- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 26 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 30-08-2010 17:14.
Ervaring met online daten?
- Geplaatst op zondag 14 maart 2010 09:23masje
Hoi Evelien, ik wilde net zo'n zelfde topic openen. je was me voor
. Ik heb me uit nieuwsgierigheid bij 50plusmatch aangemeld en een aantal leuke reacties gekregen. Ik heb wel bij mijn profiel gemeld dat ik niet wil samenwonen en ook niet echt uit ben op een partner. Mijn man is ruim 1,5 jaar geleden overleden en ik ben nog niet toe aan een nieuwe vriend. Het is wel leuk om eens rond te kijken en nieuwe mensen te leren kennen. Ik mail met iemand die het met zichzelf ook prima heeft, ik woon in Portugal, reis graag met de camper en op grond daarvan krijg ik reacties van mensen die dat ook graag doen. Als je iemand wil ontmoeten zou ik dat na mail en telefonisch contact doen en dan ook nog op een openbare plek. Dan kan je niet veel gebeuren denk ik. Succes en ook veel plezier, maar verwacht er niet teveel van.
Groetjes
Masje - Geplaatst op zondag 14 maart 2010 17:58willy1944Hallo Evelien,
Ik heb me ook ingeschreven,maar eris heel veel kaf onder het koren, en heb dus nog geen goede ervaringen gehad, de tip dat je voorzichtig moet zijn, is dus niet overbodig, het is zoeken naar de bekende speld in de hooiberg.Zelf wil ik geen bergen geld aan uit geven, want wat die datingsides doen kan ik zelf net zo goed, want ik ken mezelf hetbeste.Dus het invullen van allerlei vragen of je wel bij elkaar past, hoef je helemaal niet te doen. Er zijn ook sides die geen geld vragen de datingsides waar je je dus voorniets in kunt schrijven, maar daar is dus weer opletten geboden, lees goed wat de mannen schrijven en weet ook zeker dat het bij de man om maar een ding gaat, een keer raden....... - Geplaatst op zondag 14 maart 2010 21:16EvelienW
Mop, wat goed dat je zo'n positieve ervaring hebt! Had je al snel contact met je huidige partner? En voelde je je verplicht altijd op reacties in te gaan of dat niet?
Masje, dankjewel voor je verhaal! Gebruik je de datingsites nu dan ook als een soort ontspanning of ben je wel serieus op zoek naar een soort contact? En hoeveel tijd besteed je ongeveer aan datingsites?EvelienW wijzigde dit bericht op 14-03-2010 21:18 met 29% - Geplaatst op maandag 15 maart 2010 17:44mop
Ik had op zondagochtend een mailtje gestuurd en maandagavond belde hij al(dit omdat hij zei dat ik maar moest bellen en ik dus zondag gezegd had als je echt interesse in me hebt hoor ik jouw wel via de telefoon)
we hebben een hele week zo'n 3 uur aan de telefoon gezeten voor ik afsprak met hem.
en nee voelde me niet verplicht om op iedereen te reageren,maar vond het wel netjes om dat te doen,al was het maar een mailtje dat ik geen interesse in die persoon had.
maar als jij bij een reactie geen goed gevoel hebt,dan gewoon afkappen en niet te snel je privegegevens geven.
ook altijd zorgen dat er minimaal 1 persoon die je vertrouwt weet wat je gaat doen. - Geplaatst op dinsdag 16 maart 2010 11:16EvelienW
Ik heb me inmiddels op een paar sites ingeschreven, maar wil ook niet meteen alles vertellen op mijn profiel. Klinkt dat bekend?
Ik heb al wel wat leuke reacties en vind 't vooral leuk om profielen te bekijken.. We zien wel even waar dit heen gaat!
Mop, wat onwijs leuk dat dat zo goed ging.. Dat geeft hoop! - Geplaatst op dinsdag 16 maart 2010 13:39mop
hoi evelien,
wat je op je profiel zet moet jij weten en het is inderdaad slim om niet alles te vertellen.
fijn dat je al wat leuke reacties hebt.
het belangrijkste wat je meestal vertelt is wat je zoekt, het karakter wat je aanspreekt en een paar steekwoorden over jezelf.
ik heb er bij mij toen bij gezet dat ik niet wist of er nog een kindje kwam(ben er nu wel mee bezig,zo serieus is dat bij ons nu)
ja,ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo had verwacht,maar het kan dus wel.
hou je ons op de hoogte?
je mag me ook prive op de hoogte houden hoor.
vind dat altijd wel leuk om te horen - Geplaatst op dinsdag 16 maart 2010 15:54AargIk heb zo mijn man ontmoet en we zijn nu al jaren samen dus het kan heel goed uitpakken. Ik heb ook vrienden die elkaar zo kennen.
Tips:
Ga voor een serieuze site, gratis trekt meer creeps aan. (en geloof niet in de zgn psychologische test van parship!)
Vertel nooit teveel in je profiel. Stel je niet kwetsbaar op (daar hebben foute mannen een neus voor). Wees niet te bescheiden in je eisen en zet jezelf ook niet bescheiden neer.
Als je al een foto erop zet (dat heb ik niet gedaan en alleen bij het mailen later een paar keer uitgewisseld) zorg dan dat het een neutrale leuke foto is. (dus niet in je sexy bikini op de badrand
)
Als je afspreekt, doe dat buiten de deur en stel mensen op de hoogte. Spreek ook niet meteen daarna bij hem of jezelf thuis af. Blijf niet te lang mailen, dat kan nl een vertroebeld beeld geven. Spreek dus snel af, want anders kan het zonde van je tijd en energie blijken te zijn.
Let op signalen die je krijgt, sommige mannen zijn echt heel fout op allerlei verschillende manieren, dus laat nooit het achterste van je tong zien al lijkt het alsof dat kan. Maw: neem je tijd om iemand te leren kennen.
Ik was destijds niet uit op een relatie, maar vond een nieuw contact gewoon leuk. Als je die insteek hebt, blijf je volgens mij ook dichter bij jezelf. En als je iemand niet leuk vindt..jammer dan..ga dan ook verder..Aarg wijzigde dit bericht op 16-03-2010 16:00 met 4% - Geplaatst op donderdag 18 maart 2010 13:24patje72Ga inderdaad niet voor een gratis datingsite. Ik weet hoeveel moeite het is om een site te onderhouden en ga er maar vanuit dat de gratis datingsites een manier vinden om toch via jou geld te verdienen. Bijvoorbeeld door het sturen van SPAM, of je gegevens te verkopen aan marketing bureaus. 50plusmatch is bijvoorbeeld wel een hele betrouwbare! Als je een overzichtje wilt zien van leuke betrouwbare datingsites, kun je kijken op datingsite
- Geplaatst op donderdag 18 maart 2010 14:13mop
patje72,
sorry maar dit ben ik niet helemaal met je eens.
ik heb mijn vriend via een gratis site leren kennen en niks gemerkt dat ze aan mij geld verdienen.
en spam kreeg ik ook niet van ze.
bovendien spam kan je makkelijk negeren en vanaf komen,de meeste dan.
ik heb juist bij betaalde sites mijn vraagtekens. - Geplaatst op zondag 21 maart 2010 17:42iones
Ik heb er zelf geen ervaring mee. MAar van de zomer moet ik wel naar een bruiloft van mensen wiens relatie door internet tot stand is gekomen. Toch niets mis mee>? - Geplaatst op dinsdag 23 maart 2010 16:41Corina
Nadat ik in 2000 weduwe geworden ben
Ben ik in 2001 lid geworden van een site voor alleenstaande ouders
www.ouderalleen.nl
Daar worden uitjes georganiseerd en met een uitje kwam ik mijn hudige partner tegen
We zijn inmiddels al weer 9 en half jaar samen en heel gelukkigGeniet nu< niet later - Geplaatst op zaterdag 05 juni 2010 13:37sandra1983
Ik sta nu sinds 2 weken op weetwiejedate.nl en dat bevalt me erg goed. Tot nu toe geen gekke profielen tegengekomen in tegenstelling tot andere sites.
Een aanrader dus. - Geplaatst op zaterdag 05 juni 2010 13:59Marigene
IK heb er zelf geen ervaring mee maar een zoon van vrienden van ons, hij is 25 heeft een heel leuke vriendin via internet gevonden, enig nadeel is dat zij in Apeldoorn woont en hij in Eindhoven.
maar ze zoeken elkaar om het weekend op , ze hebben nu ongeveer een jaar verkering , en het gaat erg goed.....Oost west thuis best! - Geplaatst op zaterdag 05 juni 2010 14:56Ellenwiske
Een vriend van ons (63 jaar) heeft drie maanden geleden ook een vrouw ( 61 ) leren kennen via een gratis datingsite. Ze wilden allebei een lat relatie en latten nu heel wat af. Volgens mij zijn ze al aardig verliefd.
Daarvoor heeft hij twee keer kennisgemaakt met andere vrouwen, maar daar was geen klik.Ellenwiske wijzigde dit bericht op 06-06-2010 19:47 met 0% - Geplaatst op zaterdag 05 juni 2010 17:36lakota
Een op vijf relatie's komt tegen woordig tot stand via een adtings site.Mensen hebben het druk ,geen tijd en dit lijkt een goede msnier te zijn.Zo kun je snel uitsorteren wie wel en wie niet. Eerder zei iemand veel kaf onder het koren.Dat is zeker waar., Mannen die getrouwd zijn en die gewoon achter de computer iets opwindends willen.Maar ook mannen die alleen op vluggertjes uit zijn.
Mannen die je zullen vertellen dat ze hun "rugzakje" leeg hebben....Niet geloven .Heel jonge mannen die oudere vrouwen willen.
Er is je al veel goede raad gegeven. Telefoneren. Mailen...en ontmoeten altijd openbare plekken.
Kopje koffie en dan op je gevoel afgaan. Overdag.
Zoek betrouwbare sites . Ik weet ehct niet of gratis beter is of niet.Maar je kunt ook kijken naar sites die je interesse hebben ergens voor. Stel je hebt een boerenbedrijf ,dan zou je naar iets agrarosch kunnen gaan.
Of spiritueel,dan zoek je daar iets.
Dan heb je al gelijk meer kans van slagen. Je kunt ook met een bemiddelings bureau gaan werken.Die zoeken dan ehct uit voor je , wat bij je past.
Wat je ook doet,wees voorzichtig ,hap nooit te snel...en blijf in openbare ruimten in het begin.
Vertrouw je eigen intuitie.REN als het niet lekker voelt.
Ik wens je veel succes toe. - Geplaatst op maandag 14 juni 2010 11:40jacqueline rs
Ik doe al jaren aan internetdating, met wisselend succes ;-). Nog geen vaste relatie, maar wel erg leuke contacten, en heb wel een fijne relatie gehad via internet. En er een aantal leuke vrienden aan overgehouden.
Een paar simpele veiligheidstips: geef je identiteit niet zomaar. Ik wacht af tot ik zijn naam weet, dan doe ik grondig onderzoek via google, om te zien of hij is die hij is. Vaak zijn er dingen te vinden over z'n werk, soms heeft hij iets verteld over z'n kinderen die op school X of sport Y zitten. Vaak gemakkelijk te vinden; dan weet je dat iemand daarover iig niet heeft gelogen, dat scheelt.
Ik heb ook een anoniem emailadres. Als je buiten de site gaat mailen kan je identiteit kenbaar worden via de mail. Als je je adres zo instelt dat de ontvanger als afzender alleen 'marietje' ziet, en als emailadres 'marietje@provider.nl', dan geef je niets prijs. Testen kan je dat soort dingen door jezelf via google te zoeken. Mannen die niets te verbergen hebben mailen meestal met hun naam en vaak met een werkadres: 'kees.achternaam@jansenbouw.nl. Weet je dat ook weer ;-).
Kortom, zonder argwanend of wantrouwend te hoeven zijn kun je de nodige veiligheid inbouwen, en dat geeft een hoop rust.
Op www.goedenwel.nl schrijf ik als Jacky van der Wiel een aantal columns over dit onderwerp. - Geplaatst op maandag 28 juni 2010 12:1488studente88
Hoi Evelien,
ik heb mijn vriend op deze manier ontmoet (nu 7 maanden geleden)
Ik heb met een stuk of 3 jongens eerst gemaild via een fake-emailadres. Vervolgens heb ik met degene die me echt leuk leken en die ik vertrouwde op msn gechat. Toen heb ik dus maar uiteindelijk met ééntje afgesproken en mn gevoel klopte...want een maand later waren we samen en zijn nu onafscheidelijk!
We lachen er nog elke dag om hoor, hoe we elkaar hebben ontmoet, want we waren beide een beetje achterdochtig wat internet daten betreft! - Geplaatst op woensdag 30 juni 2010 02:17Rosa76
voor een snelle lekkere wip raad ik online daten zeker aan... serieuze relaties via online daten bestaan in mijn ogen niet... - Geplaatst op woensdag 11 augustus 2010 09:56EefDa
Reclame verwijderd door moderator2Moderator2 wijzigde dit bericht op 16-08-2010 22:09 met 90%: reclame - Geplaatst op maandag 16 augustus 2010 20:10Famke1972
Hoi Evelien,
Ik heb in 2005 mijn vriend leren kennen via Relatieplanet.nl en we zijn nog steeds gelukkig samen.
Daarvoor heb ik ongeveer 8 dates gehad via deze site.
Wat ik geconstateerd heb tijdens het daten is dat je er vooral lol in moet hebben, daarmee bedoel ik in het daten op zich.
Tuurlijk heb je wel verwachtingen, maar deze moeten niet te hoog zijn want de kans dat het niet meteen een verliefdheid is (en dan ook nog van 2 kanten!), is erg groot.
In mijn dateperiode hoorde ik ook van andere vrouwen dat ze slechte ervaringen hadden, ik heb deze niet gehad aangezien je wel je gezonde verstand moet gebruiken als je date.
Dus niet in je huis uitnodigen, voorlopig je adres niet geven en (maar dat is mijn advies) niet uit eten gaan. Als je de man in kwestie niet ziet zitten dan zit je nog een heel diner aan hem vast en 's avonds laat met een glas of wat op, kan het afscheid vervelend worden.
Gewoon een kopje koffie drinken in de stad op middag in het weekend vond ik persoonlijk het prettigst.
Bij de eerste (mail/telefonische) contacten raad ik je aan: negeer je intuïtie niet als je denkt dat er ergens iets niet klopt, trust me, het klopt dan in 99% van de gevallen gewoon echt niet.
Blijf ook niet te lang mailen, maar bel (uit de stem en de toon kun je al wat opmaken) en maak een afspraak zodat je weet met wie je te maken hebt. Zo besteedt je niet teveel tijd aan iemand met je wie je het toch niet ziet zitten.
Ik hoop dat wat hebt aan mijn ervaringen en ik wens je heel veel datesucces!
En last but not least, er zitten creeps op de relatiesites, maar ook echt hele leuke mannen! - Geplaatst op maandag 16 augustus 2010 20:27Gizmo
Ik heb ook een vaste relatie gekregen via een internetdate. Tuurlijk zijn er zat mannen tussen die getrouwd zijn en zo een graantje mee willen pikken, maar die haal je er al snel uit.
Als je een poosje met elkaar chat of msn-t kom je en heel eind. Als het niet goed voelt is het ook niet goed. Stel veel vragen en als de antwoorden gewoon niet kloppen met het profiel is het foute boel. Hele vage profielen zijn ook foute boel (vaak zijn die getrouwd/bezet). Daarna kan je telefoonnummers uitwisselen en elkaar spreken. SPreekvoor de date een voor jou vertrouwde omgeving af en ik zorgde ervoor dat altijd iemand wist waar ik was. Ik heb het erg leuk gevodnen om op deze manier nieuwe mensen te leren kennen. Met sommige klikte het op vriendschappelijke basis en sommige waren echt te erg voor woorden, maar dat heeft ook wel wat.
Ik zal zeggen ga ervoor, maar wel met je voelsprieten open. Als je gevoel zegt dat het noet klopt dan is dat ook zo.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op dinsdag 17 augustus 2010 11:55hokura
Op aandringen van een vriendin had ik me na zes jaar single te zijn geweest (na een echtscheiding) op een datingsite aangemeld. Ik had er geen foto bij gezet alleen maar een ludieke tekst. Kreeg de eerste week dus ook helemaal geen reracties, mannen zijn nogal visueel en denken meteen dat je er niet uitziet als je er geen foto bij plaatst, bij mij het tegenover gestelde. Zie er juist goed uit en wilde niet dat mannen op mijn uiterlijk afgingen. Enfin, na een week kreeg ik een bericht van iemand die dacht dat hij allang niet meer op die site stond maar omdat mijn interesse in hem op zijn mail terecht kwam vond hij het toch wel beleefd om even te reageren.
We hebben nog 1x gemaild en twee dagen later afgesproken, we woonden 3km afstand van elkaar. We zijn nu vijf jaar verder en heel gelukkig getrouwd....hij was mijn eerste en meteen ook mijn laatste date....geef de hoop en de moed dus niet op....maar pas wel op voor de engerds...een vriendin van mij heeft alleen maar last gehad met mannen van een site en die is zo afgeknapt die wil nu helemaal niemand meer omdat haar vertrouwen in mannen weg is...alsnog success!!Dit is het moment waarin je herinneringen maakt. Het verleden is gebeurd en de toekomst moet nog komen. - Geplaatst op vrijdag 20 augustus 2010 15:04EefDa
Ik heb met 1 site goede ervaring. Heel veel geprobeerd maar bij Dutch cougar leuke dates gevonden. Gevoel dat het wel ok is. - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 09:39Gerda1975
Ik heb erg slechte ervaringen gehad met weetwiejedate.nl deze site adverteerd overal met gratis maar dat is het zeker niet je kunt er gratis kijken maar meer ook niet of je moet een duur lidmaatschap aangaan.
Ben er toch ingetrapt om lid te worden van deze site, nadat ik een gratis profiel had aangemaakt waar je helemaal niks mee kunt ontvang je veel rare reactie van vieze mannetjes met vreemde voorstellen zal ze hier maar niet noemen.maar zal deze site dus zeker niet aan bevelen. - Geplaatst op maandag 30 augustus 2010 17:14melisaWaarom daten als je een leuke partner zoekt.
Bezoek eens een gezellige dansavond voor singles. Je leert op een ongedwongen manier leuke mensen kennen. Ik ken diverse stellen die elkaar op deze manier hebben ontmoet.
Succes !!
Dit onderwerp heeft 26 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 30-08-2010 17:14.
Ervaring met online daten?