Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Schrijven met gevangenen (2)

Dit onderwerp heeft 3008 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 63 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 15-08-2011 09:44. Dit onderwerp is gesloten!

Schrijven met gevangenen (2)

Ga naar een onderdeel
  1. ane18mone
    Afbeelding van ane18mone

Goedemorgen,

Nou Gera, zeg dat wel. Soms denk je wel eens, zou ik ooit wel weer werk krijgen? Met zoveel sollicitanten op één vacature. :?

Ragou (mijn excuses, ik ben je echte naam even kwijt), sterkte met het verlies van Brett's moeder. Is alles nu weer wat in rustiger vaarwater?
    Ik maakte me net wel een beetje zorgen. Je mag het helemaal zelf weten om Brett's adres hier neer te zetten. Ik vind het alleen wel een beetje riskant want het schijnt dat er mensen mee lezen die nogal de neiging tot kwade bedoelingen hebben. Misschien is het een idee dat de mensen die een kaartje willen sturen een privé-berichtje in je inbox kunnen doen. Dan waarborg je ook de privacy van Brett's gegevens. Zie maar even wat je met deze informatie doet. ;)

Ik heb een vertalingsvraagje. Ik las via een mailtje dat er een familielid van Jesse was opgepakt in een geleende auto en dat hij geen rijbewijs heeft. Waarschijnlijk had hij ook nog drank op. Er was echter een zin bij die ik niet helemaal helder kreeg:
    "He has a $10.000.00 bond and an arraignment Sept. 15th. Usually, you get time and a fine for this".

Dat laatste kan ik nog vertalen maar het eerste stuk is me niet helemaal duidelijk. Er zijn er hier vast mensen die dat beter weten dan mij. :blond:

2. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen allemaal, Nadine, heel veel sterkte met alles. En ik deel Dieuwke's zorgen. Als ik jou was zou ik Brett's adres weghalen, en het via inbox of email regelen, je weet nooit of er vervelende reacties opkomen.

Dieuwke, zou het een borgsom zijn of zoiets? En dat de zaak op 15 september moet voorkomen? Janneke, Maria, Gera....waar zijn jullie? :)

3. gera
    Afbeelding van gera

Nou, ik durf het bijna niet te zeggen... maar ja, ... weer in beslag genomen door van alles. Vrijdagavond verjaardag van mijn petekind, zaterdag hele dag verjaardag van mijn hubby, gisteren lekker zon en migraine..., vandaag migraine en juridische perikelen rond de afwikkelinging van mijn beïndigingscontract... Pff, wat een gedoe...

Wilde vanmorgen een begin maken met het beantwoorden van brieven, maar goed, het is al weer 12 uur... Niet te geloven!
    Vanmorgen kwam ook het schilderij binnen wat ik had besteld. Een echte handgeschilderde, zeg maar. Hij staat hier zo mooi...!
    Moet er steeds naar kijken... :)

gera wijzigde dit bericht op 06-09-2010 12:05 met 0%

4. dini
    Afbeelding van dini

Doe nu maar kalm aan Gera, met die migraine, ga toch lekker rustig liggen. Gefeliciteerd nog met je hub's verjaardag, en met de verjaardag van je petekind.

Dus jij weet ook niet wat Jesse bedoelt? Nu maar hopen dat Janneke het weet of Maria zich meldt, Dieuwke.

Vertel eens iets meer over het schilderij, Gera...kunnen we meegenieten... :)

Ik zou ook zo vroeg aan het beantwoorden van brieven, krijg eters vanavond, dus vanmiddag heb ik geen tijd. Maar er komt niet veel uit m'n handen wat de brieven betreft.

5. gera
    Afbeelding van gera

Nee Dini, ik weet ook niet wat hij bedoelt. Het lijkt mij inderdaad iets van borg met een regeling of zo... Ik heb geen idee of dat beter is of slechter...

Even kijken of ik hier het plaatje neer kan zetten van het schilderij.
    http://www.liliansgalerie.nl/sp.aspx?A=\2848_1.jpg

Hij komt van deze site: Lilians galerie

6. janneke1
    Afbeelding van janneke1

quote:
    gera schreef op 06 september 2010 @ 12:37:
    Nee Dini, ik weet ook niet wat hij bedoelt. Het lijkt mij inderdaad iets van borg met een regeling of zo... Ik heb geen idee of dat beter is of slechter...

Even kijken of ik hier het plaatje neer kan zetten van het schilderij.
    [afbeelding]

Hij komt van deze site: Lilians galerie

Ik kan er ook niet meer van maken Dieuwke als dat er op 15 September een regeling is getroffen en een borgsom van 10.000 dollar

Je plaatje doet het niet Gera :nee:

We kunnen Brett wel op de cardlijst zetten Nadin, als je dat wilt

\"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~

7. gera
    Afbeelding van gera

Hmm, plaatje doet het bij mij wel...
    Maar dan ga je op de website, naar bloemen en bomen en zoek je naar Sunset Poppies. Dat is hem.

8. janneke1
    Afbeelding van janneke1

quote:
    gera schreef op 06 september 2010 @ 12:48:
    Hmm, plaatje doet het bij mij wel...
    Maar dan ga je op de website, naar bloemen en bomen en zoek je naar Sunset Poppies. Dat is hem.
    Nu heb ik hem gevonden, mooi hoor, ze heeft wel wat met klaprozen zie ik, ik vind die natural red ook heel mooi.

\"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~

9. dini
    Afbeelding van dini

Mooi schilderij Gera, prachtig... Die site trouwens ook.

Het zal zoiets wel zijn, borgsom, 15 september naar de rechter.

Ik ben bezig met een brief naar C. ben een beetje laat met antwoorden, heb het zo druk gehad. Meestal probeer ik binnen een week toch terug te schrijven, maar dat lukte me nu net niet. Maar hij is gewend te wachten, dus hij zal het niet zo erg vinden, denk ik. Hij heeft het niet gemakkelijk, vrienden en familie met heftige problemen, en zelf een lelijke longinfectie die maar niet over wil. En verder heeft hij het er moeilijk mee dat hij niets meer hoort van sommige penpals. Met een van hen kan hij zelf niet meer schrijven omdat hij niet weet of ze verhuisd is. "I haven't any a clue how N. is now if she has moved yet or not. I hope she and her family are feeling and doing well."
    Hij wacht blijkbaar nog steeds op post. Wat is hoop toch taai en volhardend, hè? Een penpal from overseas kan maar beter de knoop doorhakken en er een punt achterzetten, en hem dat in een laatste brief schrijven, dan weet zo'n man waar hij aan toe is.

Ik geloof dat de Ramadan deze week voorbij is, toch? Ik las ergens dat het 10 september was. De Moslim penpals kunnen weer op normale tijden eten. Nou ja, wat heet "normaal" trouwens? Hoe vroeg krijgen ze in UCI ontbijt, is dat niet ergens in de nacht? :D

10. ane18mone
    Afbeelding van ane18mone

Bedankt dames. Het zal zoiets wel zijn.

Ik heb trouwens nog een leuk verhaal over afgelopen zaterdag in de bajes. Er waren vijf jonge jongens die gitaarles (acoustisch) krijgen van de pastor. Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen weet ik niet maar ze heeft Spaanse gitaren mogen aanschaffen en de jongens mogen van cel voor de lessen.
    Het was zo ontzettend mooi om door de jonge heren begeleid te worden tijdens de kerkdienst. Vooral het nummer van Blowing in the Wind van Bob Dylan. Nu denk je misschien ??? Bob Dylan in een kerkdienst. Ja hoor, bij de kerkdiensten in de bajes is veel mogelijk. Trijntje Oosterhuis, Bob Marley en Lennard Cohen kwamen o.a. al eens voorbij.

Een jongen die deze week vrij komt kreeg haar zegen mee a/h einde van de dienst. Het was zo ontroerend. Ik moest even die brok in mijn keel wegslikken.

11. ane18mone
    Afbeelding van ane18mone

Hij is mooi Gera. Ik vind de Afrika-lijn ook prachtig met die mooie kleuren.

12. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen allemaal, wat een mooie dienst is dat geweest, Dieuwke. En wat mooi dat die jongens gitaarles mogen hebben. Ik ben een groot voorstander van dit soort initiatieven. Ik had laatst een gesprek met iemand die zei dat ze dat niet nodig vond, dat die jongens moesten "nadenken" over hun fouten. Ik denk dat ze dat nadenken, (op uitzonderingen na) niet gauw zullen doen, maar dat je door middel van muziek en kunst hun gedachten in elk geval op een recht spoor houdt. Ze kunnen gedurende gitaarlessen, een schilderklas, toneelles, niet onderling van elkaar leren hoe je het beste een auto kunt openbreken, of een inbraak kunt plegen, bijvoorbeeld. :D Alleen dàt is al een voordeel. En verder kan het ook op de lange termijn waarschijnlijk van nut zijn. Misschien wordt in de bajes de liefde voor de kunst geboren, je weet maar nooit...
    Om zelf te creeëren bedoel ik dus.... :lol:

Heeft iemand gisteravond ook het interview met Joran gezien? Ik heb het gemist, had bezoek.

Ik had gisteren post van een once in a whiler in UCI, en hij schreef over de cell verhuizingen. Ze dachten in eerste instantie dat het van UCI zelf uitging, maar het blijkt dat het opdracht is van DOC uit Tallahassee. Van de hoge pieten achter hun bureaus dus. En ook de leiding en de guards van UCI balen van dit zinloze en tijdrovende gedoe, ze hebben het al druk genoeg.

Even off-topic maar ik kan het niet laten, ik vind de dagelijkse gedachte van vandaag zo mooi:
    "Vriendelijkheid is de meest economische levenshouding. Je verspilt geen energie aan wantrouwen, zorgen, afkeer of manipulatie."
    Piero Ferruci

Fijne postdag allemaal...

13. fini
    Afbeelding van fini

Hallo allemaal,

Nadine, heel veel sterkte.

Diewke, het verhaal over de dienst klinkt mooi.

Dini, ik heb het intervieuw niet gezien en had er ook totaal geen behoefte aan om het te zien.
    En wat de dagelijkse gedachte betreft; idd heel mooi.

Alle post is weer de deur uit.
    Fijne dag.
    :bye:

14. gera
    Afbeelding van gera

Goedemorgen allemaal. Vanmorgen kreeg ik dit berichtje binnen over Willem van Henk:
    Dear all,
    I am pleased to inform you that Willem is recovering well. The stitches were removed yesterday and the wound is healing well.
    I believe by next week he will rturn to his usual and more familiar "quarters" at the Hilton!
    He has also taken the opportunity whilst being hospitalised to stop smoking and I can report "so far so good!"
    I will visit him again next wednsday in the hospital, unless he has been moved then i will go to KP on friday.
    Take care,
    Henk

Dus, dat klinkt allemaal heel positief, dacht ik zo.
    V.w.b. mijn andere penpal... CT-scan heeft uitgewezen dat het geen tumor is, maar een botvergroeiing aan zijn schouderblad. Voorlopig zo laten zitten, over een half jaar opnieuw controle, wanneer groter geworden, alsnog operatie... Maar goed, geen levensgevaar dus...

Vanmorgen 1 brief geschreven en 2 sollicitatiebrieven. Wilde eigenlijk met de bus naar de stad, maar zit te wachten op de postbode die me printerinkt komt brengen... :|

15. gera
    Afbeelding van gera

Ja, ik heb de uitzending met Joran gezien Dini. Niets nieuws eigenlijk. Dat van die afspersing was al gedeeltelijk bekend. Maar als ik dat zo hoor, dan denk ik, zou Joran uberhaupt wel die moord op Nathalee gepleegd hebben? Kan best nog eens zijn dat hij met zijn fantasieverhalen zichzelf in de nesten heeft gewerkt (toen dan...).
    Ik vond hem trouwens erg zenuwachtig en onzeker overkomen, anders dan we gewend zijn.

16. gera
    Afbeelding van gera

Trouwens, raar zeg, dat die celverhuizingen in UCI in opdracht van het hoofdkantoor plaatsvinden. Er werd inderdaad gedacht dat het een pestmiddel was van de bewakers. Maar goed, die hebben schijnbaar er nu zelf de pest over in...
    Misschien is het om kliekvorming te voorkomen???

17. dini
    Afbeelding van dini

Goedemiddag, dat is goed nieuws Gera, dat het geen tumor is. En met Willem gaat het ook goed, heel mooi nieuws.
    Ja, kliekvorming is vaak de reden van die celwisselingen, denk ik. Bij ons in Nederland hoeft men meestal nooit zo lang te zitten als in de USA, in deze gevangenis tot de dood, en dat duurt meestal nog wel een poosje. Dus ja, daarom verandert men weleens van cel. Een van de anderen mannen daar baalt als een stekker. Hij heeft namelijk een geweldig uitzicht, hij ziet in het weekend het bezoek naar de bezoekerszaal lopen. Hij krijgt zelf nooit bezoek, maar vindt het mooi al die mensen te zien. Dat zal hij nu missen.

Ik las zojuist een artikel op internet, gepubliceerd in het Reformatorisch Dagblad. De moeite van het lezen waard:
    http://www.refdag.nl/nieu ... vangenisverhalen_1_196078
    De schrijver, Cees Boeij, zegt dat gedetineerden door hun ouders worden gekweekt, en daar kan ik het toch niet altijd helemaal mee eens zijn. Tuurlijk, er zijn gedetineerden opgegroeid in omstandigheden zoals beschreven in het verhaal. Maar ik ken ook verhalen van gevangenen bij wie dat niet zo is. En omgekeerd ook. Ik ken een jongeman wiens moeder stevig aan de drank was, en die jongen is bij mijn weten nooit van het rechte pad afgeweken. Je kunt ouders, en ook kinderen, onrecht doen met zo'n uitspraak.

18. gera
    Afbeelding van gera

Lijkt wel alsof je het over Gary hebt, Dini. Hij zit aan het uiteinde van de gang en kan ook alle bezoekers heen en weer zien lopen, terwijl hij zelf geen bezoek krijgt....
    Hij baalt ook als een stekker, want op zich zat hij er net en was eindelijk redelijk tevreden over zijn buren...

19. dini
    Afbeelding van dini

Nee, ik heb niet over Gary, Gera. Dit is iemand anders, hij was een once in a whiler, maar schrijft nu vaker. Gemma, Janneke en Geesje schrijven hem ook met hem. Je weet hoe dat gaat, het begint met een kaartje want hij kreeg nooit post. En ineens heeft hij meer penpals dan zijn hele wing... :D Deze man zit hier al jaren in deze cel.
    Ja het is sneu hoor, die verhuizing. Vooral voor Gary, want hij zit er nog maar pas. Aan de andere kant van dat pad zijn cellen waar mannen inzitten die altijd heel hard op de ramen bonzen als het bezoek langs loopt, vooral in de middag, om drie uur. Je ziet niets als je er langs loopt, maar van binnen kunnen ze wel naar buiten zien. En je hoort buiten dus wel het gebons en geschreeuw. Het zijn waarschijnlijk mannen die een poosje apart moeten zitten, denk ik.

20. uyltje
    Afbeelding van uyltje

Hoi,

Ik ben er even niet geweest, veel issues in privésfeer momenteel.
    Dini, fris mijn geheugen even op wil je ??? :lol:
    Vandaag een 'book'ontvangen van Donald (zo noemt hij onze brieven )
    Het Football-Season is weer begonnen...Donald is een echte 'Footballfan'
    groetjes weer

21. dini
    Afbeelding van dini

Ik bedoel Kenneth, Gemma. Die heeft inmiddels ook een "harem," :D ik geloof dat Sandra ook met hem schrijft, ik was haar nog vergeten te noemen. Hij heeft altijd wat pech gehad met penpals, toen kreeg hij "kaartschrijfsters" en ineens ook een paar penpals, en ging hij ijverig terugschrijven.

22. MrsBee
    Afbeelding van MrsBee

goedemorgen allemaal,
    Er zijn weer pakjes kaarten bij het Kruidvat.....10 voor 1 euro! Best leuke, alleen de enveloppen zijn wat klein uitgevallen!

23. dini
    Afbeelding van dini

http://www.collieweb.net/akaars13.gif

Holly Wood, Alabama

24. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen allemaal, dank je voor de tip, Mieke. Ik ga vanmiddag even kijken.

Wel, opnieuw een executie in Alabama vandaag. Een paar dagen geleden kreeg ik nog een brief van een penpal van daar. Hij schreef: "Sorry, I'm late in answering but I was still wrapped in my cocoon I always surround myself with whenever they have State executions here. And elsewhere, if the individual gotten national attention. I always spun myself in some kind of protection. Silly, huh?"

Meer over Holly Wood, inclusief een foto van de kamer waar hij de injectie zal krijgen:
    http://blog.al.com/wire/2 ... _asks_us_supreme_cou.html

25. fini
    Afbeelding van fini

Holly Wood
    http://img.photobucket.com/albums/v513/pleiadefotoalbum/Kaarsen%20Yvonne/th_kaars06.gif