- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 105 reacties, en bestaat uit 5 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 18:26.
Verkoop aan de deur
- Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 10:36sheilapas
Steeds verkopers aan de deur!
Hallo allemaal,
Ben ik de enige die sinds een paar weken voortdurend wordt lastig gevallen door verkopers aan de deur? Alleen al deze week 3x voor energie, voor bloemen en zojuist voor een soort abonnement op vitaminen????
Ik heb mezelf uitgeschreven bij dat belmeniet register, zou dat de reden zijn? Dat ze me niet meer mogen bellen, en daarom maar aan de deur bellen?
Zijn er meer mensen die dit hebben? En is er iemand die weet of dat zomaar mag?
Groetjes,
SheilaModLibelle wijzigde dit bericht op 03-10-2011 16:24 met 3%: Oorspronkelijke topictitel toegevoegd - Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 11:15twinmom_67
Dat is denk ik ook de reden via de telefoon kunnen ze bij velen niks meer aansmeren dan helaas op deze manier.
Ik doe er de deur niet eens voor open voor die akelige gasten.
Net als dat gemier als je in de stad bent van die gasten amper sesamstraat en de luiers ontgroeid wilt u een gratis krant,of veronica gids of whatever en dan hoe laatst ook een jongedame halloooooo gappie van pakweg 18 jr of zo rot lekker op.Nou zie ik er misschien jonger uit dan ik ben ik ben 42,maar oeffff dat taalgebruik.
Ik maak ook amper oogcontact met dat soort lui dan heb je de meeste kans dat ze je niet aanspreken soort tactiek,maar je hebt er diehards tussen.
Ik heb het is aan de deur gehad paar gladjakkers van de nuon en wie heeft er de broek in huis aan knalde de deur voor ze snuf dicht meneer op zijn tenen getrapt.Ik heb het toen ook aan de nuon gemaild dat ik niet gediend ben van die methodes van die leuren langs de deuren gasten.Veel bewoners hoorde ik er over klagen,dat ze zich zo manifesteerden.
Helaas met callcentres kunnen ze niks meer maken dus dan op deze manier helaas.Maar helaas voor hun doe ik er de deur geen eens meer voor open zeker niet 's avonds en bij jehova's heb ik het licht gezien
bij philips hihi heb ze jaren geleden zelf ingepakt whaha dus ja ik heb het licht gezien
.Opzouten met die praktijken.Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 11:21puttputt
tja helaas lopen er ook veel oplichters rond.
zo was er in de straat van mijn ouders iemand die kwam collecteren, wat dus niet klopte
Mijn ouders hebben nooit last van die gasten, ze hebben ene plaatje aan de deur hangen.
Voor Collectanten/Verkopers en Jehova maken wij de deur niet open.
en dat werkt wel, want die mensen lezen dat briefje en draaien zich weer om.Moderator1 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 11:38 met 0% - Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 11:37RonjaIk denk dat het inderdaad te maken heeft met dat bel-me-niet register. Hier komen er ook steeds meer aan de deur en ik vind het knap irritant!
Met Jehova's heb ik niet zoveel moeite, die komen maar 1 keer per jaar en die komen nog goed bedoeld m'n ziel redden ofzo. En in mijn ervaring zijn die ook niet zo opdringerig, ik zeg dat ik geen interesse heb, ze wensen me nog een prettige dag en gaan weer verder.
Maar die verkopers, "maar wilt u dan niet....". Welk gedeelte van "nee" begreep je niet? - Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 11:58amelie1967
Gelukkig heb ik nergens last van: geen verkooptelefoontjes (dankzij bel me niet), geen Jehova's, geen verkoop aan de deur (ja, plaatselijke sportverenigingen met koeken of paaseitjes). Collectanten afwijzen doe ik niet. Ze lopen niet voor zichzelf (bravo!) en die ene die er misbruikt van maakt wordt hier in mijn gehucht zondermeer opgemerkt en doorgebrieft.kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 12:07annebeth59
Wanneer er een officiele collecte is, wordt dat altijd op radio en tv aangekondigd, de periode waarin zij mogen collecteren is vastgelegd. De collectanten kunnen zich dan ook altijd legitimeren.
En wat betreft verkopers aan de deur, nooit op in gaan, met een beetje mazzel stopt het dan vanzelf. Maar hier hebben we er ook veel meer als vroeger, voor het belmeniet-register.vandaag is een mooie dag - Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 12:25roxy
Zag laatst tijdens een krantje lopen dat iemand met grote letters een NEE geen verkopers aan de deur aub, sticker had, waar ze die vandaan hebben....?? Geen idee maar leek mij ook wel wat. Ik sta nu wat steviger in mijn schoenen maar weet nog wel dat ik ook in eoa abonnement voor mijn zoon ben getrapt voor oh zulke leuke boekjes tijdelijk, alleen stopte het abonnement niet, wat wel was beloofd gggrr. En ZIN ook zo'n blad waar ik nooit vanaf kwam.
Waar zou je die sticker kunnen krijgen vraag ik mij af.Luctor et emergo - Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 12:431Astrid

- Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 12:48annebeth59
Hoi Roxy
Zet je zelf al in de NEE- stand voor je de deur open doet. Op dat moment wil je namelijk geen geld uit geven. Als jij iets wilt kopen, dan ga je naar de winkel of het internet, en dan gaat het initiatief van jou uit, jij bent dus de baas over jouw portemonnee. Zelfs al lijkt het een prachtige aanbieding, je geeft dan toch geld uit dat je eerst niet uit wilde geven, dus ben je altijd meer geld kwijt dan je in gedachten had.
Geef de verkoper geen ruimte om op je in te praten, dat betekent dat je soms bot moet zijn, maar jij bent de baas en niet hij.
Als het je gelukt is om de verkoper te weerstaan, voel je je echt heel goed, en weet je dat het je de volgende keer ook lukt.
Ook het Wereld Natuurfonds maakt zich op het moment schuldig aan huis aan huis gezeur. Met een droevig verhaal van apen. Maar je wist voor je opstond ook wel dat er zielige apen zijn, toen had je waarschijnlijk geen plannen om daar geld in te gaan steken. Dus waarom zou je dat nu wel doen.
Succes ermee!vandaag is een mooie dag - Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 13:22rema
Bij ons was net het glasvezelnet aangelegd, de stoep werd nog dichtgemaakt, en toen stond er al iemand die ons iets wilde uitleggen over de glasvezel.
Netjes binnengelaten en koffie gezet, bleek dat het iemand van de KPN was die ons een duur abonnement aan wilde smeren.
Van dat soort dingen baal ik zo, dan sluit ik alleen uit principe al niets af. - Geplaatst op donderdag 18 maart 2010 17:18Vogelblij

Dit is die sticker via een speciale website aangeboden. Ik heb er zelf geen gebruik van gemaakt. website
EDIT: Ik zie nu pas dat er al een andere is toegevoegd door @Astrid1.

Ik zou voor de laatste gaan, die kan je ook downloaden en printen.Vogelblij wijzigde dit bericht op 18-03-2010 17:28 met 35%: EDITPimpelmeesje - Geplaatst op donderdag 18 maart 2010 21:38Izaline

Dit is inderdaad een direct gevolg van dat register, volgens het AD. Heb je daarin aangegeven dat je telefonisch niet benaderd wil worden, dan komen ze juist bij je aan de deurquote:Ronja schreef op 17 maart 2010 @ 11:37:
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met dat bel-me-niet register. Hier komen er ook steeds meer aan de deur en ik vind het knap irritant!

- Geplaatst op vrijdag 19 maart 2010 12:43RonjaInderdaad
Ik vind het trouwens wel grappig dat ik mensen altijd veel sneller af kan poeieren dan mijn man. Dat was met al die telefonische toestanden ook al zo. Hij vindt het toch wat lastiger om mensen in de rede te vallen en laat ze hun verhaal doen. Ik niet, ik sta niet in de "nee-stand" maar in de "sodemieter-heel-erg-snel-op-stand".
Maar gelukkig zegt hij uiteindelijk ook "nee" hoor. Ik ken iemand wiens man dat zelfs niet kan en dan kan zij weer van alles gaan regelen en opzeggen.
Ik las laatst trouwens ergens een verhaal van een mevrouw die had mensen van een energiemaatschappij aan de deur gehad en zij was wel geïnteresseerd maar wilde niet ter plekke aan de deur beslissen en er nog even over nadenken. En vervolgens hebben ze haar gewoon overgeschreven naar de nieuwe energiemaatschappij! Hoe brutaal is dat?! - Geplaatst op zaterdag 20 maart 2010 16:49fenja
Sinds ik een paar weken geleden de sticker_nee verkopers niet welkom_ van kassa, op mijn deur heb geplakt,heb ik geen" verkopers"
meer aan de deur gehad,werkt dus goed.Ook het "bel me niet register" werkt uitstekend,eindelijk rust onder etenstijd.Als ik iets wil kopen of bestellen,kan ik dat best zelf,daar hoeven ze bij mij niet voor aan de deur te komen te komen leuren(en ook niet te bellen). - Geplaatst op zaterdag 20 maart 2010 19:48rema
Ik ben net zo Ronja, zeg altijd netjes, nee, dank u wel, ik heb geen interesse.
Manlief en zoon staan zo een half uur aan de deur, of vragen iemand binnen, of beantwoorden braaf een telefonische enquete van een half uur, want zo zegt mijn man altijd, laat die jongens ook hun werk doen.
Haha, hij durft gewoon geen nee te zeggen. - Geplaatst op zaterdag 20 maart 2010 19:57twinmom_67
Pas heb ik die sticker gedownload gewoon op gewoon papier heb geen sticker papier ffe met plakband op de deur geplakt , zag nl een troep van die verkoopsters door de wijk trekken denk uitprinten en plakken op de deur en yesssss ze bleven weg hier.
twinmom_67 wijzigde dit bericht op 20-03-2010 19:59 met 20%Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op maandag 29 maart 2010 16:40dalton
Bedankt Astrid1 voor die link van de sticker! Heb hem ook uitgeprint en op de deur geplakt. Ben benieuwd! Hoef ook al die verkopers niet aan de deur, ik beslis zelf wel of ik iets nodig heb of niet! Herken me in alle verhalen die hier geschreven zijn! Ben het zat! Denk je dat je van de bellers af bent, wordt je aan de deur lastig gevallen!

- Geplaatst op maandag 29 maart 2010 17:11twinmom_67
Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op dinsdag 30 maart 2010 22:39beekje

Ik laat zo iemand niet binnen hoor.quote:rema schreef op 17 maart 2010 @ 13:22:
Bij ons was net het glasvezelnet aangelegd, de stoep werd nog dichtgemaakt, en toen stond er al iemand die ons iets wilde uitleggen over de glasvezel.
Netjes binnengelaten en koffie gezet, bleek dat het iemand van de KPN was die ons een duur abonnement aan wilde smeren.
Van dat soort dingen baal ik zo, dan sluit ik alleen uit principe al niets af.Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op dinsdag 30 maart 2010 22:44beekje
Je hebt toch geen sticker nodig? Er staat nergens dat je verplicht bent open te doen als er aan de deur wordt gebeld.Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op dinsdag 30 maart 2010 22:58rema
Nee, dat begrijp ik, maar als net je glasvezelkabel aangelegd is, en er dan iemand aanbelt die je er iets over uit wil leggen, heb je niet direct door dat hij je een abonnement aan wil smeren. Ik dacht dat hij echt iets uit kwam leggen over de glasvezel. - Geplaatst op dinsdag 30 maart 2010 23:04beekje
Ja, dat begreep ik uit je bericht. Maar dan nog kan ie het fijn aan de deur uitleggen.Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 03:20JHazIk doe voor onbekenden de deur niet open. Het glasvezelbedrijf of iets degelijks kan van te voren bellen, want er is een grote kans dat ik niet thuis ben. Het is MIJN huis, MIJN voordeur, en MIJN beslissing of ik de deur open doe. Heel makkelijk.
- Geplaatst op donderdag 01 april 2010 09:35sheilapas
COLPORTAGE-STOP VERKOOP AAN DEUR
STEEDS WEER WERD ER AANGEBELD MET MENSEN DIE ONS WILDEN LATEN OVERSTAPPEN OP EEN ANDERE ENERGIEMAATSCHAPPIJ EN GA ZO MAAR DOOR...W E HEBBEN EEN STICKER VAN WIJKOPENNIETAANDEDEUR.NL EN SINDSDIEN GEEN VERKOPERS MEER AAN DE DEUR.
Moderator1 wijzigde dit bericht op 04-04-2010 19:23 met 8%: Dit is een verplaatst bericht - Oorspronkelijke topictitel toegevoegd - Geplaatst op donderdag 01 april 2010 13:53beekje

Go JHazquote:JHaz schreef op 31 maart 2010 @ 03:20:
Ik doe voor onbekenden de deur niet open. Het glasvezelbedrijf of iets degelijks kan van te voren bellen, want er is een grote kans dat ik niet thuis ben. Het is MIJN huis, MIJN voordeur, en MIJN beslissing of ik de deur open doe. Heel makkelijk.
Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland)
Dit onderwerp heeft 105 reacties, en bestaat uit 5 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 18:26.
Verkoop aan de deur