Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Blijvers na overspel, contact gezocht (2)

Dit onderwerp heeft 3006 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 29-01-2012 09:41. Dit onderwerp is gesloten!

Blijvers na overspel, contact gezocht (2)

Ga naar een onderdeel
  1. Tinkelbel
    Afbeelding van Tinkelbel

En Moitie, is hij nu met haar gestopt ? werken jullie samen aan je relatie, heeft hij nu voor jouw gekozen en zet hij zich in ?
    Daar hangt nu alles vanaf !

Het zijn de kleine dingen die het doen !!!

2. tobeornottobe
    Afbeelding van tobeornottobe

Tobe; ik begin never nooit iets met wie dan ook die in een relatie zit. of nog half in een relatie zit. Staat voor mij gelijk aan............

dat is nou wat ik bedoel........
    waarom accepteren minnaressen wel dat hun minnaar getrouwd blijft, komt het doordat ze in een flow zitten, zich onbewust realiseren dat het geen blijvende relatie is, dat ze het daarom maar op zijn beloop laten ?
    ik denk het wel en dan kom ik weer uit op mijn eigen beredenering, houden van gaat niet zomaar over, verliefdheid wel.

pipi, nou heb jij nog het gevoel, en jij ook zoniet, dat jullie verliezers zijn, dat jullie een wereldgoed verloren hebben, maar zoals het nou voor jullie eruit ziet, liggen jullie ver vooruit op jullie bijna exmannen en komen jullie ook met een grote voorsprong uit deze situatie.

\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\"

3. pipilangkous
    Afbeelding van pipilangkous

Ik denk dat de minnaressen en de vreemdgangers het echt als 2 verschillende losse werelden zien en er verder proberen zich er zo min mogelijk van aan te trekken. Ze maken zichzelf wijs dat die Andere wereld totaal los staat van hen en proberen dan ook heel hard om obstakels van een overlapping uit de weg te ruimen.

4. manonke
    Afbeelding van manonke

quote:
    moikie schreef op 26 januari 2012 @ 08:50:
    [...]

Het probleem is dat hij het allemaal op zijn beloop heeft gelaten. Toen ik er achter kwam (terwijl hij er al op aan was gesproken door een gezamenlijke vriendin die hij had beloofd ermee te zullen stoppen, wat hij dus niet heeft gedaan) moest hij het natuurlijk wel toegeven. Hij heeft eerst doen voorkomen alsof het niet zoveel voorstelde maar later kwam ik erachter dat hij speciaal voor haar een andere mobiele telefoon had en toen ik de rekeningen van onze vaste telefoon bekeek bleken daaruit ook ellenlang telefoongesprekken op momenten dat ik niet thuis was.
    Hij sprak stiekem met haar af in de kroeg en kwam bij haar thuis. Als ik erover probeer(de) te praten liep het altijd op dikke ruzie uit, uit zichzelf zegt hij niks. Ik word daar zo boos van. Leuke bijkomstigheid is dat ik de "dame" in kwestie heel regelmatig tegenkom, bah!

moikie voor mij was voorwaarde dat ik wilde dat hij voor 100% voor ons ging. De knop ging pas om, nadat ik hem uit de woning heb gezet en hij bij haar is gaan wonen.
    Uit jouw verhaal begrijp ik een beetje dat dat bij jullie niet het geval is. Net of zijn knop niet om is. Hij probeert het 'onderwerp' te vermijden, maar vecht ook niet echt om jullie relatie weer op de rails te krijgen. klopt dit?
    Als mijn idee goed is, kan ik me je gevoel wel heel goed voorstellen. Dan vecht je eigenlijk alleen. Het vetrouwen kan pas weer langzaam terugkomen als hij je het gevoel heeft dat hij voor jou vecht. Als dit niet gebeurd, weet ik inderdaad niet of je het vetrouwen in hem weer teug krijgt. Alleen vechten voor een relatie werkt niet. je moet er samen de schouders onder zetten, anders gaat het helaas echt niet werken.

Ik wens je heel veel kracht en wijsheid toe!

*** Iemand kan je alleen je zelfrespect afnemen als je het hem geeft (Ghandi) ***

5. manonke
    Afbeelding van manonke

haha pipi, het zijn gewoon een stel struisvogels.
    Steken de kop in het zand en proberen zo min mogelijk omhoog te kijken!

*** Iemand kan je alleen je zelfrespect afnemen als je het hem geeft (Ghandi) ***

6. tobeornottobe
    Afbeelding van tobeornottobe

quote:
    pipilangkous schreef op 26 januari 2012 @ 11:47:
    Ik denk dat de minnaressen en de vreemdgangers het echt als 2 verschillende losse werelden zien en er verder proberen zich er zo min mogelijk van aan te trekken. Ze maken zichzelf wijs dat die Andere wereld totaal los staat van hen en proberen dan ook heel hard om obstakels van een overlapping uit de weg te ruimen.

kjk, dit is nou nog eens klare taal, jj begint te beseffen dat dit hele overspelcircus totaal nks met jou te maken heeft, dat jou inzet en jouw toewijding in het huwelijk, meer dan voldoende was, verstandelijk kun je het goed beredeneren, nou je gevoel nog.
    het is een winst voor je dat jouw naaste de groei zien in jouw persoonlijkheid, je hebt meer courage dan de bedriegers,en dat is alleen maar in het voordeel van jou en de kinderen, jij gaat devreemdgangers nog eens overtroeven, jij bent een voorbeeld voor bedrogen mensen, wij kunnen nog erg veel van jou leren

\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\"

7. mariaw
    Afbeelding van mariaw

quote:
    tobeornottobe schreef op 26 januari 2012 @ 10:58:
    dat is nou wat ik bedoel........
    waarom accepteren minnaressen wel dat hun minnaar getrouwd blijft, komt het doordat ze in een flow zitten, zich onbewust realiseren dat het geen blijvende relatie is, dat ze het daarom maar op zijn beloop laten ?
    ik denk het wel en dan kom ik weer uit op mijn eigen beredenering, houden van gaat niet zomaar over, verliefdheid wel.
    .

Zou kunnen.
    Ik zou t willen verklaren met angst.
    Die andere dames zijn waarschijnlijk gekwetst in eerdere relaties (niet alleen liefdesrelaties), hebben diepe emotionele pijn plekken en zijn vooral heel erg bang om alleen te zijn.
    hebben oude shit niet goed verwerkt en zijn onzuiver in hun eigen wezen, in houden van zichzelf. Laag zelfbeeld ook
    Dat maakt dat je je laat sturen door; hebben hebben hebben. "Ik wil ook een vent, ik wl ook en raltie, ik wil ook gelukkig zijn etc etc etc."
    Zo hedonistisch als de pest, de ultieme vorm hiervan. De zucht naar genot.
    Zonder stil te staan bij angsten die je hiertoe drijven of deze zelfs ook maar een seconde onder ogen te zien. Vluchten in een negatieve stiekeme relatie die voortkomt uit bedrog, die bestaat op negatieviteit en het 'zwarte' en 'slechte'.
    Zoveel vinden die andere dmes zih nu waard, met jouw man.........
    En t knappe is dat ze geloven wanneer hij zegt; O maar met jou is het zo bijzonder, met jou voelt het zo goed etc etc. DREAM ON !!!!!

Breek me de bek niet open, wat heb ik t gehad met dit zelfzuchtige gedrag en de manier waarop.
    Maar ook; wat een eenzaamheid en wat een angst bestaat er toch. En dan wint bij mij persoonlijk ook het mededogen. Niet dat ik t goedkeur (never nooit) maar ik heb er wel erg mee te doen. Wat een leeg bestaan.

8. mariaw
    Afbeelding van mariaw

quote:
    tobeornottobe schreef op 26 januari 2012 @ 12:46:
    [...]

kjk, dit is nou nog eens klare taal, jj begint te beseffen dat dit hele overspelcircus totaal nks met jou te maken heeft, dat jou inzet en jouw toewijding in het huwelijk, meer dan voldoende was, verstandelijk kun je het goed beredeneren, nou je gevoel nog.
    het is een winst voor je dat jouw naaste de groei zien in jouw persoonlijkheid, je hebt meer courage dan de bedriegers,en dat is alleen maar in het voordeel van jou en de kinderen, jij gaat devreemdgangers nog eens overtroeven, jij bent een voorbeeld voor bedrogen mensen, wij kunnen nog erg veel van jou leren

sluit ik me bij aan
    Zou ik echter graag ook tegen zoniet en manonke etc etc etc willen zeggen

9. Tinkelbel
    Afbeelding van Tinkelbel

mariaw ik denk dat je heel erg gelijk hebt wat betreft de minnares/vriendin van een getrouwde man, die van mij zei woordelijk toen ik haar woest smste"bla bla....ik vond jullie altijd zo,n fijn gezin".
    Hoe sneu dat je dan de plek van de vrouw probeert in te nemen!
    Daarbij is het juist vaak de afhankelijkheid en de inschikkelijkheid die haar aantrekkelijk maakt voor de man, de jager meent prooi te hebben gevangen !!!! Hij voelt zich super door haar en zij voelt zich byzonder door hem, hij komt immers bij haar terwijl hij al voorzien is, in haar simplisme maakt dat het ekstra byzonder.
    Wat vaak een koude douche tot gevolg heeft als ze echt samen verder moeten..
    Idd sneu, maar al met al schieten wij daar weinig mee op, wij moeten dealen met de aangebrande peren,

10. mariaw
    Afbeelding van mariaw

quote:
    pipilangkous schreef op 25 januari 2012 @ 22:54:
    Ik had vandaag onverwacht een ontzettend fijn gesprek op mijn werk dat me daar veel verder bij kan helpen. Mijn leidinggevende vroeg vertelde me dat hij nogmaals zijn waardering voor me wilde uiten en daarbij vertelde hij me dat hij vond dat ik een enorme groei doormaakte in mijn persoonlijkheid. Dat hij zag dat ik me steeds duidelijker en zelfstandiger durfde te profileren en dat hij daar zijn bewondering voor wilde uitspreken. Toen ik aangaf dat ik dat fijn vond, maar dat ik op dat vlak nog enorm met mezelf aan het worstelen ben, vroeg hij of ik daar coaching bij had. Toen ik aangaf dat ik nog steeds zoekende ben naar wie of wat me daar me nu bij kan helpen, bood hij niet alleen zijn hulp daarbij aan maar bood me ook aan om de kosten voor die hulp op zich te nemen (de organisatie dus in dit geval). Omdat hij er van overtuigd was dat de groei die ik op persoonlijk vlak doormaak zijn weerslag heeft op het professionele vlak. En hij er van overtuigd was dat als ik eenmaal echt in mijn kracht zit, ze daar op mijn werk alleen nog maar meer profijt van kunnen hebben.
    Het helpt me zo om me nog beter te kunnen richten op wat me gelukkig maakt in plaats van dat wat me boos of verdrietig maakt. Ben echt zo blij met mijn werk op dit moment!
    .

Pipi;
    Jij hebt een erg goede leidinggevende. Eentje die de goeie mix heeft tussen belang van bedrijf + belang van medewerker = optimale mix voor optimale prestatie van het geheel.
    Jij werkt als mens met mensen en dan is zo een leidinggevende die dit zo oppakt zo voorwaardelijk. Ge-wel-dig

Advies nr 1; geef dit aan hem terug. Ook een leidinggevende heeft deze feedback nodig om dit door te kunnen geven aan de wereld. Om te weten dat hij t goed deed op dat moment bij jou.
    Advies nr 2; Pak die coaching aan, echter niet door hem.
    Waarom?
    Scheid het zakelijke met het persoonlijke. Houd hem exclusief voor de lopende dagelijkse zaken, de grote lijnen, bespreek tot op zeker hoogte je persoonlijke issues met hem. Houd het globaal en redelijk oppervlakkig en proffesioneel.
    Hem ga je nl nog je hele werkende periode daar tegen komen. Persoonlijke issues mogen nooit een punt worden om zakelijk met elkaar 'in de heg' te liggen. Dat risico heb je anders wel als je dit gaat mixen.
    Zeg hem dit ook zo. Zeg hem dat je hem prima zou vinden als coach mits hij niet jouw leidinggevende was geweest.

Advies nr 3; neem een hele goeie coach. Vraag je leidinggevende om een referentie, hij weet vast wel iemand die je zal passen. Een buitenstaander. Neem de tijd om je te verdiepen in wie en wat en wat je vraag gaat zijn, betrek indirect je leidinggevende hier ook bij, hij geeft de opdracht nl. Mogelijk kan je je persoonlijke coachvraag koppelen aan een gemeenschappelijk begrijfsbelang. daartoe zou je even openheid met je leidingegevende moeten hebben; van hem.... Dan heb je de befaamde win win situatie.
    Ga eerst voor het 1 op 1 coachings gebeuren, geen groepssessies. Groepstrainingen etc komen altijd nog wel een x, evt als team. Dit is een utieme buitenkans; PAK HEM.

Wauw, you lucky girl !!!
    Grijp dit hele grote kadoo, pak t aan en wees dankbaar. Het komt je toe.
    Dit krijg jij nu aangeboden op jouw eigen meritis. Om wie JIJ BENT. :cheer:

11. mariaw
    Afbeelding van mariaw

quote:
    Tinkelbel schreef op 26 januari 2012 @ 13:40:
    Hoe sneu dat je dan de plek van de vrouw probeert in te nemen!
    Idd sneu, maar al met al schieten wij daar weinig mee op, wij moeten dealen met de aangebrande peren,

Tink, het woord sneu is niet echt een woord wat mij past.
    Ik vind het opperst WREED van ze.
    Egoisme ten top.
    Ik zie t gebeuren, Ik kan t begrijpen, kan t verklaren etc etc etc.
    Ben echter zo erg blij dat ik die wreedheid niet in mijn repetoire heb.
    Egoisme van een ander die zo zwart en negatief en destructief is maakt me ziedend. :frons:

Merk dat ik het moeilijk vind om duidelijk te maken hoezeer ik de andere kant van de andere dames zie en snap maar er geen wezenlijk begrip voor heb.
    Toch een normen een waarden verhaal dus............

12. pipilangkous

Waarschijnlijk heb ik het niet goed beschreven. Maar het is ook de bedoeling dat ik zelf een externe coach ga zoeken. Mijn leidinggevende wil alleen de kosten op zich nemen en me helpen met het zoeken van een coach. Hij gelooft in mij als werknemer en ziet het inderdaad zo dat als ik geheel in mijn kracht kom, zoals hij dat zo mooi bewoord, ze er op de werkvloer nog veel meer aan me hebben. Echt een heel geweldig kado, zo zie ik dat ook. Ik ben ontzettend blij en dankbaar voor mijn werkgever. Dat hen ik ook direct laten weten.

13. pipilangkous

In het geval van mijn ex is het inderdaad iemand met een verleden dat bestaat uit 2 echtscheidingen. Ik denk dat zij het inderdaad niet verwerkt heeft en alleen maar voor haar eigen hachje gaat. En ex... ik weet het niet, hij stapt met er zijn volle verstand en blindheid in. En dat gaat goed zolang het 2 gescheiden werelden zijn. Zodra hij gaat nadenken of onze werelden elkaar even kruisen door verjaardagen, familie, vrienden en dergelijke krijgt hij het moeilijk. Ik kan nu wel zien dat dat zijn probleem is. Hij probeert wanhopig al die obstakels uit de weg te ruimen, ik mag niet boos zijn want daar heeft hij last van, bij feestjes claimt hij dat hij met zijn schaap gaat omdat hij dan weet dat ik niet kom. Dom en naief, ja zeker. We zijn nu eenmaal met elkaar verbonden door onze kinderen en een heeel lang verleden. Ik kan er alleen maar mijn eigen weg in vinden. En dat gaat me lukken, daar ben ik van overtuigd. Zolang ik me maar niet laat meeslepen door zijn sores.

14. manonke
    Afbeelding van manonke

quote:
    mariaw schreef op 26 januari 2012 @ 13:14:
    [...]

sluit ik me bij aan
    Zou ik echter graag ook tegen zoniet en manonke etc etc etc willen zeggen

Mariaw, dat is hier al lang duidelijk. Ik weet ook dat ik van ons drieën nu als sterkste, maar ook het gelukkigste in mijn schoenen sta. Maar daarvoor ben ik ook door een dal gegaan en heb ik heel hard geknokt.

En weet je. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo erg dat beide andere partijen nog heel veel verdriet hebben. Hij voor wat hij allemaal gedaan heeft en het schuldgevoel dat hij meedraagt. En voor haar omdat de prins op het witte paard weer terug naar huis is gerend. Haar achterlatend op haar roze wolk.

manonke wijzigde dit bericht op 26-01-2012 14:55 met 35%

15. findus
    Afbeelding van findus

Manonke, hoelang is jouw man weg geweest, die van mij is nu 7 maanden bij haar en als de kinderen vragen wat hij in haar gezien heeft (ze vinden haar maar een leeg blik, wou trouwens al drie jaar bij haar man weg maar kon het blijkbaar niet alleen) dan weet hij enkel te zeggen "het is zo'n goed gevoel" Ik merk aan alles dat hij nog niet met dee realiteit bezig is, maar die zal nog wel komen denk ik, iedereen die ons kent zegt "dat is nu echt geen vrouw voor hem" Zij is totaal tegengesteld. Heb ondertussen gezegd dat hij de echtscheiding mag inzetten wat mij betreft, want bij haar kon het niet snel genoeg gaan en hij voelt zich blijkbaar achteruitgesteld want ik mocht het op mijn tempo doen. Denk dat hij nooit de moed had om die aan te vragen en misschien is het niet eerlijk van me ,maar tot hiertoe krijg ik veel van hem gedaan en als hij van zijn roze wolk valt gaat hij misschien ineens terug aan centen denken. Ben er ondertussen ook uit dat hij alles bespreekt met haar, zij vindt dit blijkbaar allemaal goed,in haar plaats zou ik toch wel eens een hartig woordje praten als je ex al die voordelen krijgt. Is volgens mij een teken dat ze echt wel schrik heeft dat ze hem kwijt is als ze tegenspreekt. Na een goed huwelijk van 33 jaar heb ik het ontzettend moeilijk hiermee en als ik hem vraag hoelang hij van plan is om weg te gaan dan zegt hij dat hij dit 2 jaar geleden nooit had geloofd! Hij kan nog steeds geen enkele confrontatie aan, loopt de goede vrienden van vroeger uit de weg, maar "daar komen anderen voor in de plaats" zegt hij! Volgens mij is hij totaal het noorden kwijt en is zijn verliefdheid het enige dat nog rest. Als dit over gaat, ongeacht het feit dat hij zou terugkomen en of ik hem dan nog wel terug wil,zit zij met een zeur opgescheept want ze hebben echt niets gemeenschappelijk, enkel hun puberaal gedrag op het moment. Ik word zo moe van het vechten,slaap slecht,gelukkig heb ik mijn job nog waar ik steun van collega's heb en waar ik gewaardeerd word.Mijn beste vrienden zijn er na al die tijd nog steeds voor mij, ik heb enorm veel geluk denk ik dan, maar het verdriet moet je alleen verwerken,zo moeilijk soms.

16. manonke
    Afbeelding van manonke

Findus, in aug. 2010 ben ik achter het overspel gekomen. Zou er een punt achter zetten etc. Je kent het..... veel woorden, maar ik voelde dat het niet goed zat. Voelde dat ik alleen voor onze relatie vocht. Een gegeven moment een 2de mobiel in zijn auto gevonden, waaruit bleek dat ze heel veel contact hadden en ook afspraken. Diezelfde nacht heb ik hem uit de woning gezet (was half sept). Ik weet dat hij diezelfde nacht al naar haar gegaan is. Officieel ging hij bij zijn zusje wonen, maar was daar. Gaande weg heb ik steeds meer de deur dicht gegooid. Mijn jongens waren toen 7 en 3 en ik wilde niet dat zij met zijn trut geconfronteerd zouden worden. Kinderen gaven ook heel duidelijk aan dit niet te willen en omdat ze eerst al een hoop andere zaken moesten verwerken vond ik dit niet juist.
    Op een of andere manier weigerde hij mee te werken aan het verdelen van spullen/ iets regelen voor de kinderen. Daardoor heb ik een gegeven moment de deur volledig dichtgedaan. Geen contact met de kinderen, zolang ik geen schriftelijke garanties krijg. Dit heeft eind okt. plaatsgevonden. Tot die tijd was er een omgangsregeling.
    Toen gingen we met advocaten aan de gang.

Vlak na de kerst had ik hem een sms gestuurd, omdat zijn advocaat dreigde met een rechtszaak. Dat hij maar eens moest bellen als hij wilde weten hoe het met de kinderen ging. Dit heeft hij ook gedaan. En zo is hij daar weer weggegaan en echt ingetrokken bij zijn zusje.

Achteraf Findus denk ik dat het helemaal dichtdoen van de deur de knop bij hem omgezet heeft. Hij mist ons. Zat daar opeens met iemand die toch heel anders was dan voor het rollebollen. Zo samenwonend krijg je ruzies/irritaties. Andere verwachtingen. Miste zijn jongens en zat daar opeens met 2 meiden die in zijn ogen voor geen meter luisterde. ,

Achteraf zegt hij; soms kun je pas zien wat je hebt, als je het kwijt bent. Het gras bij de buren lijkt soms groener, maar als je daar staat, is het veel verder verdord en lijkt het alleen schijn.

Hebben jullie de scheiding inmiddels aangevraagd? Hoe oud zijn jouw kinderen. Uiteindelijk komt hij met beide benen terug op aarde. Het is voor hem te hopen dat hij dan niet al te veel kapot gemaakt heeft.

Het slechte slapen is heel herkenbaar (melatonine homeopathisch slaaptablet) helpt geweldig. Fijn om soms even een nachtje bij te tanken. Mijn oudste zoon heeft het in deze periode ook genomen.
    Je vrienden leer je in deze periode goed kennen en waarderen. Ik heb echt vele sterkere band met een aantal mensen om mee heen gekregen en soms steun gehad uit onverwachte hoek. Soms van mensen van wie je het helemaal niet verwacht, maar die me wel heel dierbaar geworden zijn daardoor.
    Ook mijn partner ging 'vrienden en confrontaties' uit de weg ging. Iedereen was in schok en hij had dit ook van te voren met niemand gedeeld.

Bij mij waren het vooral de kinderen die me op de been hielden. Ik moest door en sterk zijn voor hen. Ik ben ook blijven werken. Van de ene omdat ik zelfstandige ben en ik het me niet kan permitteren om uit te vallen, maar het was vooral ook een grote afleiding.
    Ook het schrijven hier was heel prettig. Toch kun je op elk moment van de dag, wanneer je ook maar behoefte hebt even je verhaal neerschrijven, wetende dat er altijd wel iemand is die reageert en je steunt. Je wilt zelf niet constant iedereen in je omgeving benaderen en klagen. Tuurlijk geven die veel steun en weet je dat je daar altijd terecht kunt, maar dit was ook heel erg prettig. Ook in het na traject om alles een plekje te geven en aan het verwerken te komen, is het fijn om hier te schrijven. Ik heb 'van thuis geleerd' zaken diep weg te stoppen, maar zo kom je niet aan het verwerken toe. Door de verhalen van o.a. pipi, zoniet en jou, kom ik weer terug bij hoe ik me voelde in deze periode, de pijn die het meebrengt en merk ik dat ik wel de zaak daardoor nu een plek kan geven.

Findus jij komt ook op dit punt, maar het is gewoon echt even een klote periode waar je door heen moet.
    Zou je wel nog willen dat hij terug komt, of ben je er helemaal klaar mee?
    Als je maar weet dat er hier een aantal schatten zijn die jou kunnen helpen in deze moeilijke tijd van je leven.
    Knuffel!

17. pipilangkous

Findus, heel veel sterkte! Ik weet uit ervaring hoe waardevol alle adviezen, luisterende oren en bemoedigende woorden van de echte schrijfsters hier zijn. Zoek je eigen weg meis, zoek je eigen grenzen op en luister heel erg goed naar dat onderbuikgevoel dat in je zit.

Vanavond nog een tijd met een lieve collega zitten praten. Morgen nemen we afscheid van een ontzettend lieve, sterke collega die ook ooit in dezelfde situatie zat als ik. Zij heeft de liefde van haar leven gevonden, helaas heeft ze er lang niet genoeg tijd voor gekregen om er van te mogen genieten.

Wat me tijdens dit gesprek duidelijk werd, was dat al deze acties van mijn ex van begin af aan helemaal niets met liefde te maken hebben. Hij heeft op zo´n liefdeloze manier geprobeerd om me te wijzen op mijn fouten. Dat heeft niets te maken met liefde, met elkaar steunen en elkaar verder helpen. Dat heeft alleen maar te maken met egoisme en zelfverheerlijking. En dat in een huwelijk dat gebaseerd was op liefde. Mijn hulpvraag aan mijn toekomstige coach word me steeds duidelijker. Hoe kom ik weer in mijn kracht, na zo liefdeloos afgewezen te zijn geworden? Na zoveel oneerlijke strijd en tenslotte afgerekend te worden op mijn zogenaamde tekortkomingen. Ik weet dat ze niet eerlijk zijn en dat het meer te maken heeft met zijn tekortkomingen dan met de mijne, maar dat moet ik nog voelen.

18. findus
    Afbeelding van findus

Doet inderdaad deugd om hier te kunnen schrijven, mijn kinderen zijn 30,28 en 25 jaar oud. Als ik zie dat de meeste van jullie nog jonge kinderen hebben dan denk ik dat het voor jullie dubbel zo erg moet zijn, al dat getouwtrek. Ook ik ben achter het overspel gekomen (daar zorgen dat soort vrouwen wel voor, hij had gezegd dat ik iets begon te vermoeden en prompt krijgt hij zeer veel sms jes)Ik weet niet wat ik zou doen als hij terug voor de deur zou staan, de kinderen willen haar in geen geval meer ontmoeten, vinden haar een leeghoofd. Om de twee weken als zij moet werken dan gaat hij 1 van zijn kinderen bezoeken want hij woont 40 km verder en zij hebben al laten weten als hij zo ver wil wonen dat hij dan zelf maar moet komen . Zij heeft alles naar haar hand gezet, woont in haar omgeving (ver weg van zijn vrienden die hij onder de mat geveegd heeft),haar zoon van 16 woont om de week bij hen en haar dochter woont bij de vader, zij moet dan allimentatie betalen, werkt halftijds (hoewel zij tegen hem zij dat ze niet vies was om voltijds te werken)en zijn boos op de dochter omdat ze niet bij hen wil komen wonen, het scenario is anders verlopen dan ze gedacht hadden (hadden trouwens met niemand rekening gehouden). Ondertussen is hij haar en haar zoon en oud huis van haar grootmoeder aan het onderhouden, als hij daar op gewezen wordt is dit niet waar want hij moet geen huur betalen! Heb thuis nog een kamertje, ga hier ook gratis iemand laten wonen onder die voorwaarden denk ik. Bij de notaris zag hij er 10 jaar ouder uit en zei dat dit het ergste was wat hij in zijn leven moest doen. Heb hem geantwoord dat hij dit niet moest, maar hij vind van wel. Hij staat met zijn rug tegen de muur, heel het bedrijf volgt hun "romance" op de voet en de werknemers zijn ingedeeld in de "goede" en de "slechte". Spijtig genoeg zijn de slechten degenen die het goed met hem menen en zeggen dat dit geen vrouw voor hem is, maar koppig als hij is is hij enorm zijn best aan 't doen om toch te bewijzen dat alles snor zit. Tegen de kinderen zegt hij dat hij zeer zeker van zijn stuk is wat de scheiding betreft, zij vinden dat dit allemaal niet klopt, hun vader is iemand anders geworden. Denk dat hij door haar gepushed wordt op alle gebied (op de werkvloer gaat het de ronde dat hij moet gaan scheiden want bij haar is het bijna rond) Zegt dat zij hem niet pushed,(de kinderen lachen al wanneer hij belt om te komen "we moeten de lege gaatjes nog eens opvullen" ) Hij vind dat hij heel hard zijn best doet om contact met de kinderen te houden!Ik vind dit allemaal zo spijtig want wij hadden een goed leven samen, maar denk inderdaad dat de deur dicht doen het beste is want heb die nu nog op een kier laten staan.Zij is heilig in zijn ogen en heeft geen fouten, als ik hem vraag of hij dit normaal vind dan antwoord hij,dat zien we later wel! Mijn psychologe die mij coacht zegt dat ik het nog een jaar moet geven en dat dan de verliefdheid over zal zijn en dat ik ondertussen met mijn leven verder moet en dat ik het goed doe.Ga echt niet op hem zitten wachten, hij is momenteel zeer zeker van zijn keuze die zijn naaste omgeving een foute keuze vind! Ik ondervind nog steeds dat zij allebei nog zeer egoïstisch zijn tegenover hun ganse omgeving en vinden dat alleen zij gelijk hebben (romeo en julia tegen de wereld) Kan nog steeds niet vatten wat hem bezield, is een totaal andere man, de man die ik kende was een verstandig mens die nooit tot zoiets in staat zou zijn, doet ook stoer naar de buitenwereld toe, is terug in zijn pubertijd denk ik soms maar dit maakt de pijn niet minder. Ondertussen tracht hij haar dezelfde interessens bij te brengen die wij samen hadden,zij volgt hem hier slaafs in alhoewel zij nooit blijk gaf in die dingen geinteresseerd te zijn (sport,cultuur,film,actieve reizen) Zij is een rookster die enkel met haar uiterlijk bezig is en in het verleden enkel strandvakanties deed. Ik denk dat ik moet stoppen met dit te vatten, als het goed gevoel over is gaan ze moeten beginnen met mekaar te leren kennen. Vind het zo spijtig dat ik geen kans heb gekregen, maar na de scheiding gaat de deur wel helemaal dicht (zei tegen mij, we houden nog wel contact maar heb hier niet op geantwoord) Vind hem een dweil!

19. findus
    Afbeelding van findus

Wel pipi,wat het mij moeilijk maakt is dat hij mij de hemel blijft inprijzen, "het ligt echt niet aan mijn vrouw, zij was mijn maatje maar dit zit zo goed dat ik het niet kan laten schieten" Spiegelt zichzelf voor dat hij nog die goede mens van vroeger is maar vind dit een zeer egoïstische daad. We komen uiteindelijk wel terug goed terecht omdat we voor onszelf zorgen, bij hen gaat de sleur ooit terugkomen en ooit moeten ze toch met zichzelf leren leven

20. Tinkelbel
    Afbeelding van Tinkelbel

Findus, wat moeilijk, als ik je verhaal zo lees ben jij eigenlijk nog steeds het maatje van je man, maar is hij verliefd geworden, midlife crissis? geen excuus, maar hij is niet de eerste man die (dan) alles op de kop zet, en zeker niet de laatste.
    Wat mij verbaast is dat je verteld, dat je kinderen zich zo tegen hem keren, lijkt mij dat de weg terug dan alleen maar moeilijker wordt.
    Wat mij bij mijn kids ( 3 in de 20 ) verbaast heeft in die periode, dat ze er niet mee akoord gingen dat ik hem veroordeelde, ze probeerden steeds ook zijn kant te begrijpen, keurden deze beslist af, maar het gesprek bleef open, en dat heeft erg geholpen met onze weg terug.
    Verliefdheid maakt ontoerekeningsvatbaar !!!

21. findus
    Afbeelding van findus

Wel tinkelbel, nu zij niet meer mee komt hebben ze meer aan hem,zij hebben ook nooit begrepen waarom hij dit deed en nooit de kans gehad om hem erover aan te spreken. Zij hebben in het begin hun best gedaan om hem te begrijpen en gevraagd om dichterbij iets te huren zodat ze hem met openbaar vervoer konden opzoeken, toen kwam zij met haar "gratis huisje" aandraven en dat kon hij niet afslaan. Hij heeft zelf nooit rekening gehouden met hen en haar in alles gevolgd (zij woont nog steeds in hetzelfde dorp als haar kinderen en ziet ze regelmatig) Waar mijn kinderen het moeilijk mee hebben is dat hij hen enkel opzoekt als het voor hem uitkomt (dat is als zij gaan werken is) want hij ziet haar al zo weinig (NB elke dag) nu ze niet meet op zijn afdeling werkt. Toen één van mijn dochters zei "papa,ons mama zag je toch evenveel?" dan krijgen ze geen antwoord, staat dan schaapachtig "ja,ja..." Hij heeft duidelijk laten merken dat zij op de eerste plaats komt,en dit voelen zij aan,hij mist hen echter en wil het contact met hen niet verbreken. Twee van onze drie dochters hebben geen wagen en geraken niet tot bij hem met openbaar vervoer, komt nog bij dat zij helemaal geen type is dat zij anders zouden opzoeken, eerder een leeghoofd. Hij is voorlopig enkel nog bezig met zichzelf en zijn verliefdheid, voorbeeld, onlangs is haar vader overleden en op de doodsbrief stonden zij als koppel vermeld terwijl ze beiden nog gehuwd zijn en als kers op de taart mailt hij die brief door aan de kinderen, (toen zij in het verleden lieten blijken dat ze hem nog wilden ontmoeten maar haar niet had hij daar geen oren naar en kwam hij keer op keer met haar op de proppen) Hij zegt dat hij daar nu spijt van heeft en dat hij in de toekomst nog wel zijn kinderen zal kwetsen, voelt zich blijkbaar zeer onzeker over zichzelf en vindt dat hij steeds de foute dingen doet, dit wordt gecompenseerd doordat zij hem de hemel in prijst, zijn goed gevoel zit duidelijk niet in hem, de mensen die om hem geven (ik incluis)zien dat dit niet goed gaat eindigen en willen hem hiervoor beschermen,hij is echter blind van verliefdheid en ben stilaan zo ver dat ik weet dat ik hem hiertegen niet kan beschermen. De kinderen vinden het nu fijner ,nu hij alleen komt en wanneer ze er met hem over praten zegt hij dat hij zeer zeker van zijn stuk is, is er sinds hij met haar is van overtuigd dat dit voor het leven is en dat ze mekaar nooit in de steek zullen laten ,blijkbaar betekenen die 33 huwelijksjaren waarvan zowel hij als ik dachten dat het goed zat niets meer in vergelijking met wat hij nu meemaakt, vind dit zo spijtig.

22. findus
    Afbeelding van findus

Tinkelbel, het gesprek is bij onz nooit open gebleven, had en heeft een muur rond zich gebouwd en het enige wat hij steeds herhaald als er iemand vraagt wat hem zo aanspreekt in deze vrouw en waarom hij daar alles voor achterlaat is "het zit zo goed, ik ben zo gelukkig en daar laat je alles voor achter" Twee maal heeft hij gezegd "het is nu zover" Zowel ik als de kinderen hebben duidelijk laten weten dat er nog te praten valt maar hij heeft daar geen oren naar, herhaalt steeds zijn mantra,er zijn echter toch signalen waaraan ik merk dat hij bepaalde dingen begint te missen maar staat met zijn rug tegen de muur "het is nu zover"

23. Tinkelbel
    Afbeelding van Tinkelbel

Vreselijk moeilijk Findus, wat jammer dat hij zich zo afsluit, en wat hard idd voor je kinderen !!!

24. pipilangkous

Wat moeilijk Findus. Liefde door elkaar loslaten lijkt het in dit verhaal wel.

Net een afscheid gehad van een dierbare collega. Niet wat je hebt, maar wat je bent was een centrale boodschap in dit afscheid. Vond het een mooi credo.

25. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

Beste forumbezoekers

Dit deel heeft 3000+ berichten en er is dus een nieuw deel aangemaakt.
    Deel 3 kun je hier vinden

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x