- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3006 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 121 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 29-01-2012 09:41. Dit onderwerp is gesloten!
Blijvers na overspel, contact gezocht (2)
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 00:07findusWel pipi,wat het mij moeilijk maakt is dat hij mij de hemel blijft inprijzen, "het ligt echt niet aan mijn vrouw, zij was mijn maatje maar dit zit zo goed dat ik het niet kan laten schieten" Spiegelt zichzelf voor dat hij nog die goede mens van vroeger is maar vind dit een zeer egoïstische daad. We komen uiteindelijk wel terug goed terecht omdat we voor onszelf zorgen, bij hen gaat de sleur ooit terugkomen en ooit moeten ze toch met zichzelf leren leven
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 11:11Tinkelbel
Findus, wat moeilijk, als ik je verhaal zo lees ben jij eigenlijk nog steeds het maatje van je man, maar is hij verliefd geworden, midlife crissis? geen excuus, maar hij is niet de eerste man die (dan) alles op de kop zet, en zeker niet de laatste.
Wat mij verbaast is dat je verteld, dat je kinderen zich zo tegen hem keren, lijkt mij dat de weg terug dan alleen maar moeilijker wordt.
Wat mij bij mijn kids ( 3 in de 20 ) verbaast heeft in die periode, dat ze er niet mee akoord gingen dat ik hem veroordeelde, ze probeerden steeds ook zijn kant te begrijpen, keurden deze beslist af, maar het gesprek bleef open, en dat heeft erg geholpen met onze weg terug.
Verliefdheid maakt ontoerekeningsvatbaar !!!Het zijn de kleine dingen die het doen !!! - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 12:44findusWel tinkelbel, nu zij niet meer mee komt hebben ze meer aan hem,zij hebben ook nooit begrepen waarom hij dit deed en nooit de kans gehad om hem erover aan te spreken. Zij hebben in het begin hun best gedaan om hem te begrijpen en gevraagd om dichterbij iets te huren zodat ze hem met openbaar vervoer konden opzoeken, toen kwam zij met haar "gratis huisje" aandraven en dat kon hij niet afslaan. Hij heeft zelf nooit rekening gehouden met hen en haar in alles gevolgd (zij woont nog steeds in hetzelfde dorp als haar kinderen en ziet ze regelmatig) Waar mijn kinderen het moeilijk mee hebben is dat hij hen enkel opzoekt als het voor hem uitkomt (dat is als zij gaan werken is) want hij ziet haar al zo weinig (NB elke dag) nu ze niet meet op zijn afdeling werkt. Toen één van mijn dochters zei "papa,ons mama zag je toch evenveel?" dan krijgen ze geen antwoord, staat dan schaapachtig "ja,ja..." Hij heeft duidelijk laten merken dat zij op de eerste plaats komt,en dit voelen zij aan,hij mist hen echter en wil het contact met hen niet verbreken. Twee van onze drie dochters hebben geen wagen en geraken niet tot bij hem met openbaar vervoer, komt nog bij dat zij helemaal geen type is dat zij anders zouden opzoeken, eerder een leeghoofd. Hij is voorlopig enkel nog bezig met zichzelf en zijn verliefdheid, voorbeeld, onlangs is haar vader overleden en op de doodsbrief stonden zij als koppel vermeld terwijl ze beiden nog gehuwd zijn en als kers op de taart mailt hij die brief door aan de kinderen, (toen zij in het verleden lieten blijken dat ze hem nog wilden ontmoeten maar haar niet had hij daar geen oren naar en kwam hij keer op keer met haar op de proppen) Hij zegt dat hij daar nu spijt van heeft en dat hij in de toekomst nog wel zijn kinderen zal kwetsen, voelt zich blijkbaar zeer onzeker over zichzelf en vindt dat hij steeds de foute dingen doet, dit wordt gecompenseerd doordat zij hem de hemel in prijst, zijn goed gevoel zit duidelijk niet in hem, de mensen die om hem geven (ik incluis)zien dat dit niet goed gaat eindigen en willen hem hiervoor beschermen,hij is echter blind van verliefdheid en ben stilaan zo ver dat ik weet dat ik hem hiertegen niet kan beschermen. De kinderen vinden het nu fijner ,nu hij alleen komt en wanneer ze er met hem over praten zegt hij dat hij zeer zeker van zijn stuk is, is er sinds hij met haar is van overtuigd dat dit voor het leven is en dat ze mekaar nooit in de steek zullen laten ,blijkbaar betekenen die 33 huwelijksjaren waarvan zowel hij als ik dachten dat het goed zat niets meer in vergelijking met wat hij nu meemaakt, vind dit zo spijtig.
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 12:48findusTinkelbel, het gesprek is bij onz nooit open gebleven, had en heeft een muur rond zich gebouwd en het enige wat hij steeds herhaald als er iemand vraagt wat hem zo aanspreekt in deze vrouw en waarom hij daar alles voor achterlaat is "het zit zo goed, ik ben zo gelukkig en daar laat je alles voor achter" Twee maal heeft hij gezegd "het is nu zover" Zowel ik als de kinderen hebben duidelijk laten weten dat er nog te praten valt maar hij heeft daar geen oren naar, herhaalt steeds zijn mantra,er zijn echter toch signalen waaraan ik merk dat hij bepaalde dingen begint te missen maar staat met zijn rug tegen de muur "het is nu zover"
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 13:14Tinkelbel
Vreselijk moeilijk Findus, wat jammer dat hij zich zo afsluit, en wat hard idd voor je kinderen !!!Het zijn de kleine dingen die het doen !!! - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 14:15pipilangkous
Wat moeilijk Findus. Liefde door elkaar loslaten lijkt het in dit verhaal wel.
Net een afscheid gehad van een dierbare collega. Niet wat je hebt, maar wat je bent was een centrale boodschap in dit afscheid. Vond het een mooi credo. - Geplaatst op zondag 29 januari 2012 09:41ModLibelle
Beste forumbezoekers
Dit deel heeft 3000+ berichten en er is dus een nieuw deel aangemaakt.
Deel 3 kun je hier vinden
Met vriendelijke groet,
Forumteam Libelle.nlAlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl
Dit onderwerp heeft 3006 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 121 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 29-01-2012 09:41. Dit onderwerp is gesloten!
Blijvers na overspel, contact gezocht (2)