- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 190 reacties, en bestaat uit 8 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 8.
De laatste reactie is geplaatst op 20-01-2010 11:49.
Condoleancetopic voor Anemoon
- Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 13:29fleurke
Vaar Wel Anemoon, je hebt nu geen pijn meer en we zullen je nooit vergeten je hebt ons heel veel geleerd.Leven is veranderen, veranderen is loslaten, loslaten is vrij zijn. - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 13:47annebeth59

vandaag is een mooie dag - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 13:50ans

- Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 13:58apekop

Lieve,dappere Anemoon..rust zacht.
Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 14:46maybe4

Herinner je gisteren denk aan morgen maar Leef vandaag - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 14:56caribbe

- Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 15:32tooske2
Ja alles is nu voorbij.
Deze topic zal langzaamaan stil worden.Ik hoop dat iemand die naar de begrafenis is geweest even wat hier laat horen.Maar het zal zeker een heel mooi en waardig afscheid zijn geweest.Ik was althans onder de indruk van de vele kaarsjes hier.Wat een topic daar toe bijdraagt.SUPER!!!!!!!Echte vrienden laat je in hun waarde, ook al zit je niet op dezelfde lijn. We moeten het zelf maken op deze aarde, dus laten we echte vrienden zijn! - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 18:00maryaLieve Anemoon, lieve familie en vrienden....

- Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 18:14ellon
Namens Dollemina en mijzelf:
Rust zacht, Anemoon
ellon wijzigde dit bericht op 15-01-2010 18:14 met 0%De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 18:53sterrenelfje
Wat een lieve mensen toch hier. De warmte. Daar waar ze afscheid moesten nemen van lieve anemoon was zo indrukwekkend. Alle verhalen gewoon zo oprechte lieverd van vrouw. Ik gaat har zo erg missen. Ik was bang maar door anemoon kon ik het. Ze geloofde in mijn gewoon. Zo lief hecht gezin wat een vrienden. Ik ben erg moe maar heb genoten van de oprechte warmte daar. Ze blijf altijd in mijn hart dar. En voor vele dat weet ik zeker. De bloemen zee prachtig trouwens.
Wens fam zo sterkte en vrienden ook natuurlijk collega,s van haar Kan amper beschrijven de sfeer. Maar zag vele goede mensen.
Leef je leven je wil sta ook eens bij anderen stil - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 19:09gossa
Familie en vrienden van anemoon wens ik veel sterkte met dit grote verlies..... - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 19:33tooske2
Wat fijn Elf dat je erbij kon zijn.Zal zeker wel een mooi afscheid geweest zijn.Ja missen zullen haar een hele hoop mensen.Maar ze blijft in vele harten door leven.Rust maar uit Elf.En sterkte voor je.Denk maar veel aan haar gezegde.Een optimist blijf ik tot in mijn kist.Echte vrienden laat je in hun waarde, ook al zit je niet op dezelfde lijn. We moeten het zelf maken op deze aarde, dus laten we echte vrienden zijn! - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 20:59dollemina
Dank je wel Ellon voor deze kaars, ter nagedachtenis aan Ineke.Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag. - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 21:09Sparklingbird
Lieve mensen, ik zal een verslag doen van de bijzondere uitvaart van Ineke, die zij zelf helemaal had geregisseerd.
Aangekomen bij het gemeenschapshuis waar het eerste deel zou plaatsvinden stonden er al een paar forumleden te wachten. Uiteindelijk waren we met een heel stel en dat voelde goed.
De zaal stroomde vol en zelfs nadat er stoelen waren bijgevoegd was er nog geen plaats genoeg zodat er velen langs de kant stonden.
Nadat de familie had plaatsgenomen werden er ettelijke schitterende bloemstukken binnengedragen en onze graftak was zeer herkenbaar en ik vond het prachtig.
(Via de e-mail heb ik de bloemist hartelijk bedankt.)
Daarna klonk er ineens de klanken van een doedelzak en voorafgaand aan de meest bijzondere kist kwam een piper de zaal binnenlopen.
De kist was eigenlijk geen kist, maar een grote gevlochten rieten mand. Zo typisch Ineke, dat ik er een brok in mijn keel van kreeg.
Nadat de Schotse klanken waren verstomd begon Ineke haar dochter met een mooie speech voor haar moeder, gevolgd door Ineke haar zus, haar baas en iemand van de sportclub. Tussendoor was er schitterende muziek, allemaal door Ineke gekozen.
Ondergetekende had ook een speech, maar door de vele sprekers was daar geen tijd meer voor.
Op verzoek van de andere aanwezige forumleden zal ik het hierbij publiceren.
Een mens ontmoet in zijn leven keer op keer nieuwe personen.
De een vind je leuk, de ander minder, maar soms kom je iemand tegen die iets in je raakt. Het voelt vanaf de eerste minuut vertrouwd.
Dat had ik toen ik Ineke leerde kennen, pas een jaar of 2,5 geleden. Toen alleen nog maar bekend bij me met haar forumnaam Anemoon.
Er gingen heel wat berichten op het forum heen en weer en af en toe wat persoonlijker zaken via de e-mail.
Ineke bezat de gave om mensen vertrouwen te schenken, blij te maken, moed in te spreken en zichzelf weg te cijferen om anderen te helpen.
En ineens kwam ze met stukjes over het feit dat ze zich niet goed voelde, in het ziekenhuis onderzoeken had gehad enz. enz., om een lang verhaal kort te maken dat men dacht dat ze misschien kanker had.
Na een tijd waarin ik bleef bidden dat het niet zo zou zijn kwam het walgelijke bericht dat het wel zo was en terwijl iedereen om haar heen in afgrijzen reageerde, was zij de persoon die optimistisch bleef, ging vechten en dat zou doen tot haar dood. Zo iemand is zoals ik het noem, een kei van een wijf.
Toen ik haar in het echt ontmoette, voelde ik de warme uitstraling recht mijn hart instromen. Het klinkt misschien wat overdreven, maar zo was het gewoon.
De ontvangst door haar en Joop in hun huis om al die maffe fijne mensen van het Schotland forum bij elkaar te krijgen was in een woord fantastisch. Wat hebben we allemaal genoten van die dag.
Helaas is het kort daarna met de gezondheid bergafwaarts gegaan. Maar ook toen was zij de drijvende kracht achter ons allemaal om door te gaan van het leven te genieten en vooral niet te treuren, want ze was een gelukkig mens. Had een geweldige huwelijk gehad met een heerlijke man, twee fantastische kinderen gekregen en een baan waar ze van genoten had.
En zo zei ze in EEN zin waar veel mensen jaloers op kunnen zijn, ze zei dat ze gelukkig was geweest in haar leven.
Het was een mooie dag in december toen ik een hele fijne middag nog naast haar bed heb mogen meemaken. Haar heb kunnen knuffelen en wist dat het de laatste keer zou zijn dat ik haar zou zien.
Ik heb haar kunnen zeggen dat ik me een bevoorrecht mens voel dat ze deel van mijn leven is geweest en dat ik haar mijn vriendin mocht noemen.
En nu, exact een maand later kan ik zeggen dat ik Ineke nooit zal vergeten en zolang we allemaal aan haar blijven denken zal ze niet echt uit ons leven zijn verdwenen.
Kijk maar lachend op ons neer lieve Ineke, zo zal ik je altijd blijven herinneren.
Aan het einde van de bijeenkomst werd de mand/kist omringd door haar man en kinderen en voorafgaand door de piper naar buiten gereden.

Daarna werd ze naar de begraafplaats vervoerd alwaar de begrafenis plaats heeft gevonden. Ik was daar niet bij aanwezig.
Na een 45 minuten kwam iedereen weer terug en was er een samenzijn met de familie en kon men de kinderen en haar echtgenoot even spreken. Ook dat was helemaal Ineke, het voelde of ze er aanwezig was. Het was volgens mij helemaal het afscheid zoals ze heeft gewild en ik zal haar nooit kunnen vergeten.

Deze foto stond op haar mand/kist en later in de zaal. Ik wil hem de mensen die niet aanwezig konden zijn niet onthouden.
NEVER REGRET SOMETHING THAT MADE YOU SMILE! - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 23:52machteld
Dank je wel Sparklingbird,
Ik ben er stil van..wat een prachtig boeket van de forumsters en wat jammer dat de tijd om was voor je speech.
Wat een mooie foto van Anemoon..
Nogmaal heel veel dank. - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 23:56dinie
Lieve SB
Bedankt voor je verslag en het zorgvuldig bestellen van de bloemen voor Ineke
Hij is prachtig wat een kleuren
Ik ben er helemaal stil van en tranen lopen over mijn wangen
Het lijkt alsof ik er zelf ook bij aanwezig was zo mooi heb je het weergeven
En ook zo mooi als anemoon zelf alles uitgekozen heeft
Lieve groetjes Dinie
-------------------------------------------------------------------------------- - Geplaatst op zaterdag 16 januari 2010 00:17agaath1
Sparklingbird, je hebt het schitterend verwoord.
Jouw speech is hartverwarmend.
Ook ik was aanwezig en het voelde heel vertrouwd met de forummers die er waren.
In gedachte ben ik nu bij Joop, Marieke, Lennard en hun naasten die alles moeten laten bezinken.
De leegte die Ineke achter laat is niet te beschrijven.agaath1 wijzigde dit bericht op 16-01-2010 00:18 met 0% - Geplaatst op zaterdag 16 januari 2010 00:32Manji 48
SB,hartelijk dank voor je prachtige verslag. Wat was Anemoon toch een mooi mens.
De mooiste bloemen,worden het eerst geplukt.
Haar man en kinderen wens ik heel veel sterkte voor de komende tijd.

Manji 48 wijzigde dit bericht op 16-01-2010 00:32 met 1% - Geplaatst op zaterdag 16 januari 2010 09:28kati
Zit met tranen in mijn ogen alles terug te lezen! Hartverwarmend! Prachtig meiden! Ineke zou t overweldigend vinden!
Zoals met SB afgesproken heb ik op mijn manier mijn blog gemaakt met een verslagje over alles: Kati's blog voor AnemoonBe yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op zaterdag 16 januari 2010 09:43bloempje
Tooske, nog bedankt voor het kaarsje plakken voor mij.
Inderdaad was Anemoon een prachtige vrouw. Zij heeft een heel mooi afscheid gehad zo te lezen.
Nog heel veel sterkte gewenst voor iedereen met dit grote verlies!
Kati, prachtig beschreven van jou op je bloq.bloempje wijzigde dit bericht op 16-01-2010 09:44 met 0% - Geplaatst op zaterdag 16 januari 2010 13:17caribbe

- Geplaatst op zaterdag 16 januari 2010 14:33Tiny Debie
Allemaal hartverwarmende berichtjes.
Iedereen hartelijk bedankt voor alles wat hier op dit forum is gebeurt de afgelopen tijd.
Laat wel nog af en toe iets van je horen, het wordt anders zo stil hier.
Groet
TinyOma van bijna 8 kleinkinderen. - Geplaatst op zaterdag 16 januari 2010 14:53jippie_
Op het topic van Anemoon heb ik nog een korte aanvullig gezet over de rest van haar begrafenis. - Geplaatst op zaterdag 16 januari 2010 17:05dinie
kati wat heb je dit mooi geschreven
ik hoop dat dit ooit eens in de libelle zelf komt te staan
groetjes Dinie - Geplaatst op woensdag 20 januari 2010 11:49gloei
Anemoon, het is alweer 10 dagen geleden, dat je aan je laatste reis begon. In onze gedachten ben je elke dag nog bij ons.
The greatest glory in living lies not in falling, but in rising every time we fall.~Nelson Mandela~
Dit onderwerp heeft 190 reacties, en bestaat uit 8 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 8.
De laatste reactie is geplaatst op 20-01-2010 11:49.
Condoleancetopic voor Anemoon