus lidmaatschap indertijd opgezegd.

Ooit is met die gappies aan de deur aan de stok gehad die waren wel heel brutaal zelf amper sesamstraat en de pampers ontgroeit.
    En wie heeft hier de broek aan in huis etcc dacht rot op en knalde de deur dicht.Waren van die nuon gappies deden dat ook bij anderen.Ik heb nuon toen gebeld dat ik van dat soort praktijken niet gediend ben.Of het helpt weet ik niet,maar ik vind die gasten van oa glasvezel etccc behoorlijk brutaal aan de deur,menen dat ze je kennen etcc heel iritant popi jopie doen.Of restaurants die zogenaamde bonnen verkopen deur aan deur.Ik heb zo ontzettende hekel aan dat leuren langs de deuren gedoe.Sinds het belregister is dat alleen maar erger geworden.Kunnen net zo goed een geen geleur aan de deur register openen :lol:
    Nu doe ik voor dat soort gasten al niet meer de deur open.

Doe postcodeloterij ongein kiep ik altijd ongelezen de kliko in.U heeft een prijs gewonnen blabla ja doei de mzzl.

twinmom_67 wijzigde dit bericht op 10-08-2011 19:32 met 0%
    Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

10. fenja
    Afbeelding van fenja

Sinds anderhalf jaar heb ik zo'n sticker op de deur "verkopers niet welkom" en het werkt prima,niemand meer aan de deur gehad.Ik werd er ook niet goed van,van die nuon mannetjes en andere verkopers,die allemaal het goedkoopste zouden zijn met hetgeen ze aan de deur stonden.Ik zei altijd"als jullie zo goedkoop zouden zijn,dan hoef je toch niet langs de deuren,dan kwamen de mensen vanzelf wel naar jullie" Dus sticker op de deur en een registratie bij het- belmenietregister- en we hebben nergens meer last van,heerlijk rustig.Als ik iets wil kopen ben ik mans genoeg om het zelf uit te zoeken,wat voor mij het beste is dat hoeft een ander mij niet te vertellen.

11. starrynight1
    Afbeelding van starrynight1

Afgelopen donderdag liepen we in Middelburg, stond er iemand met de gratis Telegraaf. We waren op vakantie daar en dus was het wel aardig om eens wat nieuws tot ons te nemen. Kwam dat jochie naar ons toe voor een abonnement. Ik stelde de vraag of hij ons aanzag voor mensen die de Telegraaf zouden lezen in het vervolg. Toen zei hij: "Maar er staat heel veel voetbal in", dus wij antwoordden: "Nog erger dus" en ... wat lees je zelf." NRC-next" zei hij. "Dus jij verkoopt een krant waar je niet achter staat", "ja" maar het verdient zo lekker" zei hij. "Hypocriet!!" was ons antwoord en toen schoten we allemaal in de lach, dus het is ook wel eens leuk om eens te praten over een en ander verkooptrucje.

12. hemelskoekje

quote:
    starrynight1 schreef op 11 augustus 2011 @ 22:03:
    Afgelopen donderdag liepen we in Middelburg, stond er iemand met de gratis Telegraaf. We waren op vakantie daar en dus was het wel aardig om eens wat nieuws tot ons te nemen. Kwam dat jochie naar ons toe voor een abonnement. Ik stelde de vraag of hij ons aanzag voor mensen die de Telegraaf zouden lezen in het vervolg. Toen zei hij: "Maar er staat heel veel voetbal in", dus wij antwoordden: "Nog erger dus" en ... wat lees je zelf." NRC-next" zei hij. "Dus jij verkoopt een krant waar je niet achter staat", "ja" maar het verdient zo lekker" zei hij. "Hypocriet!!" was ons antwoord en toen schoten we allemaal in de lach, dus het is ook wel eens leuk om eens te praten over een en ander verkooptrucje.
    :rol: :rol:

13. jop envelop
    Afbeelding van jop envelop

bij ons word er niet aan de deur gekocht.maar telefonische aanbieders,daar walg ik ook van.ik ben nu lid van het belmenietmeer register.dan word het een stuk minder.laats belde nog iemand van komt het gelegen.ik zei nee.mag ik eens vragen waneer wel dan?ik zeg het komt nooit gelegen houdoe!!

tja wat zal ik ervan zeggen?

14. starrynight1
    Afbeelding van starrynight1

Jop, wat is het nummer van dat register. Ik baal er ook onderhand van. Laatst hoorde ik ook weer zo'n stug verhaal op de radio. Je luist er zo in. Ze kletsen maar door en je krijgt er geen speld tussen.
    Laatst iemand, wilde cd's verkopen, had zo'n surinaamse stem en wrakkig nederlands. Ik vertelde dat ik hem niet verstond, zegt-ie dat ie normaal nederlands spreekt. Ik dacht het niet, dus ik zei weer dat ik hem absoluut niet begreep, was ook zo, toen werd hij boos. Moet je nodig doen als je belt om wat te verkopen. Leer dan aub nederlands zeg. Ik heb geen zin in een W met een oe ervoor.

15. twinmom_67

Belmenietregister

Dat wat jij bedoeld zijn volgens mij hele sneaky tapes gewoon ophangen als je zoiets hoort.

16. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Kan de andere topic niet meer vinden. Daarom hier een soortgelijke vraag.
    Ongewenst volk aan de deur daarvoor kiezen ze schijnbaar toch mensen die kunnen lezen. Bellen gelukkig niet meer aan.
    Zie dat het belmenietregister ook al besproken is.
    Blijft over: ongewenst gegevens gebruiken als je op internet zoekt.
    Ik ging net even kijken op een onbekende site nadat ik had gegoogled op een merk BH. Kom uit via een omleiding op een andere dan verwacht.
    Zo een met een nep-korting van 5%, maar erger is dat mijn BH-maat en leeftijd op die site te zien waren. Bij betrouwbare sites waar ik ze zelf heb ingevuld vind ik dat niet erg. Maar dat het ook gebruikt kan worden om ongewenst mijn privacy te schenden.......

In het journaal was een paar weken geleden iets over nieuwe regels daarover vergelijkbaar met belmeniet en verbod op spam.
    Er was nog wel een discussie of het nooit mocht of dat je zou moeten afmelden. Ik weet niet meer of er al concrete mogelijkheden waren om in te stellen dat je het helemaal niet wil.
    Wie heeft daar meer details over?

Pimpelmeesje

17. agram
    Afbeelding van agram

staat er laatst een jongen aan de deur die zei dat hij student was en om z,n hoge lasten te verlichten verkocht hij reproducties.
    waarop ik zei dat ik ook hoge lasten had en nog wel oude spullen op zolder had.
    hij vondt t niet aardig van mij dat ik dat zei ik vond t wel adrem van mezelf.

jehova,s heb ik nooit last van ik heb namelijk al n geloof zeg ik tegen ze.ze vragen nooit wat voor geloof.
    ik geloof namelijk in mezelf

18. hemelskoekje

Jehovas aan deur vind ik over t algemeen erg vriendelijk. Dit in tegenstelling tot vroeger. Ik zeg wel direct en resoluut dat ik geen interesse heb. Ze doen nooit moeilijk en gaan ook gelijk weer weg.

19. jop envelop

ze kunnen nog zo vriendelijk zijn.ik hoef ze toch niet over de vloer te hebben.veel mensen die aan de deur komen doen vriendelijk.dat is voor hun de truc om iemand erin te luizen.als ze chagarijnig aan de deur komen,word die meteen weer dicht gesmeten

20. liefroosje12
    Afbeelding van liefroosje12

Ik vind persoonlijk telefonische verkoop nog vervelender! Ze bellen altijd onder etenstijd! Ook op straat zie je steeds meer verkopers/donateurs..

21. hemelskoekje

quote:
    jop envelop schreef op 17 september 2011 @ 20:43:
    ze kunnen nog zo vriendelijk zijn.ik hoef ze toch niet over de vloer te hebben.veel mensen die aan de deur komen doen vriendelijk.dat is voor hun de truc om iemand erin te luizen.als ze chagarijnig aan de deur komen,word die meteen weer dicht gesmeten
    Je erin te laten luizen, daar ben je zélf bij. 'Over de vloer' laten komen ook. Bij mij komen die mensen nooit binnen maar blijven aan de deur. Truukjes...ook daar ben je zelf bij. In principe doen ze niets verkeerd. Meestal zijn en blijven ze beleefd en zo behandel ik ze ook. Ik ben wel to the point en meestal blijft het bij enkele secondes dus....so what. Ik vind het erger om winkelwagenkar tegen mn schenen aan te krijgen en die persoon zegt er geen sorry voor.

22. hemelskoekje

quote:
    liefroosje12 schreef op 19 september 2011 @ 22:29:
    Ik vind persoonlijk telefonische verkoop nog vervelender! Ze bellen altijd onder etenstijd! .
    Tja, als je tijdens een gezellige etensmaaltijd gewoonweg de telefoon opneemt dan kan je je afvragen aan wie het ligt en wat storend is. Ik zou het wel weten....

23. jop envelop

als ik telefonisch niet gestoord wil worden gaat heel smipel de stekker eruit.of ze krijgen zo,n antwoord dat ze meteen behouden zijn.laats belde er iemand voor voedings suplementen.ik zeg die hoef ik niet .die helpen toch niet.hoezo niet mevr.. ik zeg nou de prestaties tussen de lakens worden steeds minder.tuut tuut tuut.niet meer gebeld

24. ienimieni
    Afbeelding van ienimieni

quote:
    jop envelop schreef op 07 oktober 2011 @ 10:34:
    als ik telefonisch niet gestoord wil worden gaat heel smipel de stekker eruit.of ze krijgen zo,n antwoord dat ze meteen behouden zijn.laats belde er iemand voor voedings suplementen.ik zeg die hoef ik niet .die helpen toch niet.hoezo niet mevr.. ik zeg nou de prestaties tussen de lakens worden steeds minder.tuut tuut tuut.niet meer gebeld
    :lol: :lol: :lol:

25. jop envelop

pas geleden belde er weer iemand.zoon nam op en liet een keiharde boer.ze gooide hem er al op voordat ze zich voor hadden gesteld lol dat helpt dus ook

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x