- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3008 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 66 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 15-08-2011 09:44. Dit onderwerp is gesloten!
Schrijven met gevangenen (2)
- Geplaatst op zondag 19 september 2010 10:43dini
Goedemorgen allemaal, ik kreeg van een mailvriendin uit het buitenland nog een link met allerlei verwijzingen naar Rienk zelfs met die van het berichtje van ons forum. Ik had nog nooit van deze site gehoord, keek er van op, iedereen is te vinden op internet, dat blijkt maar meer:
http://www.yasni.co.uk/rien+parlevliet/check+people?sh
Als het niet lukt dit te openen moet je eerst het eerste deel doen. www. yasni.co.uk en dan rien parlevliet intikken.
O ja, dat is ook zo, zijn zus had hartproblemen. Hoe zou het nu met haar gaan? - Geplaatst op zondag 19 september 2010 19:50ane10mone
Goedenavond,
Dini en Ineke, nog bedankt voor jullie kaarten. Ze zijn gister aangekomen.
Het was weer een gezellig verjaardagsfeest
Ik zei tegen hub, voor wie vier ik nou eigenlijk mijn verjaardag? Hier zit één te gapen, daar zit iemand over een ander persoon te roddelen, gatverdamme! Misschien moest ik het maar gewoon lekker met mijn eigen gezinnetje gaan vieren voortaan.
Dat is toch ook echt weer Amerikaans hé? Een produkt dat op is om de doodstraf te voltooien. Tsjonge jonge, wat dacht je van afschaffen?
Het was hier wel schrijversweer vandaag...... en weer om lekker eventjes onder de wol te kruipen na het middageten.
ane10mone wijzigde dit bericht op 19-09-2010 19:50 met 0% - Geplaatst op maandag 20 september 2010 08:58fini
Hallo allemaal,
Dieuwke, wat vervelend voor je dat het verjaardagsfeestje tegen viel.
Soms zien mensen het als een verplicht nummer om te komen, maar veel jarigen voelen zich ook verplicht om hun verjaardag op deze manier te vieren. Het is misschien leuk om het de volgende keer iets anders te doen. Door vragen te stellen over persoonlijke,filosofische en banale kwesties kan men met elkaar van gedachten wisselen.
Er zijn diverse spellen te koop die daarbij kunnen helpen.
Vandaag verwacht ik geen buitenlandse post.
Fijne dag allemaal.
- Geplaatst op maandag 20 september 2010 09:51dini
Goedemorgen allemaal, wat een regen
Nou, die kaart kwam dus wel te laat, Dieuwke,want ik had hem keurig op tijd verstuurd, zeker weten.
Jammer dat je verjaardag tegen viel. Tja, over filosofische kwesties, of andere onderwerpen discussiëren, dat kan heel goed werken. Maar niet voor iedere gast. Omdat een groep niet altijd gelijkgestemd is, of sommige gasten de discussie niet kunnen volgen, kan het voor enkelen een ongezellig avondje worden.
Zo ben ik een paar jaar geleden op een verjaardag van een vriendin eens stevig in aanvaring geraakt met iemand over het overdreven gebruik van de Friese taal. Hij is geloof ik nóg boos op me.
Ik herinner me ook een verjaardag waarin twee van mijn gasten een discussie hadden over gevangenisstraf in Nederland. Een gast wist zeker dat levenslang in Nederland niet bestaat, ze had heel erg ongelijk, en ze wist trouwens ook geen moer van het hele strafsysteem. Maar ze dacht van wel...dus dat was niet zo gezellig voor de andere gast. Dus discussies op een verjaardag, dat is oppassen, maar het kán ook heel boeiend zijn...
Fijne postdag allemaal.... - Geplaatst op maandag 20 september 2010 10:44free
Ik heb even een vraagje een van mijn pp kent het woord "hedgehog" niet hebben jullie nog een andere naam voor "egel".
Dieuwke ik ga met mijn verjaardag weg met de kinderen geen gedoe thuis en meer plezier. - Geplaatst op maandag 20 september 2010 11:15dini
Olga, dat weet Maria vast wel (Clineke), zij post ondermeer op de topics Rondreis West-Amerika, en blogs.(Staat geloof ik onder de pijler Vraag en Antwoord) Misschien kun je de vraag daar nog een stellen. Maar misschien zijn er ook geen egels in Amerika?
- Geplaatst op maandag 20 september 2010 13:00janneke1

Lijkt me een heel goed idee Dieuwkequote:ane10mone schreef op 19 september 2010 @ 19:50:
Hier zit één te gapen, daar zit iemand over een ander persoon te roddelen, gatverdamme! Misschien moest ik het maar gewoon lekker met mijn eigen gezinnetje gaan vieren voortaan.
\"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~ - Geplaatst op maandag 20 september 2010 13:01janneke1

Ik weet ook niet hoe het met haar gaat Diniquote:dini schreef op 19 september 2010 @ 10:43:
O ja, dat is ook zo, zijn zus had hartproblemen. Hoe zou het nu met haar gaan?\"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~ - Geplaatst op maandag 20 september 2010 17:40dini
We schreven ook niet meer met hem, dus ook geen idee, Janneke.
Op het Inside-Outside blog staat een dringende oproep om het tekenen van een petitie, deze man schijnt echt onschuldig te zijn. Zijn penpal heeft de documentatie van zijn advocaat toegestuurd gekregen, en is van zijn onschuld overtuigd. Een petitie kán werken, en het mag anoniem, als men dat liever heeft.
http://www.thepetitionsite.com/4/help-save-stephen-west/
Post uit Mississippi vandaag, van een van de Moslimmannen. Hij had het erg zwaar gehad, want het was bloedheet geweest tijdens de Ramadan, maar met hulp van Allah is hij er goed doorgekomen, schreef hij. - Geplaatst op maandag 20 september 2010 18:30kim--miej
Ik heb getekend, Dini. You never know.
Heb nog steeds geen nieuws van Albert.
Ben zo benieuwd hoe het is gegaan! Wel zelf 4 brieven geschreven vandaag. - Geplaatst op maandag 20 september 2010 22:37dini
Niets doen helpt sowieso niet moet je maar denken, Kim.
Vier brieven geschreven? Dat is mooi. Misschien ligt er morgen een brief van Albert. - Geplaatst op dinsdag 21 september 2010 08:43dini

Brandon Rhode, Georgia - Geplaatst op dinsdag 21 september 2010 14:25fini
Brandon Rhode.

- Geplaatst op dinsdag 21 september 2010 14:27fini
Hallo allemaal,
Je hebt gelijk Dini,zo'n discussie is niet altijd mogelijk,ook niet op een verjaardag.
Geen post.

- Geplaatst op dinsdag 21 september 2010 14:57dini
Het hangt er helemaal van af met wie je die discussie voert, Ineke. Maar ja, niet iedereen denkt zoals Jan Greshoff ooit dacht :
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."
(- Jan Greshoff Nederlands schrijver en letterkundige 1888-1971
Bron mailcitaten.net)
Schitterend hè?
Ik had wél post, twee brieven, een van de man die maar op post blijft wachten van een pp die het inmiddels veel te druk heeft met andere dingen. Hij schrijft. "I hope she remain safe and well. Maybe she'll take the time to write me some day." Ik denk niet dat ze dat doet. Als ze nog belang had bij een correspondentie met hem dan had ze hem al lang geschreven. Maar hij moet het blijkbaar van haar zélf horen en niet van mij en zijn andere Nederlanse penpal. Want hij blijft maar wachten en hopen op een briefje of een kaartje. Het zou mooi zijn als ze een afscheidsbrief zou schrijven, dan kon hij het afsluiten. - Geplaatst op dinsdag 21 september 2010 21:30janneke1
quote:dini schreef op 21 september 2010 @ 14:57:
Het hangt er helemaal van af met wie je die discussie voert, Ineke. Maar ja, niet iedereen denkt zoals Jan Greshoff ooit dacht :
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."
(- Jan Greshoff Nederlands schrijver en letterkundige 1888-1971
Bron mailcitaten.net)
Schitterend hè?
Ik had wél post, twee brieven, een van de man die maar op post blijft wachten van een pp die het inmiddels veel te druk heeft met andere dingen. Hij schrijft. "I hope she remain safe and well. Maybe she'll take the time to write me some day." Ik denk niet dat ze dat doet. Als ze nog belang had bij een correspondentie met hem dan had ze hem al lang geschreven. Maar hij moet het blijkbaar van haar zélf horen en niet van mij en zijn andere Nederlanse penpal. Want hij blijft maar wachten en hopen op een briefje of een kaartje. Het zou mooi zijn als ze een afscheidsbrief zou schrijven, dan kon hij het afsluiten.
Leuke uitspraak van Greshoff
Met je tweede gedeelte ben ik het helemaal eens. Men start ooit zelf een penvriendschap met ze op. Maar gevangenen kun je rustig laten wachten blijkbaar, of totaal in de kou laten staan zonder enig bericht .Ze staan toch niet onverwacht voor je deur of wat dan ook. Die zekerheid heb je .Je komt ze ook nergens onverwacht tegen dus , ...who cares....
Het klassieke voorbeeld.....janneke1 wijzigde dit bericht op 21-09-2010 23:04 met 6%\"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~ - Geplaatst op dinsdag 21 september 2010 21:58Deveny
ken ook zulke verjaardagen dieuwke, daarom vier ik mijn verjaardag niet meer.
Alleen ouders ,zusjes en aanhang komen verder niet.
Lekker rustig en verder geen gezeur erbij.
Heb vandaag 2 brieven weer beantwoord en weg gedaan, kreeg van een al de vraag als er iets mis met me was aangezien het zo lang duurde,en normaal zo snel schrijf.
dus maar netjes uitgelegd wat de reden was, een klein schrijvers dipje ,niet meer en niet minder.
Ook een brief van Wayne die niet wachten kan dat het December is.
En ik kom in de volgende maand weer in de nieuwsbrief van me werk te staan
ik had het er met iemand over op werk dat wayne vorig jaar geen kerstkaart van zijn familie had gehad en daar een beetje kapot van was,dus kregen we het zo voor de gein er over gewoon een oproep te doen wie hem misschien een kaart zou willen sturen.
Kreeg van de week de vraag als ik misschien nog wat info had en een mooie foto van wayne en mij...en nu komt het in het november nummer te staan...ben benieuwd als mensen reageren.
Zijn vast zo wie zo een paar want elke keer word er weer gevraagt als alles nu helemaal rond weer is voor mijn trip en helemaal zijn sommigen trots op me dat ik dat met de kerst doe.
Dus afwachten maar.
Zal nu maar is stoppen en me bed in gaan had er al eerder in willen liggen maar ben weer teveel aan het doen. - Geplaatst op woensdag 22 september 2010 09:24dini
Goedemorgen allemaal, wat leuk Diana, die belangstelling, en weer in het blad met foto en al? Je zult vast weer veel reacties krijgen.
RTL nieuws van vandaag:
MOORDENAAR VOORKOMT EIGEN EXECUTIE
Moordenaar voorkomt eigen executie
De kans bestaat dat de executie van de 31-jarige Brandon Rhode helemaal wordt afgeblazen. Na zijn zelfmoordpoging mag hij een heroverweging van zijn geestelijke gesteldheid aanvragen.
De Hoge Raad van de staat Georgia kan vervolgens besluiten de executie te schrappen. Rhode is in 1998 veroordeeld voor de moord op drie mensen, onder wie twee kinderen, tijdens een inbraak.
© ANP - Geplaatst op woensdag 22 september 2010 10:41uyltje
Dini ...ik las je berichtje over de 'vergeten' pp ....triest om niets meer te laten horen ...is hij 'bekend' bij ons ?
gisteren heb ik 'nieuwe' stamps uit Jacksonville ontvangen van mijn
Friend Jessie,(ze had mij eerder stamps gestuurd maar die zijn 'spoorloos' ) deze zegels hebben er (echt waar)
'3' postdagen over gedaan om in mijn brievenbus te 'rollen'..
Zo zie je maar weer ...de post is echt 'onvoorspelbaar '
het is rustig met de USA post ....
groetjes weer
Gemmauyltje wijzigde dit bericht op 22-09-2010 10:42 met 0% - Geplaatst op woensdag 22 september 2010 10:56fini
Hallo allemaal,
Gemma, 3 dagen vanuit de States,dat is wel razend snel.Toch jammer dat de eerste zending niet is aangekomen.
Diana, wat leuk.....er zullen zeker weer positieve reacties komen na dat je in het novembernummer hebt gestaan
Jan Greshoff.....
Dini, wat sneu voor die meneer die op post zit te wachten. Ik hoop voor hem dat zijn penpal hem gauw zal schrijven, ook al zou het zijn om de briefwisseling om een correcte manier te beeindigen.

- Geplaatst op woensdag 22 september 2010 11:19dini
Hi Gemma, nee deze pp is niet bekend via Envelopes of Hope. Hij zat eerst wel op Florida deathrow. Zijn straf werd omgezet in life, en hij werd overgeplaatst naar een andere gevangenis. Dat was wennen, hij werd depri, en zijn penpal, een toenmalig forumlid, vroeg aan ons hem een kaartje of briefje te schrijven om hem op te beuren. Mijn eerste brief aan hem schreef ik in februari 2006. Een paar van ons schrijven nog met hem, maar zij dus niet meer. Omdat dit al een poosje speelt, kan ze het beter helemaal afsluiten. Dan weet hij waar hij aan toe is. Eén kaartje, dat moet toch niet teveel moeite zijn, dacht ik, al heb je het nog zo druk. Hij kan het haar zelf niet eens vragen, want ze is verhuisd en hij weet haar adres niet.
Snelle post dit keer uit Florida, heb ik nog nooit meegemaakt...
Ja, grappig he, Ineke, die spreuk van Jan Greshoff...
- Geplaatst op woensdag 22 september 2010 22:30dini
Een interessante website:
http://www.gevangenispastor.nl/default.aspx?lIntNavId=1
Met daarop ondermeer dit gedichtje. Het sprak me aan. Schrijven, al is het maar een paar bemoedigende woorden is zo'n kleine moeite voor ons, en zoals Huub Oosterhuis zegt, zo dichtbij.
Het woord dat ik u heden geef.
Huub Oosterhuis
Het woord dat ik u heden geef
is niet te zwaar voor u
het ligt niet buiten uw bereik.
Het is niet in de hemel, zeg dus niet:
wie haalt het voor ons uit de hemel.
Het is niet overzee, zeg dus maar niet:
wie haalt het voor ons van overzee.
Het woord is dichtbij
in uw mond in uw hart
gij kunt het volbrengen. - Geplaatst op woensdag 22 september 2010 23:03janneke1
Wat een interessante site Dini. Ik ken hem nog niet. Thanks !!!!
Wat wordt er hier dan gelukkig nog veel gedaan.
In Leuven Central werd laatst een Eucharistieviering verzorgd vanuit de kapel en live uitgezonden op de zondagmorgen. Ik vind het mooi dat ze dit nu ook eens een keer vanuit een gevangenis doen.
Geen goed nieuws vanuit CA
CALIFORNIA:
California judge opens way for executions to resume
Anti-death penalty campaigners slammed Tuesday a judge's decision to
overturn a ban on execution in California, a step towards resuming the
practice suspended for over four years here.
The ruling Monday opens the way for the execution as early as next week of
Albert Greenwood Brown, scheduled to die on September 29 for abducting and
raping a 15-year-old schoolgirl in 1980.
Brown is among some 700 people scheduled to be executed in California, which
has the biggest number of prisoners on death row in the United States -- and
where executions were suspended in 2006.
"There are still too many questions about the serious flaws in our death
penalty system to proceed with the execution of any prisoner," said Lance
Lindsey, head of lobby group Death Penalty Focus.
"The state is moving too hastily with reckless regard for the law, putting
political agendas ahead of true public safety," he told AFP.
California imposed a moratorium on execution nearly 5 years ago after a
death row inmate claimed that lethal injection would cause him intolerable
pain before he actually died.
In response, authorities here agreed new guidelines for executions, but
opponents again used legal means to prevent them from coming into force,
arguing they had not been publicly debated.
Following prolonged wrangling the new procedures were approved this summer,
and an Appeal Court judge in San Francisco on Monday ruled that the
moratorium was no longer justified.
It is unclear if further legal action will prevent executions from
resuming.
Brown's execution, if it were to go ahead next week, would be the 1st since
that of Clarence Ray Allen on January 17, 2006, which triggered a wave of
protests.
76 year-old Allen was blind, partly deaf, had heart problems and used a
wheelchair. California governor and former Hollywood star Arnold
Schwarzenegger refused to pardon him.
(source: Agence France-Presse)\"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~ - Geplaatst op donderdag 23 september 2010 08:48dini

Teresa Lewis, Virginia - Geplaatst op donderdag 23 september 2010 09:02dini
Goedemorgen allemaal. Dat is slecht nieuws uit Californië, Janneke. Jeetje, en gister had ik juist een van onze Envelopes schrijfsters gerustgesteld. Een kloosterzuster van negentig jaar, erg ongerust over haar pp in CA. Ze heeft al een poosje niets van hem gehoord, weet niet hoe het zit met de doodstraf in de verschillende staten, en dacht dat hij misschien was geëxecuteerd. Maar ik zei dat dat zeker niet het geval was omdat er in CA niet geëxecuteerd wordt, althans niet de laatste jaren. Maar nu zijn er dus veranderingen op komst. Misschien is dat trouwens toch de reden dat hij niet schrijft, ik schrijf ook met dezelfde pp en hoor ook niets van hem. Ze leven daar nu natuurlijk in enorme spanning, ik kan me voorstellen dat hun hoofd niet naar schrijven staat.
Ja, een mooie site hè, gevangenispastor.nl. Ik zal jou en Dieuwke nog even een artikeltje sturen over een bajesdienst, stond een paar dagen geleden in onze krant. Wie daar nog meer belang bij heeft, laat het me maar weten, dan mail ik het...
Fijne postdag allemaal...
Dit onderwerp heeft 3008 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 66 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 15-08-2011 09:44. Dit onderwerp is gesloten!
Schrijven met gevangenen (2)