Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Libelle brief - Zo trots

Dit onderwerp heeft 5 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 14-03-2010 20:00.

Libelle brief - Zo trots

Ga naar een onderdeel
  1. internetredactie
    Afbeelding van internetredactie

De volgende brief was te lezen in Libelle 11:

Zo trots
    Als ik naar mijn zoontje van negen kijk en bedenk wat hij mee moet maken, breekt mijn hart. Hij heeft een verlamde slokdarm en maag en krijgt 24 uur per dag sondevoeding. Ondanks de morfine heeft hij altijd pijn. Mensen praten vaak tegen hem alsof het allemaal wel meevalt. Vast goed bedoeld, maar ik zie hem dan staan, niet wetende wat hij moet zeggen, met tranen in zijn ogen. Ik probeer hem uit te leggen dat niet iedereen begrijpt wat hij meemaakt en dat hij blij moet zijn met de mensen die dat wel doen. Hij zegt dat hij ondanks alles gelukkig is. Afgelopen weken is hij weer een paar dagen naar een speciale medische school geweest. Trots vertelt hij dat hij een Cito-toets heeft gemaakt en alle 25 vragen goed had.
    Ik ben ook trots. Ik ben zo blij zijn moeder te mogen zijn. Maaike de Graaf

Onder dit bericht kunt u een reactie achterlaten.

2. Stieneke
    Afbeelding van Stieneke

Hallo Maaike,
    Wat een kanjer, die zoon van jou en wat een domme mensen om zo tegen hem te praten.
    Kan hij in de toekomst hieraan geopereerd worden?
    Ik las je verhaal al in de Libelle en leef met jullie mee!
    Voor de toekomst wens ik jullie heel veel sterkte en trots!!
    Liefs van mij

3. anoniem1
    Afbeelding van anoniem1

maaike, wat een verdriet zal dat manneke hebben af en toe. en terecht ben je trots op hem, valt ook niet mee om zoiets te dragen.
    las in een plaatselijke krant van een gezin uit Roemenië met hetzelfde probleem; hun jongetje is ik meen in de radbout geopereerd en heeft een nieuwe slokdarm gekregen, (in Roemenië hadden ze hem een uiterts pijnlijke t u i n s l a n g in de keel geplaatst.) gelukkig heeft het manneke hier familie wonen, die hebben hem en zijn familie hierheen gehaald. het enige nadeel nu is, dat er wat stents geplaatst moeten worden in de nieuwe aangelegde slokdarm, ze hebben de neiging om dicht te slaan. dus hij moet nu wéér geopereerd worden. hij is inmiddels ook al naar een speciale school geweest. hij en zijn familie zijn erg blij metd eze kans. Ik kan me voorstellen, dat je de moed af en toe in de schoenen zinkt, maar omwille van je kind zul je het vast volhouden. heel veel sterkte! en een dikke knuf voor je dappere zoon..

Never a dull moment in my life...

4. beschermengel
    Afbeelding van beschermengel

lieve meid, mijn hart breekt als ik je verhaal lees.
    maar allereerst wil ik jou complimenteren dat je zo betrokken bent bij je kanjer en natuurlijk dat hij zelf zo dapper en moedig zijn ziekte draagt, want het is wel iets waar jij en hij dag en nacht mee geconfronteerd worden. pijn , wanhoop, verdriet, het moet niet meevallen voor hem en jou. een machteloos gevoel geven als moeder.
    maar ik neem mijn petje af voor jullie. je zoon is een bikkel dat hij ondanks zijn ziekte en pijn nog zulke toetsen kan maken.
    dat hij zegt gelukkig te zijn ontroerd me heel erg. wat mopperen wij dan over kleinigheden als zo,n jongen zoiets ernstigs meemaakt en altijd pijn heeft.
    ik weet als moeder van een kind met handicap maar al te goed wat je moet doorstaan, en dat reacties van de buitenwereld niet altijd makkelijk zijn. toch zal je zoon leren er mee om te gaan. nu is hij nog jong, maar ook dit zal hij leren. mensen reageren vaak uit onwetendheid , weten niet wat ze moeten zeggen en kramen er dan d e meest onzinnige of pijnlijke opmerkingen uit.
    vaak is het wel goed bedoeld maar komt het zo ontzettend averrechts binnen. vertel dit je zoontje maar. dat mensen hun best willen doen om goed te reageren, maar dit ook heel vaak onhandig gebeurd , maar wellicht niet zo bedoeld is.
    ik wens jou en je kanjer alle goeds toe en hoop dat je zoontje geholpen kan worden aan zijn aandoening. mocht dit niet mogelijk zijn, dan hoop ik dat hij een goed volwaardig leven mag krijgen waarin alles medisch naar beste kunnen voor hem gedaan wordt..
    dikke knuffel voor jou en je lieverd. hij is een topper.
    liefs, BE.

beschermengel wijzigde dit bericht op 14-03-2010 12:57 met 13%

5. Carla46
    Afbeelding van Carla46

Bij het lezen van deze brief in de Libelle was mijn eerste gedachte: "het zal toch niet waar zijn, zou er nog een jongetje met deze aandoening in Nederland zijn?" Nee dus. Het gaat over het jongetje dat op de school zit, waar ik werk. En ja, het is een ongelofelijk dapper mannetje dat nog enorm kan genieten, ondanks alle ellende die hij meemaakt. Maar op school is er ook bewondering voor zijn ouders. Hun inzet en zorg is formidabel. En dat mag ook wel gezegd worden!

6. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Maaike,ik kreeg kippenvel tijdens het lezen van je brief.
    Wat een flink manneke is het toch en ik neem mijn petje af voor jullie als ouders. Hij heeft liefdevolle ouders die heel goed voor hem zorgen en hem helpt bij zijn ziekte. Jullie zoontje is een kanjer en een goed voorbeeld voor mensen die al beginnen te piepen als ze verkouden zijn. Wat een doorzetter.
    Ik wens jullie als ouders veel sterkte.

Moderator1 wijzigde dit bericht op 16-03-2010 16:24 met 0%