- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 10 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 28-03-2010 14:45.
De Troon
- Geplaatst op maandag 08 maart 2010 13:56MissEllie
Afgelopen zaterdag begon de nieuwe serie De Troon. Ik vond de beelden prachtig maar ik irriteerde mij aan de voice over die alles aan het uitleggen was. Ik vond de acteurs wel goed spelen, maar persoonlijk heb ik meer genoten van Bernard, Schavuit van Oranje. Heeft iemand van jullie gekeken en wat vonden jullie er van? - Geplaatst op maandag 08 maart 2010 14:00amelie1967
Ook ik vond de voice-over irritant. Maar ik denk dat die noodzakelijk is voor de mensen die de geschiedenis niet helemaal weten van de oranjes?
Ik geloof gelezen te hebben dat de opnames in Hongarije plaatsvonden. Daar zijn genoeg oude paleizen. Ik moet nog kijken of ik alles kan gaan volgen van deze serie, maar ik ben wel een liefhebber van historische series! (en dus blij met deze serie)kalm aan en rap een beetje - Geplaatst op maandag 08 maart 2010 21:00brittfan
Ik had het opgenomen en heb net gekeken. Niet onaardig alles bij elkaar maar het acteertalent is ver te zoeken. Waarschijnlijk het budget te laag om goede acteurs aan te trekken, en het klopt dat het in Hongarije is gefilmd, blijkt ook goedkoper te zijn als ergens anders.
De serie over Wilhelmina was stukken beter. - Geplaatst op maandag 08 maart 2010 21:12apekop
Ik vind het een mooie serie,maar ik hou erg van geschiedenis dus ik lette meer op of het geschiedkundig allemaal wel juist was.
Ik blijf het wel volgen en ik ergerde me niet aan de verteller,gek genoeg is die me niet eens opgevallen!Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op maandag 08 maart 2010 21:33gertine
ik heb het ook gezien en ik vond het niet slecht, zat ook wel humor in nu ben ik benieuwd naar het volgende deelsol omnibus lucet - Geplaatst op zondag 14 maart 2010 17:39gertine
ik heb gisteravond weer gekeken en vind het goed tenminste ik heb me er altijd deze voorstelling van gemaakt ook de personen zijn goed gekozensol omnibus lucet - Geplaatst op maandag 15 maart 2010 10:22MissEllie
Het 2e deel bekeken en ik ben nu definitief afgehaakt. Ik blijf mij ergeren aan de voice over en ik vind het teveel hap/snap. Ik begrijp dat dat de keuze van de makers kan zijn geweest, maar van enig historisch besef is geen sprake. Jammer, gemiste kans! Voor mij is de serie Bernard, schavuit van Oranje toch nog steeds de topper in dit genre. - Geplaatst op maandag 15 maart 2010 10:41kati
Ik heb het opgenomen en gisteren pas deel 1 gekeken. Maar het haalt t niet bij de Engelse series over het Koningshuis! De BBC zal wel een groter budget hebben denk ik, maar als ik naar de Tudors kijk, vraag ik me af waarom het in Nederland altijd zo jammerlijk achterblijft... Doodzonde! Ook ik hou enorm van de historische series en films, dus ik blijf het wel volgen maar gek genoeg weet ik meer van het Engelse koningshuis dan van ons eigen koningshuis. Geen idee waar dat aan ligt...
Wel erg kneuterig gebracht en dat is jammer.Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op maandag 15 maart 2010 10:57gertine
kati het was gewoon erg kneuterig hier en zeker bij Willem 1 en het engelse hof had veel meer glitter en glamour
ik heb ook de tudors opgenomen maar de persoon van hendrik de VIII vind ik heel slecht gekozen ik moet toch steeds weer denken oh wie is dat ook al weer ik heb in de loop van de tijd veel betere series geziensol omnibus lucet - Geplaatst op maandag 15 maart 2010 11:10kati
De serie de Tudors vind ik een prachtige serie maar idd de persoon die Henry VIII speelt is slecht gekozen! Zo'n knappe, slanke man was Henry absoluut niet!
Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op zondag 28 maart 2010 14:45Vogelblij
Tudors is historisch gezien, waardeloos. De kostuums zijn aangepast aan de huidige tijd, maar inderdaad prachtig om ze te zien. De entourage en de acteurs zijn sterk. Het verhaal staat erg ver van de werkelijkheid af. Jammer. Alleen Hendrik VIII ziet er wel erg jong uit voor een man van dik in de 40 en zeker voor de tijd waarin het speelt.
Wel prachtige beelden, heel verzorgd en dat maakt het toch de moeite waard om er naar te kijken.
De troon vind ik wel leuk. Ik weet niet zoveel over de historie en dit is een goede gelegenheid om het te leren. Via wikipedia even nalezen hoe het werkelijk was. De voice-over vind ik wel prettig. Hoef ik zelf niet na te denken over wat ik zie. De andere series vond ik leuker om te kijken, maar die zijn actueler en dan weet je meteen wat wel en niet onzin is.???
Dit onderwerp heeft 10 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 28-03-2010 14:45.
De Troon