- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3006 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 29-01-2012 09:41. Dit onderwerp is gesloten!
Blijvers na overspel, contact gezocht (2)
- Geplaatst op woensdag 24 februari 2010 15:33Moderator 3
Beste forummers
Dit is het tweede deel. Deel 1 kunt u hier teruglezen.
Vriendelijke groet,
Moderator 3Moderator LibelleCafe/Relatie/Reizen&VrijeTijd/Film,TV&Muziek/Boekenclubmailadres:moderator-3@hotmail.com - Geplaatst op woensdag 24 februari 2010 18:54hartbroken
moderator 3,
waarom is deel 1 van 'blijvers' afgesloten?
hartbroken.Niets is sterker dan echte liefde !!! - Geplaatst op woensdag 24 februari 2010 19:52gemme
he hart,
in het laatste bericht staat dat er 4000 berichten zijn en dat daarom het forum wordt gesloten en een nieuwe opgestart. we kletsen teveel!
zou misschien handig zijn om de laatste 50 of 100 berichten mee te nemen, maar ja, waar ligt dan de grens?
hoe is het met jou? hier gaat het goed. heb morgen mijn eerste emdr-sessie. ga nu de situatie beschrijven. krijg ook meditatie-instructies. lijkt me heerlijk om goed dat goed te kunnen.
liefs, gemme - Geplaatst op woensdag 24 februari 2010 20:56hartbroken
hoi gemme,
hier gaat alles goed. z'n normale ups en downs, maar wie heeft daar geen last van he?
hoezo, we kletsen teveel??? wij? welnee!!!
kijk je ernaar uit, naar de emdr? toen ik eraan begon, wist ik alleen maar dat ik me op één situatie moest concentreren en dat we daarmee gingen werken die sessie. wist echt verder niet wat ik kon verwachten..
ik ben zo blij dat ik het gedaan heb! ik vond het heel heftig, maar wat voelde ik me beter na die tijd. wel was ik doodmoe, maar het was de moeite meer dan waard! nadat ik het een keer op het forum had verteld, zei de één na de ander dat ze ook emdr gevolgd hadden..
meditatie heb ik verder niet gedaan, maar het zou best weleens heel goed kunnen werken. misschien iets voor in de toekomst!
voorlopig ga ik zo nu en dan naar het kuuroord om heerlijk te ontspannen en als laatste in de 'rust'kamer, waar het heerlijk vertoeven is, heerlijk warm liggen (op heerlijke bedden) en totale stilte. dan kom je zó lekker bij!
laat je weten hoe het is gegaan met de emdr?
succes!!!
liefs,
hartNiets is sterker dan echte liefde !!! - Geplaatst op woensdag 24 februari 2010 22:23mariaw
Ja Gemme, ik ben ook hartstikke benieuwd.
Sukses morgen.
Plan niks voor daarna zou ik je willen adviseren.
Hart; ook ik ga meer mijn eigen rust opzoeken. Alleen de sauna etc. Doet me erg goed.
Ik heb niet specifiek leren mediteren. Maar ik krijg wel de bliepjes mee op een mp3 om thuis zelf te kunnen doen.
Ik schijn een speciaal geval te zijn die ze dat toevertrouwen. Doordat ik door alleen het horen van de piepjes nu al in een soort van rust kom en goed bij mijn innerlijk kan komen en mijn balans zo weer kan hervinden.
Ben benieuwd hoe dat dan gaat als ik alleen ben.
laat t jullie wel weten hoor tzt. - Geplaatst op woensdag 24 februari 2010 23:01hartbroken
ik ben benieuwd maria!!
liefs,
hartNiets is sterker dan echte liefde !!! - Geplaatst op maandag 01 maart 2010 13:35gemme
he mariaw, wat bijzonder dat je het zelf thuis kunt doen. heerlijk als die piepjes je in een rust-toestand brengen.
de emdr was een groot succes. ik wist inderdaad niet wat me overkwam. ik was doodmoe, helemaal leeg, maar zo'n fijn gevoel. alle zintuigen stonden op scherp, ik zag de kleuren scherper, hoorde meer. heel apart. ik voelde me voldaan moe, uitgerust. ik leef nog steeds in die flow. voel me erg sterk en heel rustig.
ik had al jaren het gevoel of ik in een glas zat, van die reclame van drank bij jongeren, weet je? een glas op de kop en daar zit dan een kind in wat geen kant op kan. dat beeld ben ik helemaal kwijt.
ik hoop echt dat dit gevoel voor 'altijd en altijd' zo blijft!
ik heb zelfs het idee dat mijn andere emdr-situaties niet meer nodig zijn.
ik ga morgen starten in mijn nieuwe baan. kijken of ik deze gemoedstoestand goed vol kan houden.
liefs, Gemme
(is iedereen weer druk op een ander forum? grinnik.) - Geplaatst op maandag 01 maart 2010 20:59mariaw
Gemme wat een heerlijk positief verhaal.
Ik ben blij voor je.
Je omschrijft het mooi met de beeldspraak van dat glas. Daar kan ik wel wat mee
Ga ik van je overnemen....
Sukses morgen met je baan. - Geplaatst op maandag 08 maart 2010 15:30hoopGemme,
hoe gaat het nu met je ?Voel je nog steeds dezelfde rust als na de emdr?
Deze therapie lijkt wel hét wondermiddel.Misschien moet ik er toch eens over denken.
liefs Hoop - Geplaatst op maandag 08 maart 2010 17:14gemme
hoi hoop,
ik zou er zeker over nadenken. ik voel idd nog steeds dezelfde rust en kracht. zo sterk zelfs dat de beide andere situaties die ik voor emdr bedacht had niet meer nodig zijn. daar heb ik geen last meer van.
ik ben van plan alleen nog de situatie van de affaire behandelen. het uitkomen en een situatie met de v.v.-er die ik nu als heel beledigend ervaar, waar ik me enorm in de maling genomen voel. (is dit nederlands
)
en de psychologe gaf aan dat het niet schaadt als het niet baat. je kunt er geen extra bagage bijkrijgen als het niet werkt. ze plande bij mij twee sessies achter elkaar in. mocht ik de tijd nodig hebben, dan is die er gewoon.
als je nog wat wilt weten, vraag gerust!
hoe is het met de andere dames? Hart en mariaw, jullie zijn ook stil. goed teken? de rest zie ik op een minnaressen-forum weer voorbij komen... - Geplaatst op dinsdag 09 maart 2010 00:17hartbroken
hoi gemme,
met mij gaat het verder wel goed hoor. paar dagen in het ziekenhuis gelegen en sindsdien aan het bijkomen van alles, dus ik schrijf niet veel momenteel.
fijn om te lezen dat de emdr zo goed gegaan is bij je. die rust en kracht herken ik heel sterk na de emdr en het mooie is dat dat gevoel ook niet echt afneemt. mijn verder geplande emdr-sessies waren toen ook niet meer nodig...
hoop, het zou inderdaad het overwegen waard zijn! ik heb nog niet echt negatieve verhalen over de emdr gehoord, dus waarom niet dan he?
liefs,
hart
ps. gemme... wat maakt het uit of het goed nederlands is? we begrijpen je, dat is het belangrijkste toch...Niets is sterker dan echte liefde !!! - Geplaatst op dinsdag 09 maart 2010 11:11gemme
he hart,
hopelijk niet ernstig? beterschap in elk geval.
vind het ook wel een goed teken hoor, dat we minder het forum opzoeken.
ik merk dat ik er voor mijn verwerking ook minder naar op zoek ben.
maar ik merk ook dat ik het contact wel mis! heel bijzonder, zonder de mede-forummers ooit gezien te hebben...
misschien toch maar eens een borrel plannen?
en wat fijn dat je aangeeft dat de rust na emdr niet echt meer afneemt, dat het blijvend is. geeft een goed gevoel. ik ga donderdag weer heen.
nu eerst focussen op m'n nieuwe baan. vermoeiend! haha, maar heel erg leuk.
Hoop, weet je al of je emdr wilt gaan doen? misschien eens met je huisarts bespreken? vraag gerust hoor!
liefs, Gemme - Geplaatst op dinsdag 09 maart 2010 21:41Desiree72
Hoi Dames!
Mooi te lezen dat het goed met jullie gaat!
Die emdr is helemaal geweldig hè?! Ik heb nu een paar sessies gehad, ben nog lang niet klaar want wij (therapeut&ik) hebben besloten mn hele leven op de schop te nemen met die emdr.
Das toch prachtig? Dat je door het overspel en alle rottigheid die daaruit voortkomt uiteindelijk alle rotzooi uit je hele leven opruimt?
Zo kan ik het iig wel zien.
Verder hier ook goed.
Enig staartje is dat manlief nog wel met schuldgevoelens worstelt waardoor hij 'op slot' gaat als een vrouw heel aardig tegen hem doet.
Vind ik heel vervelend voor hem. Het moet je niet belemmeren in het dagelijks leven en dat doet dit toch wel.
Hij gaat binnenkort nog eens met onze relatietherapeut praten. Die heeft ons destijds heel goed geholpen.If you don't know where to go...........Follow your nose and go where the smell isn't too bad. - Geplaatst op woensdag 10 maart 2010 18:10mariaw
Hallo lieve allemaal,
ja ik weet het dat ik weinig langs kom. Komt ook doordat ik veel werk, ik heb mijn kontrakt uitgebreid naar 32 uur en het werk dat ik er nu bij doe vroeg veel energie. Alleen al ongeveer 50 man bij naam en gezicht leren kennen......pfffff.
Maar goed. Met mij gaat het gewoon wel goed moet ik zeggen.
De voorzichtige toenaderingen blijven doorgaan en eigenlijk kan t voorzichtige er wel vanaf.
Afgelopen weekend zijn we samen weg geweest naar texel en dat was erg prettig. Nou ja niet de hele tijd want sommige onderwerpen vragen meer geduld en geven meer emoties maar het heeft ons wel dichter bijelkaar gebracht.
De 2e dag was er echt een omslag en meer rust. Waardoor we ook gewoon over de andee dame konden praten. Dan ook niet eens in de rol die ze in ons huwelijk heeft gespeeld maar meer algemeen gezien.
Dat dit in rust kon was waardevol.
Elke keer een vent die vol spijt en gene zit praat niet makkelijk.
Ik heb mezelf tot het einde van deze maand gegeven om tot een beslissing te komen. Hij is er wel uit hoor, hij wil dolgraag door.
Alles bij elkaar vraagt dus wel energie en tijd om te overpeinzen, rust te zoeken in mezelf etc.
Ik denk dat ik snel nog een dagje alleen naar de sauna ga om met name die rust ook te pakken.
Desiree; ja dat is echt gaaf om "even" alle shit eruit te emdr-en. Heerlijk gevoel lijkt me dat.
Moet het ook niet slijten bij je man of vind hij dat het inmiddels te lang heeft geduurd en wil hij er echt vanaf.
Kijken jullie ook naar "40 dagen zonder jou"?
Ik heb gister de 1e uitzending gezien en was er nou ook weer niet echt zwaar van onder de indruk - Geplaatst op vrijdag 12 maart 2010 14:21hoopGemme,als je die rust kan behouden ben je gelijk weer een stapje verder.
Die nieuwe baan is wel ideaal om je gedachten ook eens op iets anders te zetten.
Hart,
hopelijk ben je snel weer de oude,veel beterschap.
Mariaw,
jou leven lijkt weer een andere wending te nemen.Je leek me zo zeker dat het over was.Moedig van je om het weer open te gooien.
Ik weet nog niet of ik emdr ga volgen.Bij mij gaat het niet om een bepaald beeld waar ik mee zit maar het overspel in zijn geheel.Voor zover ik het heb begrepen is het de bedoeling om je op één ding te richten.
Het zou zonde zijn mocht dit forum uitdoven.Ik vind bij de langblijvers steeds nog de bevestiging dat het echt wel de moeite is om door te zetten.Af en toe heb ik dat nogeens nodig want ik ben een twijfelaar.
Ik heb moeite met het "normale leven".Vroeger was hoopman ook niet echt een knuffelaar maar nu heb ik toch graag wat extra aandacht en dit lijkt me zo onnatuurlijk.Ik wil gewoon leven zoals vroeger met de dagdagelijkse beslommeringen.Hoe makkelijk onze relatie vroeger was zoveel te ingewikkelder is ze nu.
Als één van de twee niet echt een vrolijke dag heeft zoekt de ander daar weer wat achter,terwijl je vroeger ook niet altijd lachend door het leven ging.Ik kan het niet goed verwoorden maar misschien begrijpen jullie wel wat ik wil zeggen.
liefs hoop - Geplaatst op vrijdag 12 maart 2010 15:56Desiree72
quote:hoop schreef op 12 maart 2010 @ 14:21:
Als één van de twee niet echt een vrolijke dag heeft zoekt de ander daar weer wat achter,terwijl je vroeger ook niet altijd lachend door het leven ging.Ik kan het niet goed verwoorden maar misschien begrijpen jullie wel wat ik wil zeggen.
liefs hoop
Ja, dit vind ik wel herkenbaar. In mijn ogen heeft dit alles te maken met het verloren vertrouwen. Dacht je vroeger niet verder na als de ander geen vrolijke dag had, nu zoek je daar iets achter omdat je nu dingen weet die je vroeger niet wist.
Je bent je onschuld hierin kwijt.
Mij heeft het geholpen om dit hele proces uit te diepen. Het 'waarom' zoeken achter mijn veranderde gevoelens. Weten dat ik de enige ben die invloed heeft op het gevoel dat overal iets achter zoekt.
Ik weet b.v van mezelf dat ergens iets achter zoeken te maken heeft met angst. Verlatingsangst of angst om buitengesloten te worden.
Daar ben ik mee aan de slag gegaan. Moet ik daar bang voor zijn ? Is het een reële angst? Wat verwacht ik van de ander en waarom?
Ik ben heel erg met mijn eigen denkpatronen aan de slag gegaan. Dat heeft er voor gezorgd dat ik nu heel snel mijn eigen negatieve gedachten doorzie. En als ik die gedachten van een afstand kan observeren, zie ik ook in dat het ireele gedachten zijn die helemaal niets brengen.If you don't know where to go...........Follow your nose and go where the smell isn't too bad. - Geplaatst op vrijdag 12 maart 2010 16:09hartbroken
met mij gaat alles weer aardig, dus geen zorgen maken
.
hoop,
over de emdr zou ik me nog niet te druk maken. bij mij was het trouwens ook niet één bepaald beeld, maar je haalt een pijnpunt uit de ervaring van het vreemdgaan wat je enorm dwarszit bijv. meid, als het zover komt wordt het je wel uitgelegd..
ik geloof niet dat dit forum uitdooft, maar de mensen die al langer schrijven en ook verder zijn in de verwerking voelen vaak minder de behoefte om regelmatig te schrijven op het forum. momenteel is het vrij stil, maar er komen helaas altijd weer nieuwe mensen bij.
en uit mijn ervaring gesproken vind ik het knokken voor de relatie zeker de moeite waard! met ups en downs, dat wel (gelukkig), maar onze relatie is veel eerlijker geworden. gevoelens worden nu meer besproken (komt meer van mijn kant, harteheer is niet zo'n kletser, maar dat geeft niks, iedereen is anders tenslotte).
in tegenstelling tot jou wil ik niet meer ons 'oude leventje' terug. daar is toch van alles dusdanig misgegaan, waardoor harteheer het buiten de deur is gaan zoeken. de 'achterdocht' als één van beiden niet lekker zit, herken ik wel hoor. heel af en toe steekt het hier de kop ook nog weleens op, maar meestal gaan we ermee om in de zin van: het zal wel een off-day zijn. dat wordt dan ook meestal wel bevestigd. soms zitten er nog dingen dwars die te maken hebben met het overspel en hoewel dat best moeilijk is wordt het toch bespreekbaar gemaakt.
zolang beide partners bereid zijn om te knokken voor de relatie is het dus zeker de moeite waard!!!!!!!!!!!!!
ik wens je veel sterkte, hoop!
desiree,
jij bent bijv. veel meer bezig met het uitdiepen van je gedachten e.d., ik hou me daar veel minder mee bezig.
het is toch mooi dat iedereen zo haar/zijn eigen manier heeft van verwerken.
liefs,
hart.
gemme, de band hier is inderdaad bijzonder he? daar waar nodig zijn er altijd mensen met een vriendelijk, begipvol warm woord en soms wordt je een spiegel voorgehouden (wat ook weleens nodig is).Niets is sterker dan echte liefde !!! - Geplaatst op zaterdag 13 maart 2010 14:28gemme
hey hoop,
bij emdr kun je alles inbrengen. je vertelt (in mijn geval tenminste) een heel verhaal. dat kan een situatie zijn die echt is gebeurd, maar ook een verhaal wat in jouw hoofd blijft spoken en misschien niet echt heeft plaatsgevonden. het maakt niet uit. als je zo'n verhaal vertelt dan kan het zo zijn dat er een bepaald beeld is wat de sterkste gevoelens oproept. met dat beeld ga je aan de slag. en als dat meerdere beelden zijn, ga je meerdere keren aan de slag.
bij mij is nu die onrust veranderd als mijn man niet in zijn 'hum' is. vroeger trok ik me dat erg aan en probeerde ik er wat aan te doen. of probeerde ik het te voorkomen als ik het zag aankomen.
nu laat ik het helemaal los. het is zijn probleem en als ik er last van heb ga ik wel even de kamer uit ofzo.
ik heb nu erg duidelijk gemerkt dat het niks uitmaakt wat ik doe. misschien juist wel irritanter ben als ik zo voor hem denk en op hem reageer (ik denk wel zeker!). ik kan alleen voor mezelf denken en hij moet maar aangeven wat er is als hij chagrijnig is oid. ik merk dat mijn rust ook een positieve invloed heeft. de sfeer in huis is relaxt en maakt mij ook weer rustig. de vicieuze cirkel heeft een goeie draai gevonden
de 'onschuld' in de relatie is inderdaad compleet verdwenen. maar ik denk dat ik het nu fijner vind. volwassener en eerlijker verdeeld. gelijkwaardig heet dat ook wel geloof ik
je (negatieve) gedachtenstroom onderbreken is erg gezond. je hoofd maalt maar door en meestal compleet nutteloos. gewoon doorademen en doen wat je hart je ingeeft. dat werkt bij mij.
lekker weekend!
liefs, Gemme - Geplaatst op zaterdag 13 maart 2010 17:42Green
Hallo allemaal,
Met Green die het forum in 2004 heeft opgericht. Schrok ervan dat er nog steeds behoefte aan is en dat het op de eerste pagina staat.
Ik heb er veel baat bij gehad maar merkte dat het me een beetje opslorpte en heb toen heel voorzichtig afgebouwd.
Ben benieuwd of er nog oude garde mee doet
liefs Green - Geplaatst op zaterdag 13 maart 2010 19:04Desiree72
quote:Green schreef op 13 maart 2010 @ 17:42:
Hallo allemaal,
Met Green die het forum in 2004 heeft opgericht. Schrok ervan dat er nog steeds behoefte aan is en dat het op de eerste pagina staat.
Ik heb er veel baat bij gehad maar merkte dat het me een beetje opslorpte en heb toen heel voorzichtig afgebouwd.
Ben benieuwd of er nog oude garde mee doet
liefs Green
Green, mag ik je bedanken voor het oprichten van dit topic?
Ik heb er héél veel aan gehad.
6 jaar geleden voor jou? Hoe gaat het nu?If you don't know where to go...........Follow your nose and go where the smell isn't too bad. - Geplaatst op zondag 14 maart 2010 09:16hoopGreen,
ik wil ook heel graag van je weten hoe je op de afgelopen jaren terug kijkt? Zou je met de ervaring die je nu hebt terug dezelfde keuze gemaakt hebben en een blijver zijn?
Gemme,
Eens ik in die negatieve gedachtenstroom zit geraak ik er moeilijk uit.
Momenteel heb ik een leuk weekend dus daar even geen zorgen over maken.Genieten van dit zalige gevoel.
Nog een fijne zondag voor iedereen.
liefs hoop - Geplaatst op zondag 14 maart 2010 19:08adriesen
Green ook ik bedank je voor het oprichten!!
Als ik dit topic toch niet had gevonden!!!!
Al blijft het nog steeds moeilijk.
Toevallig dit weekend samenkomst gehad met oude garde..... zo waardevol. Althans voor mij. - Geplaatst op zondag 14 maart 2010 20:25redwine
Ik ben ook heel blij dat ik toen dit forum heb gevonden. Het heeft mij er soms echt doorheen gesleept als ik het heel moeilijk had. Helaas ben ik geen blijver meer. Ik had wel gewild, maar ex ging liever met de vv-er verder. - Geplaatst op zondag 14 maart 2010 23:10hartbroken
green, ook ik had dit forum niet willen missen! dus alsnog bedankt voor het oprichten..
adriesen, een engelse vriend van ons zegt soms: it's priceless ! als hij iets geweldig vindt en dat was dit weekend inderdaad ook..
liefs,
hartNiets is sterker dan echte liefde !!! - Geplaatst op maandag 15 maart 2010 07:45tobeornottobe
green,
was je er laats ook niet eens, daar hebben toen nog een paar eerstelingen gereageerd, maar toen stond er bij, dat de to nog steeds blij was, dat het toen geopend is geworden.
maar wie het ook geopend heeft, ik ben zo ontzettend blij met het topic, en inderdaad wat adriessen zegt, wij zijn verleden jaar begonnen met elkaar te ontmoeten, we hebben nou een vaste club, ouwe garde, en dat herhalen wij zo om de drie, vier maanden, een dagje bij elkaar, mens wat een stoot energie krijg je ervan, echt wel, we lachen wat af, serieuze gesprekken, en we schamen ons er niet voor.tobeornottobe wijzigde dit bericht op 15-03-2010 07:49 met 2%\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\"
Dit onderwerp heeft 3006 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 29-01-2012 09:41. Dit onderwerp is gesloten!
Blijvers na overspel, contact gezocht (2)