Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Puzzel en Spel
  4. Puzzelen - Cryptogrammen (5)

Dit onderwerp heeft 3050 reacties, en bestaat uit 123 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 123.
De laatste reactie is geplaatst op 03-05-2010 23:16. Dit onderwerp is gesloten!

Puzzelen - Cryptogrammen (5)

Ga naar een onderdeel
  1. juul51
    Afbeelding van juul51

2. job
    Afbeelding van job

Bedankt Juul :duim:

3. juul51
    Afbeelding van juul51

ik geloof zie dat het gelukt is

juul51 wijzigde dit bericht op 12-02-2010 22:22 met 17%

4. mams
    Afbeelding van mams

Bedankt Juul. :duim:

5. taxi
    Afbeelding van taxi

ik hoop ook dat het nu eindelijk goed gaat komen - bedankt

http://i47.tinypic.com/2vx4vo2.gif

6. beekje
    Afbeelding van beekje

8464

Nieuwe pagina zie ik, wat gaat dat toch snel. Goed van je Juul :duim:

Job, T is dus een bezienswaardigheid dit weekend :lol:
    Triest dat verhaal over moeder en dochter...

Elly, natuurlijk ga je naar een opening, je bent tenslotte moeder ;)
    En verliefd op de kitten, dat kan toch niet anders, dat heb ik ook nog steeds, haha.

Lotje, lekker jezelf vertroetelen is niets mis mee, zeker met deze dagen niet.

Middag met dochter was heel erg gezellig, veel gewinkeld, weinig gekocht maar wel even ergens lekker iets gedronken :)

Slaap lekker allemaal :gaap:

beekje wijzigde dit bericht op 13-02-2010 00:40 met 2%
    Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland)

7. Truitje26
    Afbeelding van Truitje26

goedemorgen allemaal,

Een teken van leven:)

meneer T in de spalk ik hoop dat het snel goed komt, ik wens je een mooie carnaval, hou de weerberichten in de gaten vanwege de snijdende kou.
    Taxi's moeder gaat het goed vooruit begreep ik tussen de regels door.
    Juul's moeder wat minder, tja het is wat, een geliefde verliezen en dan zo'n lange winter, dat is eenzaamheid. Ik hoop dat het snel voorjaar wordt dat ze weer wat zon kan gaan zien en dan gaat het wel beter, hoop ik.
    Zusje, grieperig?? ach meidje toch, sterkte want maandag moet je werken en dat is niet lekker met griep in je lijf, maar je zal niet de eerste zijn die op de eerste werkdag geveld wordt door een griep. Vele malen meegemaakt toen ik bij personeelszaken werkte.

Gisteren werd ik helemaal gestoord op het werk, de brabantse top111 was bezig, carnavalsmuziek, ja alleen hollandse shit. Ik zei tegen mijn baas, collega eruit of de radio op een andere zender, gek werd ik van die hollandse potpourrie, nee meneer T zit goed in Limburg wat een verschil van carnaval vieren zeg, geef mij echt maar de limburgse. geen hollandse balletjes van de koningin maar een goeje vastelaovundj dat is beter.
    Ik zei het gisterenavond tegen R. jongen ben maar blij met limburg carnaval hahahahaha.

Ik ga douchen en ben om 8 uur bij de super en de bakker, om 9 uur hoop ik weer thuis te zijn. Maandag komt M de hele dag want hij wil niet naar de BSO. Van zijn oude school was het een hele leuke bso maar deze van humanitas waar de school aan verbonden is, is drie keer niets, ze hebben niets voor de kinderen:( de oude had een echte huiskamer, als ze uit school kwamen, allemaal aan tafel om 3 uur voor een stuk fruit of boterham met thee of melk. bij deze krijgen ze wel eten en drinken op z; n tijd maar hij mist de gezelligheid. Alle ouders die hun kinderen brengen hebben een brief naar humanitas geschreven dat het drastisch moet veranderen.
    Op school gaat het heel goed met hem, hij is zo veranderd in positieve vorm, hij had een prachtig rapport, van ruimvoldoende (7) naar zeer goed (9). Hij wilde gisteren niet verkleed naar school maar toen hij thuis kwam zei hij, mama volgend jaar wel hoor want mijn meester was zo mooi verkleed, dat is een echte carnavalist:)
    P. is ook de hele week thuisgeweest met de griep en die moet maandag werken, één van de weinige bedrijven dat werkt a.s. maandag.
    Ik ben lekker vrij:)

Ben weer helemaal bijgekletst en ik hoop dat het verder met iedereen heel goed gaat:)

fijne dag allemaal

Spreken is het vak van weten en luisteren het voorrecht van wijsheid.

8. job
    Afbeelding van job

8464

Goedemorgen
    dat is zeker waar Trui van het verschil in carnaval,heb het een keer gevierd in Zaltbommel en Heerlen dus maar Brabant is meer lallen en zuipen,Limburg heeft ook geen namen voor de dorpen en steden en veel mooiere kleding,met een boeren kiel mag je Limburg niet in.
    Hij is startklaar hier.

9. Lotje
    Afbeelding van Lotje

8464

goeiemorgen allemaal

wens T en zijn vrienden maar veel plezier

ik ga om boodschappen

Lotje wijzigde dit bericht op 13-02-2010 09:33 met 13%

10. taxi
    Afbeelding van taxi

goeie morgen allemaal

was er al om 7.30 uur uit na een paar uur wakker te hebben gelegen - heb de laatste 2 afleveringen van soap gekeken - waren spannend job - ik laat dit jaar carnaval aan mijn deur voorbij gaan - ben nu aan het stabiliseren met lijnen en dat wil ik niet verstoren tot ik daar klaar mee ben - zouden vanavond bij vrienden op bezoek maar heb dat gister afgebeld aangezien ik toch wel gammel ben en dan niet gezellie kan zitten zijn te wezen hahaha

iedereen

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/c/carnaval/fijnecarnavalsdagen.jpg

11. liesje
    Afbeelding van liesje

http://i299.photobucket.com/albums/mm317/1001krabbels/870.gif

Een hele goeiemorgen allemaal.
    Wat een lang verhaal Truitje, maar dan zijn we ook weer helemaal op de hoogte van het reilen en zeilen in huize Trui :lol:
    Ik heb helemaal niks met carnaval, maar ik wil natuurlijk meneer T. wel heel veel plezier toewensen de komende dagen! :cheer:

12. Truitje26
    Afbeelding van Truitje26

het weer in Limburg het is nu -2 en lichte sneeuw en het klopt als ik naar buiten kijk.
    De boodschappen zijn binnen, het diner voor de vogels is weer aangevuld. Het is weer druk op de tuintafel.
    L1 staat aan het is al feest:)
    kei leuk hahahaha.
    ze hebben wel allemaal handschoenen aan, de orkesten zonder vingertoppen.

Job ik ben blij dat jijhet ook kan bevestigen:) het was gisteren al zo druk in de trein. Ik heb op de trap gezeten, allemaal op weg naar het zuiden:)

13. ellon
    Afbeelding van ellon

8464

Goedemorgen allemaal,

Alweer een nieuw deel. Nou nog wat vaker cryptogrammen. :lol:

Trui, we zijn inderdaad weer helemaal bij met het reilen en zeilen in W. Het is net een dagboek zo. Misschien zou je dat eens moeten opslaan in een document.

T. en vrienden: heel veel plezier! En Job kan lekker genieten van een paar rustige dagen.

Ik heb gisteren ook een heerlijke dag gehad. Tentoonstelling was erg mooi opgezet en de introductie was heel erg leuk gedaan door de vrouw die het georganiseerd had. Eén doek is aangekocht voor de uitleen, dus voor schoonzoon al een succes. Hij gaat de 20e ook nog een rondleiding doen voor genodigden.

Deze week ga ik de nieuwsbrief in elkaar knutselen en volgende week gaat de hele bups naar de drukker, dus een drukke week.

Hier is weer een beetje sneeuw gevallen en wat er al lag is nog steeds niet weggesmolten. Ik heb het koud!! :|

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

14. job
    Afbeelding van job

Ja ik hoop dat ze kunnen zitten in de trein en ja een handschoen krijgt ie niet over die spalk:)
    Hij gaat alleen met mijn broer en daar sluiten ze zich aan bij ff kijken hoe ik het schrijven moet, Sjpasz Begosz, HIER staan de foto's waarop ze op sommige te zien zijn.
    Ben al naar de markt geweest,nu met Boris op straat en er dan voorlopig niet meer uit,hier komt ook af en toe iets uit de lucht dwarrelen.

job wijzigde dit bericht op 13-02-2010 11:19 met 0%

15. liesje
    Afbeelding van liesje

8465

eerste cryp in deel 5:

8464: Schuilplaats (8)

16. Truitje26
    Afbeelding van Truitje26

ik heb de foto's gezien Job:):)
    ik zit zo te genieten van de tv:)

ik denk wel dat ze kunnen zitten in de trein, gisteren was het in de spits van 5 uur. Normaal kan ik ook zitten.
    ik ga eens wat doen ipv meeswingen hahaha

17. beekje
    Afbeelding van beekje

droogdok?

hangplek?

Goedemiddag allemaal.

Ga er vandoor voor een tijdje, het is wel koud buiten, maar we zien wel hoe lang we het vol houden (nee, geen carnaval :D )

Een fijne middag iedereen en tot later.

18. job
    Afbeelding van job

Als westerling heb je geen idee hoe het echt is dat carnaval,mijn buurmannen hebben het nu ook 1 x meegemaakt en die hadden zoiets niet verwacht.
    Ik had geen zin om er uit te gaan maar voor mijn bril maak ik graag een uitzondering.

Bergdorp?

job wijzigde dit bericht op 13-02-2010 13:17 met 4%

19. juul51
    Afbeelding van juul51

Zoon is gelukkig weer veilig terug uit Israel. Hij had wel op het nippertje het vliegtuig gehaald, omdat ze zijn laptop en muis niet vertrouwden. Ze hebben zijn muis nog opengemaakt.
    En hij had nog een leuke verrrassing over 6 maanden. :idee:

20. ellon
    Afbeelding van ellon

Gefeliciteerd, Juul. Wat leuk!

Ik denk dat Job het goede antwoord heeft.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

21. job
    Afbeelding van job

Leuk Juul,gefeliciteerd!
    Het lijkt wel of ik veel slechter kan zien met deze bril,misschien even wennen?

22. ellon
    Afbeelding van ellon

Heb je een nieuwe meting gehad, Job?

23. job
    Afbeelding van job

Ja Elly

24. Truitje26
    Afbeelding van Truitje26

hier is al het gepeupel weer naar huis. R. ging nog even slapen en dan naar Harrie en de gebrooke zwegelkes, (gebroken lucifers) ff vertalen .
    Ben benieuwd, daar wordt zo met bier gegooid en hij houdt niet van bier hahahaha. Hij drinkt net zoveel alcohol als z'n moeder. Maar dat gaat goedkomen:):) ik zei: je hebt toch wel de feestgenen van je moeder. Die heeft tie zei tie:):)

Juul, wat leuk, gefeliciteerd:)
    Job, wat vervelend, of de bril niet goed afgesteld?? normaal moet dat toch niet mogen. Ook niet met wennen.

ik ga lekker douchen, koken, rommel opruimen en kijken wat ik vanavond ga doen, er is niet veel op tv. L1 kan op de achtergrond wel blijven:)

tot laters en eet smakelijk allemaal:)

25. beekje
    Afbeelding van beekje

8465

Zijn weer thuis, was wel koud buiten maar goed te doen :)

Job, ik hoop dat je alleen even moet wennen aan de nieuwe glazen, maar er kan ook een foutje zijn gemaakt. Vervelend voor je, want dat zou betekenen dat je weer terug zou moeten, ik heb daar altijd zo'n hekel aan.

Juul, fijn dat zoon weer terug is en gefeliciteerd ;)