- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3008 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 15-08-2011 09:44. Dit onderwerp is gesloten!
Schrijven met gevangenen (2)
- Geplaatst op maandag 25 januari 2010 18:02ane18mone
Bij deze een "nieuw" topic: Gefeliciteerd allemaal!

Toevoeging Libelle Moderator: het vorige topic is hier na te lezen.Libelle Moderator wijzigde dit bericht op 26-01-2010 09:56 met 50%: Link naar vorig topic toegevoegd - Geplaatst op maandag 25 januari 2010 18:03ane18mone
4.000 berichtjes! wow - Geplaatst op maandag 25 januari 2010 18:08ane18mone

- Geplaatst op maandag 25 januari 2010 18:09ane18mone
Kijk nou, ik kan zelfs weer plaatjes plaatsen
- Geplaatst op maandag 25 januari 2010 19:20gera
Nou, dan zet ik mijn laatste posting hier toch nog maar een keer neer, want anders ontgaat het misschien enkele mensen en dat zou jammer zijn...
Ik ben aan het rondneuzen gegaan voor een cursus Nederland voor Engelstaligen op cassette. Heb tenslotte de eigenaresse van de website Say it in Dutch, persoonlijk ge-emailed erover. Heb haar gevraagd of er iets op te vinden is. Ze heeft een cursus met cd's die kan ze evt. opnemen op cassette voor een meerprijs. Er zit verder een boek bij, en de oorspronkelijke cursus kost 18 euro's. Ik heb gezegd dat ik bij collega-schrijvers even zou navragen of er evt. meer liefhebbers zijn, dan kan ze de prijs er op aan passen. Bovendien moet ik het eerst even goed bij mijn pen pal navragen, hoe of wat ik precies ik dit mag versturen. Al met al gaat daar natuurlijk een paar weken overheen. Bovendien heeft zij ook wat tijd nodig om daarna de boel over te zetten.
Pff... ingewikkeld verhaal. Maar mocht er iemand anders ook belangstelling hebben, dan laat het me alvast weten...
Het gaat om deze cursus.gera wijzigde dit bericht op 25-01-2010 19:21 met 1% - Geplaatst op maandag 25 januari 2010 19:47ane18mone
Heb jij een liefhebber onder je penpals die Nederlands wil leren dan Gera?
Ik moest dit topic overigens weer opnieuw aanmaken; op de oude kon je niets meer plaatsen, toch?ane18mone wijzigde dit bericht op 25-01-2010 19:48 met 2% - Geplaatst op maandag 25 januari 2010 19:56gera
Ja, die van de 39 kantjes heeft schijnbaar niet genoeg te doen...
- Geplaatst op maandag 25 januari 2010 20:25gera
Even liften... want dit is de goede...

- Geplaatst op maandag 25 januari 2010 20:31gera
Ineke, je posting is verloren gegaan, want je had een dubbele nieuwe gemaakt... Ik weet niet meer precies wat je vraag was. Maar iets over of ze die cursus mogen ontvangen? Lijkt me verstandig er eerst goed navraag over te doen bij je pen pal.
En ja, zoiets werkt natuurlijk zeker beter dan tekst alleen... Lijkt me ook niet erg motiverend. - Geplaatst op maandag 25 januari 2010 20:34fini
Niet gelukt om een bloemetje te plaatsen.
Dan maar een felicitatie zonder bloemetje.
PROFICIAT ALLEMAAL. - Geplaatst op maandag 25 januari 2010 20:35fini
Dat was idd mijn vraag Gera. - Geplaatst op maandag 25 januari 2010 21:07immaaa

WOW!!!! We schrijven wat af, hier met zn allen!!!
GEFELICITEERD met het nieuwe deel!Start the day with a smile, not with a tear! - Geplaatst op maandag 25 januari 2010 21:16ane18mone
O god, die van 39 kantjes
Een cursus Engels-Nederlands van 39 kantjes retour zou 'm toch even bezig moeten houden zou je zeggen
- Geplaatst op maandag 25 januari 2010 22:36dini

Zo zeg, ben ik even een avondje niet op het forum, zoon komt langs, Spoorloos en even mijn neef Wil gebeld, is er ondertussen een nieuw deel geopend. Gefeliciteerd girls....
(Dieuwke, ik heb jouw bloemetje geleend hoor, wel zo makkelijk
)
Cursus Nederlands Gera? Interessant, maar hoe moet het met de uitspraak? Mag hij je bellen? Dan kun je hem lesgeven. - Geplaatst op maandag 25 januari 2010 22:58kim--miej
Yeaaah!!
- Geplaatst op dinsdag 26 januari 2010 08:13gera
Goedemorgen allemaal...
Ja uhhmmm Dini, daarom zet ik het juist hier neer. Deze mevrouw wil eventueel de CD's die bij die cursus zitten opnemen op cassette. In veel gevangenissen zijn die wél toegestaan... en mogen ze die ontvangen. Je mag het natuurlijk ook zelf doen, dan heb je de cursus voor de gewone prijs.
Ik lag trouwens vannacht te bedenken, dat wanneer het totale gewicht boven die 500 gram uitkomt, heb je wel gigantisch veel verzendkosten... Dus dat is ook nog wel iets om te overwegen... - Geplaatst op dinsdag 26 januari 2010 10:07kim--miej
Goedemorgen!
Ik heb een lekkere productieve morgen, heb namelijk al 2 brieven weg geschreven (getypt). Had er 5 liggen, en dat is niets voor mij...dus ik ben maar gelijk vroeg begonnen. Morgen de rest...???
Ik was trouwens zondag naar die boekenbeurs geweest. (60-90% korting op nieuwe boeken), dat had ik dus gewoon niet moeten doen.
Kwam met 18 boeken thuis!
Oeps! Hahaha! Heb onder andere dit boek gekocht:
'Ik begrijp de moordenaar'
Een beestachtige moord van bijna dertig jaar geleden ligt als cold case op het bureau van de rechercheur. De laatste klus voor zijn pensioen. Volstrekt overbodig, vindt hij, want er zijn geen nieuwe feiten in deze geruchtmakende zaak, beter bekend als de molenmoord. De vermoedelijke dader werd gepakt en later na een overtuigend pleidooi van zijn echtgenote weer vrij gelaten. Voor iedereen blijft het onbegrijpelijk dat uitgerekend zij haar man wilde vrijpleiten van de moord op zijn jonge minnares.
Ben er nog niet in begonnen, maar als ik het uit heb, zal ik laten weten hoe die was.
(Hij staat op bol.com voor ¤18,95....had em op die beurs voor ¤7,95.....) - Geplaatst op dinsdag 26 januari 2010 10:13dini
Goedemorgen, ik was geloof ik niet helemaal bij de les, Gera, dat krijg je als je met teveel dingen tegelijk bezig bent....Ja, die verzendkosten, dat is wel een bedenking. En weet je wat ik zo vervelend vind? Soms zit je maar een klein beetje boven een bepaald gewicht, en betaal je het dubbele. Ik vind dat niet kloppen, waarom niet betalen naar verhouding van het gewicht?
Ik kreeg gisteren nog een verjaardagskaart uit Californië en een brief van een van de "zoons" met een verjaardagstekening uit Thailand. die jongen schrijft al tijden dat hij over een jaar of over twee jaar vrij komt. En in zijn land is het de gewoonte dat zoons hun ouders helpen. Dus als hij vrij komt, dan komt hij hierheen om mij te helpen, schrijft hij in bijna elke brief. Hij denkt vast dat ik bejaard ben....
Maar misschien ben ik dat ook wel, in zijn ogen.
Dat is een interessant boek Kim...
Achttien boeken??????? Zo zeg!!!!! - Geplaatst op dinsdag 26 januari 2010 12:49gera
Dini, wat ik opmerkelijk vind, is dat je "zoon" jou écht als z'n moeder ziet. Heeft hij zelf geen ouders meer?
Nou, daar ben je dan mooi klaar mee als hij jou hier komt helpen... Ik vraag me af, wie er dan wie moet "helpen"...
Ja, dat zou een goed idee zijn, pakketjes frankeren aan de hand van het werkelijke gewicht.
Zo zeg Kim, jij hebt veel boeken gekocht...
Ik had ook een productieve ochtend vandaag. Kamer gedweild, Tai Chi geweest en boodschappen gedaan... Nu wacht ik op de postbode die me vast wel een brief brengt...
- Geplaatst op dinsdag 26 januari 2010 12:52kim--miej
Weer 4 brieven erbij....het houdt niet op.
Kreeg ook een brief van Juan. Hij is dus inderdaad niet vrijgekomen, en moet nu wachten tot 2015.
Hij was natuurlijk wel even kapot toen hij het hoorde, maar hij is ook wel heel realistisch en positief. Hij heeft een aantal keer gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken, en dat het wel goedkomt. Hij maakt zich drukker om mij dan om zichzelf...Vind het gewoon zo sneu! - Geplaatst op dinsdag 26 januari 2010 13:37dini
Ja Gera, hij heeft zelf wel ouders... Toen ik nog niet zo lang met hem schreef heb ik op het adres gekregen en de mensen geschreven, want hij hoorde zelf niets meer van hen. De brief kwam bij een neef terecht want de ouders kenden zelf geen Engels. Iedereen was blij dat het contact weer was hersteld, maar toch is het niet zo intensief gebleven. Hij vroeg wel of ik zijn ouders blij wilde maken en wat kaarten wilde sturen, want ze hebben zorgen, ook om een andere zoon.
Ik weet niet of hij wel terug kan naar zijn dorp,als hij vrij is, het is wel een schande, een zoon die in de gevangenis is geweest...
Het gaat lekker Kim..... je hebt het druk....
Jij ook Gera, ik wilde dat het bij mij zo ging. Er komt bij mij niets uit mijn handen de laatste tijd.... - Geplaatst op dinsdag 26 januari 2010 14:25gera
Zo, de postbode kwam en bracht me 4 brieven, waarvan 1 eigenlijk een extra briefje was. Gary stuurde me nl. een grote foto van zijn ouders samen met hem toen hij bijna 16 jaar oud was... Was in een kerstkaart ingesloten, een andere kaart had hij niet.
Verder een brief van Sidney en William en ook nog een brief van mijn gewone Franse pen pal. Zij stuurde mij een dikke envelop met een geschreven reisverslag en CD met alle foto's (meer dan 300) van haar zojuist ondernomen Nijlcruise in Egypte... Die kan ik vanavond mooi bekijken samen met Johan en dan kunnen we lekker wegzwijmelen en terugdenken aan onze eigen reis bijna 5 jaar geleden.
Dus ja, ik kan er weer even tegen...gera wijzigde dit bericht op 26-01-2010 14:27 met 11% - Geplaatst op dinsdag 26 januari 2010 16:19dini
BONJO op Radio 1: Schuld en Boete
Klik hier: http://weblogs.vpro.nl/vi ... erpress_pinw=3427-podcast om de uitzending terug te luisteren, de eerste drie minuten kunt u overslaan (reclame).
Hilversum (25 januari 2010) - Gesprek over onder meer de jeugdzorginstellingen, waar jongeren het het personeel erg lastig maken, drugs en Belgen in de Nederlandse bajesen, het dagprogramma en de nazorg.
Merel van Leeuwen, justitieverslaggever van De Pers, Nico Epskamp van BONJO, de belangenvereniging van (ex-)gedetineerden en PvdA-kamerlid Lea Bouwmeester schuiven vandaag aan in ons panel over recht en rechtspraak, Schuld en Boete. Klik hier om de uitzending terug te luisteren, de eerste drie minuten kunt u overslaan (reclame).
Belangrijkste punten:
- Drugsverslaafde en niet-verslaafde drugsverslaafde gedetineerden door elkaar, persoonsgerichte aanpak.
- Zijn drugs in de gevangenis niet uit te bannen?
- Beleid ten aanzien van gedetineerden met psychische problemen, te weinig of geen begeleiding/behandeling.
- Beleid bij terugkeer van gedetineerden in maatschappij, gelukkig is er eindelijk een opleidingsplan voor ex-gedetineerden.
- Hoe staat het met het dagprogramma voor gedetineerden, werkdruk bewaarders, uren in/buiten de cel?
- Komst Belgische gedetineerden naar p.i. in Tilburg. Er zijn 408 gedetineerden gevonden die hun straf wel in een Nederlandse gevangenis willen uitzitten (ver van familie). De eerste gedetineerden komen in februari. Belgische detentierecht in Nederlandse gevangenissen. Als iets serieus misgaat, wie is dan verantwoordelijk? - Geplaatst op dinsdag 26 januari 2010 17:56Forummail
Hallo allemaal,
Een nieuw deel, ik moest even zoeken hoor, hahaha.
Gera, ik heb geen 1 penpal die bandjes mag ontvangen geloof ik. Wel jammer, want er waren zeker geïnteresseerden geweest! - Geplaatst op dinsdag 26 januari 2010 22:40MrsBee
Hoera!! Mijn kleindochter is vandaag geboren!! Ze heet Juliette en alles is heel goed gegaan! Oma trots natuurlijk!
Dit onderwerp heeft 3008 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 15-08-2011 09:44. Dit onderwerp is gesloten!
Schrijven met gevangenen (2)