- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 46 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 07-04-2010 19:44.
Eenzaamheid in een instelling
- Geplaatst op dinsdag 16 maart 2010 09:21beschermengelgoedenmorgen lieve dames,
bloempje je hebt mijn eerdere verhaal toch nog gelezen begreep ik, dat stuk wat ik weggehaald heb. ik kreeg een niet zo leuk telefoontje van iemand uit mijn omgeving ,na plaatsing van dit stukje.
er schijnt nog iemand op dit forum mee te lezen die erg nauw betrokken is bij de instelling.
ik werd er in herkend. niet dat ik leugens schrijf, maar het werd niet op prijs gesteld . zo zal dit stukje ook wel niet gewaardeerd worden, maar pech dan. ik doe er toch het zwijgen niet toe, ook al heb ik het stuk van gisteren in een opwelling weggehaald als eerste reactie, nu doe ik dat niet meer. . we leven in een vrij land toch en de waarheid is misschien hard maar mag gezegd worden. ik weet dat er weer meegelezen wordt maar deert me niet anders zou ik hier niet meer schrijven. ik ben niet te chanteren en voel me sterker dan ooit.
heb die persoon verteld dat ze dan hier maar mee moet doen in de discussie en niet heimelijk prive reageren via mijn telefoon.
elk woord van wat ik zeg is de waarheid. wie daar niet tegen kan moet dan maar zorgen dat er dingen veranderen in de praktijk.
wat goed bloempje dat je zelf voor het pgb zorgt. je houdt zo de touwtjes wel in handen. ik heb een keer andere dagbesteding geprobeerd en als ons kind een keer niet kwam moest gewoon de prijs doorbetaald worden. daar begin ik dus niet aan.
er zijn 3 weken vakantie szomers en dat is snel verdiend he als je dan door moet betalen elke dag.
wat dat betreft is de huidige dagbesteding wel soepel op dit betalingsgebied. komt ze niet vanwege vakantie, ziekte dan betaal je ook niets.
bloempje ik zit even mee te denken aan jouw zoon. heb je via pgb al eens gezocht naar iemand die prive leuke dingen met hem onderneemt ? een student of iemand die zich aangesproken voelt om er eens op uit te trekken met hem ? een soort buddy ?
bij de zorgbureaus zijn daar vast wel mensen voor beschikbaar.
is hij ook lid van een club ? het rode kruis organiseert ook leuke weekenden voor mensen met en zonder beperking.
dames ik ga aan de poets hier.
tot later en een fijne dag vast. liefs, beschermengel.Moderator1 wijzigde dit bericht op 16-03-2010 21:27 met 0% - Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 08:11bloempje
Goede morgen lieve allemaal,
Beschermengel,ik had jouw stukje inderdaad gelezen. Wat vervelend voor jou dat jij gebeld werd, die zich herkende in jouw bericht.
Tja, iedereen kan mee lezen hier, maar zolang jij geen namen noemt, is er toch niets aan de hand.
Dit topic heet toch, eenzaam in een instelling, mag jij dan niet als betrokken en begaande moeder van je geliefde kind, niet schrijven, wat jouw zo dwars zit. Daar is zo,n forum toch voor, dan moet inderdaad die mevrouw maar mee komen discusseren, dan kun je nog van elkaar leren. Als je zelf niet zo,n kind hebt is het gewoon ook heel moeilijk te begrijpen, hoe je je soms als moeder voelt.
Ik vind gewoon, dat ouders meer inspraak zouden moeten hebben, inplaats van aan de buitenkant te moeten blijven staan. Van deze nieuwe zorgboerderij van mijn oudste zoon magf ik ten alle tijden bellen, als mij iets dwars zit en dat voelt gewoon heel fijn. Eergisteren ben ik ook heel fijn te woord gestaan, toen ik wat vragen had over mijn oudste zoon. Er werd ruimschoots de tijd voor mij genomen en dat voelde voor mij als moeder erg goed. Zo zou het overal in instellingen moeten gaan, maar ook mijn ervaring heeft geleerd dat dit niet zo is.
Bedankt nog voor het mee denken met mij lieve beschermengel. Ik ben voledig op de hoogte van die dingen die jij schrijft. Maar mijn oudste zoon is heel erg op zich zelf, dus dat werkt niet bij hem. Soms neemt een vriend hem weleens mee uit, die hij erg vertrouwt. Is een jeugdvriend van hem. Wij dachten vroeger ook aan auitisme met oudste zoon. Wij activeren onze oudste zoon zoveel mogelijk, nemen hem ook soms mee om te wandelen of om te zwemmen.
Ook bellen wij hem vaak op om hem te activeren.
Trouwens het geld wat wij over houden van de PGB van oudste , moeten wij terug sturen aan het ciz. Hebben wij trouwens altijd keurig netjes gedaan.
Oudste zoon is ook erg gekort op zijn PGB ,want ze rederen zo tegenwoordig, dat de ouders mantelzorgers zijn idem dito mijn jongste zoon en schoonkind. Maar dat werkt gewoon niet zo, want jongste zoon heeft zelf al meer dan zijn handjes vol.
Oef, ik moet hard nodig stoppen nu met schrijven, want ik moet zo naar mijn schoondochter en kleinkindje toe!
Nog een fijne zonnige woensdag gewenst iedereen!
Lieve groeten, Bloembloempje wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:18 met 4% - Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 12:26beschermengelhai lieve bloempje,
weet je wat ik hem gedaan ? ik heb diegene die me belde een lange mail gestuurd en daar nogmaals mijn ongenoegen in geuit over een aantal zaken . ik ga dan maar met haar in conclaaf hihi, als zij me kwalijk neemt hier te posten, hoewel in geen namen vermeld.
ik voel me volledig vrij verder. mijn eerdere reactie had ik dus helemaal niet weg hoeven halen. ik doe niets verkeerd, maar was even overdondert, maar heb mezelf hervat hoor.
over jouw zoon, ik proef een wantrouwen naar anderen / de maatschappij. iemand die zich niet makkelijk geeft, maar heel gevoelig is voor mensen, stemmingen, emoties, en van daaruit toch wat angstig is kontakten te maken. ik kan het me ook helemaal voorstellen. de maatschappij is hard. en hij moet zich hierin staande houden wat niet altijd makkelijk is. dan trek je je terug in je eigen vertrouwde wereldje.
het is voor hem zo belangrijk dat hij mensen kan vertrouwen en op hen bouwen. je mag in feite nooit falen hierin. en dat doen anderen wel vaak dus wat rest je dan dan terugtrekken he ? ik herken het van onze dochter. zij leeft zo op gevoel. soms zie je haar direct open en spontaan op een vreemde afstappen , maar net zo goed zichzelf terugtrekken bij iemand die ze al jaren kent. het is maar wie aanspreekt, maar zowat altijd komt het ook uit wie het goed of juist slecht met haar voorheeft.
zij is een emotievoeler 1e klas. dat zal met jouw zoon ook wel zo zijn.
ik ben blij dat je de pgb mogelijkheden kent. het is een mooi hulpmiddel om mensen te ondersteunen, hoewel er wel flink aan getrokken wordt met alle bezuinigingen.
dat ze jou en je familie als matelzorgers zien mag geen excuses zijn om op pgb te korten. er gaat zoveel extra tijd in het begeleiden van je zoon zitten en men kan niet zonder slag of stoot aannemen dat je jongste of jullie zomaar een mantelzorger zouden zijn. bestrijd dit hoor bij herindicatie. mantelzorg is altijd vrijwillig, nooit gedwongen of klakkeloos aannemend. daarop mag geen indicatie gebouwd zijn, op eigen interpretering van een indicatiesteller.
bloem we gaan door.... voor de zwakkeren die het nodig hebben, niet aleen jouw of mijn kind, maar allen die we kunnen en mogen helpen.
ik zie dit ook echt als mijn levenstaak. en hoewel ik zware, heel zware tijden heb gekend , geef ik nooit op.
de zware periodes zie ik als een flinke griep. even uitzieken en dan met volle kracht er weer tegenaan.
meis hou je taai. liefs, beschermengel.Moderator1 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 18:20 met 10%: Moderator wijzigde met 0% - Geplaatst op donderdag 18 maart 2010 06:59bloempje
Hoi lieve beschermengel,
Nog hartelijk bedankt voor jouw lieve reactie. Ik ben erg druk momenteel, dus ik beantwoord jouw bericht later nog. Ik wil er even de tijd voor nemen om jou zo goed mogelijk te antwoorden. Zo dadelijk moet ik voor het eerst heel de dag op mijn kleindochtertje passen, dus helaas heb ik het even te druk. Maar jij ziet mij zo gauw mogelijk weer hier verschijnen.
Alvast weer veel sterkte gewenst!
Ook nog voor jou en iedereen hier een fijne zonnige donderdag gewenst.
Liefs, Bloempje - Geplaatst op zaterdag 20 maart 2010 11:12bloempje
Hoi beste Beschermengel,
Sorry dat het even wat langer duurde, maar gisteren was ik zo moe, dat er niets meer van schrijven terecht kwam.
Maar om nog even op jouw laatste bericht terug te komen, heel goed van jou dat jij de des betreffende persoon gemaild hebt.
Ik hoop dat er een beetje positief op jouw mail gereageerd wordt en dat er even geprobeerd wordt in de schoen van ons moeders te gaan staan. Het kost ons toch ook enorm veel energie om voor onze kinderen te vechten.
Het zou niet goed zijn voor onze kwetsbare kinderen om aan de zijlijn te moeten staan, want wie moet voor hun anders de kooltjes uit het vuur halen?
En ook voor al die andere kwetsbare mensen, die bijvoorbeeld zelf geen ouders meer hebben, wie moet er dan voor hun op komen?
Dus, ik hoop dat de desbetreffende persoon daar een beetje begrip voor heeft en jou niets meer kwalijk gaat nemen.
Jou kost het enorm veel energie, daar weet ik van mee te praten.
Maar als niemand zijn of haar mond open doet, veranderd er helemaal niets en zullen onze kwetsbare kinderen en andere kwetsbare clienten er alleen maar op acheruit gaan, dus moet je soms wel de knuppel in het hoenderhok gooien.
Nogmaals makkelijk is het niet voor ons moeders, dus hoop ik dat er ook wat meer begrip mag komen van de andere kant!
Jij had ook inderdaad je bericht niet weg hoeven te halen, maar ik doe het tegenwoordig ook wel eens om moeilijkheden te voor komen. Nogmaals iedereen kan mee lezen en daar heb jij nu dus ook ervaring mee. Maar het siert de des betreffende persoon nog, dat zij jou niet aan gevallen heeft op dit mooie topic, dan nog beter een telefoontje naar jou toe, al was dit ook schrikken voor jou!
Nogmaals ik hoop echt dat jullie er beiden uit kunnen komen in de mail.
Wij hebben al genoeg op ons bordje, dus een beetje medeleven in inleven, zou erg prettig zijn voor ons als moeders. Ook voor onze kwetsbare kinderen zou dit zoveel prettiger en rustiger zijn, want zij krijgen er genoeg van mee. Juist omdat zij zo gevoelig zijn, kunnen zij dit er echt niet bij hebben.
Jij hebt het trouwens prachtig beschreven, over de terug getrokkenheid van mijn oudste gevoelige kwetsbare zoon.
Als kind zijnde, was hij al zo terug getrokken. Ik kon hem dan ook moeilijk bij iemand anders brengen om op hem te passen, want hij schreeuwde dan heel de boel bij elkaar, als ik weg was.
Ik werd dan op gebeld door de oppas, want zij kreeg hem echt niet stil.
Ook op het peuterschooltje bleef hij huilen en de peuterleidster kreeg hem ook met geen mogelijkheid stil. Dus heb ik hem weer van het peuterschooltje af gehaald, waar de peuterleidster het helemaal mee eens was.
Hij was dus ook een erg gevoelig kindje en dat is eigenlijk niet veranderd. Dus, dat hij zich zo terug trekt, snap ik heel goed van hem. Ik ben zelf ook nogal terug getrokken, dus ook die dingen herken ik heel goed van hem.
Ik ben zelf ook erg gevoelig, dus ik herken veel van mijn oudste zoon in mezelf.
Ik heb ook niet veel vertrouwen meer in veel mensen en blijf tegenwoordig erg alert, want niet iedereen is zoals hij of zij lijkt.
Wat die pgb betreft. Ik ga per saldo bellen, want ik heb elders gelezen, dat dit ook kan helpen.Nog heel hartelijk bedankt voor jouw goede adviezen. Ik ga hier zeer zeker wat aan doen!!
Mijn oudste zoon heeft trouwens al een nieuwe herindicatie, omdat er sprake was, dat hij nog een dagdeel meer dag besteding ging doen, dus moesten wij tegelijkertijd een nieuwe herindicatie doen. Ze hebben toen wel geld er bij gegeven voor een dagdeel dagbesteding,erbij, maar de rest is toen veel in gesneden???
Wel heeft mijn oudste zoon 4 uur per week WMO erbij gekregen, maar dat is ook eigenlijk veel te weinig, want mijn oudste zoon maakt vreselijk veel vlekken in zijn huis en ook op zijn kleding.Nu, ja ik heb heel voor voor mijn oudste zoon over en ook mijn man, dus wij doen het met veel liefde voor onze oudste zoon!
Wij blijven vechten voor onze kwetsbare kinderen en alle zwakkeren in de samenleving die onze hulp nodig hebben. Ik ben de emdr therapie gaan doen om wat sterker te worden en ik hoop daarna nog meer te kunnen betekenen!
Lieve beschermengel ik wens jou nog veel sterkte en succes met het gevecht om je dierbare kwetsbare dochtertje!
Alvast een fijn weekend gewenst voor jou en iedereen die hier lezen of mee schrijven!
Lieve groeten, Bloembloempje wijzigde dit bericht op 20-03-2010 13:18 met 0%: Type foutjes verbeterd. - Geplaatst op zaterdag 20 maart 2010 16:28beschermengelhai meis,
bloem weet je dat extra vlekken extra waskosten geeft die je op kunt voeren bij de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting ?
ook extra kledingslijtage is opvoerbaar.
betreft die mantelzorg en je zoons pgb, vermoed ik dat jij in je onschuld teveel aangegeven hebt dat jij en je man mantelzorg verlenen aan jullie zoon. tja dat hoef je geen 2x te zeggen tegen een indicatiesteller. die zien dat meteen als oorzaak om direct een flink stuk te korten op een pgbtoekenning. wil je je huidige budget behouden, moet je altijd vermelden dat er geen mantelzorg is. dit is geen fraude hoor. je zoon heeft pgb geld nodig voor zijn hulpvragen, en alles wat er dan nog bij komt kijken en waar hij geen hulp van in kan kopen doen jullie.
bloem ik laat het hier even bij. we gaan zo chinezen en wil er op mijn best uitzien, dus nog ff lekker optutten hier.
liefs en fijnweekend, beschermengel. - Geplaatst op zaterdag 20 maart 2010 18:52marja500Hallo Bloempje,
Weet niet in waar je ergens in Nederland woont, maar in Zuid Limburg heb je Stichting Horizon. Bij de clienten van Horizon is een psychiatrische diagnose gesteld. Horizon koppelt een vrijwilliger (maatje) aan de client. Misschien iets voor je zoon?
Marja - Geplaatst op zondag 21 maart 2010 09:38bloempje
Hoi Beschermengel,
Wat gezellig een chinees etentje. Ik hoop dat jij er van genoten hebt met je lieve gezin. Heerlijk er even tussen uit, leuk hoor!
Carpe diem!
Bedankt voor de goede tip voor de belasting. Dit wist ik dus niet. Mijn zoon maakt ook veel verfvlekken in zijn kleding en vergeet het dan te verwijderen met terpetine. Ze moeten ook weleens verven op de zorgboerderij en hebben daar geen werkkleding voor, dus op zo,n manier verpietert hij nogal eens zijn goede kleding. dus die tip van jou, is nu extra welkom.
Van die PGB ,heb ik inderdaad in mijn onschuld aan gegeven, dat ik mantelzorg verrichtte bij mijn oudste zoon, achteraf vond ik dat wel stom van mij zelf. Maar ze vroeg mij honderduit en vroeg toen ook of vrienden of andere familieleden mijn oudste zoon wel eens hielpen.
Ik vond dit al zo raar, want ik had voor heen een hele aardige begaande vrouw uit Tilburg, die zelfs zei als mijn oudste zoon nog meer PGB nodig had, dat ik het haar kon vragen.
Wat ik overings nooit gedaan heb. Maar ineens kreeg ik deze vrouw uit onze omgeving en zij vond het nodig om mijn oudste zoon flink te korten in zijn PGB?
Ik heb nog wel een brief geschreven, maar dat hielp ook niets.
Nogmaals bedankt voor jouw lieve belangstelling en de goede tips!
Hoi Marja,
Ik woon helaas niet in Zuid Limburg. Ik woon in Zuid Holland en daar hebben ze zoiets niet. Wel werkten mijn oudste zoon samen op zijn vorige dag besteding met mensen die ook schizofrenie hadden. Hij fietstte toen die tijd ook met hun mee naar de dag besteding. Maar als ze dan weer in een psychose vielen, dan stopten ze ook met de dag besteding en was mijn oudste zoon ook dit contact weer kwijt.
Er woont zelfs zo,n maatje bij hem om de hoek, maar die komt de laatste maanden nooit meer buiten. Die jongen wil ook geen contact en ja dan houdt alles op!
Mijn oudste zoon trekt zich zelf ook erg terug, dus of zo,n maatje zin zou hebben bij hem betwijfel ik?
Maar het is wel een goed iniatief van de Horizon van jullie. In ieder geval bedankt voor jouw lieve moeite!
Iedereen van mij een fijne zondag gewenst.
Lieve groeten, Bloem - Geplaatst op maandag 22 maart 2010 12:42beschermengelhoi bloem,
ben blij dat je wat aan mijn tips gehad hebt.
het etentje was overigens top. heerlijk genoten allemaal.
jowu weekend ook gladjes verlopen ? en weer gepoetst vanmorgen bij je kanjer thuis ?
bij jou ook zulk lekker weer ? doet goed he meis.
warme groeten, beschermengel. - Geplaatst op dinsdag 23 maart 2010 08:26bloempje
Hoi Beschermengel,
Heerlijk voor jou, dat het etentje zo gezellig was. Pluk de dag meid, ja en ik geniet ook van het mooie weer. Gisteren en ook vandaag is het weer heerlijk zonnig weer. Echt genieten hoor. Ik ga zo de ramen poetsen en neem meteen de buitenboel van mijn oude buurvrouw mee, want zij mag nu zelf niet op een trap staan, omdat zij j.l. zo gevallen is. Morgen mag ik weer op mijn lieve kleindochtertje passen en ga ik heerlijk met haar wandelen met dit prachtige weer, dus dat wordt weer genieten voor deze oma.
Gisteren heb ik inderdaad ook weer bij mijn oudste kanjer thuis gepoetst. Met dit weer werkt het toch lekkerder. Ook heb ik lekker twee wassen gewassen bij hem en lekker buiten aan de waslijntjes gehangen. Hij heeft toch zo,n mooi huisje met een heerlijke tuin er bij.
Gelukkig woont hij erg naar zijn zin daar.
Hoe gaat het met die kanjer van een dochter van jou?
Nu, meis ik ben er weer van door, want het worden weer drukke dagen voor mij, maar wel leuke dagen!
Tot over een paar daagjes, want van schrijven zal nu wel niet veel terecht komen.
Nog fijne zonnige dagen gewenst.
Lieve, warme groeten terug van mij!bloempje wijzigde dit bericht op 23-03-2010 08:29 met 0% - Geplaatst op dinsdag 23 maart 2010 09:09beschermengellief bloempje, wat ben je een bezige bij voor iedereen. je buurvrouw, je zoon, je kleinkind. je hebt het er maar druk mee.
hier ook druk. ik ben in de weer in de instelling, voor mijn zieke moeder die terminaal kanker heeft en nu nauwelijks meer lopen kan omdat er waarschijnlijk uitzaaingen in de botten zitten , naast uitzaaingen onder de maag en in de bovenbuik. ik moet zakelijk dingen regelen, moet procederen voor iets wat in de familie moet blijven . ik zit er even wat doorheen voor mijn gevoel maar ik ga door. ben nog nooit klein weten te krijgen dus nu ook niet. ff diep zuchten en kop in de wind en verder.
hier gaat de was ook naar buiten zo. heerlijk dat de lente er weer is. dat hebben we nodig.
lieverd een heerlijke zonnige dag gewenst en denk je ook een beetje aan jezelf ? [ hihi hoor wie het zegt..]. fijne dag, BE. - Geplaatst op dinsdag 23 maart 2010 19:07bloempje
Lieve Beschermengel, wat een zorgen om je lieve moeder. Ik wil jou bij deze ontzettend veel sterkte en extra kracht toe wensen.
Een hele zware taak voor jou. Denk tussendoor wel goed om jezelf hoor. Ik heb mijn moeder een tijdje bij mij thuis verzorgd, toen zij in een verzorgingshuis zat en daar meer achteruit dan vooruit ging door de omstandigheden. Ik ben netals jou een aktiviste, maar pas op dat het je niet teveel wordt. Ik heb niet voor niets een burn-out, laat het bij jou asjeblieft niet zover komen.
Ik was te moe om te schrijven, maar ik wilde jou toch even een hart onder de riem steken.
Dikke knuffels voor jou! - Geplaatst op dinsdag 23 maart 2010 22:12beschermengellieve bloem wat ontzettend lief dat je speciaal dit berichtje neertypte. ik voel je warmte stralen, wat ben je toch een lief begaan mens.
vind je naam toepasselijk. je bijnaam dan he. bloempje.
je doet me denken aan een stralende bloem die bloeit en vreugde schenkt aan mensen. dankjewel meis.
ik zal aan je woorden denken. liefs en een dikke knuffel, beschermengel. - Geplaatst op vrijdag 26 maart 2010 02:32bloempje
Lieve Beschermengel, wat ben jij een lief en positief mens. Dankjewel voor jouw ontzettend lieve woorden en jouw grote vertrouwen in mij.Ik kan jouw lieve woorden nu hartstikke goed gebruiken, want ik voel mij momenteel echt hartstikke rot.
Ik heb alles op het ADHD topic geschreven, dus als jij het wil lezen, kan jij het daar lezen, als jij daar behoefte aan hebt. Maar jij hebt ook al genoeg op je bordje, dus houd jij je nu maar rustig lieverd. Het is misschien beter voor jou, om het niet te lezen.
Tot later weer, als ik mij weer wat beter voel.
Liefs en dikke knuffels van mij, Bloem xxx - Geplaatst op vrijdag 26 maart 2010 16:46beschermengelhoi bloempje, ik heb gelezen op het adhd forum en wat een teleurstelling moet het zijn nu jullie dit tegekomen met je kleine meisje.
ik kan me zo voorstellen dat het zorgen en verdriet geeft, maar lieve bloem de kindjes die ik ken met beugels zijn er snel aan gewend en als het goed is is het voor ongeveer een dik jaar dat ze die moet dragen. beter nu ontdekt dan als ze ouder is. nu ze klein is , is alles flexibel . hou het resultaat voor ogen meid. ik wens jullie veel sterkte en het komt goed hoor. niet wanhopen. geniet een beetje van je weekend en de kleine meid.
liefs, be. - Geplaatst op zaterdag 27 maart 2010 10:18bloempje
Hoi lieve Beschermengel,
Ontzettend bedankt voor jouw lieve opbeurende en wijze woorden. A.s. dinsdag mag ik weer op mijn lieve kleindochtertje passen, dus kan ik ook vast aan die beugeltjes wennen. Er zijn ergere dingen. Ik heb het nu een plaatsje gegeven en het zal best goed komen met mijn lieve kleine meisje. Ook een dikke knuffel voor jouw kanjer en een super dikke knuffel voor die kanjer van een moeder van haar.
Ik ga nu even er heerlijk tussenuit met manlief naar onze camping om de voortent er op te zetten.
Tot over een paar daagjes weer!
Jij en ook alle anderen hier een heel fijn weekend gewenst.
Lifs, Bloembloempje wijzigde dit bericht op 27-03-2010 10:19 met 0% - Geplaatst op zaterdag 27 maart 2010 13:03beschermengelhai lieve schat ,
ik denk dat de ergste schrik over je kleine meis wel een plekje heeft. ik snap het maar al te goed dat je je rot geschrokken bent maar jezelf hervat hebt. het komt echt goed lieve bloem.
je kleindochtertje is je zo lief en alles wat op haar pad komt zou je liever zelf ondergaan he. ik proef zoveel liefde voor de kleine meid van jou.
geniet van elkaar, je hele gezin, jullie zijn teamplayers en komen er altijd bovenop. en nu ben je dus op de camping. wens je veel voorpret toe voor de komende zomer op jullie stekkie.
dikke knuf, BE. - Geplaatst op maandag 29 maart 2010 09:47bloempje
Hoi lieve Beschermengel, wat ben jij toch een lief en positief mens. Opnieuw ontzettend bedankt voor jouw lieve opbeurende woorden.
Inderdaad heb ik het geacepteerd de spreid beugeltjes van mijn lieve kleindochtertje. Vooral nu ik gisteren met eigen ogen zag, hoe haar paps en mams er ook mee om gingen. Zij hadden het er een dagje moeilijk mee en het viel even tegen van hun eerst geborene, maar nu zij er aan gewend zijn, gaan zij er al heel goed mee om. Ook de kleine meid heeft helemaal niet gehuild, toen zij voor het eerst de spreidbeugeltjes om kreeg, dus dat viel ook honderd procent mee.
Inderdaad ben ik helemaal verzot op mijn lieve kleindochtertje. Ik houd enorm veel van haar en ook opa is helemaal gek op zijn lieve kleindochtertje.
Dat wij dit ooit mogen mee maken om nog oma en opa te worden van zo,n lief wichtje, kunnen wij nog niet vatten.
Wij zijn inderdaad teamplayers met veel liefde voor elkaar!
Nogmaals bedankt voor jouw lieve wensen en lieve woorden. Ik hoop dat jij ook een heerlijk weekend hebt gehad met je lieve gezin!
Alvast een fijne maandag gewenst.
Liefs en dikke knuffels, Bloem xxxbloempje wijzigde dit bericht op 29-03-2010 09:49 met 0% - Geplaatst op maandag 29 maart 2010 09:47Sannetjee
Goeiemorgen,
Ik kom even inbreken op dit topic als het mag ;-)
Ik lees al een tijdje mee en de liefde voor jullie kinderen straalt er werkelijk vanaf. Ik vind het fantastisch om te lezen hoe jullie zo voor het welzijn van jullie kinderen vechten.
Bloem ken ik natuurlijk al wat langer vanwege het EMDR topic, beschermengel nog niet echt. Maar alleen al uit deze topic haal ik zoveel liefde voor jullie kinderen. Jullie vechten er hard voor, daarnaast spelen er helaas ook een hoop andere vervelende dingen zoals het ziekzijn van de moeder van beschermengel, de kleindochter van Bloem.. Ik hoop dat jullie ondanks alles ook een beetje op jullie zelf letten.. Jullie doen heel veel voor anderen en staan altijd voor iedereen klaar maar let ook op jullie grenzen, zoek ontspanning en probeer jezelf ook te behoeden voor teveel hooi op de vork. Dat is wat ik even wilde tikken hier ;-)
Beschermengel, nog bedankt voor je complimentje bij relatie (topic over 14 jarige) Ik probeer gewoon te schrijven wat ik denk, al komt het er ook lang niet altijd zo vriendelijk en wijs uit.. Ben wat dat betreft wel een leuk moeilijk typje.. haha ;-) Maar komt goed!
Bloem geniet morgen van het oppassen en ik ben blij dat de ergste schrik een beetje voorbij is. Jouw lieve kleindochtertje komt er wel.. ze heeft hele lieve ouders en vooral een fantastische oma.. dat komt goed!
Heel veel sterkte met alles lieve Bloem en Beschermengel.
Liefs Sanne - Geplaatst op maandag 29 maart 2010 09:48Sannetjee
ohh Bloem, wat een teamwork..
we waren tegelijk aan het posten haha!
Fijne dag lieve Bloem!!
Liefs - Geplaatst op maandag 29 maart 2010 09:54bloempje
Hoi lieve Sannetjee,
Hi hi, inderdaad waren wij gelijk aan het typen.
Wat een lieve wijzen woorden heb jij weer geschreven.
Ik zal jouw wijze raad proberen op te volgen, als jij mij beloofd ook goed op jezelf te passen.
Maar nu moet ik echt weg, want ik moet met de fiets naar mijn oudste zoon toe en anders kom ik tijd te kort, om zijn huisje schoon te krijgen!
Jij ook alvast een hele fijne maandag toe gewenst.
Liefs en een zachte knuffel van mij, Bloem xxxx - Geplaatst op maandag 29 maart 2010 12:57beschermengelhoi meissies,
bloem wat fijn te lezen dat de ergste schrik over de beugeltjes van je kleindochter goed opgepakt worden door iedereen. ik ben zo blij voor je. het komt echt wel goed.
vandaag is maandag, jouw poetsdag bij je zoon he. ik denk dat je inmiddels ver klaar bent met alles ? weer lekker fris dus voor je lieverd.
ben hier ook aan de slag geweest en beneden is ook weer lekker schoon.
Sannetje, leuk jou hier ook te lezen. van harte welkom. ook dank voor je complimenten. onze dochter is mijn alles, ik ga voor haar door het vuur. laat me dan door niemand tegenhouden. het is zo, n heerlijke meid. bloem heeft dat met haar zoon ook. we weten van elkaar zonder woorden waar we voor staan en moeite voor doen, ondervinden veel dezelfde problemen en dat schept een band.
mar sanne, je bent echt heel wijs voor je leeftijd. ik kan bijna niet geloven dat je pas 19 bent. je woorden klinken als woorden van iemand die al veel meegemaat heeft en weet waar ze het over heeft.
en ik vind je erg positief en opbeurend. dat mag ook best gezegd.
lieve meiden ik ga even verder schrijven op het adhd topic. heb veel te vertellen. liefs, BE. - Geplaatst op maandag 29 maart 2010 13:24Sannetjee
Hee,
Ik las al een tijdje mee op dit topic maar had nog nooit gereageerd, ken dit natuurlijk alleen van mijn stage en kan me enkel maar aansluiten bij boekenwurm haar stukje. We doen wat we kunnen maar worden door zoveel regels en opdrachten genekt. En dat is zo ontzettend jammer, er is bijna geen tijd meer voor de mensen zelf.. en dat hoort niet.. maar ja wie ben ik om daar een mening over te hebben he!
Wat betreft de liefde die van de stukjes af komt kan ik lezen dat jullie beiden voor je kinderen door het vuur gaan, wilde enkel even komen zeggen dat ik dat fantastisch vind om zo te lezen. Ik loop nu zelf stage in een instelling voor kinderen met verstandelijke handicap maar er zij zoveel regels. Ik probeer als stagiaire zijnde wat extra tijd voor de kinderen te nemen, soms gaat dat ten koste van mijn opdrachten maar dat is dan jammer. Ik vind dat de kinderen in dit geval voorop staan.. dus besteed ik daar mijn aandacht aan.
Dat jullie weten hoe het aanvoelt en eigenlijk geen woorden nodig hebben lijkt mij vanzelfsprekend, jullie zitten als het ware in een vergelijkbare situatie en ik vind het fijn dat jullie zo via dit medium met elkaar daarover van gedachten kunnen wisselen.
Wat betreft mijn wijsheid, dat valt wel mee. Ik heb een aantal dingen meegemaakt en ik probeer op een of andere manier van alles wel wat te leren, soms lukt dat wel soms ook niet. Ik probeer me ook altijd wel in te leven in de ander zijn of haar situatie, misschien dat het daar door komt dat het lijkt of ik zoveel weet, want in principe weet ik niets hoor, althans niet veel
Toch ben ik echt 19 hoor ;-) 2 maandjes haha. Tuurlijk heb ik ook al het nodige op mijn bord gehad net als een ieder ander. Maar ik ben lang niet altijd zo positief hoor, Ik heb een flinke periode achter de rug waarvoor het van mij niet meer hoefde, gelukkig is die voorbij en ga ik binnekort een nieuwe start maken:) Dus wie weet is dat het wel dat die positieve energie vandaan komt.
Veel geluk nog verder en ik vind het mooi om te lezen dat jullie zo van gedachten kunnen wisselen en steun bij elkaar vinden, ik zal af en toe nog eens meelezen want echt mee praten kan ik niet. Ik wens jullie een fijne dag!
Liefs SanModerator1 wijzigde dit bericht op 04-04-2010 18:01 met 0% - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 13:42beschermengelhoi san en bloempje, ik ben er heel even hier.
sanne wat leuk dat je zo,n mooie stage hebt. meis je moet maar denken, elk klein dingetje wat je extra voor de mensen kunt doen is een glimlach van een client en daar doe je het voor.
bloem heb stiekem ff op het adhd forum gelezen en zal daar zo ook nog evne posten. ik las dat je je lieve kanjer thuis gehad hebt met pasen.. geweldig toch en gezellig. gaat het goed verder met hem ?
ik ga zo op de moter naar de instelling mijn dochter van dagbesteding halen. ze vind dat geweldig moterrijden. zit als een vorstin achterop in haar leren moterpak, donkere bril en sjaal rond de nek als een echte hells angel haha. hoe harder hoe liever rijden vind ze maar ik doe natuurlijk voorzichtig met mijn engeltje achterop.
meiden fijne dag nog en liefs, BE. - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 19:44bloempje
Hoi engel en Sanne,
Ik heb jou net op het adhd topic geantwoord lieve engel.
Zo lief die klein hells angel van jou. Lijkt mij ook een schattig gezich in haar motorpakje bij haar mams op de motor. Geniet er maar van engeltje.
Met mijn kanjer gaat het op en neer, maar ik doe net als jou wat ik kan voor hem. Ik ga voor mijn kinderen door het vuur en nooit is mij iets teveel voor hun, idem dito mijn lieve kleindochtertje.
Maar nu gaat deze mams en oma naar bed, want ik ben nu toch wel erg moe.
Nogmaals heel veel sterkte gewenst engeltje. Ik denk aan jou hoor!
Lieve Sanne, jij ook nog bedankt voor jouw lieve woorden hier en elders.
Erg lief van jou, dat jij ook wat extra tijd aan de clienten van jouw stage besteed.
Voor de rest wens ik jou heel veel sterkte met alle extra drukte.
Ik stop nu echt met schrijven, want ik zit nu echt bijna te slapen achter mijn toetsenboard.
Alvast een fijne avond gewenst lieve meiden!
Liefs en dikke knuffels, Bloem xxxxModerator1 wijzigde dit bericht op 14-04-2010 12:21 met 6%: Moderator wijzigde met 0%
Dit onderwerp heeft 46 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 07-04-2010 19:44.
Eenzaamheid in een instelling