Dit onderwerp heeft 50 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 09-05-2010 19:19.

quote:Joy-joy schreef op 13 maart 2010 @ 09:31:
Ik woon gelukkig op mezelf, dat scheelt. En hij ook. We hebben het wel al een keer gehad over samen op vakantie gaan. Als ik daaraan denk voel ik me direct een stuk vrijer omdat ik dan niet direct de volgende dag mijn ouders weer zie. Ik kan heel moeilijk iets voor mijn ouders verborgen houden.
Ik geloof wel wat er in de bijbel staat, maar ik probeer het ook in de context van die tijd te zien. Vaak waren er wel redenen voor bepaalde regels die nu niet meer zo spelen. Maar dit onderwerp vind ik lastig.

quote:lana schreef op 13 maart 2010 @ 15:03:
Bijkomend "opstakel" kan zijn, dat je nog maagd bent ( daar ga ik eigenlijk van uit, gezien de regels die jouw geloof, of ouders je opleggen).
Als je het hebben van sex als iets "engs" ziet, kun je dat het beste met je vriend bespreken.En kijk, wij hebben ook allemaal een "eerste keer" gehad, en warempel we hebben het overleefd. En of die eerste keer leuk was of iets minder, we zijn er niet bepaald mee opgehouden ( met het hebben van sex). Zeker niet!

quote:

Bij jezelf blijven: het gaat erom wat jij vindt, niet om wat jouw broer vindt.quote:..Hij heeft ook een vriendin en heeft me wel duidelijk gemaakt dat hoe wij met elkaar omgaan heel normaal is.Hij vindt ook dat ik er gewoon lekker van moet genieten.

De relatie tussen haar en haar vriend is (vrijwel) over, dáárom is ze nu blij dat ze toch niet zo intiem met hem is geweest...quote:Kenau Simons Hasselaer schreef op 07 mei 2010 @ 15:36:
Pure indoctrinatie door een religie vind ik vreselijk. Die bijbel is een door mannen geschreven en samengesteld boek. Mensen dus. Niet door een God. Meisje, haal alles in huis dat nodig is veilig vrijen en leef je passie uit met je vriend. Ga genieten, want goeie sex is heerlijk en er is helemaal niets verkeerds aan. Dat hebben de kerken ervan gemaakt. Volg je passie en duik vanavond nog met hem die koffer in en ontdek hoe fijn en goed het kan zijn. Kerk, geloof, bijbel en ouders buiten de deur houden.
Misschien toch een twijfel: is dit allemaal wel echt?quote:Joy-joy schreef op 15 april 2010 @ 12:38:
We hebben met elkaar getongzoend! Wow! Ik heb tegen hem gezegd dat ik geen ervaring heb. Toen zei hij dat hij dat ook weinig ervaring heeft en ging hij voor me zitten en mocht ik gewoon zelf wat uit proberen. Leuk als een jongen je eerst ook nog andere dingen laat ontdekken.

quote:

Dit onderwerp heeft 50 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 09-05-2010 19:19.