- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 5 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 17-01-2010 22:04.
Libelle brief - Blijf geloven in wonderen
- Geplaatst op donderdag 14 januari 2010 09:20internetredactie
In Libelle 3 stond de volgende brief:
Blijf geloven in wonderen
Bij mijn partner Timo werd vorig jaar een melanoom ontdekt. Nu blijken er uitzaaiingen te zitten in zijn hoofd, schouder en lever. Gelukkig kan hij nog worden behandeld met bestalingen en chemotherapie. Maar ons werd wel verteld dat dit alleen levensverléngend werkt. We moeten rekenen op vijf jaar. Op het moment dat je zoiets te horen krijgt, vloeien er heel veel tranen. Want dit is natuurlijk niet zoals je de toekomst samen ziet. Maar daarna kwam het strijden, het gevoel van ‘kom op, we gaan ervoor’. We besloten vooral positief te blijven denken. Ik kreeg moeite met de toekomstvoorspelling van de dokter. Mocht hij ons de hoop ontnemen dat het goed zou komen? Wij geven de strijd toch niet op voordat deze begonnen is? Ik begrijp dat een arts denkt in medisch handelen. Ik kom zelf uit de zorgsector, dus ik weet hoe het werkt. Maar toch zou ik graag zien dat wij afstappen van het ‘denken in jaren’. Liever zou ik artsen horen zeggen: “Wij gaan met u de strijd aan.” Natuurlijk veroordeel ik niemand die wel wil weten hoe zijn of haar kansen zijn. Dat wilde Timo ook, hij heeft immers een eigen bedrijf, zijn zaken moeten geregeld zijn. Maar ook hij is inmiddels van mening dat het pas over is als je lichaam dat aangeeft. Geef jezelf de kans alle energie te ontvangen die je krijgt. Blijf geloven in wonderen, want daar kan geen uitslag van de dokter tegenop!
Gitta van der Sluijs
U kunt hieronder reageren op deze brief.internetredactie wijzigde dit bericht op 14-01-2010 09:23 met 0% - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 16:06reflex
Beste Gitta,
ben erg geschrokken van je brief.
ben afgelopen vrijdag geopereerd aan een melanoom en heb gisteren de uitslag gekregen.
moet over 2 weken weer voor 2de keer geopereerd worden om nog een rand van 1 cm rondom weg te halen.
ook mijn arts heeft ons een verschrikkelijke week bezorgd met het idee dat het heel slecht met me was en dat me verwachtingen niet erg goed waren.
nu is hij iets optimistischer omdat me eerste rand geen uitzaaiingen bevat.maar als ik dit lees schrik ik heel erg .
hoe zijn ze achter de diagnose van lever een hoofd gekomen als ik vragen mag?
ik wens jullie heel veel sterkte
m.v.g Gitte - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 19:39cetje55
Ben realistisch,uw man heeft een eigen zaak. Gebruik de tijd.Veel sterkte.Moderator1 wijzigde dit bericht op 16-01-2010 10:50 met 0%had ik de liefde niet.....n51.13389 E6.00163 294* - Geplaatst op zaterdag 16 januari 2010 12:2847willy
Doktoren moeten de boodschap brengen maar dat gaat ze in vele gevallen niet goed af waarbij zij zeker geen tijdsbestek moeten noemen omdat dat in bijna alle gevallen niet te voorspellen is. Ze gaven mij in december 2003 nog 6 tot 12 maanden maar ik ben er nog steeds. Anderom kan natuurlijk ook. Een beetje arts waagt zich niet aan voorspelling. Geniet van elke dag, regel de zaken en heel veel sterkte - Geplaatst op zondag 17 januari 2010 13:08sluijsvander
Lieve zus, ieder mens is uniek zei mijn internist jaren geleden. "Ik doe niet aan percentages of voorspellingen". En zo is het leven ook. Dikke kus voor jullie beiden
. - Geplaatst op zondag 17 januari 2010 22:04remcoWAT ERG VOOR JULLIE .MIJN MAN KREEG 11 JAAR GELEDEN LONGKANKER DE VOORUITZICHTEN WAREN RONDUIT SLECHT.HIJ HEEFT HET GELUKKIG ALLEMAAL REDELIJK DOORSTAAN EN IS NOG ALTIJD IN ONS MIDDEN.DUS BLIJF POSITIEF EN PROBEER OPGEWEKT TE ZIJN DAN ZIJN JULLIE OP DE GOEDE WEG .IK WENS JULLIE HEEL VEEL STERKTE TOEModerator1 wijzigde dit bericht op 31-01-2010 11:01 met 0%els ik werk in de bejaardenzorg ik ben er werkzaam in het restaurant dit vind ik leuk werk verder ben ik or lid en redactielid van het personeelsblad
Dit onderwerp heeft 5 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 17-01-2010 22:04.
Libelle brief - Blijf geloven in wonderen