- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3008 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 15-08-2011 09:44. Dit onderwerp is gesloten!
Schrijven met gevangenen (2)
- Geplaatst op vrijdag 29 januari 2010 14:43fini
Hallo allemaal,
Vandaag post, dus ik kan weer aan de schrijf.

- Geplaatst op vrijdag 29 januari 2010 15:10immaaa

Jammer.... Want het zou, naar mijn bescheiden mening, alle partijen goed doen.... Ze hoeven elkaar niet wekelijks te zien enzo, maar enig contact?quote:fini schreef op 29 januari 2010 @ 14:42:
Irma schrijft: En ze zullen hun redenen absoluut hebben, toch denk ik altijd: het blijft familie, dan is het misschien beter om er TOCH mee om te leren gaan? Of denk ik te simpel?
Irma, ik denk idd dat het niet zo simpel is.Start the day with a smile, not with a tear! - Geplaatst op vrijdag 29 januari 2010 17:31MrsBee
Ik denk dat als het kontakt eenmaal verbroken is en er gaat een heleboel tijd overheen,dan zijn soms de scherpe kantjes er wel al maar dan is het soms moeilijk voor familie om "zomaar" weer kontakt op te nemen........ik adviseer mijn PPs ook altijd om toch maar wél een kaartje te sturen met kerst......zelf weer eens de eerste stap te zetten....kán soms werken...... - Geplaatst op vrijdag 29 januari 2010 21:57dini
Irma, na jouw bezoek aan Texas was er toch weer contact met familie? Hetzelfde gebeurde toen Michiel en ik bij David in Californie waren geweest. Dat mensen van zo ver wél de moeite nemen om hun familie op te zoeken en interesse in hen hebben kan helpen.
Ook de band met "zoon" Myo in Thailand en zijn familie is weer aangehaald nadat ik contact met de familie had gezocht. Maar of het blijvend is? Ik weet het niet. Maar ook hier in Nederland zijn vrijwilligers nodig om gedetineerden te bezoeken, omdat familie het niet wil of kan opbrengen.
Ik kreeg zojuist het bericht dat er op 9 februari een hoorzitting is over de zaak van penpal Jack, "a clemency hearing. " Ik heb er eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in, maar toch, hoop doet leven. - Geplaatst op zaterdag 30 januari 2010 10:48kim--miej
Stiekem toch maar duimen he Dini...misschien tegen beter weten in, maar toch! Het zou zo mooi zijn. Wens hem maar sterkte van me als je wilt! - Geplaatst op zaterdag 30 januari 2010 14:40MrsBee
Ik krijg net een hele grote doos van John met allemaal eet en drink lekkere dingen.voor mij en de kids.....zó lief!!! Als ik maar noem dat ik iets lekker vind dan zit dat op een of andere dag wel in een pakketje
maar als ik naar de postage kijk dan ben ik bang dat heel zijn geld voor Januari erin zit....dat vind ik toch altijd een beetje moeilijk.....is dat raar? - Geplaatst op zaterdag 30 januari 2010 15:26dini
Nee hoor Mieke, dat is niet raar. Jij gunt hem ook heel veel, want jij kunt hier ook veel lekkers kopen, en door die portokosten kan hij nu minder uit canteen bestellen. Maar ik begrijp zijn gedachtengang wel .... En ik denk dat je zijn gaven maar in dank moet aanvaarden....
En als je het echt niet meer wilt, dan moet je voorzichtig zijn met dingen te noemen die je lekker vindt, denk ik....
Ja Kim, laten we maar duimen.....Ja, ik zal je sterkte wensen doorgeven, dank je wel...dini wijzigde dit bericht op 30-01-2010 15:47 met 0% - Geplaatst op zaterdag 30 januari 2010 15:28khim
quote:dini schreef op 28 januari 2010 @ 09:30:
Hey Khim, hoe gaat het met jou, ben jij naar dezelfde boekenbeurs geweest als Kim? (Verwarrend, Khim en Kim, maar gelukkig zit er een h tussen bij jou
).
Fijne postdag allemaal....
Hi Dini, met mij is alles prima. Ja ik ben ook naar het boekenfestijn geweest, dat is dezelfde boekenbeurs waar Kim naar toe is geweest. Ga in maart weer, maar dan is het in Den Bosch. Inderdaad het is een beetje verwarrend, want mijn naam spreek je wel hetzelfde uit als Kim
Vandaag had ik 1 brief. Ben helemaal bij, dus deze ga ik dit weekend even beantwoorden. - Geplaatst op zaterdag 30 januari 2010 16:03dini
Fijn te horen dat het goed met je gaat Khim. Ook al zo gek op lezen, merk ik wel. Het is behoorlijk off-topic maar ik kan het niet laten, ik weet het leuke site, waar je zelf ook recensies van boeken neer kunt zetten:
http://sad.nostalg1c.org/leespunt/?t=0
Zelf kom ik nauwelijks meer aan lezen toe, koop af en toe nog wel eens boeken, maar stel het lezen ervan uit. Het laatste boek dat ik helemaal heb uitgelezen was het boek over Texas Deathrow van Marjan Cochez. Dat boek,en het verslag van Irma over Polunsky, en de documentaire over Texas Deathrow heeft me erg somber gemaakt. Het " oog om oog, tand om tand denken," en de wraak, vreselijk...
Ik was een poosje geleden begonnen in twee boeken, een met verhalen over religies, en een boek van Marquez, maar ik kom er niet doorheen, ik kan me niet concentreren.
Ik heb vandaag geen postbode gezien, gisteren kwam alleen de Libelle, en verder deze week een paar brieven en een Valentijnskaart. - Geplaatst op zondag 31 januari 2010 11:34kim--miej
Mieke, wat lief van je pp zeg! Maar inderdaad wat je zegt...ik zou daar ook moeite mee hebben hoor! Ik heb voor mijn verjaardag van 1 pp een zelfgemaakt schilderij gehad. Was een enorme envelope en zaten echt zo veel postzegels op. Voelde mezelf best wel schuldig. Heb toch via J-pay maar wat geld erachteraan gestuurd.
- Geplaatst op zondag 31 januari 2010 13:23fini
Hallo allemaal,
Mieke ik weet hoe dat voelt,maar vergeet niet dat het voor John een waanzinnig fijn gevoel moet zijn om iets voor jou te kunnen doen.
Hoe is het met je dochter en kleindochter?
Dini, ik zal duimen voor je pp Jack.
Fijne zondag.

- Geplaatst op zondag 31 januari 2010 17:46khim
quote:dini schreef op 30 januari 2010 @ 16:03:
Fijn te horen dat het goed met je gaat Khim. Ook al zo gek op lezen, merk ik wel. Het is behoorlijk off-topic maar ik kan het niet laten, ik weet het leuke site, waar je zelf ook recensies van boeken neer kunt zetten:
http://sad.nostalg1c.org/leespunt/?t=0
Zelf kom ik nauwelijks meer aan lezen toe, koop af en toe nog wel eens boeken, maar stel het lezen ervan uit. Het laatste boek dat ik helemaal heb uitgelezen was het boek over Texas Deathrow van Marjan Cochez. Dat boek,en het verslag van Irma over Polunsky, en de documentaire over Texas Deathrow heeft me erg somber gemaakt. Het " oog om oog, tand om tand denken," en de wraak, vreselijk...
Ik was een poosje geleden begonnen in twee boeken, een met verhalen over religies, en een boek van Marquez, maar ik kom er niet doorheen, ik kan me niet concentreren.
Ik heb vandaag geen postbode gezien, gisteren kwam alleen de Libelle, en verder deze week een paar brieven en een Valentijnskaart.
Ach ja off-topic gaan we allemaal wel eens een beetje Dini en dat moet kunnen. Dank je voor de link. Ik zit momenteel ook veel op Dizzie.nl. Ontzettend leuke site, kun je boeken invoeren, zien wat anderen hebben gelezen en je eigen collecties samenstellen.
Ik heb mijn brief beantwoord en is ook al in de bus gegooid. - Geplaatst op zondag 31 januari 2010 21:35kim--miej
Khim, wat een leuke site! Ik heb me aangemeld!
Vandaag bezig geweest aan een brief voor Albert. Hij is nog steeds niet af.... - Geplaatst op maandag 01 februari 2010 08:45MrsBee
Brief aan Albert al af Kim?
Alles gaat goed hoor,met mijn dochter en kleindochter! Er zat in een grote doos "holidaycookies"in dat pakket voor mijn kleindochters,soort animalcrackers maar dan voor kerst..... heb leuke foto's voor John gemaakt van de meisjes lekker snoepen van zijn koekjes....vind-ie vast leuk!
Dat is nou het voordeel van de trein vind ik,lekker lezen! Ik ben bezig in de "historicus"! - Geplaatst op maandag 01 februari 2010 09:04dini
Goedemorgen allemaal...
Dat is een lange brief, Kim....
Wat een mooie website Khim.... een echte snuffelsite....
Fijn dat het goed gaat met moeder en kind Mieke, heb je ook al foto's opgestuurd via Konmart of Jpay, of kan dat niet naar Indiana?
Een nieuwe maand, er zullen helaas ook weer kaarsjes hier neergezet worden. Voor vandaag stond er in eerste instantie ook een executie gepland, maar die meneer kreeg een stay.
Gister heb ik een nieuwe column voor mijn website geschreven. Laat je niet afschrikken door de titel, het klinkt erger dan het is en er komt nog een vervolg.... www.dinicommandeur.nl
Fijne dag allemaal.... - Geplaatst op maandag 01 februari 2010 10:08MrsBee
http://blogs.kansas.com/g ... th-penalty/#ixzz0eBWFgux5
Beetje positief Death Penalty nieuws uit kansas. - Geplaatst op maandag 01 februari 2010 10:10khim
Ja de moordmachine blijft maar draaien!
Fijn dat het goed gaat met je klein dochter Mieke. - Geplaatst op maandag 01 februari 2010 11:34MrsBee
Kennen jullie deze site?
Goedkoop geldige zegels kopen! Scheelt toch! En de PPs hebben weer eens een andere zegel ook!
http://www.postzegelsmetkorting.nl/index.php - Geplaatst op maandag 01 februari 2010 12:29gera
Goedemiddag allemaal.
Bedankt voor de tip Mieke, ik heb de eerste bestelling inmiddels gedaan. De truc van Janneke werkt trouwens ook best goed...
Mooie column Dini... - Geplaatst op maandag 01 februari 2010 13:21fini
Hallo allemaal,
Mooie column Dini, ik kijk uit naar het vervolg.
Mieke, blij te horen dat het goed gaat met de kleine.....
en bedankt voor de link.
Fijne dag nog.

- Geplaatst op dinsdag 02 februari 2010 08:31dini
Goedemorgen, ik ga er binnenkort mee bezig, Ineke. Ik heb een deadline voor voor een ander blad, maar deel twee komt een dezer weken.
Dank voor de complimenten, Gera en Ineke....
Mieke, dat is een interessante link. Ik vraag me alleen af hoe het kan dat er nog zoveel gulden postzegels zijn, en ik heb even een mailtje gestuurd met die vraag en ook hoe lang gulden zegels nog geldig zijn.
Er kwam een berichtje binnen op Vip_Cali, drie gevangenissen zijn lockdown, het kan vertragingen opleveren met de post:
Arizona prison -The fight occurred in a unit that has been placed on lockdown. The prison also was the site of a fight among more than 100 inmates that injured 7 inmates ... 11 have been injured
Washington State Penitentiary -Nearly 50 inmates have been placed in segregation. Hall says units in one complex also are on lockdown as staffers investigate the fight.
TEXAS Polunsky Unit - locked down due to 3 inmates trying to escape and were shot.
Edmonton Max Jail- due to a stabbingdini wijzigde dit bericht op 02-02-2010 08:36 met 0% - Geplaatst op dinsdag 02 februari 2010 09:09MrsBee
Goedemorgen allemaal!
Dini op die site staat: "Waarom kunnen wij meer korting geven dan het postkantoor?
De Guldenpostzegels vanaf 1977 zijn en blijven geldig voor frankering. Daar wij, De Ruiter B.V. te Klaaswaal, actief zijn in de verzamelbranche, kopen wij collecties postzegels in. De frankeergeldige zegels zitten bij de oudere zeldzame postzegels. Dit is de reden waarom wij deze korting kunnen geven." dus dat leek me wel een redelijke verklaring......
Mooie column trouwens,ik wacht ook op deel 2!
Fijne dag allemaal,mijn week vrij om mijn dochter te helpen zit er weer op,Juliette is vandaag 1 weekje dus oma moet weer aan de slag.Gisteren al de PPs een fototje van Juliette en haar zusjes en een brief gestuurd,iedereen leefde zo leuk mee! - Geplaatst op dinsdag 02 februari 2010 09:11gera
Goedemorgen allemaal.
Dini, het staat op hun website uitgelegd waarom deze postzegels nog in "omloop" zijn. Ze komen uit opgekochte verzamelingen en zitten tussen de meer zeldzamere waar ze natuurlijk meer belang bij hebben.
Je kunt ze nog gewoon gebruiken hoor. Heb tot op heden nog steeds al die dubbelen uit Johan z'n verzameling gebruikt...
Ik heb het idee dat ze je bestelling snel afhandelen, kreeg al vrijwel direct een mailtje dat ze ze opgestuurd hadden. Dus ik verwacht ze vandaag...
Hé, waar heb jij dat gelezen over Washington State Penitentiary? Daar zit Sidney... - Geplaatst op dinsdag 02 februari 2010 09:32gera
Heb al wat meer informatie gevonden. Dat is wat, 50 gevangenen in gevecht??? Gelukkig zit Sidney in unit D...
Washington State Penitentiary to continue lockdown through weekend
Walla Walla Union-Bulletin
This Week The four Washington State Penitentiary units on lockdown after a 50 inmate fight there Tuesday will remain in that status throughout the weekend.
The continued lockdown will allow investigators to further assess the situation, investigate the cause and ensure safety, according to a penitentiary report.
On Tuesday evening, roughly 50 inmates were involved in a melee that eventually led to the lockdown of four close-custody units.
The incident began about 7 p.m. in the commons area of Unit G when two inmates began fighting; staff responded and stopped the altercation almost immediately, but within minutes a second fight began "with multiple offenders joining in" until nearly 50 inmates were involved.
No significant injuries to staff members or inmates have been reported.
- Geplaatst op dinsdag 02 februari 2010 09:48dini
Ik heb een kennis gewaarschuwd die een pp in Polunsky heeft en die binnenkort een hearing heeft. Ze wil hem natuurlijk wat vaker schrijven om te steunen, en misschien is het nu ivm de lockdown handig om dat via Jpay of Konmart te doen. Jpay is enorm snel, vandaag verzonden en bezorgd. Het zal nu misschien trager zijn maar het scheelt in elk geval de reistijd. En verder zijn die jongens natuurlijk afhankelijk van de mailroom.
Ik heb die mevrouw van VIP_Cali meteen een bedankje gestuurd voor de info, officieel mag VIP_Cali alleen worden gebruikt voor info over bezoeken in California, maar ik vind dit ook erg handig. Ze heeft gereageerd, ik vermoed dat ze geen Amerikaanse is, want daar slapen ze nu nog, en ik zal haar vragen vaker dit soort meldingen te sturen, desnoods privé, dan kan ik het hier neer zetten.
Ik heb inmiddels ook antwoord van die postzegelsite:
Goedemorgen,
Bedankt voor de vraag.
Daar wij meer dan 25 jaar actief zijn in de postzegelbranche kopen wij regelmatig (grote) verzamelingen postzegels in.
Vroeger werd er zelfs in belegd. Vandaag de dag komen er helaas weinig of geen postzegelverzamelaars meer bij. En de oudere verzamelaars stoppen ermee om wat voor reden ook.
Nu is het zo dat de gulden zegels vanaf 1977 nog steeds frankeer geldig zijn. En dat zijn er heel wat.
Wanneer deze zegels ongeldig verklaart zouden worden moeten ze uit de markt gekocht worden en dat kost nogal wat waarom dat ook niet zal gebeuren.
Mocht dat wel zo zijn dan moet dat 1 jaar van tevoren bekend gemaakt worden. Er gaan zelfs geruchten van 5 jaar.
U heeft dan dus ruim de tijd om deze zegels weg te plakken.
Dit onderwerp heeft 3008 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 15-08-2011 09:44. Dit onderwerp is gesloten!
Schrijven met gevangenen (2)