Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Blijvers na overspel, contact gezocht (2)

Dit onderwerp heeft 3006 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 29-01-2012 09:41. Dit onderwerp is gesloten!

Blijvers na overspel, contact gezocht (2)

Ga naar een onderdeel
  1. JuliaH
    Afbeelding van JuliaH

..

JuliaH wijzigde dit bericht op 18-09-2010 16:26 met 99%

2. mariaw
    Afbeelding van mariaw

Julia;
    Wat is het doel van het bezoek aan de Bedrijfsarts?
    Waar wil je man mee de deur uit lopen? Wat wil hij bereiken?
    De arts heeft wel natuurlijk een geheimhoudingsplicht maar kan juist daardoor ook mss minder voor je man betekenen.

Die controle begoefte is trouwens herkenbaar hoor voor ons allen hier eigenlijk wel. Bijna iedereen loopt hier tegenaan in de nasleep. Je zekerheden zijn in 1 klap weggemaaid, je vertrouwen. Daar schrik je enorm van en geeft angst.

Mag ik nog wat vragen??
    Als je man tevreden en happy was met jullie innige relatie waardoor heeft hij dan toch jou zo laten zitten.
    Komt dat echt alleen door de zorg voor jullie kind?
    Zegt het echt niks over jullie samen?
    Had hij een andere behoefte bijv? Iets voor zichzelf, even weer de Tarzan voelen?
    Vreemdgaan van partners hoeft niet perse iets over zijn liefde voor jou te zeggen of de kwaliteit van jullie huwelijk maar de algehele teneur is dat mensen dat wel zo ervaren.

Afijn, ik wens je erg veel sterkte en hoop dat je ondanks de zorgen toch een fijn weekend hebt.
    Trouwens dat wens ik jullie allemaal :love: :bye:

3. Desiree72
    Afbeelding van Desiree72

Julia,

Over symbiotische relatie gesproken...hier iig iemand die zich daar wel in herkent :bloos: Hoewel vòòr het overspel veel meer dan erna.
    Ik vind dat je het goed aanpakt Julia. Die bedrijfsarts is een goede stap. Hij houd alles binnen 4 muren maar kan evt. jullie adviseren over evt. stappen tegen haar.
    Ik snap dat je het liegen en bedriegen vreselijk vind, dat het niet nodig was geweest naar jou toe. Toch was het voor je man wel 'nodig'. Hij heeft zichzelf toch in die situatie geplaatst, ook al wilde hij het misschien achteraf gezien helemaal niet. Hij heeft spijt, voelt zich kl*te etc.
    Er is geen sprake van verliefdheid o.i.d, je was in feite je man niet 'kwijt'. Hij heeft iets gedaan wat grote gevolgen heeft t.o.v jou beeld van hem.
    Eerder zag je hem als door en door betrouwbaar, nu weet je dat zelfs je beste maatje niet altijd te vertrouwen is. Helpt het dat je weet dat als hij alles kon overdoen, hij dit nooit gedaan zou hebben?
    Toch moet je zien verder te gaan met dit gegeven.
    Dat vraagt tijd, veel praten, (goed dat jullie samen ook naar die psych gaan) en veel nadenken.
    De wereld zit vol gevaren, waaronder ook gevaarlijke vrouwen/mensen. Sommige mensen bezwijken daaronder, niet alleen omdat ze 'zwak' zijn, maar ook omdat ze in een bepaalde periode daar door omstandigheden ontvankelijk voor kunnen zijn. Het gebeurd.
    Maar in feite is jouw man nog steeds dezelfde persoon en houd hij nog net zoveel van je :)

If you don't know where to go...........Follow your nose and go where the smell isn't too bad.

4. AnkeLa
    Afbeelding van AnkeLa

MariaW, volgens het convenant heeft hij 3 maanden vanaf het besluit, dat valt eind april ( we zijn 30 april 27 jaar samen). Hij wil niet naar zijn broers en niet naar de opvang, dus het is echt ook in zijn belang het leefbaar te houden. Er zijn wel momenten dat ik de indruk heb dat hij daar wel zijn best voor wil doen maar mijn geestelijke veerkracht is op dit moment nihil. Ik heb daar ook wel ondersteuning voor van een therapeut en voor de echt slechte dagen pilletjes van de huisarts ( daar moet ik zuinig op zijn, ik krijg geen nieuwe meer, ze helpen maar 2 maanden, door gewenning).De eerste paar maanden waren die pilletjes heel belangrijk.
    Die controle, dat klopt echt, ik kan niet zien wat hij doet op "zijn" zolder, maar ik wil het wel weten, het voelt zo onnatuurlijk . Ik wil er ook zeker van zijn dat hij niet drinkt, ben bang dat hij daarna ruzie komt zoeken. Hij zegt zelf dat wij steeds begonnen, maar zijn beleving is op dat gebied echt niet de onze. Aankomende week heeft hij storingsdienst, dan drinkt hij nooit, een "veilige" week dus, alleen nam hij wel een voorschot en het eind wordt meestal ook flink gevierd.
    Het helpt wel, dat bier, die heeft in het verleden zo veel ellende gebracht dat ik zeker weet dat ik dat nooit meer wil. :hamer:

These boots are made for walking and that's just what they'll do. One of these days these boots are gonna walk all over you.........

5. Desiree72
    Afbeelding van Desiree72

quote:
    AnkeLa schreef op 19 maart 2010 @ 19:49:
    .
    Het helpt wel, dat bier, die heeft in het verleden zo veel ellende gebracht dat ik zeker weet dat ik dat nooit meer wil. :hamer:

Poe, heftig verhaal Ankela.
    Wat ik denk als ik jou verhaal lees? Dat je man z.s.m op zichzelf moet gaan. Rust in huis en in jou leven lijkt mij een eerste prioriteit.
    Je bent in mijn ogen teveel met hem bezig en te weinig met jezelf. Terwijl het leven dat je leid in eerste instantie op poten moet worden gezet (en gehouden!) door jouzelf. Je bent bezig met hem los te laten, maar aan de andere kant wil je je oude leven vasthouden.
    besef dat dat niet kan, je oude leven komt nooit meer terug.
    Dat betekent niet dat het nu allemaal minder gaat worden, welnee!
    Wie weet wat het leven voor jou allemaal nog in petto heeft?
    Daarom lijkt het mij zo belangrijk om goed voor jezelf te zorgen.
    Sterkte ;)

If you don't know where to go...........Follow your nose and go where the smell isn't too bad.

6. Desiree72
    Afbeelding van Desiree72

Ankela: Is er geen mogelijkheid voor jou om (tijdelijk) ergens anders te gaan wonen?

7. Desiree72
    Afbeelding van Desiree72

quote:
    Green schreef op 17 maart 2010 @ 19:01:
    .... maar ben wel mijn onschuld verloren.
    liefs Green
    Verliezen we niet vroeg of laat allemaal eens onze 'onschuld'? ;)

8. Desiree72
    Afbeelding van Desiree72

quote:
    Tinkelbel schreef op 18 maart 2010 @ 23:35:
    waar staat v v er voor, de andere vrouw, maar wat is de afkorting die jullie gebruiken ?

Nu lijkt het voorbij, en als ik blijver wil zijn moet ik toch proberen daar op te vertrouwen.

V.v staat voor verachtelijke vrouw.
    Ik kon me prima vinden in die benaming toen ik een verse 'blijver' was. Naarmate het proces vorderde werd de v.v. voor mij een o.v: onbelangrijke vrouw. Maar mijn verhaal is ook niet hetzelfde als de verhalen van andere blijvers die veel meer te stellen hebben gehad met de v.v.
    Mijn v.v. was een tijdelijke bevlieging, die zelf ook toegaf compleet fout te zijn, heb daarna ook nooit meer iets van d'r vernomen. Ze speelde daarna vooral een erg grote rol tussen mijn oren ;)

Moeilijk voor jou om te vertrouwen. Als ik jou verhaal lees, komt er ook niets bij mij omhoog, m.a.w ik kan me hier helemaal niet in verplaatsen.
    Wat zou ik doen als mijn man nog steeds contact had met de v.v af en toe? Ik weet het niet, komt omdat die mogelijkheid helemaal niet in mijn systeem zit. Toch had het net zo goed gekund.
    Kan je alleen maar veel sterkte wensen :)

9. JuliaH
    Afbeelding van JuliaH

.

JuliaH wijzigde dit bericht op 18-09-2010 16:31 met 99%

10. JuliaH
    Afbeelding van JuliaH

.

JuliaH wijzigde dit bericht op 18-09-2010 16:34 met 100%

11. AnkeLa
    Afbeelding van AnkeLa

Desiree,
    Ik heb nog kinderen en de jongste zal niet uit zichzelf eten maken, die gaat leven op chips, man is onregelmatig laat thuis van zijn werk, Helemaal weg lijkt me geen goed idee, maar ik kan regelmatig een dag of een weekeind naar mijn broer en een enkele keer naar een vriendin om bij te tanken, dat scheelt veel. Zo was ik niet thuis toen hij zijn verjaardag vierde en hoef ik ook niet te zien dat hij zijn spullen pakt en verhuist.

Ik had de vriendin de achternaam Schottelslet (= vaatdoek) gegeven en ze was zijn VW(= Verse Wijf). Achteraf bleek zij meer fatsoen te hebben dan hij, ze wilde niets met een getrouwde man. Ze was zelf 12 jaar geleden gescheiden met 2 kinderen en wist dus wel wat mij te wachten stond. Hij zat achter haar aan. Hij zat natuurlijk wel gewoon daar en zegt dat daar niet veel is gebeurd en dat hij niet liegt. Maar ik heb wel moeite dat te geloven. Hij heeft zelf de relatie beeindigd en wil er met mij absoluut niet over spreken. Ik zou hem van alles willen vragen, maar dat gaat dus niet.
    Man heeft al een paar keer de laatste weken ( hij is nu 3 mnd terug), gezegd dat er op dit moment geen ander is. Tja, hij wil met niemand meer rekening houden, dus wie wil hem eigenlijk nog hebben?
    Dat klinkt vast raar van mij maar niet helemaal. We hebben wel gesproken over een doorstart en daarbij heb ik aangegeven dat alleen te zien zitten met 100% inzet, ook van hem, en geen drank. dwz dat ik wel verlang dat hij rekening met mij houdt.

Hij heeft wel aangegeven dat hij heel erg in de war is door het gebeuren en tegen mij ook dat hij geen spijt heeft, maar tegen de kinderen dat hij het nooit had mogen doen. Voor hem is ook niets meer leuk, hij wil niets meer doen. Ik heb de indruk dat hij eigenlijk harder aan therapie toe is dan ik.

Julia, Ik heb vaak het idee dat ik veel meer kwijt ben dan alleen mijn geliefde. En het doet soms gewoon zelfs lichamelijk pijn. Ik voel mezelf waardeloos, afgewezen, weggeworpen, niet de moeite waard. Ik probeer mezelf voor te houden dat ik nog wel iemand ben, dat er nog wel anderen om mij geven. Alleen is dat op slechte dagen erg moeilijk. Zelfbeeld? 3x niks dus.Als iemand blaast is het weg.

AnkeLa wijzigde dit bericht op 19-03-2010 22:48 met 7%
    These boots are made for walking and that's just what they'll do. One of these days these boots are gonna walk all over you.........

12. Desiree72
    Afbeelding van Desiree72

quote:

Jij was ten tijde van dit alles toch ook de Julia die je altijd was?
    Als je het zo bekijkt, is het niet nodig jezelf minder te voelen. Je was en bent nog steeds dezelfde, nooit minder dan wanneer je zelfbeeld wel goed was. Je zelf is een constante factor, alleen het beeld dat je er van maakt is iets dat je maakt naar gelang hoe je je voelt.
    Toch, als je weet wie je bent, is het altijd dezelfde. ;)

13. hartbroken
    Afbeelding van hartbroken

desiree,
    je zegt dat je altijd dezelfde bent, als je weet wie je bent. maar wat als je op dit moment even helemaal niet weet wie je bent? dat je zo in de war gebracht bent, dat je het simpelweg niet weet momenteel??? jij bent een heel stuk verder als de dames die het nog maar kortgeleden ontdekt hebben. ik weet nog van mezelf dat ik me ook heb gevoeld als afgedankt, niet de moeite waard etc. nu kijk ik er ook heel anders tegenaan, maar in het begin is je hele zelfbeeld ingestort...
    vanaf het begin dat je overspel ontdekt, moet je door bepaalde fases heen. daar kom je gewoon niet onderuit. voor mijn gevoel moet je daar ook niet overheen proberen te stappen, want dan komt het later terug, terwijl je denkt dat je al een heleboel 'verwerkt' hebt. natuurlijk wil je zo snel mogelijk van de pijn af en je wilt de woede en het verdriet ook niet voelen, maar je kunt het nu eenmaal niet dwingen.

Niets is sterker dan echte liefde !!!

14. Desiree72
    Afbeelding van Desiree72

quote:
    hartbroken schreef op 20 maart 2010 @ 00:12:
    desiree,
    je zegt dat je altijd dezelfde bent, als je weet wie je bent. maar wat als je op dit moment even helemaal niet weet wie je bent? dat je zo in de war gebracht bent, dat je het simpelweg niet weet momenteel???

Dat klopt helemaal wat je zegt.
    Het is een heel proces waar je doorheen moet. Maar juist door wat sommige mensen destijds hier schreven, ging ik daar over nadenken en kwam ik tot verrassende conclusies.
    Niet meteen natuurlijk, maar sommige citaten zijn wel blijven hangen, Pas later ging me dan een licht op. Daar ben ik nog steeds heel blij om.
    Misschien dat ik dingen op een andere manier verwerkt heb, nadat ik van anderen hoorde dat het 'normaal' was dat ik me zo afgedankt voelde, wilde ik ook onderzoeken waarom dat zo was en hoe ik van zo'n 'stomme' gedachte af kon komen. want diep van binnen wist ik ook wel dat ik niet 'afgedankt' was, het voelde alleen wel zo.
    Natuurlijk moet je dat eerst voelen/doorleven voor je dat gevoel kwijt kan raken.
    Ik had er voor mezelf niets aan als ik alleen maar las hoe vreselijk ik mij behoorde te voelen, dat wist ik wel, ik voelde het immers wel.
    'Vertel me eens iets nieuws' , dacht ik dan ;)

15. hartbroken
    Afbeelding van hartbroken

quote:
    Desiree72 schreef op 20 maart 2010 @ 00:38:
    [...]
    Ik had er voor mezelf niets aan als ik alleen maar las hoe vreselijk ik mij behoorde te voelen, dat wist ik wel, ik voelde het immers wel.
    'Vertel me eens iets nieuws' , dacht ik dan ;)

ik vind het heel verrassend om te lezen dat je alleen maar las hoe je je 'behoorde' te voelen. dat gevoel herken ik dus helemaal niet! ik heb hier altijd een luisterend oor gekregen. ik kon m'n verhaal kwijt en soms werd er kritisch gereageerd, wat ook bij tijden nodig is. maar in het begin had ik vooral veel aan het begrip van mensen op het forum zonder dat ik het gevoel had dat ik steeds las hoe ik me behoorde te voelen. serieus... dat is iets nieuws voor mij en ik ben hier al een tijdje :D . ik heb juist heel veel kracht geput uit de positieve verhalen van mensen!!!

maar hoe dan ook, ik hoop dat de nieuwe dames er net zoveel aan hebben als ik heb gehad! dames, heel veel sterkte!!!

hartbroken wijzigde dit bericht op 20-03-2010 01:08 met 7%
    Niets is sterker dan echte liefde !!!

16. Desiree72
    Afbeelding van Desiree72

quote:
    hartbroken schreef op 20 maart 2010 @ 00:48:
    [...]
    ik vind het heel verrassend om te lezen dat jou verteld werd hoe je je 'behoorde' te voelen.

Je moet dat niet letterlijk vertalen. Wat ik bedoelde is dat ik er niets aan had om steeds te horen dat anderen zich ook zo voelden of nog erger en dat dat normaal was. Dat bedoel ik met vertellen hoe je je behoort te voelen. Je kan dat ook als een soort van 'begrip' zien.
    Misschien voor 1 of 2 keer prettig om te lezen dat wat je voelt normaal is, maar daarna wil ik ook wel wat anders horen. Idd kritische vragen ofzo waardoor je ook leert om anders naar de zaak te kijken.
    Zo lang je de dingen op dezelfde manier blijft zien, vanuit je pijn, dan blijft dat a.h.w gevoed door dat begrip.

17. tobeornottobe
    Afbeelding van tobeornottobe

quote:
    Desiree72 schreef op 20 maart 2010 @ 01:11:
    [...]

Je moet dat niet letterlijk vertalen. Wat ik bedoelde is dat ik er niets aan had om steeds te horen dat anderen zich ook zo voelden of nog erger en dat dat normaal was. Dat bedoel ik met vertellen hoe je je behoort te voelen. Je kan dat ook als een soort van 'begrip' zien.
    Misschien voor 1 of 2 keer prettig om te lezen dat wat je voelt normaal is, maar daarna wil ik ook wel wat anders horen. Idd kritische vragen ofzo waardoor je ook leert om anders naar de zaak te kijken.
    Zo lang je de dingen op dezelfde manier blijft zien, vanuit je pijn, dan blijft dat a.h.w gevoed door dat begrip.

desiree,

mij is op dit forum nooit verteld hoe ik mij moest voelen.
    ik heb met mijn medelijders altijd een discussie kunnen aan gaan, HOE ik mij voelde, en dat daar reactie op kwam dat hun dat gevoel ook hadden, niet meer en niet minder.
    gaande weg de tijd werden de gesprekken kritisch, naar mijzelf toe en naar mijn man en naar mijn relatie.
    als ik het "dagboek, deel 2 " nog eens nalees, zie ik ontzettend veel veranderingen in mij, die tot stand zijn gekomen door de gesprekken met mijn medelijders.
    op momenten dat ik de handdoek in de ring gooide, kreeg ik van de hele meutemeteut hier te horen dat ik daar naar moest kijken, dat ik daar op moest letten, dat ik ook daar rekening mee moest houden, jawel, ik ben met ze in discussie gegaan, en dankzij hun heb IK het gered.
    ik vond dat jij veel meer bezig was met psychiologisch onderzoek naar jezelf, wat weinig of niks te maken had met overspel, en ja, dan kan ik me indenken dat je dingen over het hoofd ziet.
    ik zie het overspel nog steeds hetzelfde, nog steeds de pijn en verdriet, maar het heeft een plaats gekregen, ik ben niet gaan kijken naar een mogelijkheid om er een derde of vierde toe te laten in onze relatie, in het begin van onze relatie niet, toen het overspel in onze relatie kwam niet en nou niet, dus drie keer niet en nooit niet niet.
    en ja, ik zie het overspel nog steeds op dezelfde manier, en ja, onze relatie wordt daardoor gevoed, met positieve energie.
    maar zoals al gezegt, jij was/bent met andere dingetjes bezig, jij hebt ook veel verschillende soorten therapien, ja en dan krijg je een mengelmoes en inderdaad andere ideeen, maar of dat HET wel is?????

tobeornottobe wijzigde dit bericht op 20-03-2010 07:05 met 0%
    \\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\"

18. AnkeLa
    Afbeelding van AnkeLa

Desiree, Hartbroken, Tobe,

Jullie kritische vragen en opmerkingen helpen het mij om de situatie van alle kanten te bekijken. Jullie brengen ook dingen onder de aandacht die ik anders misschien over het hoofd zou zien en zorgen er ook voor dat ik nadenk over de dingen waar ik helemaal niet aan wil denken. :nee: Ik vind het op dit moment wel prettig om jullie vroegere ervaringen te horen. Hierdoor merk ik dat het een normaal proces is dat ik mij soms zo voel en dat ik niet bezig ben gek te worden.

Ik heb mezelf wel vergeleken met zo'n grote tor, door de voorgaande jaren had ik een stevige schil opgebouwd, met daarin het kleine meisje die ik vroeger was veilig opgeborgen. Man heeft de schil kapotgetrap, en de inhoud is als prut naar buiten gekomen. Ik ben heel lang een grote hoop ellende geweest, niet alleen vanwege zijn vriendin, maar ook door de spanningen van de voorgaande jaren. Ik kon niets, wilde alleen dat de pijn weg ging.
    Man was volslagen verrast, hij dacht dat ik een sterke vrouw was.
    Nu gaat het al beter, de schil is min of meer gelijmd, alleen lekt er vaak nog prut door de gaten. Die dagen vallen mij nog steeds zwaar.

19. tobeornottobe

AnkeLa,

wat het alcoholprobleem is, weet ik, ik was er ook, en zoals jij het beschrijft, zijn denkwereld, zo vreemd voor de buitenstaander en voor hem zo vanzelf sprekend, je gaat dan echt wel twijfelen aan jezelf, hij de herregod en jij een klein dom onnozel onderkruipsel.
    het wordt je zo vaak verteld, dat je het BIJNA helemaal gaat geloven, maar de sterke vrouw in jezelf, die houdt dat laatste stukje waarde in stand, en dat wordt jouw fundament, terug uit het diepe zwarte gat.
    op dit moment kun je alleen maar van afstand toekijken, je hebt geen macht om hier iets te veranderen, het is van hem, hij drinkt en hij beslist hoever hij daarin gaat.
    als hij straks uit huis is, begint jouw opbouw weer, en je zult merken, een mooie sterke vrouw zal tevoorschijn komen, diep in je hart weet je het, nou alleen nog maar meemaken, heel veel sterkte

20. mariaw
    Afbeelding van mariaw

Zit ik helemaal klaar om te gaan hardlopen begint het me toch te regenen....... dus eerst maar even hier kletsen en hopen dat t droog wordt.

Ik zelf heb het niet ervaren dat ik me zo of zo moest voelen. Mss is dat hier wel zo geuit maar ik zelf zat zo vol dat dit totaal niet binnen is gekomen. Ik heb het als nuttige tips ervaren.
    Mijn hoofd mijn lijf zat zo vol verdriet dat dit alles overheerste.
    Je voelt je gelijk als een vuilniszak aan de straat gezet.
    Wat jij wil, wat voor jou telt, jouw gevoelens tellen niet meer mee voor die ander. Hij heeft daar ook simpelweg de ruimte niet voor gehad.
    Dat zie ik inmiddels achteraf wel in, dat als hij anders had gekund hij anders gedaan zou hebben.
    Maar evengoed moet je er zelf doorheen en het verdriet verwerken.
    Hier delen, met vrienden praten en collega's en met de psycholoog heeft mij erg veel steun geboden om dit pas alleen te kunnen lopen.

En mss is dat wel het meest pijnlijke van het hele gebeuren. Je bent elkaar kwijt geraakt en met de gevolgen van dit alles moet je alleen aan de gang. Voor mij voelde het als een optelsom.

Julia; ik herken zeker wel wat je omschrijft hoe het bij jou thuis ging/gaat.
    Ik ervaarde het zo dat ik de eindverantwoording had over het reilen en zeilen. Ook ik heb een zoon die speciale aandacht en begeleiding vraagt. Daar gaat zoveel energie inzitten.
    Ik ben er minder voor gaan werken en dat is achteraf ook 1 van de dingen die zo steken.
    Alles en meer geef je en stop je in je gezin en huishouden en dat flikt hij je zo een kunstje.
    Ja en ook ik kwam aandacht tekort maar ben ik ingegaan op avances van heren? Nee. En waarom hij dan wel?
    Maar goed dat laatste is mijn norm opleggen aan hem en ik was in de verwachting dat hij er net zo in zat als ik maar het tegendeel is waar gebleken.
    Maar pijn doet het wel, ook het gevoel van "Ja maar dit heb ik niet verdiend".

Over het doel. Dat vroeg ik voornamelijk omdat het helpt als je een gesprek ingaat om van te voren goed voorbereid binnen te stappen. Maw; je inprenten waar je de deur mee uit wil. Wat je wil bereiken.

Anke; ik heb zo het gevoel dat jouw man alleen maar aan het vluchten is. In de drank, in een affaire en nu weer drank en het nieuwste; ik wil helemaal alleen zijn en met niemand rekening houden.
    Hij kan ergens het leven niet aan.
    Maar hij loopt weg voor de verantwoording voor jou en voor zijn gezin. Mss loopt hij weg voor zichzelf.
    Of mss heeft hij het echt nodig om alleen te zijn en zo zijn eigen monsters te verslaan.
    Bij jullie thuis gaat het in ieder geval niks worden. voor niemand.
    Ik hoop voor je dat hij snel de deur uit is en dat er rust en een mate van ontspanning in je huis kan komen.

Hier thuis was het heel merkbaar. Toen mijn man de deur uitging konden we allemaal redelijk ontspannen. Nam zoon in ene vrienden en vriendinnen mee naar huis voor film avondjes en muziek maken. Heel opvallend. Heb het hem ook gevraagd of dit zo was en hij bevestigde het.
    Inmiddels is mijn man weer redelijk veel hier in huis en merkte ik deze week dat zoon licht geirriteerd was. Ga hem vandaag vragen of het met de aanwezigheid van zijn vader van doen heeft.

21. tobeornottobe

maria,

over het feit dat ik hier in huis de ""mindere klussen" op me nam, daar heb ik nooit spijt van gehad, heb ook nooit gedramd over "mijn werk"
    als ik naar de resultaten kijk, wat betreft de doelen van de kinderen, en wat ze behaald hebben, op hun kracht, met mijn besturen, ben ik de trotste moeder van de wereld, en een waarderingsbeeldje, heb er honderden op mijn netvlies staan, zo speciaal, daar zijn er overal maar een van, uniek.

tobeornottobe wijzigde dit bericht op 20-03-2010 08:54 met 0%

22. tobeornottobe

maria,

wat ik eigenlijk wil zeggen is, het was geen excuus om vreemd te gaan omwat ik wel of niet deed, dat heeft voor mij het vreemdgaan ook niet zwaarder gemaakt, het feit DAT hij vreemd ging, dat is voor mij van belang, waarom, niet waardoor,

tobeornottobe wijzigde dit bericht op 20-03-2010 09:14 met 7%

23. mariaw
    Afbeelding van mariaw

Tobe,
    Ik heb de keuzes gemaakt met de kennis en het gevoel van toen. Het heeft me veel gekost maar ook veel gegeven. Idd als ik naar mijn kinderen kijk was t een goede keuze, kortom ik heb geen spijt.
    Neemt niet weg dat ik het huishouden doen en alles wat erbij komt kijken afschuwelijk vind om te doen.
    Juist doordat hety mij veel gekost heeft tov mijn man deed het mij toen zeer. Ik heb toen echt het gevoel gehad van; Nou lekker dan, doe ik dit en dit en dit en dan flik jij me zo n kunstje. Maar dat heb ik niet verdient.
    Vergeet niet dat wij ooit begonnen zijn met beide part time werken en beide zorgtaken.

Ik kan wel zeggen dat nu ik sinds dit jaar een dag meer ben gaan werken ik me stukken beter voel. Er zijn meer factoren die maken dat ik me beter voel maar het werken is een zeer grote bepalende factor. Ik heb er gewoon erg veel voldoening en plezier in.

Ook het bijna voorbij zijn van mijn zorgtaken hier thuis voor de kinderen ervaar ik als een enorme bevrijding. Ik ben inmiddels echt wel klaar met opvoeden, ik vond het niet makkelijk en best zwaar.
    Het voelt heerlijk licht dat ik veel meer mijn eigen ding kan doen ipv rekening moeten houden met 3 anderen.

24. AnkeLa
    Afbeelding van AnkeLa

Mariaw, Julia,
    de beschreven thuissituatie is voor mij ook heel herkenbaar, ik heb me voor alles ingezet en meneer heeft geen zin meer, daag :byebye:

Ik denk ook dat hij vlucht, al jarenlang, in zijn werk, de drank, die vrouw en weer de drank. Als hij geen hulp wil en zoekt zal hij volgens mij zijn hele leven vluchten, van de ene ellende naar de andere. Mijn advies wil hij iig niet. en vlgs mij kan hij ook nooit hard genoeg rennen om zichzelf te ontvluchten.

Ik vlucht zelf ook vaak, de kinderen zeggen het zelf: mamma? Die doet nooit niets. Ik heb me de laatste jaren opgejaagd gevoeld, alsof wat ik deed nooit goed genoeg was, nooit genoeg. Daar wil ik ook graag rust in, dat lijkt me een stuk comfortabeler.

25. Desiree72
    Afbeelding van Desiree72

Tobe,
    Zou dat niet voor anderen ook kunnen gelden, dat ze verandert zijn door gesprekken met medestanders? Als je iets over het hoofd ziet, is dat dan omdat je het niet wil zien of kan het ook zo zijn dat het iets is dat niet 'opgepikt' wordt door jezelf, gewoon omdat het niet bij je aankomt? Waarom iemand vertellen dat er iets over het hoofd gezien wordt, zonder erbij te vertellen wat dat dan is? Die ander ziet dat dan immers niet?

Je zegt dat je het overspel, de pijn en het verdriet nog steeds op dezelfde manier ziet. Het heeft een plek. Dat is mooi, dan kan je verder.
    Als overspel op een andere manier gezien wordt, zodat de pijn en het verdriet veel minder spelen, kan je ook verder toch?

Is het niet mooi dat ieder dit op zijn eigen manier verwerkt? Het maakt mij niet uit, het gaat er om dat we ermee verder kunnen. ;)

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x