Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Boekenclub
  4. Opmerkelijke krantenberichten (2)

Dit onderwerp heeft 3140 reacties, en bestaat uit 126 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 126.
De laatste reactie is geplaatst op 27-08-2010 18:00. Dit onderwerp is gesloten!

Opmerkelijke krantenberichten (2)

Ga naar een onderdeel
  1. agaath1
    Afbeelding van agaath1

Daar ben ik ook bang voor Tjaa.
    Maar, stel dat de politie in Brussel terug gaat schieten, dan zijn de rapen gaar, want dat mag niet!
    Het is alles bij elkaar genomen te zot voor woorden dat een stelletje van die nietsnutten de dienst uit maakt. :?

2. fleurop
    Afbeelding van fleurop

quote:
    gossa schreef op 11 februari 2010 @ 13:16:
    Quote Fleurop: Volgens mij mag het nu benoemd worden,in 1968 werkte ik in een verzorgings huis en waren daar ook al ouderen die slaapmiddelen opspaarden en dan in één keer innamen en waren dan overleden.
    Heb zelf in een avonddienst mee gemaakt dat een oudere dame die het leven héél erg moe was,zich heeft geprobeerd te verhangen.
    Dus een nieuw gegeven is dit volgens mij helemaal niet!Unquote

Het wordt benoemd door een grondiger onderzoek, hoewel het nog steeds steekproeven zijn in de aarzelend aangemelde verzorgingshuizen.

Gisteravond in P&W was een item hierover

'Uit vrije wil' is een initiatief van o.a. Hedy d'Ancona, Frits Bolkestein en Paul van Vliet.
    Hun doelstelling: "De legalisatie van stervenshulp aan ouderen die hun leven voltooid achten.
    Op hun uitdrukkelijk verzoek en onder voorwaarden van zorgvuldigheid en toetsbaarheid." D'Ancona en haar initiatiefgroep willen dat stervenshulp wordt gelegaliseerd. 'Uit vrije wil' is daarom het burgerinitiatief 'Voltooid leven' begonnen om het onderwerp op de politieke agenda te krijgen.
    Als minimaal 40.000 burgers het voorstel onderschrijven moet het in de Tweede Kamer worden behandeld.

http://www.uitvrijewil.nu/
    Ik heb al getekend!

3. fleurop
    Afbeelding van fleurop

quote:
    gossa schreef op 11 februari 2010 @ 17:40:
    De regering bezint zich vanavond voor maatregelen om de boel onder controle te krijgen.....
    kopje thee?
    Er worden militairen ingezet in Brussel.

4. Sterin
    Afbeelding van Sterin

Vader van Joran van der Sloot overleden
    AMSTERDAM/ORANJESTAD - 11-02-2010 - Paul van der Sloot, vader van de van moord verdachte Joran van der Sloot, is woensdagnacht (lokale tijd) op Aruba overleden. Dat heeft de familie donderdag bevestigd.

De in Nederland geboren Paul van der Sloot (1952) overleed aan de gevolgen van een hartaanval die hij kreeg tijdens een partijtje tennis.

© Tiscali/ANP

Blijf bij jezelf, maar denk ook aan anderen...

5. fleurop
    Afbeelding van fleurop

donderdag 11 februari 2010 Buitenpost
    Of Kollumerland en Achtkarspelen alle centen ooit terugzien, blijft de vraag. De twee gemeenten vorderen van veertien 'uitkeringstrekkers' maar liefst 586.012 euro terug omdat ze gefraudeerd hebben. Een fraudeteam bracht na onderzoek de zaken aan het licht. Bij drie personen ging het fraudebedrag om meer dan 100.000 euro. Het merendeel van de onderzoeken was gericht op verzwegen samenwoning en zwart werk. Naast de terugvordering worden de frauders ook strafrechtelijk vervolgd.

Naast de terugvordering heeft het fraudeteam in Achtkarspelen en Kollumerland er ook voor gezorgd dat over 2009 een bedrag van 235.965 euro is bespaard. Dit bedrag was anders overgemaakt op de rekening van een aantal mensen die ten onrechte een uitkering hebben. De besparing is te danken aan de vroegtijdige ontdekking van 23 fraudegevallen door de gemeentelijke fraudepreventieambtenaar.

De preventieve onderzoeken hebben volgens de gemeenten voornamelijk tot doel om bewuste of onbewuste fraude vroegtijdig te ontdekken en om de benadeling van de gemeenten én de uitermate vervelende consequenties van de uitkeringsgerechtigden zoveel mogelijk te voorkómen.

6. gossa
    Afbeelding van gossa

@Fleurop
    Ik ook....ben blij dat er dit initiatief wordt ondernomen.

7. dollemina
    Afbeelding van dollemina

samenwoning en zwart werk. Naast de terugvordering worden de frauders ook strafrechtelijk vervolgd.

Zijn alleen de fraudeurs schuldig? Denk het niet. Wat te denken van allen die gebruik maken van een (zwart) klusser?
    Met de hand op mijn hart, hier alles wit.
    Kost zo'n 19% meer, maar het slaapt prettiger.

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag.

8. luna
    Afbeelding van luna

ik heb ook getekend

9. sueann
    Afbeelding van sueann

Ik zag dat frauderen/samen wonen graag nader gedefineerd, nadat de kranten bol stonden vanwege frauderende bejaarden die elk hun eigen huishouden hebben, maar bijvoorbeeld wel 3x per week bij elkaar op bezoek kwamen of die erg weinig water gebruikten. En dat die bejaarden rustig urenlang gemarteld werden totdat ze de fraudeverklaring ondertekenden.
    Natuurlijk weet ik dat niet elk frauderend paar aan hier aan voldoen, maar ik ben erg voorzichtig geworden bij de doelgerichte fraudeopsporing.

10. TjaavanGS
    Afbeelding van TjaavanGS

Eens Sueann, denk dat ze beetje doorslaan in de bestrijding en zich richten op de makkelijk te controleren doelgroep

Wie onberispelijk leeft, gaat een veilige weg, wie op kronkelpaden gaat, wordt ontmaskerd

11. gossa
    Afbeelding van gossa

quote:
    dollemina schreef op 11 februari 2010 @ 23:27:

Wat te denken van allen die gebruik maken van een (zwart) klusser?
    kan je het iemand kwalijk nemen dat een goede vriend zo goed kan schilderen, handig is met de hamer en zo graag in de tuin werkt.... :nee: :lol:

12. agaath1
    Afbeelding van agaath1

quote:
    dollemina schreef op 11 februari 2010 @ 23:27:
    samenwoning en zwart werk. Naast de terugvordering worden de frauders ook strafrechtelijk vervolgd.

Zijn alleen de fraudeurs schuldig? Denk het niet. Wat te denken van allen die gebruik maken van een (zwart) klusser?

Bij ons ook Mientje, maar geldt het ook als mijn Karel een muurtje wit in ons eigen huis? :? :D
    Ik ben trouwens blij je weer te zien. :)

13. fleurop
    Afbeelding van fleurop

Ze mogen van mij hier in het noorden wel eens grondiger gaan controleren op fraude en dan heb ik het niet over bejaarden!
    Er ligt hier veel geld op straat!

14. Mootje
    Afbeelding van Mootje

quote:
    fleurop schreef op 12 februari 2010 @ 09:20:
    Ze mogen van mij hier in het noorden wel eens grondiger gaan controleren op fraude en dan heb ik het niet over bejaarden!
    Er ligt hier veel geld op straat!

*springt in haar auto en racet naar het noorden* :D
    (geintje)

~ If you are talking behind my back, you are in a good position to kiss my ass ~

15. anoniem1
    Afbeelding van anoniem1

quote:
    Mootje schreef op 10 februari 2010 @ 19:44:
    Niet voor die vrouw hoor, want daarvoor vind ik het hartstikke zielig dat ze zo op haar uiterlijk aan de kant wordt geschoven. Maar het feit dat hier ook weer gebeurt als wat een aantal mensen al maanden schreef: "Je weet niet wat er onder die boerka zit!" :lol:

Sorry hoor, maar als je het echt zielig vond, waarom dan dat : hahahahaha, di is echt geweldig?
    En dan die opmerking van hierboven? Sorry hoor, ik kan dat niet serieus nemen...

Never a dull moment in my life...

16. fleurop
    Afbeelding van fleurop

De Wolden spant zich in voor nuchtere jeugd
    DVHN | Gepubliceerd op 12 februari 2010, 09:11
    Laatst bijgewerkt op 12 februari 2010, 10:05
    zuidwolde -
    Met gerichte acties wil De Wolden vooral het toenemende alcoholgebruik door jeugd terugdringen. Het vizier is daarbij onder meer gericht op de door de gemeente gecertificeerde keten. Die krijgen dit jaar een paar keer controleurs over de vloer. Dat gebeurt door wisselende koppels van jongerenwerkers, wijkagenten en brandweeragenten.

Met twintig keten maakte de gemeente afspraken over veiligheid en alcoholgebruik. Drank onder 16 jaar is taboe. De gemeente gaat bovendien in gesprek met sportverenigingen met een eigen kantine. Als deze clubs geen drank (bier) meer schenken aan bezoekers onder 18 jaar krijgen ze van de gemeente een compensatiesubsidie. Er wordt gedacht aan een jaarlijks bedrag van 750 euro. Deze stimuleringsmaatregel wordt met ingang van het seizoen 2010-2011 van kracht.

17. fleurop
    Afbeelding van fleurop

quote:
    Mootje schreef op 12 februari 2010 @ 09:33:
    [...]

*springt in haar auto en racet naar het noorden* :D
    (geintje)

Er zijn hier hele gemeenschappen waar vanaf de grootvaders nog nooit een dag gewerkt is door zonen en kleinzonen.
    En waar jij en ik de subsidiestroom mooi op aanvullen Mootje.

18. fleurop
    Afbeelding van fleurop

Regio
    Buurt blokkeert weg naar sportcentrum Harkema
    LC | Gepubliceerd op 10 februari 2010, 12:33
    Laatst bijgewerkt op 10 februari 2010, 12:42
    HARKEMA -
    De strijd tussen het sportcentrum van Julia de Clerck aan de Bolster in Harkema en omwonenden is dinsdagavond uit de hand gelopen. Bewoners van het industrieterrein blokkeerden urenlang de straat met een vrachtwagen en busjes om te voorkomen dat klanten van Julia's sportcentrum konden passeren.

De politie kwam met drie busjes om een eind aan de wegversperring te maken. Rond negen uur keerde de rust terug, drie uur nadat de vrachtwagen dwars over de weg was gezet. Buurtbewoners vinden dat het sportcentrum dicht moet, nu de rechter heeft besloten dat er niet is voldaan aan de eisen van het bestemmingsplan.

Beide partijen hebben woensdag een gesprek met de burgemeester om tot een oplossing te komen.

Voor eigen rechter spelen doen ze hier ook nog steeds!

19. fleurop
    Afbeelding van fleurop

De politie heeft donderdagmiddag op het parkeerterrein van een eetgelegenheid aan de Omloop in Drachten een 15-jarige inwoonster van Houtigehage, een 18-jarige inwoner van Augustinusga, een 22-jarige inwoner van Harkema en een 25-jarige inwoner van Surhuisterveen aangehouden op verdenking van het bezit en de handel in hard- en softdrugs.

De buurtagent had serieuze signalen ontvangen dat er in de omgeving van scholen aan de Raai werd gehandeld in drugs. Meerdere agenten besloten donderdagmiddag te gaan posten in de omgeving van de Raai. Al snel werd gezien dat er bij een geparkeerde auto diverse scholieren kwamen. Of er ook in drugs werd gehandeld was niet goed waar te nemen.

Niet veel later kwam er een auto aan rijden. Er werd contact gemaakt met de inzittenden van de geparkeerde auto. Beide auto’s reden vervolgens weg. Later die middag zagen agenten de twee auto’s naast elkaar staan op het parkeerterrein van een eetgelegenheid. De agenten zagen nu wel dat er werd gehandeld. Hierop werd besloten om de inzittenden van beide auto's aan te houden. Ook beide voertuigen werden in beslag genomen.

De 18-jarige man uit Augustinusga bleek in het bezit te zijn van één zakje wiet en een aantal xtc-pillen. De 22-jarige man uit Harkema bleek in het bezit te zijn van 2,5 gram speed. De drugs werd in beslag genomen. Na verhoor mocht het 15- jarige meisje het politiebureau verlaten. Ze werd opgehaald door haar moeder. De andere drie verdachten werden voor nader onderzoek ingesloten.

Ook dit hoort bij ons dagelijks leven.

20. TjaavanGS
    Afbeelding van TjaavanGS

Het is één grote nachtmerrie die alsmaar erger wordt.’

Maroc.NL sprak Laila el G. de zus van de 18-jarige dader van het scooterongeluk in Nijmegen waarbij een 50-jarige man om het leven kwam.

Drama na drama stapelt zich op nadat twee Marokkaanse jongens op een gestolen scooter een 50-jarige man dood reden in Nijmegen. De twee daders bedreigden daarop het personeel van het Radboud ziekenhuis. De broer van de dader eiste dat het interview met zijn zus en moeder hierover niet mocht verschijnen en zou de journalist van de Gelderlander hebben bedreigd met de dood. De twee Marokkaanse jongens worden ook verdacht van een poging tot overval op hotel Belvoir. Maroc.NL sprak Laila el G. de zus van de 18-jarige dader die haar kant van het verhaal kwijt wilt.

De 19-jarige jongen uit Beuningen en het 18-jarige broertje van Laila uit Nijmegen zitten vast en worden aangeklaagd voor doodslag. Op een vrijdagavond in januari gingen de twee jongens een ritje maken in het centrum. Wegens hun rijgedrag en ontbreken van verlichting werd het tweetal aangehouden, waarop zij op de vlucht sloegen voor de politie. Laila vertelt: “De scooter waarop ze reden was van een van de andere jongens en gestolen. In een flits besloten ze op de vlucht te slaan, dwars tegen het verkeer in.”
    Met hoge snelheid reden ze dwars door twee rijen wachtende auto’s en vervolgens door rood. De 50-jarige Arnhemmer Mario van de Geijn stak net over en werd aangereden op het zebrapad. Hij raakte zo zwaar gewond dat hij later overleed. Ook verongelukten de twee jongens ter plekke en werden naar het ziekenhuis afgevoerd.

“Als de politie ze niet zo had opgejaagd, was dit nooit gebeurd”, vindt Laila. “Waarom gingen deze agenten tieners achtervolgen op zo’n druk tijdstip midden in het centrum van Nijmegen? Terwijl overal camera’s hangen en de politie makkelijk de identiteit kan achterhalen. Toen de agenten zagen dat mijn broertje en zijn vriend tegen het verkeer inreden hadden ze de achtervolging moeten staken om anderen en mijn broertje en zijn vriend niet in gevaar te brengen. Mijn broertje en zijn vriend waren bijna dood door dit tragische ongeluk. De politie had de situatie beter moeten inschatten. “

Alle drie werden ze met spoed naar het Radboud ziekenhuis gebracht. De vriend had een ingeklapte long en haar broertje een hersenschudding. De twee bedreigden daarop het ziekenhuispersoneel, hiernaar wordt een onderzoek gestart. Maar de geruchten dat ook de rest van de hele familie het ziekenhuispersoneel heeft bedreigd, kloppen volgens Laila niet. “Wij hebben de mensen in het ziekenhuis zeker niet bedreigd, maar waren aan het huilen en schreeuwen om mijn broertje. Het was een schok voor iedereen in de familie. We dachten dat mijn broertje dood was. Wij mochten hem niet zien of spreken en kregen geen informatie in het ziekenhuis. Het is één grote nachtmerrie die alsmaar erger wordt.”

Is op de vlucht slaan voor de politie met een gestolen scooter niet vragen om problemen? “Het was gewoon een ongeluk, mijn broertje heeft dit nooit met opzet gedaan. Hij heeft die meneer niet eens zien staan. Zijn probleem is dat hij met de verkeerde jongens omgaat die scooters en fietsen stelen. Hij heeft een wajong uitkering en zijn IQ is maar 60. Dus maakt hij verkeerde keuzes. Zijn vriend had die avond veel geblowd en was stoned. Mijn broertje is verder echt een lieve, teruggetrokken jongen en vader van een éénjarig kindje. Hij zou nooit iemand kwaad willen doen.” De jongen staat inderdaad niet te boek als crimineel.

Dan met de situatie over de vermeende doodsbedreiging aan het adres van de journalist van Gelderlander. Deze affaire begon nadat haar moeder en zus contact hadden gezocht met de Gelderlander om meer achtergronden te geven over het ongeluk en hun familielid. Ze wilden hun kant van het verhaal vertellen over de situatie in het ziekenhuis, maar bij de familie bestond ondertussen al veel wantrouwen naar de Gelderlander. Onder druk van de familie werd de moeder overgehaald om de publicatie terug te trekken. “Uit angst voor verdere verdraaiing van woorden, wilden we het interview afblazen”, vertelt Laila.

Haar 19-jarige broer besloot zelf naar de Gelderlander te stappen om er persoonlijk voor te zorgen dat er geen publicatie kwam. De broer zou daar de journalist met de dood hebben bedreigd en gezegd hebben hem te kunnen vinden op zijn huisadres.“Mijn broer was zeer geëmotioneerd toen hij daar heen ging en is verhaal gaan halen, maar hij heeft niemand met de dood bedreigd. Hij vroeg alleen of ze alsjeblieft konden stoppen met schrijven over zijn broertje. Maar het personeel dat daar op dat moment aan het werk was heeft het als dreigend ervaren. Misschien heeft hij zijn stem verheven.”

De betreffende journalist deed maandag aangifte van de doodsbedreiging en de broer meldde zich diezelfde avond bij de politie. Volgens Laila zit hij nu vast wegens openstaande boetes en niet vanwege de beschuldiging van de doodsbedreiging aan de journalist.

EenVandaag had afgelopen vrijdag een tip binnen gekregen van iemand die vertelde dat de Gelderlander na de doodsbedreiging het artikel niet zou publiceren. Zowel Eenvandaag als Geenstijl doken op het onderwerp en ondernamen talloze pogingen de redactie te spreken. Geen enkele reactie. Hoofdredacteur Pijnappels wil vooral weten wie er heeft gelekt naar EenVandaag en richt zijn pijlen daar op. Een intern onderzoek naar uitgaande telefoontjes naar het 035-nummer van het actualiteitenprogramma in Hilversum levert niks op en gisteravond maakte de hoofdredacteur bekend de zoektocht naar de lek stop te zetten.

Het gewraakte interview van moeder en zus is nog steeds niet gepubliceerd. Volgens hoofdredacteur Kees Pijnappels is dat op uitdrukkelijk verzoek van de moeder en zus, die hun medewerking aan het verhaal hebben ingetrokken.

Laila’s verhaal staat behoorlijk haaks op de artikelen die over het drama zijn verschenen. Zo brengt Omroep Gelderland naar buiten dat het duo wordt verdacht van een poging tot overval op het Belvoir hotel. “Hier is absoluut geen sprake van geweest. Hoe kun je in godsnaam een overval plannen als je aan het vluchten bent voor de politie? Ze kwamen daar langs tijdens de achtervolging van de politie en gingen juist de andere kant op. Het is puur een manier om reclame te werven voor het hotel.”, vertelt Laila. Volgens hotelmanager Rieks Lambers van Belvoir was het noch het hotel, noch Omroep Gelderland maar het openbaar ministerie die met deze feiten op de proppen kwam.

“Schandelijk dat het personeel van het hotel en het Radboud ziekenhuis alle feiten heeft verdraaid”, vindt Laila. “Het is geestelijk heel zwaar. Het is bizar dat journalisten zo graag willen scoren met spannende verhalen, dat ze er niet aan denken hoe dit is voor een familie. Als we emotioneel reageren, zien ze dit meteen als doodsbedreiging, maar we waren gewoon overstuur. We hebben dit ongeluk nooit gewild. Opeens bedacht mijn broer om te vluchten en bracht zichzelf en die meneer in gevaar. Maak nooit een ritje op een gestolen scooter. Kijk maar wat de gevolgen zijn. Die meneer is nu overleden en onze familie leeft in een nachtmerrie.”

Bron: Hoofdredactie Maroc.NL

Het ligt allemaal aan hun ...onee dat mag niet van plasterk
    Het komt allemaal door anderen en wij zijn het slachtoffer , is de strekking van haar verhaal
    :?

Wie onberispelijk leeft, gaat een veilige weg, wie op kronkelpaden gaat, wordt ontmaskerd

21. sueann
    Afbeelding van sueann

Achteloos over gestolen scooter praten :lol:

22. fleurop
    Afbeelding van fleurop

We hebben dit ongeluk nooit gewild. Opeens bedacht mijn broer om te vluchten en bracht zichzelf en die meneer in gevaar. Maak nooit een ritje op een gestolen scooter. Kijk maar wat de gevolgen zijn. Die meneer is nu overleden en onze familie leeft in een nachtmerrie.”

Met dit uit het verslag maak ik niet op dat er maar achteloos over de gestolen scooter word gepraat!

De politie krijgt al in hun opleiding dat ze nooit mensen moeten achtervolgen,als daarbij het risico bestaat dat ze anderen in gevaar brengen.
    Dus die hebben ook even niet nagedacht.

Maakt verder niet uit voor mij hun[ze] zullen gestraft worden voor het aanrijden van die mijnheer.

23. Mootje
    Afbeelding van Mootje

quote:
    fleurop schreef op 12 februari 2010 @ 14:03:
    We hebben dit ongeluk nooit gewild. Opeens bedacht mijn broer om te vluchten en bracht zichzelf en die meneer in gevaar. Maak nooit een ritje op een gestolen scooter. Kijk maar wat de gevolgen zijn. Die meneer is nu overleden en onze familie leeft in een nachtmerrie.”

Met dit uit het verslag maak ik niet op dat er maar achteloos over de gestolen scooter word gepraat!

De politie krijgt al in hun opleiding dat ze nooit mensen moeten achtervolgen,als daarbij het risico bestaat dat ze anderen in gevaar brengen.
    Dus die hebben ook even niet nagedacht.

Maakt verder niet uit voor mij hun[ze] zullen gestraft worden voor het aanrijden van die mijnheer.

Maar Fleurop... ga je nu zeggen dat de politie fout bezig was?
    Wat staat er nou:
    "Wegens hun rijgedrag en ontbreken van verlichting werd het tweetal aangehouden, waarop zij op de vlucht sloegen voor de politie."

“Als de politie ze niet zo had opgejaagd, was dit nooit gebeurd”, vindt Laila.
    Als de jongens normaal hadden gereden en verlichting op "hun" scooter hadden gehad, dan had de politie ze helemaal niet hoeven te achtervolgen!

Gelukkig maakt je laatste zin weer een hoop goed :D
    En nu nog hopen dat er ook straffen zullen volgen voor het intimideren van ziekenhuispersoneel, het stelen van de scooter, het bedreigen van het personeel van De Gelderlander... enzo...

~ If you are talking behind my back, you are in a good position to kiss my ass ~

24. Mootje
    Afbeelding van Mootje

Twee berichten op één dag op nd.nl:

Studiegroep Marokko overvallen
    MARSEILLE - In Marokko is in een dorp dicht bij de stad Marrakech vorige week een Bijbelstudiegroep overvallen door zo'n zestig veiligheidsagenten. Dat bericht Compass Direct, een organisatie die opkomt voor vervolgde christenen.
    Dertien deelnemers van de huiskring werden veertien uur lang vastgehouden en ondervraagd, aldus lokale christelijke voorgangers. Ook vijf kleine kinderen van een halfjaar tot vier jaar oud moesten daarbij blijven.
    ,,Het is voor het eerst dat de Marokkaanse regering zoveel machtsvertoon inzette tegen een kleine christelijke samenkomst'', zei de leider van de huisgroep. De autoriteiten kwamen met zo'n zestig manschappen in vijftien wagens. ,,Ze herhaalden de hele tijd maar dat dit gebeurde op persoonlijk bevel van de nieuwe Marokkaanse minister van Justitie, Mohamed Naciri, en van de hoogste politiebaas, Housni Benslimane.''

Bisschop Java: islam terroriseert minderheden
    JAKARTA - De moslimmeerderheid in Indonesië terroriseert religieuze minderheden, zoals de christenen. De lokale autoriteiten hebben de plicht te garanderen dat minderheden hun godsdienst vrij kunnen uitoefenen, maar dat belet moslims niet hun beperkingen op te leggen.
    Dat heeft bisschop Johannes Pujasumarta van West-Java gezegd tegen het katholieke persbureau AsiaNews. De bisschop, die ook secretaris-generaal van de Indonesische bisschoppenconferentie is, behoorde deze week tot de religieuze leiders die spraken met parlementsleden in Jakarta. Het onderwerp van gesprek was de Pujasumarta wees op de aanvallen die radicale moslims de laatste jaren op kerken hebben uitgevoerd. Zo waren er onlangs incidenten in Belasi en Purwakarta in het westen van het eiland Java en in het noorden van het eiland Sumatra. Radicale moslims en de plaatselijke autoriteiten dwongen christenen daar hun kerk te sluiten, omdat die zonder vergunning zou zijn gebouwd.

25. fleurop
    Afbeelding van fleurop

quote:
    Mootje schreef op 12 februari 2010 @ 14:16:
    [...]

Maar Fleurop... ga je nu zeggen dat de politie fout bezig was?
    Wat staat er nou:
    "Wegens hun rijgedrag en ontbreken van verlichting werd het tweetal aangehouden, waarop zij op de vlucht sloegen voor de politie."

“Als de politie ze niet zo had opgejaagd, was dit nooit gebeurd”, vindt Laila.
    Als de jongens normaal hadden gereden en verlichting op "hun" scooter hadden gehad, dan had de politie ze helemaal niet hoeven te achtervolgen!

Gelukkig maakt je laatste zin weer een hoop goed :D
    En nu nog hopen dat er ook straffen zullen volgen voor het intimideren van ziekenhuispersoneel, het stelen van de scooter, het bedreigen van het personeel van De Gelderlander... enzo...

Mootje maak mijn woorden niet anders dan wat ik type,heb nergens het woord fout aangehaald
    Ook heb ik met opzet niet de woorden van de moeder en dochter gebruikt.
    Alles zal wel door de politie goed onderzocht worden mag ik hopen!

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x